سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

انواع آرایش مخصوص پوستهای برنزه



 

پوست برنزه

 

چون رنگ پوست برنزه خاص و متفاوت است گاهی ممکن است در ترکیب رنگهای آرایشی آن دچار تردید یا مشکل شوید که آیا این رنگ آمیزی برای این نوع پوست مناسب است یا خیر؟.با کمک انتخاب رنگ آمیزیهای درست می توانید برای داشتن آرایشی مناسب پوستهای برنزه بهره مند شوید:.

 

 

استفاده از رنگهای مات کمرنگ و نزدیک به قهوه ای مثل کرم وآجری برای سایه و زیر ساخت آرایش چشم و رنگهای مخالف آن مثل سبزلجنی در کنار مشکی با هر رنگ چشمی

 

رنگ آمیزی مشکی و صورتی- بنفش در کنار رنگ قهوه ای روشن پوست وترکیب دو رنگ روشن صورتی-بنفش برای آرایش لبها

 

پوست برنزه

 

گر چه استفاده از رنگهای متضاد از هر گروهی با رنگ قهوه ای بسیار شیک و زیبا می شود اما گاهی هماهنگی و نزدیکی و هم گروهی رنگها در بعضی از چهره ها آنها را زیباتر خواهد ساخت آرایش چشمان بژ با زیر ساختی طلایی به همراه رژ لب ترکیبی نارنجی وآجری روشن

 

سایه ی سرمه ای با زیر ساخت سفید چشمان وکرم قهوه ای لبها


ویدیو مرتبط :
آرایش برنزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایش مناسب برای انواع پوست ها



 

آرایش مناسب

 

معمولا رنگ پوست را در آرايش به رنگهاي روشن، پريده، متوسط و تيره طبقه بندي ميکنيم و با توجه به آن رنگهاي مناسب را براي آرايش در نظر ميگيريم، البته با در نظر گرفتن هماهنگي با رنگ چشم و مو.

 

 

رنگ پوست معمولا به رنگهاي زير طبقه بندي ميشود:


پوست سفيد: پوستي است بدون ماده رنگي. اين نوع پوست بسيار سفيد و شيري رنگ است و رگهاي زير آن قابل رويت هستند. موها سفيد و بيرنگ هستند و عنبيه چشم معمولا صورتي يا آبي و حدقه چشم قرمز پررنگ است که البته اين نوع پوست بسيار نادر است.

 

پوست روشن: پوستي است که کمي صورتي به نظر ميرسد. اشخاص صاحب اين نوع پوست معمولا بلند قد با موهاي بلند هستند و بيشتر در کشورهاي شمال غربي اروپا زندگي ميکنند.

 

پوست طلايي: اين نوع پوستها اگز روشن باشندزرد و اگر کمي تيره باشند، ته رنگ طلايي دارند. دارنده اين نوع پوستها را معمولا زردپوست ميخوانيم که اين امر هميشه درست نيست. بيشتر مردم پوست زرد با ته رنگ طلايي دارند.

 

پوست خرمايي (گندمي): گاهي افرادي را ميبينيم که ميتوانيم بگوييم رنگ پوستشان خرمايي است. اين پوست ميتواند قهوه اي روشن يا تيره باشد با ته رنگ زرد يا قرمز.

 

پوست آبنوسي: آبنوس نام چوبي است که تقريبا سياه استولي نه خيلي سياه. انواع پوتهاي بسيار تيره مثلا زيتوني تيره، زرد و قهوه اي را در اين رده قرار ميدهيم.

 

پوست زيتوني: اين رنگ پوست را بيشتر شبيه رنگ زيتون ميدانند و معمولا رنگي است زرد مايل به سبز با ترکيبي از قهوه اي و افرادي با رنگ پوست معمولا موهاي تيره دارند. با توجه به رنگ پوستهاي مختلف بايد کمي هم ترکيب رنگ را بدانيم تا انتخاب رنگ مواد آرايش برايمان ساده تر باشد.

 

آرایش مناسب

 

رنگها

 

رنگهاي اوليه اصلي مثل قرمز، زرد و آبي که از اين رنگهاي اصلي رنگهاي ديگر را ميسازيم.

 

رنگهاي ثانويه يا فرعي از ترکيب مساوي دو رنگي اصلي به وجود مي آيند. مثل: زرد + آبي = سبز قرمز + زرد = نارنجي آبي + فزمز = بنفش

 

رنگهاي فرعي ديگر از ترکيب يک اصلي رنگ اصلي و يک رنگ فرعي به طور مساوي به دست مِي آيند. مثل: آبي + سبز = فيروزه اي بنفش + قرمز = ارغواني يا بنفش با ته سايه قرمز

 

رنگ ها همچنين به انواع سرد و گرم تقسيم ميشوند. بعضي رنگها هم با توجه به سايه، تمايل به رنگي ديگر، روشني و تيرگي، سرد يا گرم خوانده ميشوند. در ترکيب رنگ سفيد و قرمز، اگر رنگ سفيد بيشتر باشد، رنگ صورتي حاصل سرد و اگر قرمز بيشتر باشد رنگ گرم است. آبي رنگ سرد است و در پوستهاي روشن، آبي تيره رنگ پوست را بيشتر نشان ميدهد.

 

در حاليکه در پوست تيره، آبي روشن اين کار را انجام ميدهد. رنگ سبز رنگ سرد است، قرمز رنگ گرم و محبوب بيشت افراد است و با بيشتر رنگها به راحتي ترکيب ميشود. سياه رنگ خنثي است و با رنگهاي ديگر به سادگي قابل ترکيب است. سفيد نيز رنگ خنثي است. خاکستري رنگي سرد و خنثي است که با بسياري از رنگهاي ديگر ترکيب ميشود، به خصوص با رنگها گرم مثل زرد، قرمز و نارنجي. با کمي اطلاعات درباره رنگها ميتوانيم رنگهاي مناسب براي آرايش را آسانتر انتخاب کنيم.

 

آرایش مناسب

 

براي انتخاب رنگ فونديشن و پودر با توجه به رنگ پوست و سايه زير پوست، کرم پودر مناسب را که به رنگ اصلي پوست شبيه تر است انتخاب ميکنيم. براي ابروها، که رنگ مناسب آنها را خوش فرم تر و پرتر نشان ميدهد، نيز رنگ مناسبي برميگزينيم. براي موهاي جوگندمي از مداد ابروي خاکستري و براي موهاي قرمز از مداد ابروي قهوه اي روشن استفاده ميکنيم. براي افرادي که موهاي مشکي و پوست تيره دارند، رنگ مداد ابروي زغالي پيشنهاد ميشود.

 

سايه چشم که براي زيباتر نشان دادن چشمها استفاده ميشود در رنگهاي متنوعي ساخته ميشود. براي کساني که چشم کوتاه دارند، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان ميدهد. با شناخت کمي درباره رنگها و ترکيب آنها ميتوانيم با کمي دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب نماييم که حتما با مدل و رنگ لباس هماهنگي داشته باشد. در مورد رژ لب، خانم هايي که پوست روشن دارند، رژ لب تيره را براي آرايش خود کمي زياد ميدانند و رنگهاي شفاف و روشن را ترجيح ميدهند و خانمهايي که پوست تيره دارند آسانتر طرف رنگهاي شاد و تند ميروند.

 

البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر لازم باشد ميتوانيم رنگ دلخواه را با ترکيب چند رنگ به دست بياوريم. خانمهايي که موهاي بلوند، سفيد و خاکستري دارند ميتوانند از رژ لبهاي صورتي روشن، قرمز روشن و نارنجي کم رنگ استفاده کنند. براي موهاي قرمز، رژ لب هلويي، صورتي، قرمز روشن و شفاف توصيه ميشود. خانمهايي که موهاي مسي و شرابي دارندميتوانند رنگهاي فوق را به صورت تيره تر استفاده کنند. براي موهاي قهوه اي روشن و متوسط رژ لب صورتي، قرمز مرجاني، قرمز شرابي، قهوه اي روشن و رنگهاي در اين رديف و براي موهاي قهوه اي تيره و مشکي، رنگهاي فوق در طيفهاي تيره تر مناسب هستند.