سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اندیشه شروع یک كسب و كار


شروع یك كسب و كار یكی از جالب ترین عملكردهایی است كه یك فرد می تواند داشته باشد. بیش از 10 میلیون نفر هر ساله كسب و كاری را آغاز می كنند و در نتیجه هر ساله بیش از 3 میلیون كسب و كار كوچك ایجاد می شود.

كارآفرینی مزایای متعددی دارد و در نتیجه رقابت در این حیطه نیز بسیار زیاد است. درك ایعاد این رقابت و طرح یك كسب و كار دقیق و كارآمد می تواند منجر به شروع یك كسب و كار موفق شود. آیا عملكرد شما از این مراحل پیروی می كند؟ سعی كنید آنچه را كه دیگران انجام می دهند بررسی نید تا به چگونگی شروع كار پی ببرید.

سنجش میزان آمادگی برای شروع كسب و كار:
با وجود اینكه كارآفرینی می تواند منجر به موفقیتهای زیادی برای شما شود، ولی باید زمانی را صرف سنجش آمادگی خود برای شروع یك كسب و كار كنید. در كسب و كار هیچ ضمانتی وجود ندارد، اما شما می توانید با طرح یك نقشه مناسب و بررسی دقیق آن شانس موفقیت خود را افزایش دهید. در ابتدا نقاط ضعف و قوت خود را به عنوان یك دارنده كسب و كار مورد ارزیابی قرار دهید.

به دقت به پرسشهای زیر پاسخ دهید:
1- در تصمیم گیری های خود چگونه هستید؟ صاحبان كسب و كارهای كوچك نیازمند به تصمیم گیری های سریع و پایدار می باشند.

2- آیا استقامت روحی و جسمی لازم و كافی را برای شروع یك كسب و كار دارید؟ داشتن یك كسب و كار مفید، اما در عین حال طاقت فرساست، آیا می توانید هفت روز هفته روزی دوازده ساعت كار و فعالیت داشته باشید؟

3- چگونه كسب و كار خود را سازماندهی می كنید؟ تحقیقات نشان می دهد كه طرحها و برنامه ریزی های ضعیف عامل شكست در كسب و كار می شوند. سازماندهی موثر مالی و برنامه ریزی قیق در یك كسب و كار می تواند از هر گونه شكستی جلوگیری كند.

4- آیا گامهای شما به میزان كافی مستحكم است؟ ایجاد یك كسب و كار ممكن است كه شما را از لحاظ روحی خسته كند. بسیاری از صاحبان كسب و كار از قبول این همه مسئولیت سنگین دلسرد می شوند، اما داشتن یك انگیزه قوی در حفظ و بقای كسب و كار به شما كمك می كند.

5- كسب و كار شما چگونه بر روابط خانوادگی شما اثر می گذارد؟ اولین سالهای شروع كسب و كار ممكن است بر خانواده فشارهائی را وارد كند، و تا زمانیكه كسب و كار شما سود آور شود ممكن است با مشكلات مالی بسیاری مواجه شوید كه چند ماه یا حتی چند سال به طول انجامد.ولی در طول این مدت شما باید مطمئن شوید كه از حایت خانواده یرخوردار هستید.

چند نكته: دلایل زیادی وجود دارد كه نتوانید كسب و كار خود را شروع كنید، اما برای یك فرد توانمند، امتیازات داشتن یك كسب و كار به خطرات موجود در آن می ارزد.

1- مدیر خود هستید.
2- شروع یك كسب و كار مزایائی برای شما دارد و سود آن به جای آنكه نصیب شخص دیگری شود به شما می رسد.
3- پیشرفت یك كسب و كار و بدست آوردن پول بسیار لذت بخش است.
4- اقدام به یك كسب و كار مخاطره آمیز می تواند جذاب و نیازمند جسارت بالائی باشد.
5- ایجاد یك كسب و كار همیشه منجر به یاد گیری می شود.

دلایل شكست یك كسب و كار: چرا یك كسب و كار با شكست مواجه می شود؟
موفقیت در یك كسب و كار هیچگاه بصورت خودبخودی و یا بر اساس شانس نیست و همانطور كه گفته شد این موفقیت اصولاً به سازماندهی دقیق و بصیرت فرد بستگی دارد.
شروع یك كسب كار همیشه ریسك پذیر است، با توجه به گزارش اداره كسب و كارهای كوچك در آمریكا (های كوچك در آمریكا SBA)) بیش از 50% كسب و كارهای كوچك در سالهای اول با شكست مواجه شده و 90% آنها در 5 سال اول از بین می روند.
Micheal ames در كتاب خود به نام \"كنترل کسب و كار كوچك\" دلایل زیر را برای شكست این نوع كسب و كارها بیان كرده است:

1- عدم وجود تجربه
2- نداشتن سرمایه مافی
3- نداشتن جایگاهی مناسب
4- عدم وجود كنترل قوی
5- سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارائیهای ثابت
6- قراردادهای اعتباری ضعیف
7- استفاده شخصی از سرمایه های تجاری
8- رشد بدون انتظار

Gustav Berle دو دلیل دیگر در كتاب خود بنام \"كسب و كار خود را بر عهده بگیرید\" به این دلایل اضافه می كند:

1- رقابت
2- فروش پائین

بیان این موارد قصد ترساندن شما را برای شروع یك كسب و كار ندارد، بلكه می خواهد شما را برای مسیر پر فراز و نشیبی كه در پیش دارید آمده كند. ناچیز پنداشتن مشكلات شروع یك كسب و كار یكی از بزرگترین موانع كارآفرینی است. در هر صورت اگر صبور باشید و به سختی كار كنید به موفقیت دست می یابید. و هیچ گاه فكر نكنید كه قادرید همه كارها را به تنهائی انجام دهید، یكی از بهترین روشها برای رسیدن به موفقیت در كسب و كار استفاده از راهنما ئی های دیگران است، شخصی كه دارای تجربیات مرتبط با كسب و كار است، می تواند شما را در این امر راهنمائی كند.

یكی از عوامل در پیشرفت و موفقیت یك كسب كار تصمیم گیری می باشد، یكی از بهترین تصمیم ها یادگیری این موضوع است كه چگونه تصمیم گیرنده خوبی باشید. این امر نیازمند تعهد، درك و مهارت می باشد كه بسیار مهم و ارزشمند است.



آیا تصمیم گیرنده خوبی هستید؟
مراحل مختلف در اجتناب از اشتباهات رایج و ایجاد تصمیم گیری كارآ را بیاموزید.تصمیم گیری مهارتی است كه می توانید از دیگران بیاموزید. دو نوع تصمیم گیری اصلی وجود دارد: 1- آنهائی كه با استفاده از فرآیند خاص بدست می آید 2- آنهائی كه تنها مانند یك رویداد است.

مراحل یك تصمیم گیری نافذ: اگر از 10 مرحله اصول تصمیم گیری استفاده كنید، خود را یك تصمیم گیرنده كارآ در كسب و كار و زندگی خود می بینید.

1- تا حد امكان مفاد تصمیم گیری خود را تعریف كنید. آیا آن واقعاً تصمیم خودتان است یا تصمیم شخص دیگری است؟ آیا واقعاً نیازمند به این تصمیم گیری هستید؟ چرا این تصمیم گیری برای شما مهم است؟ چه كسی در این تصمیم گیری ذینفع است؟ ارزش این تصمیم گیری برای شما چه میزان است؟

2- هر راهكاری را كه به ذهنتان می رسد را بنویسید. چرا كه به تصویر كشیدن راه كارهای متفاوت مهم است.

3- فكر می كنید از كجا می توانید اطلاعات مفید بیشتری را بدست آورید. اطلاعات جدید منجر به راه كارها و انتخابهای بیشتری نیز می شوند. كسانی كه می توانید از آنها اطلاعات بدست آورید، دوستان ، همكاران، خانواده، نمایندگیهای فدرال و ایالتی، سازمانهای حرفهای، خدمات آن لاین، روزنامه ها، مجله ها، كتابها و غیره می باشند

4- انتخابهای خود را بررسی كتید. از منابع اطلاعاتی مشابه برای كسب ایده های خاص استفاده كنید و برای هر انتخاب معیار خاصی را مشخص كنید. هر چه اطلاعات بیشتر بدست آورید، ذهنتان برای تصمیم گیری فعال تر خواهد شد.

5- ذخیره انتخابها. اكنون شما دارای گزینه های متفاوت هستید و زمان آن رسیده است كه آنها را بررسی كنید و ببینید كدام یك از آتها برای شما كارایی بیشتری دارد. در ثانی به دنبال انتخابهائی باشید كه این امكان را برای شما فراهم سازند تا به بیشترین امتیاز برسید. ثالثاً انتخابهائی كه با معیارهای شما سازگاری ندارند را حذف كنید.

6- نتایج هر انتخاب را به تصویر بكشید. برای هر انتخاب باقی مانده در فهرستتان، نتایج را به تصویر بكشید، بدین صورت نقایص شما مشخص می گردد.

7- یك بررسی واقعی انجام دهید. كدام یك از انتخابهای باقی مانده به واقعیت نزدیك تر است؟ هر چه خلاف آن را ثابت می كند، آن گزینه را حذف كنید

8- كدام گزینه با شما ساز گاری دارد. اگر نسبت به تصمیمی كه اتخاذ كرده اید خشنود هستید اما احساس می كنید كه با اهداف شما سازگاری ندارد، بدانید كه تصمیم صحیحی نگرفته اید و این انتخاب برای شما كارساز نخواهد بود.

9- شروع كنید. زمانی كه تصمیمی را اتخاذ می كنید، آن را عملی سازید. اگر بخواهید نسبت به آن احساس خوشایندی نداشته باشبد موجب اندوه و ناراحتی می شود، پس بهترین كار را در زمان حال انجام دهید. همیشه این فرصت را دارید كه ذهن خود را در آینده تغییر دهید.

10- اجرا كنید.

منبع : Banki.ir


ویدیو مرتبط :
كسب و كار و درآمد خود را متحول كنید:

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فال كسب و كار



 

 

 

فال كسب و كار

 

آیا می دانید چه شغلی برای شما مناسب تر است و چه کارهایی را می توانید بهتر از سایرین  انجام دهید؟

در این مقاله می خواهیم ببینیم که هر کدام از متولدین ماه های مختلف، برای چه شغل هایی مناسب هستند. پس اگر دوست دارید بدانید که حرفه ی نجومی شما چیست، در این مقاله با ما همراه شوید!

 

برج حمل (فروردین)

متولدین این ماه دوست دارند زندگی، کار، تفریح و...همه چیز خود را متنوع و مهیج کنند. از آنجا که عاشق تنوع و هیجان هستند، برای کارهایی مثل تبلیغات، رسانه های گروهی، طراحی مُد، و معماری مناسب هستند. متولدین فروردین در کارهایی که نیازمند خلاقیت است بسیار موفق خواهند بود.

 

برج ثور  (اردیبهشت)

متولدین این ماه دریای صبر و بردباری هستند. فقط کافی است منابع و فرجه کاری را به آنها بدهید تا سر موقع کار را به خوبی برایتان انجام دهند، و اصلاً هم برایشان مهم نیست که آن کار چقدر خسته کننده  ملالت آور بوده. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است.

 

برج جوزا (خرداد)

متولدین این ماه منبع انرژی هستند، و از صبر کردن هم خسته نمی شوند (مثل متولدین ماه اردیبهشت). از اینرو نیازمند حرفه هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. آنها مکتشفین، مترجمین، و هتلدارهای خوبی می شوند چون این کارها مستلزم انرژی و نیروی فراوان است. این افراد حتی اگر 5 سال هم از شروع کار یک پروژه بگذرد، انرژی خود را از دست نمی دهند.

 

برج سرطان (تیر)

متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای دردودل فوق العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل هایی که نیازمند ارائه ی پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می باشند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می دهند.

 

برج اسد (مرداد)

بشاشیت و جمع گرایی بیش از حد، و توانایی متولدین این ماه برای القای زندگی و حیات حتی در کسل کننده ترین موقعیت ها، باعث می شود بتوانند رهبران فوق العاده ای شوند. این افراد همچنین در شغل هایی که در آن نیاز به تحرک، انگیزش و خلاقیت زیاد است هم موفق خواهند شد. رسانه های گروهی، تدریس، هنر، و تبلیغات از جمله کارهایی است که به خوبی از عهده ی آن برمی آیند. آنها همچنین می توانند رئیس جمهور، مدیر و رئیس و ویراستارهای فوق العاده ای شوند.

 

برج سنبله (شهریور)

تکیه کلام متولدین این ماه "تجزیه و تحلیل کن!" است. با توجه به همین علامت کارهایی به آنها داده شود تا بتوانند این نیاز درونی خود را برای تحقیق و تحلیل ارضاء کنند. تحقیقات، اکتشاف، آزمایشات و تحقیقات پزشکی بهترین شغل های مناسب برای آنهاست.

 

برج میزان (مهر)

این افسونگران خوش زبان در زمینه هایی قابلیت دارند که بتوانند از این سرمایه ی خدایی خود استفاده کنند. متولدین این ماه بهترین سیاستمداران، مشاوران تحصیلی و آموزشی، دلالان، و مشاوران خواهند بود. آنها افرادی منصف و بااخلاق هستند، و در شغل های که نیازمند قضاوت و انصاف است نیز بسیار موفق خواهند شد.

 

برج عقرب (آبان)

متولدین این ماه افرادی بسیار فردگرا هستند. آنها دوست دارند به سبک و مرام خود کار کنند و کسی در کار آنها دخالت نکند. به طور خلاصه بگویم، از رئیس و آقا بالا سر داشتن متنفرند. آنها می توانند موسسان شرکت، تاجران، مدیران، مشاوران خوبی باشند.

 

برج قوس (آذر)

متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی ها می توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین برنامه ریزان و بازاریابان موفقی خواهند بود. در هر کاری که با مشتری و ارباب رجوع سروکار داشته باشد، آنها موفق خواهند بود.

 

برج جدی (دی)

متولدین این ماه اشتیاق چندانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند، و دوست دارند به حال خود باشند. آنها با اشیاء و لوازم بیجان رابطه ی بهتری برقرار می کنند تا آدم ها. شغل های مورد علاقه ی آنها کارهای نرم افزاری کامپیوتر، و مهندسی فناوری اطلاعات است. آنها مکانیک ها و تعمیرکارهای خوبی خواهند شد.   

 

برج دلو (بهمن)

متولدین این ماه افرادی ترقی خواه، پیشرو و آینده نگر هستند. بهتر است آنها در قسمت برنامه ریزی و سرپرستی شرکت به کار گمارده شوند. علاوه بر اینها، آنها ستاره شناسان، فالبینان، و طالع بینان بسیار خوبی خواهند شد. بله، آنها بیش از سایر مردم می توانند آینده نگری کنند.

 

برج حوت (اسفند)

متولدین این ماه دنباله روهای بسیار خوبی هستند. آنها می توانند با کمک گرفتن و پیروی از کتاب راهنما، دشوارترین کارها را هم انجام دهند. آنها نایب رئیس جمهور، نایب وزیر و نایب رئیس و معاونان خوبی خواهند شد