سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

انواع چیدمان‌ میز برای نوروز


در این مطلب و مطالب آینده، ایده‌ها و راهكارهایی را برای چیدمان مختلف میز در مناسبت‌های گوناگون، ارائه خواهیم داد؛ از چیدمان‌های رسمی و شیك گرفته تا چیدمان مناسب برای میهمانی‌های كودكانه.

صبح بخیر:  در این مطلب و مطالب آینده، ایده‌ها و راهكارهایی را برای چیدمان مختلف میز در مناسبت‌های گوناگون، ارائه خواهیم داد؛ از چیدمان‌های رسمی و شیك گرفته تا چیدمان مناسب برای میهمانی‌های كودكانه.

به خاطر داشته باشید که در ضیافت‌های رسمی، آداب و رسوم است که تعیین می‌كند چه چیزهایی باید در كدام قسمت میز غذاخوری قرار بگیرند. البته این آداب و رسوم، خشكی و صلابت گذشته خود را از دست داده‌اند و همه چیز تا‌حدودی راحت‌تر شده است. در حال حاضر، چیزی که جای عناصر را روی میز تعیین می کند، این است که صرف غذا و گفت‌وگوهای افراد مختل نشود. در مورد چیدمان‌ غیر رسمی نیز، راحتی و آرامش از جمله مهم‌ترین عوامل است. خوشبختانه، تغییرات كوچكی كه امروزه در چیدمان رسمی میز غذاخوری متداول شده است، جای را برای بروز خلاقیت و ابتكار افراد در چیدمان میز باز گذاشته است.

از این رو، سعی داریم تا افزون بر چیدمان میز غذاخوری كه صرف غذا دور آن انجام می‌شود، به چیدمان میزهای بوفه نیز بپردازیم و ایده‌هایی مبتكرانه را در این زمینه و با توجه به نوع ضیافتی كه در پیش دارید، ارائه دهیم.


یكی از تفاوت‌های اساسی میز بوفه با میز غذاخوری معمولی این است كه افراد، تنها برای كشیدن غذا و خوراكی‌های دیگر و به‌صورت سلف سرویس به آن مراجعه می‌كنند و میل كردن غذا دور آن انجام نمی‌شود. از این رو، می‌توان روی میزهای بوفه از شمع‌ها و شمعدان‌ها و همچنین دسته گل‌های بلند استفاده كرد زیرا مشكل ایجاد اختلال در گفت‌وگو برای میزهای بوفه مطرح نیست. همچنین روی میزهای بوفه، بشقاب‌ها را باید به‌صورت گروهی یا ستونی و قاشق و چنگال‌ها را نیز به‌صورت دسته‌ای و منسجم در ظرفی مناسب قرار داد.

استفاده از رنگ از اصول مهم و تاثیرگذار در چیدمان میز غذاخوری است. اجازه دهید تا یك سرویس غذاخوری به اشكال مختلف در چیدمان میز قرار بگیرد. دستمال سفره‌ها و رومیزی‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون نیز می‌توانند برای تكمیل جلوه نهایی و ایجاد طرح‌های جدید در چیدمان میز غذاخوری مورد استفاده قرار گیرند. افزون بر این، شما می‌توانید با استفاده از زیر بشقابی‌های زیبا و استارترهای رنگارنگ درون بشقاب میهمانان پیش ازدعوت آنها بر سر میز، رنگ‌هایی بیشتر و جدیدتر را در چیدمان میز غذاخوری خود به‌کار ببرید.


اگر از رنگ‌ها صحیح استفاده کنید و تلفیق سبك‌ها نیز بطرزی چشمگیر انجام شود، در نهایت، میز شما جلوه‌ای رنگارنگ و بسیار جذاب خواهد داشت. مانند این كارد و قاشق‌های مدرن و آنتیك با رنگ‌های متنوع كه بسیار زیبا كنار هم چیده شده‌اند.

هر سبكی كه برای چیدمان میز غذاخوری خود انتخاب می‌كنید، بازی با ارتفاع را فراموش نكنید. شما می‌توانید با عناصری که ارتفاع و مقیاس‌های متنوع دارند، بازی کرده، به خلق جذابیت بصری بپردازید.

قرار دادن بشقاب‌های مورد نیاز برای پیش غذا، غذای اصلی و دسر به ترتیب اندازه روی یکدیگر می‌تواند به چیدمان میز غذاخوری بعد دهد. در این حالت، میز شما بسیار زیباتر از زمانی خواهد بود كه تنها یك بشقاب تخت برای هر فرد روی میز قرار داده شده، بشقاب‌های دیگر در مواقع نیاز به میز منتقل می‌شود. برای مثال، توصیه می‌كنیم که بشقاب سوپ‌خوری را روی بشقاب دسر و این دو را روی بشقاب بزرگ و تخت غذای اصلی قرار دهید.


قرار دادن یك استارتر زیبا و متمایز روی بشقاب هر فرد، پیش از دعوت میهمانان برای صرف شام، جلوه چیدمان میز را از نظر بافت و كیفیت دوچندان می‌كند. در این تصویر، مشاهده می‌كنید كه بشقاب‌های پیركس دودی رنگ روی زیر بشقابی برنجی با هماهنگی زیبایی قرار داده شده و گل مگنولیای مصنوعی زیبا نیز به‌عنوان استارتر در بشقاب‌ها گذاشته شده است.

شمع‌ها و شمعدان‌ها، عناصری مناسب برای بازی با ارتفاع در چیدمان میز هستند. شمع‌هایی كه در ارتفاع کمتری از شمعدان قرار دارند، روشنایی ملایمی را برای سطح میز فراهم می‌كنند. شمع‌هایی كه در بخش‌های بالایی شمعدان قرار می‌گیرند نیز می‌توانند بر جذابیت بصری چیدمان میز بیفزایند. البته فراموش نكنید كه بلندترین شمع نباید از سطح دید افرادی كه دور میز نشسته‌اند، بالاتر باشد زیرا سبب ایجاد اختلال در گفت‌و‌گوی آنها می‌شود.

ایده‌ها و تزئیناتی كه از این پس به شما توضیح خواهیم داد، تنها تعدادی از حالات ممكن موجود است. در حقیقت، ایده‌های بسیاری در این مورد می توان ارائه داد که می‌توانید از آنها برای تكمیل و ارتقای ایده‌ای كه در ذهن خود دارید، از آن بهره ببرید، علایق شخصی خود را به آن اضافه كنید و سبكی منحصر به فرد و مبتكرانه برای چیدمان میز غذاخوری خود خلق كنید.


چیدن چند دانه انجیر بنفش در بشقاب چینی پایه دار و سفید رنگ، می‌تواند عنصر مركزی زیبایی برای میز غذاخوری باشد. استفاده از چنین عنصر ساده اما غیر معمولی حتی در یك چیدمان كاملا رسمی و پر زرق و برق، زیبا و چشمگیر خواهد بود.


استفاده از یك جفت مجسمه پرسلینی زیبا به شكل فرشته‌های كوچك نیز ایده‌ای بسیار زیبا برای قرار دادن كارت نام عروس سر میز شام عروس و داماد و تعیین جایگاه عروس در شب عروسی است كه می‌تواند چیدمانی متفاوت و خاطره‌انگیز را برای چنین شبی به ارمغان آورد.


ویدیو مرتبط :
جالبترین میز و چیدمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رازهایی نگفته در چیدمان انواع میز



چیدمان انواع میز, مدل های میز

شاید هیچگاه ما به گلدانی كه روی میز قرار میدهیم دقت نكنیم اما مطمئن باشید شخصی كه وارد خانه می شود، بویژه برای اولین بار، جزئیات زیادی را می‌بیند و این نكات كوچك هم در نظرش با اهمیت جلوه می‌كند. اگر می خواهید نمای منزلتان زیبا و چشم نواز به نظر رسد، بهتر است از نكات ریز و كوچك غافل نشوید.


میز نهارخوری
بسیاری از خانواده های ایرانی فقط زمانی كه مهمان دارند از میز ناهار خوری استفاده می كنند و به همین دلیل به چیدمان میز ناهار خوری كمتر اهمیت می دهند. فراموش نكنید حتی اگر از این میز استفاده نمی شود هم می توانید به كمك آن خانه خود را زیباتر كنید. شاید یك رومیزی نه چندان بزرگ كه تمام سطح میز را نپوشاند به همراه 2 عدد شمعدان برای میز ناهار خوری گزینه مناسبی باشد كه بتواند فضای زیبایی برای هال یا سالن پذیرایی شما ایجاد كند.

چیدمان انواع میز, مدل های میز


میز جلو مبلی
میز جلو مبلی هم انواع و اقسام مختلف دارد اگر میز شما دارای طبقه باشد بهتر است در طبقه پایین آن كارد و چنگال، دستمال كاغذی و اگر خانواده پر رفت و آمدی هستنید تعدادی پیش دستی برای پذیرایی بگذارید. اما روی میز باید كاملا تمیز باشد و از قرار دادن تعداد زیادی ظرف و یا گلدان برای تزیین بر روی میز خود داری كنید. برای تزیین میزهای جلو مبل فقط از یك گلدان كه چندان هم بزرگ نباشد یا یك ظرف در اندازه متوسط استفاده كنید.

چیدمان انواع میز, مدل های میز


میز تلفن
از وقتی پای تلفن بیسیم به خانه های ما باز شد، میزهای تلفن جای هر وسیله ای شد به جز تلفن. به همین دلیل كم كم كاربرد این میزها از یاد رفت و در خیلی از خانه ها این میزها نه تنها جایی برای نظم بیشتر نیستند بلكه به بی نظمی و ریخت و پاش خانه هم نیز كمك میكند. پس خوب است دقت داشته باشید نظم وسایلی مانند میز تلفن هم بسیار مهم است و هم به زیبایی دكوراسیون خانه كمك میكند. قرار دادن تعدادی كاغذ در اندازه های مختلف به همراه چند خودكار و تعدادی دفترچه تلفن و انواع مجله ظاهر نامناسبی به گوشه اتاق یا سالن پذیرایی شما می دهد.
برای نظم و انضباط میز تلفن بهتر است اگرمیز كشو دار است از كشوی آن برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده كنید. در غیر این صورت فقط یك دفتر یا یك دسته كاغذ با یك خودكار روی میز قرار دهید. مجله ها را هم در كتابخانه یا جای دیگر قرار دهید.

چیدمان انواع میز, مدل های میز


میز آشپزخانه
میزهای آشپزخانه، كوچك یا بزرگ، بیشتر به كابینت هایی شباهت دارد كه وسایل اضافی را روی آنها قرار میدهیم و با همین كار به ظاهر ساده نظم و ظاهر آشپزخانه خود را به هم می زنیم. برای جلوگیری از این وضعیت بهتر است میز آشپزخانه هم مثل سایر میزها تمیز و مرتب باشد و برای تزیین آن فقط از وسایل بسیار كوچكی استفاده شود. برای مثال نمكدان های تزیینی و یا ظروف مخصوص دستمال سفره می تواند گزینه مناسبی برای تزیین میز آشپزخانه باشد.

 

چیدمان انواع میز, مدل های میز
منبع : jamejamonline.ir