سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اشتباهات رایج بانوان در یك زندگی مشترك


دكتر «فیل» درباره تمام باورهای نادرستی كه درباره رابطه بین 2 زوج وجود دارد هشدار می‌دهد، باورهایی كه مانع خوشبختی بسیاری از زوج‌ها می‌شود و چاره كار، فهمی صحیح از این باورهاست





صبح بخیر: با خودتان فكر می‌كنید كه با همسرتان رابطه‌ای ناموفق دارید چون بین شما و همسرتان قواعد مشتركی یا چیز ثابت و استانداردی وجود ندارد، چون شما مثل خیلی از زوج‌هایی كه فكر می‌كنید خوشبختند نیستید، چون رابطه شما با زوج‌های رویایی كه در فیلم‌ها می‌بینید، متفاوت است. همه این‌ها باعث می‌شود، دیگر احساس خوشبختی نكنید و همین به‌مرور روی رفتارهای‌تان تاثیر بگذارد و روزبه‌روز از همسرتان دورتر شوید اما اگر بدانید تمام رازهای خوشبختی و داشتن یك زندگی مشترك ایده‌آ‌ل در دسترس هستند، دیگر نه تنها حسرتی نخواهید داشت‌بلكه روزبه‌روز بیشتر هم عاشق هم می‌شوید.



یك رابطه خوب رابطه‌ای است كه 2 نفر شبیه هم فكر كنند

هیچ‌وقت نمی‌توانید به مسائل، از چشم همسرتان نگاه كنید چون شما 2 نفر كاملا آدم‌های متفاوتی هستید، شما 2 نفر به لحاظ ژنتیك، فیزیولوژیكی، روانی و گذشته خانوادگی كاملا متفاوت هستید. اگر هم كاملا شبیه هم فكر كنید، مشكلات رابطه‌ای‌تان حل نخواهد شد. زن‌ها و مردها از 2 دنیای متفاوت هستند، شما نمی‌توانید تفاوت‌های اساسی بین دیدگاه‌های‌تان را محو كنید یا بپوشانید، چون این كار هم غیرطبیعی است و هم در بعضی مواقع خطرناك. بهتر است بدانید زندگی با فردی كه متفاوت فكر می‌كند و شما را تكمیل می‌كند، خیلی لذت‌بخش‌تر از كسی است كه كاملا شبیه شماست. به همین دلیل تفاوت‌ها را با روی باز قبول كنید و آن‌ها را باوركننده زندگی‌تان بدانید.



رابطه خوب رابطه‌ای است پر از علائق و فعالیت‌های مشترك

اگر علائق مشترك یا فعالیت‌های مشتركی نداشته‌ باشید، هیچ اشكالی در رابطه شما وجود ندارد. اگر شما و همسرتان خود را مجبور كنید كه با هم فعالیت‌های مشترك داشته باشید، نتیجه‌ای نخواهد داشت جز استرس، فشار و تضاد، پس چیزی را را به زور وارد رابطه نكنید.



یك رابطه خوب شبیه قصه‌های عاشقانه است

بله، باید بین شما و همسرتان احساسات عاطفی عمیق و به عبارت صحیح‌تر، عشق وجود داشته باشد اما خودتان را گول نزنید، نباید انتظار داشته‌باشید زندگی شما همانند داستان‌های عاشقانه فیلم‌ها باشد. حقیقت این است كه شما در دنیای واقعی زندگی می‌كنید. با عشق زندگی كردن متفاوت از زمانی است كه فرد تازه عاشق شده است. وقتی فرد تازه عاشق می‌شود یعنی؛ در اولین مرحله عشق قرار دارد و باقی ماندن در این مرحله غیرممكن است. در یك رابطه كامل شیفتگی، شیدایی فلج‌كننده اولیه، به مرحله‌ای عمیق‌تر از عشق رسیده‌ است. اشتباه است كه گمان كنید وقتی هیجانات و شیدایی‌های اولیه از بین رفت یعنی؛ عشق از بین رفته‌ است. فكر نكنید كه دیگر در رابطه شما عشق به وجود نخواهد آمد، بلكه رابطه شما در حال واردشدن به مراحل دیگر و متفاوتی از عشق است، یاد بگیرید این مراحل را آگاهانه هدایت كنید تا به تجربه عمیق‌تری از عشق برسید.



اگر بتوانید شریك‌تان را تغییر دهید خوشبخت هستید

در این تله نیفتید كه فكر كنید اگر بتوانید شریك زندگی‌تان را تغییر دهید رابطه موفق‌تری خواهید داشت. شما هر 2 مسئول رابطه هستید. بیایید این فكر كودكانه را كنار بگذاریم كه عاشق شدن یعنی پیدا كردن كسی كه بتواند خوشحال‌مان كند و مسئولیت ناراحتی یا خوشحالی ما برعهده او باشد ، مسئولیت خوشحالی هر كسی فقط به عهده خودش است. اگر رابطه شما پر از اضطراب و محنت‌زده است، شاید مهم‌ترین شخصی كه باید تغییر كند خود شما باشید. وقتی در همه مشكلات به دنبال مقصر باشید ناخودآگاه رفتاری تخریب‌گر پیدا می‌كنید كه همین رفتار نه تنها مشكلی را حل نمی‌كند بلكه اوضاع را خراب‌تر هم می‌كند ، سعی كنید تمام رفتارهای تخریب‌گرتان را شناسایی كنید و آن‌ها را دور بیندازید.



در یك رابطه خوب همسرتان نباید هیچ عیبی داشته باشد

هیچ كس كامل نیست، اگر همسرتان عادت‌هایی عجیب و غریبی دارد در صورتی كه این عادت‌ها توهین‌آمیز و تخریب‌گر نیست می‌توانید به راحتی با آن‌ها كنار بیایید. به جای این‌كه روی نقاط ضعف او تمركز كنید، ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی را به یاد بیاورید كه در رزهای اول به خاطر آن‌ها جذب او شدید، شاید آن روزها بعضی از همین عادت‌های خاص و عجیب و غریب شما را به او جذب كرده‌بود، اگر یك رفتارخیلی طبیعی نباشد و به چشم دیگر مردم، خارج رفتارهای مرسوم باشد دلیل نمی‌شود كه برای رابطه بد باشد و به آن آسیب برساند. دقت كنید همسری كه عادت‌های كمی عجیب دارد كاملا متفاوت است از همسری كه مشكلات جدی دارد، پس این 2 مورد را با هم اشتباه نگیرید. زمانی همسر شما مشكلات اساسی دارد كه رفتارهای او آسیب‌زننده و تخریب‌كننده باشد، یعنی به لحاظ بدنی یا جسمی به شما آسیبی بزند یا این‌كه به خودش لطمه برساند مثلا این‌كه اعتیاد داشته باشد.



در یك رابطه خوب تمام مشكلات حل می‌شوند

در زندگی هر زوجی اختلاف‌هایی وجود دارد، خیلی‌ها هستند كه گمان می‌كنند اگر نتوانند این اختلافات جدی را حل كنند دیگر خوشبخت نخواهند بود اما جالب است بدانید 90درصد مشكلات ارتباطی‌‌ای كه وجود دارد، غیرقابل حل است. چیزهایی در زندگی وجود دارد كه شما و همسرتان تا آخر عمر هم نمی‌توانید درباره آن‌ها به یك نظر برسید، بنابراین باید به نوعی بین خودتان آن را حل كنید. بالاخره باید یكی كمی از خواسته‌هایش كوتاه بیاید. شما باید با هم توافق كنید كه در زمان‌هایی كه اختلاف به وجود می‌آید، به دلیل ارتباط عاطفی‌ای كه بین‌تان وجود دارد با هم كنار بیایید و فقط به‌دنبال رسیدن به خواسته خود نباشید.



رابطه‌ای خوب، یعنی صرفا صلح

خیلی‌ها از بحث و مشاجره می‌ترسند چون گمان می‌كنند هر بحث و مشاجره‌ای نشانه ضعیف بودن رابطه است و این‌كه رابطه در خطر است، باید بدانید حتی خوشبخت‌ترین زوج‌ها هم با هم بحث می‌كنند. اگر نگرش خود را تغییر دهید حتی بحث و مشاجره می‌تواند به رابطه كمك هم بكند چون هم تنش‌ها را تخلیه می‌كند و هم وقتی بتوانید احساسات‌تان را بدون توهین یا ترس از جدایی مطرح كنید به طرف مقابل اعتماد بیشتری خواهید كرد. نگران این زیاد بودن تعداد بحث‌هایتان نباشید بلكه نگران چگونگی بحث‌ها و مشاجره‌ها باشید، بحث‌های شما باید قانون داشته باشد، این قانون‌ها عبارتند از :

1. هیچ‌گاه به شخصیت طرف مقابل توهین نكنید به جای آن فقط به موضوع بحث بپردازید.

2. وقتی خیلی عصبی هستید به دنبال بهانه‌گرفتن نباشید.

3. دعوا را تا سرحد مرگ ادامه ندهید.

4. بهتر است بعد از دعوا به لحاظ عاطفی به هم نزدیك شوید.



در یك رابطه خوب همه احساسات ابراز می‌شوند

 ممكن است با  بیرون ریختن  تمام حس‌ها و آنچه در سینه دارید احساس خوبی پیدا كنید اما زمان‌هایی هست كه برای بیرون ریختن احساسات مناسب نیست و نه تنها در نزدیك كردن شما به هم موثر نیست بلكه می‌تواند آسیب‌هایی به رابطه وارد كند كه هیچ وقت بهبود نیابد. بسیاری از رابطه‌ها زمانی خراب می‌شوند كه یكی از زوجین نمی‌تواند مورد خاصی را ببخشد و فراموش كند و در موقعیت‌هایی، مرتب آن را به رخ همسرش می‌كشد. قبل از آن‌كه چیزی بگویید كه پشیمان شوید، زبان‌تان را در دهان نگه‌دارید و كمی به خودتان وقت دهید كه بفهمید دقیقا چه احساسی دارید و چرا می‌خواهید این حرف را بزنید.سگاهی بسیاری از حرف‌ها زده‌می‌شود بدون این‌كه آن‌ها منعكس‌كننده احساسی باشد و بیشتر به هدف تخریب شخصیت طرف مقابل گفته می‌شود چنین حرف‌هایی نباید بین زوجین گفته شود.



تنها یك راه درست برای ساختن یك رابطه خوب وجود دارد

هیچ چیز بیشتر از یك حقیقت نمی‌تواند كمك‌كننده باشد. هیچ راه دقیقا درستی وجود ندارد تا بتوان همسری خوب یا پدر و مادری خوب بود. نمی‌توان وقتی مشكلات و چالش‌هایی در زندگی هویدا می‌شوند دقیقا راه درست را مشخص و تعیین كرد. آنچه برای زندگی شما موثر و كاراست ممكن است همان نباشد كه در كتاب‌ها نوشته شده است یا چیزی نباشد كه دوستان موفق و خوشبخت‌تان می‌گویند، زندگی شما مختص به خودتان است. اگر شما و همسرتان روشی دارید یا كاری انجام می‌دهید كه روابط‌تان را بهبود می‌دهد و شما را به هم نزدیك‌تر می‌كند، به آن بچسبید و با حرف هیچ‌كس آن را كنار نگذارید. اگر هردوی شما با قانون‌ها و اصولی كه دارید راحت و راضی هستید، مهم نیست چه قانون‌ها و اصول دیگری وجود دارد شما می‌توانید قانون خودتان را بنویسید. فراموش نكنید كه نباید تعصب داشته باشید و خیلی سفت و محكم از همسرتان بخواهید تنها به یك روش ویژه به شما ابراز علاقه كند. او را آزاد بگذارید تا به هر شكلی راحت است عشقش را به شما ابراز كند؛ هیچ «سبك و راه درستی» برای بیان عشق وجود ندارد. حقیقت این است اگر همسر شما احساساتش را كاملا متفاوت بیان می‌كند دلیل نمی‌شود كه احساساتش كمتر از بقیه باشد یا ارزش كمتری داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
اشتباهات رایج زبان انگلیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

3 فاز یك رابطه جنسی در طول زندگی مشترك



 

 

فاز یك رابطه جنسی در طول زندگی مشترك

 

اكثر زوج‌ها وقتی نگاهی به عقب می‌اندازند تایید می‌كنند كه ماه عسل بهترین دوره در زندگی آنها بوده كه رابطه جنسی خوبی برقرار كرده‌اند. در این دوره همه چیز ساده، دلنشین و رضایت‌بخش است اما بعد از آن چه...؟

 

فاز اول: ماه عسل كاملا طبیعی است كه در این دوره از زندگی مشترك همه چیز در حد ایده‌آل باشد. اشتیاق در هر دو نفر وجود دارد و هیچ نوع مشكل نعوظی یا سردمزاجی در زوج‌ها وجود ندارد. البته لازم به ذكر است كه در زندگی برخی زوج‌ها این دوره اصلا وجود ندارد و در نتیجه یك رابطه رضایت‌بخش و پایدار شكل نمی‌گیرد. ماه عسل جنسی دقیقا مانند ماه عسل واقعی یك روز تمام می‌شود و پایان آن زمانی حساس و تاثیرگذار در زندگی زوجین است. در پایان این زمان زوجین ممكن است 2 شكل رفتار را بروز دهند. 1. برقراری ارتباط و 2. تن دادن به زندگی

 

فاز دوم:ارتباط زنانه مردانهوقتی زوجی رفتار دوم یعنی تن دادن به زندگی را انتخاب می‌كنند، یعنی به یك عقیده رایج ولی اشتباه به این معنا كه با گذر زمان اشتیاق از بین می‌رود و زندگی روزمره دشمن عشق است، اعتقاد دارند.

 

گروهی از زوج‌ها نیز رفتار اول یعنی برقراری یك ارتباط صمیمی و ادامه رابطه جنسی را انتخاب می‌كنند. شاید فكر كنید كه به هر حال تمامی زوج‌ها ارتباط صمیمی و رابطه جنسی خود را ادامه می‌دهند، اما در واقع این‌طور نیست. برقراری این ارتباط بسیار سخت است و زوجی موفق می‌شود كه رابطه جنسی از حالت مردانه به زنانه تغییرشكل پیدا كند. به عبارت ساده‌تر باید گفت ماه عسل نوعی رابطه جنسی مردانه است؛ پر از اشتیاق، حركت و میل. در نهایت ماه عسل شكل رابطه جنسی زنانه می‌شود.

 

ارتباط صمیمی یك رابطه جنسی زنانه، آرام احساسی، بدون هدفی خاص با نوازش و ارتباط بیشتر را پدید می‌آورد.

 

فاز سوم: زندگی زناشوییمعمولا زمان زیادی می‌خواهد تا زوجین در فاز دوم موفق شده و وارد فاز شوند در صورتی كه مردان بپذیرند كه تسلیم همسر خود شوند و به دنیای ناشناخته و جدید او پا بگذارند فاز سوم آغاز می‌شود. یعنی یك زندگی زناشویی همراه با عشق. در این فاز لحظاتی آرام، احساسی، با نوازش و به دنبال آن لحظاتی پرشور و با هیجان در انتظار همسران است. فراموش نكنیم هیچ رابطه جنسی‌ای بهتر از دیگری نیست. آنچه سبب جذاب شدن یك رابطه جنسی می‌شود، خلاقیت زن و مرد است. فاز سوم از آنجا كه همه زنانه و هم مردانه است، می‌تواند تا ابد ادامه یابد و هرگز تمامی ندارد.

منبع: salamat.ir