سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اپیلاسیون موها در بارداری



خانم‌های باردار در مورد شیوه‌های مختلف رفع موهای زاید سوالاتی دارند که به طور خلاصه به بررسی هر روش می‌پردازیم تا در خلال این بررسی، به آن سوالات پاسخ دهیم:

 


اپیلاتورهای برقی:

 

اپیلاتورهای برقی بهترین گزینه‌اند، زیرا موها را از ریشه کنده و پوست را برای مدت طولانی پاک نگه می‌دارند.

 

تنها مشکل این دستگاه‌ها این است که گاهی سبب رویش مجدد موها در زیر پوست می‌شوند.

 

برخی از این اپیلاتورها مجهز به دستگاه ماساژ هستند که درد را کاهش می‌دهند.بهترین زمان اپیلاسیون با اپیلاتورها پس از حمام است که موها نرم‌ و سست‌ترند.

 

ضمنا روش تراشیدن مو با خودتراش‌های ایمن را هم فراموش نکنید، چون امروزه خودتراش‌های بسیار ایمنی در بازار وجود دارند که می‌توانند به رفع موقت موهای زاید شما کمک کنند.

 

موی زاید

 

کرم‌های موبر:

 

استفاده از کرم‌های موبر در دوران بارداری اشکالی ندارد. کرم‌های موبر با سوزاندن ساقه موها، آنها را از بین می‌برند و برخی از انواع آنها نیز پوست را مرطوب می‌کنند، اما اگر پوست شما حساس است، ممکن است نسبت به این کرم‌ها آلرژی پیدا کنید و پوستتان ملتهب شود.

 

برای جلوگیری از بروز این اتفاق، ابتدا مقداری از کرم را روی قسمتی از بازویتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا نتیجه را ببینید.

 

 

موم:

 

اگر در دوران بارداری می‌خواهید از موم استفاده کنید، بهتر است منصرف شوید، چون موم گرم سبب التهاب و آسیب پوستتان می‌شود.

 

موی زاید

 

استفاده از لیزر:

 

با اینکه از نظر علمی خطراتی در این زمینه وجود ندارد، اما استفاده از لیزر در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. می‌توانید قبل از بارداری یا پس از آن برای از بین بردن موهای زاید با روش لیزر، به پزشک مراجعه کرده و برای همیشه از شر موها خلاص شوید.

tebyan.net


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه موم اپیلاسیون در منزل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن سبزیجات و گوشت دردوران بارداری



غذای زن باردار

سبزيجات و سالادها:سبزيجات تازه، كاهو و ديگر مواد مخصوص تهيه سالاد بايد با دقت شسته شوند. حتي اگر آن ها را به صورت بسته بندي از سوپرماركت هم خريداري كنيد، باز هم بايد توسط خودتان شسته شوند، اگر سبزيجات را در خانه پرورش مي دهيد يا از ميدان تره بار كاهو، خيار، گوجه فرنگي و سبزي هاي ديگر را خريداري مي كنيد، در حين چيدن یا خريدن، خاك و گل هاي چسبيده به آن را جدا كنيد. چرا كه ممكن است آلوده به بيماري عفوني باشند يا آلوده به فضولات حيواناتي مانند گربه.

تصور نكنيد چون در خانه شما گربه وجود ندارد، از آلودگي ها و بيماري هاي عفوني در امان هستيد، زيرا ممكن است گربه اي از خانه همسايه وارد حياط شما شده باشد، بدون آن كه متوجه شده باشيد.

گوشت:بيشتر مردم به خاطر خوردن گوشت گاو، گوسفند يا مرغي كه خوب پخته نشده باشد، به توكسوپلاسموزيس مبتلا مي شوند. گوشت مرغ را قبل از آن كه يخ آن آب شود، نپزيد. صبر كنيد كاملاً از حالت فريز شده در بيايد و نرم شود، بعد آن را با حرارت 45 درجه سانتي گراد بپزد و بگذاريد تا كاملاً پخته و نرم شود. مي توانيد با فروكردن يك سيخ كباب، پخته شدن گوشت را امتحان كنيد. قبل و بعد از دست زدن به گوشت خام، دست هاي خود را با دقت بشوييد.

برگرفته از کتاب 101 نکته برای حفظ سلامتی دوران بارداری