سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اشتباهات رایج در شستشوی شلوار جین



نحوه شستن شلوار جین,اشتباهاتی برای شستن شلوار جین

شلوار جینتان را جدا از بقیه لباسهایتان بشویید

 

شلوار جین احتمالا برای شما هم یکی از محبوبترین لباس هایتان است که در مواقع زیادی از آن استفاده می کنید. اما شاید برای شما هم پیش آمده که در اثر سهل انگاری در شستن شلوار جین تان بهترین لباس تان را از دست دادید. در این مطلب، اشتباهات رایج و نکات مهم در شستشوی شلوار جین را به طور کامل توضیح می دهیم.

 

اشتباهات رایج در شستشوی شلوار جین

زیاد شستن شلوار جین

اولین نکته این است که تا مجبور به شستن لباس خود اعم از شلوار جینتان نشدید این کار را انجام ندهید. میدانید که برخی افراد عادت به شستن لباس هایشان در فاصله های زمانی کوتاه دارند و این خود اولین دلیل به سرعت خراب شدن لباس های ما به حساب می آید.

 

شستن آن‌ها به سمت رو

صرف‌نظر از چگونگی دور چرخش ماشین، کار اصلی شستن و خشک کردن در ماشین لباس‌شویی به پارچه‌ آسیب می‌زند. زیرا در حین شستشو و غلت خوردن، لباس‌ها به هم ساییده می‌شوند. برای کاهش احتمال از بین رفتن رنگ لباس‌ها بر اثر شستشو، قبل از قرار دادن شلوارها داخل لباس‌شویی آن‌ها را برعکس کنید و تا زمان خارج کردن از خشک‌کن نیز بگذارید برعکس بمانند. همچنین تمامی زیپ‌ها را بسته و دکمه‌ها را ببندید.

 

قرار دادن تعداد زیادی شلوار در یک نوبت شستشو

درست است که هرچه در یک‌ نوبت شستشو لباس بیشتری در ماشین لباس‌شویی بریزید، کار شما سریع‌تر تمام می‌شود، اما فراموش نکنید هرچه تعداد لباس‌ها بیشتر باشد لباس‌های شما با سایش و پارگی بیشتری مواجه می‌شوند. وقتی فضای کافی برای حرکت نباشد، زیپ‌ها و قفل‌ها ممکن است پاره شوند و دوخت‌ها نیز ممکن است شکافته شوند. لباس‌های شما باید آزادانه در ماشین چرخیده و غلت بخورند تا کاملاً تمیز شده و خشک شوند و در هم گیر کرده و گره خورده از ماشین بیرون نیایند.

 

شستن شلوار جین با لباس های دیگر

شلوار جینتان را جدا از بقیه لباسهایتان بشویید. شلوار جین جدید، به خصوص آنهایی که رنگ های تیره دارند، ممکن است موقع شستشو تا حدودی رنگ پس بدهند. مراقب باشید به هیچ وجه لباس های دیگررا همزمان با شلوار جین جدیدتان، داخل آب سردی که شلوارتان در حال شستن است نیاندازید.

 

انتخاب دور گردش نامناسب

هرچه بیشتر بخواهید شلوارهای جین شما نو به نظر برسند، باید آن‌ها را ملایم تر شسته و خشک‌ کنید. با وجودی که شستشو با دست و خشک کردن روی بند رخت از همه بهتر است، این کار زمان‌بر و پر زحمت است. به جز مواردی که شلوار جین‌ شما بسیار کثیف است، بهترین راه این است که آن‌ها را در آب سرد بشویید، یکی از دورهای آرام گردش ماشین را انتخاب کنید و در دمای پایین آن‌ها را خشک نمایید.

 

شستشو با آب داغ

برنامه شستن لباس های معمولی را در ماشین لباسشویی اجرا کنید و با آب سرد شستشو را شروع کنید. چرا که آب داغ پارچه شلوار جین شما را زودتر پوسیده می کند.

 

عدم استفاده از نرم کننده لباس

شلوار جین را با لباس های تقریبا همرنگ آن داخل ماشین لباسشویی بیندازید و از نحوه رنگ دهی لباسهای دیگر مطمئن شوید. پودر ماشین را داخل آن بریزید و حتما از نرم کننده لباس استفاده کنید.

 

صرف نظر کردن از پودرهای نگه‌دارنده‌ی رنگ

پودرهای خاصی که با فرمول حفظ رنگ‌های تیره تهیه‌شده‌اند، واقعاً خوب عمل می‌کنند. این پودرها موادی دارند که به پارچه کمک می‌کند تا رنگ را در خود نگه دارد و همچنین کلر موجود در آب را که می‌تواند رنگ‌ها را از بین ببرد غیرفعال می‌کنند. اگر می‌خواهید شلوار جین تیره‌ی شما همچنان تیره بماند، سرمایه‌گذاری روی این پودرهای مخصوص ارزش آن را دارد.

 

ماندن شلوار جین در خشک کن برای مدت طولانی

وقتی پارچه‌ برای زمانی طولانی در خشک‌کن باقی بماند تا زیاد خشک شود آب می رود. همه‌ی پارچه‌ها و به خصوص جین را اگر کمی مرطوب از خشک کن خارج کنید بهتر است. فقط کافی است آن‌ها را بیرون آورده و صاف کنید و سپس بگذارید به حالت صاف یا روی بند رخت کاملاً خشک شوند. اگر پس از غلتیدن پارچه‌ها در حرارت کم خشک‌کن و روی دور گردشی ملایم، مقدار زیادی پرز روی فیلتر خشک‌کن دیدید، شاید بخواهید در روش خشک کردن شلوار جین خود تجدیدنظر کنید و آن را روی بند رخت خشک‌ کنید تا به حفظ پارچه کمک نمایید.

 

آویزان کردن در آفتاب

بعد از اتمام شست و شو شلوار جین را در سایه آویزان کنید. اگر هوای آزاد را برای خشک کردن شلوار جین در نظر بگیرید بسیار عالی خواهد بود. 

 

اتوی مستقیم شلوار جین

برای اتو کردن شلوار جین از بخار استفاده کنید و از تماس اتوی مستقیم با شلوار جین خودداری کنید.

 

نکته: سعی کنید از مواد شوینده مایع استفاده کنید چرا که شوینده های جامد در آب سرد حل نمی شوند و روی شلوارتان لکه های سفید بر جا خواهد ماند.

 

منبع : 7ganj.ir


ویدیو مرتبط :
اشتباهات رایج زبان انگلیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتباهات رایج دکوراسیونی در آشپزخانه (1)


13 اشتباه مرسومی كه ممكن است همه ما در زمان بازسازی یا چیدمان آشپزخانه‌مان ناخواسته مرتكب شویم.