سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اصول ساخت گلخانه‌ای برای همه فصول


ساختن گلخانه‌ای زیبا و ماندگار نیازمند تهیه مواد و لوازمی استاندارد است تا گیاهان در مکانی امن، رشد و پرورش یابند و عمر آن‌ها طولانی‌تر شود.

     


ویدیو مرتبط :
ساخت گلخانه-گلخانه ساز -گلخانه -گل سبز میثاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش ساخت تراریوم، گلخانه شیشه‌ای کوچک


تراریوم برای تزیین میزکار، میزناهارخوری یا حتی قرار دادن روی دیوار گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. گیاهان زنده ای که به صورت مینیاتوری در محفظه های شیشه ای زیبا جای خوش کرده اند و باغچه ای رویایی را به داخل خانه ما هدیه می کنند.

 
 
 
 
صبح بخیر: تراریوم برای تزیین میزکار، میزناهارخوری یا حتی قرار دادن روی دیوار گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. گیاهان زنده ای که به صورت مینیاتوری در محفظه های شیشه ای زیبا جای خوش کرده اند و باغچه ای رویایی را به داخل خانه ما هدیه می کنند.

در این مطلب روش ساخت یک تراریوم ساده اما زیبا را مرحله به مرحله برایتان توضیح داده ایم.

1. روح تازه به خانه ببخشید



با استفاده از گلدان ها بزرگ و کوچک می توانید فضای داخلی خانه را مزین کنید. برای اینکه گیاهان شما شخصیت خاص داشته باشند و خیلی جلب توجه کنند، می توانید تراریومی از آنها بسازید. اندازه این باغچه شیشه ای کوچک به سلیقه خود شما بستگی دارد. با تغییر اندازه محفظه، تعداد گل ها و نمای تراریوم نیز متفاوت خواهد بود.

2. وسایل موردنیاز



• محفظه شیشه‌ای

• تکه های زغال چوب

• خاک

• دستکش

• گیاهان تراریوم

• آبپاش

• خزه

• بیلچه

3.  آماده سازی زمین




حدود دو تا 5 سانتی متر از قسمت زیرین محفظه ها را با زغال چوب پرکنید.

4.مخلوط خاک و زغال




باقی مانده زغال را با خاک مخلوط کنید و با استفاده از بیلچه، آنها را داخل محفظه روی زغال ها بریزید.

5. اضافه کردن لایه دوم



حدود یک‌سوم یا یک‌چهارم محفظه شیشه‌ای را با مخلوط خاک و زغال پر کنید. هر یک بار که خاک می ریزید محفظه را تکان دهید تا هوای میان خاک ها گرفته شوند و حجم ظاهری آنها بخوابد.

6. گل ها را بکارید




گل ها را به آرامی و با احتیاط زیاد از گلدان های پلاستیکی خود خارج کنید و درون خاک قرار دهید. مطمئن شوید به خوبی در خاک جای گرفته اند. اگر گیاه ریشه‌دار انتخاب کرده اید باید مراقب باشید ریشه بیرون نماند و خشک نشود. بین کاشت گیاهان باید فاصله بگذارید تا بتوانید خاک اضافه کنید.

7.هواگیری خاک




دستکش ها را دست کنید و خاک های اطراف هر گیاه را به پایین فشار دهید تا خاک آنها سفت شوند. با باید حواستان باشد گیاهان از محفظه بیرون نزنند و ترجیحا قد آنها از قد گلدان شیشه ای کوتاه تر باشد.

8. رویه نهایی



با کمک دستکش ها، خزه ها را میان گیاهان و  روی خاک بگذارید.

9. آب دادن



در آخرین مرحله باید به گیاهان آب بدهید و محفظه را در جایی قرار دهید که نور غیرمستقیم آفتاب به آنها  برسد. برای آبیاری های بعدی، با توجه به محیط و گیاهانی که انتخاب کرده اید، متغیر خواهد بود. اما همیشه پیش از آبیاری گیاه از خشک بودن خاک اطمینان حاصل کنید.

10. گیاهان تراریوم را باید هرچند وقت‌یکبار هرس کنید.



 اگر رشد کردند و از محفظه بیرون آمدند، آنها را قیچی کنید. کوتاهی یا بلندی گیاهان به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.