سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

الهام بخش ترین سخنان استیو جابز


زندگی استیو جابز همیشه سوژه داستان ها و حتی فیلم های مختلف بوده است و تعجبی ندارد که او را نه فقط به عنوان رئیس کمپانی موفق اپل بلکه به عنوان انسانی رک و روراست می شناسند.

 
 
 

صبح بخیر: زندگی استیو جابز همیشه سوژه داستان ها و حتی فیلم های مختلف بوده است و تعجبی ندارد که او را نه فقط به عنوان رئیس کمپانی موفق اپل بلکه به عنوان انسانی رک و روراست می شناسند. ظاهراً او در مورد هر چیزی نظر خاص خودش را داشته و افکارش منعکس کننده تعهد وسواسی او به کیفیت در اپل بوده اند. برای مثال در مورد اشتباهات می گوید: «گاهی وقتی نوآوری می کنید، اشتباهاتی مرتکب می شوید. بهتر است فوراً به آنها اعتراف کنید و به بهبود نورآوری های خود ادامه دهید.» و در مورد توجه به جزئیات اینطور می گوید: «طراحی آنچه به نظر می رسد و آنچه حس می شود نیست. طراحی نحوه کار کردن چیزها است.»

او در مورد مسائل عمیق تر هم حرف های زیادی برای گفتن داشت. در اینجا مهمترین گفته های او را از مصاحبه ها و سخنرانی های مختلفش جمع آوری کرده ایم که به شرح زیر می خوانید:

الهام بخش ترین سخنان استیو جابز

«خلاقیت وصل کردن چیزهاست. وقتی از افراد خلاق می پرسید چطور یک کار را انجام داده اند، کمی احساس گناه می کنند، زیرا آنها واقعاً آن کار را انجام نداده اند، فقط چیزی دیده اند. بعد از مدتی این برای آنها بسیار واضح به نظر رسیده است.»

«اینکه یادتان باشد قرار است بمیرید بهترین راه برای آن است که در این دام نیفیتید که فکر کنید چیزی برای از دست دادن دارید. شما کاملاً عریان هستید. دلیلی ندارد که حرف دلتان را دنبال نکنید.»

«خودتان مقیاس کیفیت باشید. بعضی افراد به محیطی که برتری از هر چیز دیگری بیشتر انتظار می رود عادت ندارند.»

«نمی توانید به نگاه به جلو نقطه ها را بهم وصل کنید؛ فقط با نگاه به عقب است که می توانید آنها را بهم وصل کنید. پس باید اعتماد داشته باشید که نقطه ها به نحوی در آینده شما بهم وصل می شوند. باید به چیزی ایمان و اعتماد داشته باشید، به دلتان، به سرنوشت تان، به زندگی، به کارما، به هرچیزی.»

«کار شما قرار است بخش بزرگی از زندگی شما را پر کند و تنها راه برای آنکه واقعاً راضی شوید این است که کاری را انجام دهید که معتقدید کاری عالی است. و تنها راه برای انجام کار عالی این است که کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. اگر هنوز آن را پیدا نکرده اید به جستجو ادامه دهید. آرام نگیرید. درست مثل همه مسائل قلبی دیگر، بالاخره می فهمید که آن را کجا پیدا کنید.»

«ثروتمندترین مرد بودن در یک قبرستان برای من اهمیتی ندارد. وقتی با این فکر به رختخواب بروم که بدانم کاری عالی انجام داده ام، چیزی است که برای من اهمیت دارد.»

«من به همه کارهایی که انجام نداده ایم به اندازه همه کارهایی که کرده ایم افتخار می کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به هزار و یک چیز دیگر.»

«من فکر می کنم اگر کاری انجام دهید و این کار خوب از آب دربیاید، بعد باید بروید کار عالی انجام دهید، نه اینکه زیاد روی کار قبلی بمانید. فقط باید به این فکر کنید که کار بعدی چیست.»

«اخراج شدن از اپل بهترین چیزی بود که تابحال در زندگی من رخ داده است. سنگینی موفق بودن با سبکی آماتور شدن جایگزین شد. این اخراج مرا آزاد کرد تا وارد یکی از خلاقانه ترین دوره های زندگی ام بشوم.»

«کیفیت خیلی مهمتر از کمیت است.»

«وقتی 17 سالم بود، جمله ای خواندم که تقریباً بدین مضمون بود: "اگر هر روز را طوری زندگی کنی که گویی آخرین روز توست، بالاخره یک روز حق با تو خواهد بود." این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن به بعد و در 33 سال گذشته هر روز صبح در آینه نگاه می کردم و از خودم می پرسیدم: "آیا امروز آخرین روز زندگی من است، آیا امروز می خواهم همان کاری را که قرار است انجام دهم، انجام دهم؟"»

«من مجاب شده ام که نیمی از آنچه کارآفرینان موفق را از کارآفرینان غیرموفق جدا می کند پشتکار محض است.»

«من می خواهم در این دنیا یک دینگ بگذارم.»


ویدیو مرتبط :
سخنان استیو جابز درباره مشتری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان حکیمانه و الهام‌بخش از نلسون ماندلا


نِلسون ماندِلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی بود که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

 
 
 

صبح بخیر: نِلسون ماندِلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی بود که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. ماندلا در طول ۲۷ سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد.

سخنان حکیمانه و الهامبخشی از نلسون ماندلا

ماندلا پس از دریافت جوایزی در طول چهار دهه، یک چهره سرشناس دولتی بود که تا اواخر عمر خود در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌کرد. او را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان مادیبا می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند. این عنوان دیگر مترادف با نام نلسون ماندلاست. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به‌نشانهٔ احترام وی را مخولو (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

سخنان حکیمانه و الهامبخشی از نلسون ماندلا

روز بین‌المللی نلسون ماندلا یا روز ماندلا، آیینی است که هر ساله در ۱۸ جولای به افتخار ماندلا جشن گرفته می‌شود. این روز در نوامبر ۲۰۰۹ رسماً توسط سازمان ملل متحد نامگذاری شد. 18 جولای زادروز ماندلاست.

سخنان حکیمانه و الهامبخشی از نلسون ماندلا

به مناسبت روز ماندلا در زیر چند جمله حکیمانه از وی آورده ایم که به همه ما یاد می دهد که چطور انسان های بهتری باشیم.

"من یاد گرفته ام که شجاعت نترسیدن نیست، بلکه غلبه بر ترس است. مرد شجاع مردی نیست که نترسد، بلکه مردی است که بر ترس خود فائق آید."

"مرا با موفقیت هایم قضاوت نکنید، مرا با تعداد دفعاتی که زمین خوردم و بلند شدم قضاوت کنید."

"آزادی و رهایی صرفاً گسیختن زنجیرها نیست، بلکه آزادی زندگی کردن به نحوی است که به آزادی دیگران احترام گذاشته شود و آزادی آنها را بیشتر کند."

سخنان حکیمانه و الهامبخشی از نلسون ماندلا

"فکر نیک و قلب نیک همیشه ترکیبی شگفت انگیز بوده است."

"ظاهر انسان هم مهم است، یادتان باشد که لبخند بزنید."

"آیا کسی هست که واقعاً فکر کند آنچه دارد بخاطر استعداد، یا مقاومت یا تحمل یا تعهد بدست نیاورده است؟"

سخنان حکیمانه و الهامبخشی از نلسون ماندلا

"همیشه تا وقتی که کاری انجام نشود، غیرممکن به نظر می رسد."

"همیشه افراد را از عقب هدایت کنید و بگذارید فکر کنند که آنها جلو هستند."

"موضعی که در آن ایستاده اید بستگی به جایی دارد که نشسته اید."

"بزرگترین افتخار در زندگی نیفتادن نیست، بلکه بلند شدن پس از هر بار افتادن است."

سخنان حکیمانه و الهامبخشی از نلسون ماندلا