سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اسرار خانه داری را اینجا بخوانید


همه ما با كاركردهای معمول وسایل خانه و آشپزخانه‌مان آشنا هستیم اما خیلی از این وسایل كاركردهای دیگری هم دارند كه از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم.


 


 سس گوجه‌فرنگی: سیاهی و لكه‌های ظروف مسی و برنجی را با استفاده از سس گوجه‌فرنگی برطرف كنید. كمی سس را  روی تكه‌ای پارچه بریزید و آن را روی ظروف‌تان بكشید. درعرض چند دقیقه سیاهی آن‌ها برطرف می‌شود و رنگ براق مسی ظاهر می‌‌شود. سپس آن‌ها را با آب گرم بشویید و با حوله خشك كنید.
 
  آرد جو دوسر: دست‌های خیلی كثیف را می‌توان با آرد جو تمیز كرد. ابتدا كمی آرد جو دوسر را با آب مخلوط كنید تا به شكل خمیر درآید. این خمیر را به دستان‌تان بمالید و سپس با آب خوب بشویید.

  برنج: برای تمیز كردن داخل گلدان‌ها یا بطری‌ها می‌توانید از برنج استفاده كنید. حدود سه‌چهارم گلدان را با آب گرم پر كنید و یك قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه كنید. كف دست‌تان را روی دهانه گلدان گذاشته چندبار آن را محكم تكان دهید. در انتها گلدان را خالی كرده، سپس آن را با آب بشویید.

  چای: اگر باغبانی می‌كنید بدانید كه می‌توانید ابزار باغبانی زنگ زده را با چای تمیز كنید. مقداری چای سیاه غلیظ دم كنید و بگذارید تا خنك شود. سپس آن را در یك سطل بریزید. ابزار و لوازم زنگ زده را به مدت چندساعت در آن قرار دهید و بعد آن‌ها را با یك پارچه تمیز پاك كنید. توجه داشته باشید،حتما برای این كار از دستكش پلاستیكی استفاده كنید تا دستان‌تان سیاه نشود.

  گلیسیرین: با استفاده از گلیسیرین می‌توانید لكه‌های خشك شده شمع را پاك كنید. ابتدا تا جایی كه امكان دارد، شمع خشك شده را بردارید، سپس یك تكه پنبه آغشته به گلیسیرین را روی آن قسمت بكشید تا كاملا تمیز شود.

  سودا (آب گازدار): سینك‌های استیل را با سودا برق بیندازید. پارچه‌ای را با سودا خیس كنید و سینك را با آن تمیز كنید، سپس با یك پارچه، آن را خشك كنید.

   آب اكسیژنه: یك گوش پاك‌كن را به آب اكسیژنه آغشته كنید و آن را روی صفحه كلید كامپیوتر بكشید تا تمام شیارهای ریز و منافذ ‌آن تمیز و ضدعفونی شود.



   نشاسته ذرت: برای پاك كردن لكه‌های چرب روی فرش از نشاسته ذرت استفاده كنید.

 ابتدا نشاسته ذرت را روی لكه‌ها بریزید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه باقی بماند و بعد آن را با جاروبرقی تمیز كنید.


ویدیو مرتبط :
یکی از اسرار خانه ی کعبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیزبینی در خانه‌داری!



 

 

تیزبینی در خانه‌داری

 

 

مطمئناً دانستن این نکات در داشتن خانه مطلوب به شما بسیار کمک خواهد کرد، پس با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 

 

پاک کردن اثر مداد از روی دیوار

 


خمیر دندان برای پاک کردن اثر مداد از روی دیوار موثر است. خمیر دندان را با پارچه روی آن بمالید کاملا پاک می‌‌شود.

 

 

 

تمیز کردن و برق انداختن وسائل

 


برای تمیز کردن و برق انداختن ظرفشوئی یا وسائل استیل و یا گوشی تلفن، پنبه را آغشته به الکل کنید و به سطح آن بمالید.

 

 

پاک کردن اثر رنگ از روی شیشه

 

 

پاک کردن اثر رنگ از روی شیشه

 


رنگ کهنه و یا خشک شده یا قلم مو‌ها با استون پاک می‌‌شود. شیشه‌ها را با پارچه آغشته به استون پاک کنید، اثری از رنگ باقی نمی‌ماند .

 

 

 

پوست کندن تخم مرغ آب پز

 

 

تخم مرغ آب پز را بعد از جوشیدن حدود 1 دقیقه زیر آب سرد نگه دارید پوست آن مانند یک نوار متصل به هم کنده می‌‌شود.

 

 

چه کنیم تخم مرغ هنگام آب پز شدن ترک نخورد!

 

 

چه کنیم تخم مرغ هنگام آب پز شدن ترک نخورد!

 


قبل از اینکه تخم مرغ را آب پز کنید درون ظرف مورد نظر کمی نمک بریزید، دیگر تخم مرغها ترک برنمی‌دارد.

 

 

 

کندن پوست گردو

 


اگر گردوی خشک را در آب نمک بخوابانید، بعد از چند ساعت حالت گردوی تازه پیدا می‌‌کند و پوستش به راحتی کنده می‌‌شود.

 

 

 

پاک کردن لکه‌های قهوه، کاکائو، شیر

 


لکه‌های قهوه، کاکائو، شیر را با آب نیم گرم و صابون پاک می‌‌شود، اگر کمی از رنگ آن باقی ماند بوسیله جوهر ترشک پاک می‌‌شود.

 

 

آبگوشت پرمایه!

 

 

آبگوشت پرمایه!

 


برای آنکه آبگوشت شما غلیظ‌تر و پرمایه‌تر شود چند تکه نان به داخل آن بیندازید.

 

 

 

اسپاگتی نچسب!

 

 

برای آنکه برنج، ماکارونی، اسپاگتی یا هر ماده نشاسته دار دیگر هنگام پختن به هم نچسبد، قبلاً دو قاشق روغن خوراکی به آب آن اضافه کنید مشکل شما حل خواهد شود.

 

 

 

سفید مثل یاس!



اگر هنگام پختن پلو یا کته یعنی زمانی که برنج در داخل آب شروع به جوشیدن می‌‌کند، مقدار کمی آبلیمو یا آب نارنج یا آبغوره یا یک تکه زاج سفبد به آب برنج اضافه کنید، نه تنها پلو یا کته را مانند یاس سفید می‌‌کند، بلکه دانه‌های آن را نیز از هم جدا ساخته مانع از چسبیدن آنها به یکدیگر و در نتیجه له شدن برنج می‌‌شود.

 

 

 

جلوگیری از وارفتن غذا!

 

 

برای آنکه مواد خوراکی مانند کوفته و غیره در آب از هم نپاشد و به اصطلاح وا نرود قدری آرد یا تخم مرغ به آن بیفزاید و حرارت آتش را زیاد کنید.

 

 

کف جانانه!

 

 

کف جانانه!

 


برای آنکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر کف کند، قدری نمک به آن اضافه کنید. سپس هم بزنید خیلی زودتر از موقع لازم کف خواهد کرد.

 

 

 

خاصیت روغن!

 

 

هنگام جوشاندن برنج، لویبا وحبوبات دیگر یک کاغذ روغنی را به بالای قابلمه یا دیگ بمالید و یا چند قطره روغن خوراکی به آن اضافه کنید این کار باعث خواهد شد که محتوی دیگ یا قابلمه دیرتر از حد معمول بجوشد و در نتیجه طعم و مزه آن بهتر و لذیذتر خواهد شد.

 

 

 

نمک ناپز!

 


هنگام پختن نخود و لوبیا سایر حبوبات هیچگاه به آن نمک نزنید زیرا سفت خواهد شد و دیرتر می‌‌پزد.

 

 

نمک ناپز!