سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

انتخاب لباس بارداری چطور و چگونه؟


هر لباسی لباس بارداری نیست. این‌که چه بپوشیم و چگونه بپوشیم سوال خیلی از مادران باردار است


صبح بخیر:  پوست خانم‌های باردار در دوران بارداری  درست مثل روحیه آن‌ها حساس می‌شود! آنقدر حساس كه ایجاد حساسیت و خارش در سطح پوست یکی از دردسرهای شایع آن‌ها در 9 ماه بارداری است. طبیعی است پارچه‌هایی که در بافت آن‌ها الیاف مصنوعی به كار رفته  این ناراحتی‌ را دو چندان می‌كنند، به خصوص این‌كه در این دوران پوست این دوستان حساس‌تر هم می‌شود! اما چاره چیست؟! در این دوران بهتر است قبل از این‌كه طرح و نقش لباس‌ها دل ‌شما را ببرند به طبیعی بودن الیاف آن دقت كنید. به نكته‌هایی مثل این‌كه: «پارچه‌های كتانی برای این دوران انتخاب‌های مناسبی هستند چون علاوه بر جلوگیری از تعریق زیاد به اكسیژن رسانی به پوست هم كمك می‌كنند.»





این شنل كلاه‌دار از آن دست مدل‌هایی است كه هم در ماه‌های آخر سال می‌توانید روی آن حساب كنید هم در فصل بهار. این شنل برخلاف ظاهرش بسیار سبك است آن هم به خاطر الیاف طبیعی كه در پارچه آن به كار رفته است. خطوط ساده‌ای كه روی این شنل پشمی طراحی ساده شده در ایجاد خطای دید و در نتیجه پنهان كردن اضافه وزن مادران باردار كمك می‌كند.





این شنل به خاطر مدل نیم‌كلوشش حتی در ماه‌های آخر بارداری هم قابل استفاده است، چون بزرگی شكم خانم‌های باردار را كاملا در خودش پنهان می‌كند. به خصوص این‌كه به خاطر جلو باز بودنش پوشیدن و درآوردن آن هم بسیار ساده است. اما نكته مهم این‌كه به خاطر خطوط افقی كه در پارچه آن به كار رفته بیشتر مناسب خانم‌‌های باردار قد بلند است تا خانم‌هایی با قد متوسط كه اتفاقا اضافه وزن هم دارند.





برای پیشنهاد این پیراهن به شما چند دلیل داریم اول این‌كه پیلی‌های جلوی این لباس كه از قسمت شكم شروع می‌شوند ضمن متناسب‌تر نشان دادن اندام شما اجازه می‌دهند در این لباس احساس راحتی بیشتری كنید. از سوی دیگر كمربند آن هم تا حدودی می‌تواند مشكل گودی كمر شما را حل كند و بالاخره این‌كه آستین‌های سرخود این مدل شما را از دردسر پوشیدن لباس زیر سارافون راحت می‌‌كند.





این پیراهن می‌تواند  یك انتخاب مناسب برای مهمانی‌های عصر خانم‌های باردار باشد. به خصوص این‌كه گیپورهایی كه روی آن تکه‌دوزی  شده است بر رسمی بودن آن تاكید می‌كند. جنس 100 درصد نخ و لطیف این پیراهن هم تحمل آن را برای مادران باردار راحت‌تر می‌كند. بلندی و راحتی این پیراهن به شما اجازه می‌دهد حتی به عنوان یك مانتوی كاملا رسمی روی آن حساب كنید؛ البته در فصل بهار كه هوا  چند درجه گرم‌تر شده است!





اگر این سارافون پیشنهادی ما  را می‌پسندید، بد نیست یك بلوز زیر سارافون قرمز هم با آن هماهنگ كنید، چون این تركیب رنگ به شما كمك می‌كند شادتر از همیشه به نظر بیایید. البته قبل از انتخاب به كمر این مدل هم دقت كنید. كمربند این سارافون،  برخلاف همه سارافون‌های معمول از رو بسته می‌شود تا ضمن زیبایی بیشتر به ایجاد خطای دید هم كمك كند.





با انتخاب این تونیك دیگر نباید نگران تغییر سایزتان در  تمام دوران بارداری باشید. چون پیلی قسمت جلوی این مدل گشادی آن را كاملا مطابق با تغییر سایز شما تنظیم می‌كند. البته این ویژگی را اضافه كنید به كمر پشت این تونیك كه تنظیم سایز آن را به مراتب راحت‌تر می‌كند. این تونیك را می‌توانید با شلوار البته شلوار مخصوص بارداری ست كنید. البته دامن‌های مخصوص بارداری هم می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.





این پیراهن برگرفته ‌از طرح پانچوهایی است كه این‌روزها طرفداران  زیادی در میان خانم‌ها پیدا كرده‌اند. درست به اندازه همان پانچوها آزاد و رها. یادتان باشد مدل این پیراهن آنقدر گشاد هست كه علاوه بر برآمدگی‌ شكم خانم‌های باردار تغییر سایز آن‌ها را هم كاملا در خودش پنهان كند. جنس نرم و لطیف این پیراهن هم به این ویژگی كمك می‌كند. البته كمربند این پیراهن  سایز و گشادی آن را نیز قابل تنظیم می‌كند.





خانم‌های باردار می‌توانند روی این  ست سارافون و شلوار   به عنوان یك لباس مناسب برای مهمانی‌‌های‌شان حساب كنند. گلدوزی‌هایی كه روی بالاتنه  این سارافون كارشده نیز به نوعی روی  همین ویژگی  تاكید دارند. در قسمت جلوی این سارافون دو پیلی روی هم وجود دارد كه هر دو به انعطاف‌پذیری سایز این لباس كمك می‌كنند. شلوار این ست هم با كمر مخصوص بارداری راحتی مادران باردار را تضمین می‌كند.





این بلوز به دلیل این‌كه از الیاف نخ كاملا طبیعی تهیه شده می‌تواند انتخاب مناسبی برای خانم‌های باردار باشد. از سوی دیگر این بلوز حریر آنقدر سبك است كه وزن آن اصلا احساس نمی‌شود. چین‌های قسمت جلوی آن هم گشادی  و راحتی لباس را دو چندان كرده‌اند. این بلوز را می‌توانید با دامن جین پیشنهادی ما هماهنگ كنید كه آن هم به خاطر كمر كشباف و قابل انعطافش یك انتخاب مناسب برای دوران بارداری است.





این مانتو یك مانتوی كاملا مجلسی است. هم به خاطر طراحی و هم به خاطر جنس پارچه (كرپ) انتخابی آن. اگر به دنبال یك مانتوی وزین برای تمام دوران بارداری‌تان هستید به این پیشنهاد فكر كنید چون ویژگی‌های یك مانتوی مجلسی را دارد. برش زیر سینه این مانتو  و  چین‌های قسمت جلوی آن هم از ویژگی‌هایی هستند كه این مدل را  برای خانم‌های باردار به یك انتخاب مناسب تبدیل می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
لباس بارداری و ویژگی های آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمایی برای انتخاب بهترین لباس‌های بارداری


در دوران بارداری انواع و اقسام اتفاقات برای بدن‌تان می‌افتد. یک دفعه سایز عوض می‌کنید، ممکن است چاق شوید و ده‌ها مورد دیگر که همگی می‌توانند روی نحوه لباس پوشیدن و انتخاب نوع و جنس و رنگ لباس بارداری تاثیر بگذارند.


مجله سیب سبز: در دوران بارداری انواع و اقسام اتفاقات برای بدن‌تان می‌افتد. یک دفعه سایز عوض می‌کنید، ممکن است چاق شوید، تغییرات هورمونی دمای بدن‌تان را عوض می‌کند و ده‌ها مورد دیگر که همگی می‌توانند روی نحوه لباس پوشیدن و انتخاب نوع و جنس و رنگ لباس بارداری تاثیر بگذارند. برای انتخاب بهترین لباس باید همه جوانب را سنجید. با كمك این راهنما می‌توانید بهترین لباس را برای دوره بارداری خود انتخاب كنید.

از کی سایز عوض می‌کنیم؟

لازم نیست در 3 ماهه اول بارداری به كمدتان دست بزنید. كمد لباس‌های شما در این روزها احتیاج به هیچ تغییر و تحول خاصی ندارد چون معمولا افزایش سایز در این دوره اتفاق نمی‌افتد و شما می‌توانید به‌راحتی همان لباس‌هایی را بپوشید که قبلا هم به تن می‌کردید. اما با ورود به ماه چهارم و پنجم با افزایش وزن و سایز روبه‌رو می‌شوید، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اواخر 3 ماهگی کم‌کم به فکر تغییر دادن لباس‌های‌تان و خرید لباس‌های تازه باشید. شاید بگویید بهترین زمان برای خرید وقتی است كه تغییر وزن و سایز به طور كامل صورت گرفته اما واقعیت این است که خیلی از خانم‌ها به‌دلیل اضافه‌وزن و عوارض ناشی از آن در این دوره نمی‌توانند به‌راحتی به‌ فروشگاه‌ها بروند و با پرو كردن لباس مورد علاقه‌شان را خریداری كنند. برای همین خوب است قبل از 4ماهگی به فکر باشید.

راهنمایی برای انتخاب بهترین لباس‌های بارداری

سایز لباس بارداری من چند است؟

بعضی خانم‌های باردار قبل از اینکه برای اولین خرید بارداری بروند فکر می‌کنند اگر سایزشان 38 بوده از حالا به بعد باید به دنبال لباس‌هایی با سایز 42و 44 بگردند! درست است كه سایز شما تغییرات محسوسی داشته اما این تغییر سایز به این معنا نیست كه به‌دنبال لباس بارداری با سایز 42 یا 44 بروید. براساس استانداردهای تعریف شده شما باید سراغ لباس بارداری با سایز همیشگی خودتان بروید، بنابراین اگر سایز شما پیش از بارداری 38 بوده از فروشنده لباس بارداری برای سایز 38 را بخواهید. البته این قاعده در مورد تمامی برندهایی كه پوشاك بارداری تولید می‌كنند یكسان نیست. شما می‌توانید با مشورت گرفتن از فروشنده از سایز مناسب خود برای خرید لباس مطمئن شوید.

به فكر روزهای سرد هم باشید

دوران بارداری فقط 3ماه کمتر از یک سال شما را درگیر خودش می‌کند و این یعنی مواجهه با 3 فصل با 3 آب و هوای مختلف. اقتصادی‌ترین کار برای شمایی که احتمالا از این به بعد دمای بدن‌تان در نوسان است این است که باتوجه به این مدت نسبتا طولانی انتخاب‌هایی مناسب و به‌صرفه داشته باشید. بهترین انتخاب برای شما این است که سراغ لباس‌های بارداری چند تكه بروید. مثلا وقتی زمستان نزدیک است به جای اینکه چند پلیور بخرید یک بلوز آستین بلند بخرید، پیراهن یا لباس بارداری تهیه كنید كه كت یا ژاكت داشته باشد. در این صورت هر وقت احساس سرما كردید می‌توانید از كت آن استفاده كنید.

از همسرتان قرض بگیرید

همیشه لازم نیست برای خرید لباس بارداری پول خرج كنید. فقط باید كمی خلاق باشید. به كمد لباس‌های همسرتان سر بزنید. اگر سایز همسرتان سایز بزرگ است، می‌توانید از پیراهن‌های قدیمی و از مدافتاده او به‌عنوان لباس‌های راحتی در خانه استفاده كنید.

چه رنگی بپوشیم؟

برای متناسب به نظر رسیدن و مخفی كردن چاقی‌های موضعی پیش‌تر به شما توصیه كردیم كه از رنگ‌های تیره و پارچه‌های ساده و بدون طرح استفاده كنید.
 اما دوران بارداری شما دوران درخشان شماست. لزومی ندارد بخواهید چیزی را پنهان کنید یا از اضافه‌وزن‌تان خجالت بكشید. با خیال راحت لباس‌تان را از میان رنگ‌های شاد و طرح‌های متنوع انتخاب كنید. لباس‌های طرحدار بپوشید با گل‌های برجسته و رنگی و هر کاری که فکر می‌کنید لبخند را روی لب‌تان می‌آورد، انجام دهید.

چه جنسی بپوشیم؟

الیاف طبیعی بهترین انتخاب برای شما هستند و از آنجایی که احتمالا پوست‌تان در دوران بارداری حساس‌تر از همیشه است با انتخاب این نوع لباس‌ها احتمال بروز هر گونه حساسیت پوستی را محدود می‌كنید. اما شاید دوست داشته باشید در مهمانی‌های رسمی پیراهن‌های مجلسی‌تر بپوشید بنابراین بهتر است در این مورد سراغ لباس‌هایی با جنس لاکرای بروید. این جنس پارچه هم به خوبی کش می‌آید و هم به اندازه كافی لطیف است. با انتخاب این نوع پارچه می‌توانید در طول ماه‌های مختلف بارداری در مهمانی‌ها و مجالس زیبا و آراسته ظاهر شوید.

یک توصیه برای پیش‌خرید لباس!

اگر فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید خیلی مدرن باشد احتمالا شکم‌بندهایی با سایز ماه‌های مختلف بارداری دارد که می‌توانید آنها را ببندید و طبق آن اندازه‌ها خرید کنید. اما اگر این‌طور نیست و قصد دارید از قبل خرید کنید، می‌توانید بالشتکی کوچک به همراه خود ببرید یا حداکثر از کیف‌تان برای تصور سایز چند ماه آینده کمک بگیرید.