سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

استفاده های شیک از شاخه درخت!


کاکتوس ها را از انواع مختلف و رنگ های گوناگون انتخاب کنید و با این گلدان طبیعی، زیبایی طبیعت را وارد منزلتان کنید.







صبح بخیر: شاخه درخت کوچک و زیبایی پیدا کنید و روی آن کاکتوس های مختلف جایگذاری کنید و آن را وسط میز ناهارخوری بگذارید. کاکتوس ها را از انواع مختلف و رنگ های گوناگون انتخاب کنید و با این گلدان طبیعی، زیبایی طبیعت را وارد منزلتان کنید.



مواد و وسایل لازم:

•    شاخه درخت (طبیعی، خشک شده و سبک) شاخه ای که روی سطح صاف نلغزد
•    کاکتوس (انواع مختلف کاکتوس، ترجیحاً کوچک با ارتفاع 5 سانتیمتر)
•    خاک گلدان یا پوست خشک نارگیل برای کاکتوس
•    خزه مردابی

ابزار و تجهیزات ایمنی:

•    دریل برقی
•    سرمته در قطرهای مختلف (2 اینچی یا 5 سانتی)
•    میله نازک پلاستیکی یا چوبی
•    ماسک
•    دستکش
•    سطل



در کل این روند دستکش به دست داشته باشید، به خصوص وقتی با خزه کار می کنید و اگر به گرد و غبار و خزه حساسیت دارید، حتماً ماسک بزنید.

قبل از شروع کار، خزه خشک را در سطل آب به مدت 5 تا 10 دقیقه خیس کنید.

چند نوع کاکتوس را آماده کنید. اندازه آنها را مشخص کنید تا به قطر آنها چوب را با دریل سوراخ کنید. از سوراخ های طبیعی چوب هم می توانید استفاده کنید.



با مداد یا خودکاری جای دایره ها را روی چوب بکشید تا بتوانید راحت آنها را سوراخ کنید. با مته سوراخ ها را خالی کنید.

خاک گلدان یا پوست خشک نارگیل را ته هر سوراخ بگذارید.



با دقت کاکتوس ها را از گلدانشان در بیاورید و در حفره ها بگذارید.

قرار دادن شاخه ها و نشاها در هورمون ریشه دهی یا پودر دارچین ضروری نیست، ولی اگر می خواهید زود ریشه بدهند می توانید این کار را بکنید.

همه حفره ها را با کاکتوس ها پر کنید.

در فضاهایی که خالی می ماند، با میله خزه مردابی فرو کنید و فضاهای خالی بین خاک و گیاهان را پر کنید.

سپس به همه قسمت های شاخه درخت آب بریزید تا خاک آن خیس شود. می توانید از کود ارگانیک رقیق شده هم استفاده کنید، ولی ضرورت ندارد.



اگر کاکتوس ها را محکم وصل کنید نیازی به چسباندن ندارند. وقتی گیاهان در خاک جدیدشان ریشه زدند، می توانید گلدان درختی آنها را عمودی هم بگذارید.

این گلدان دوام زیادی دارد و در هر محیطی می توانید آن را قرار دهید. وقتی گیاهان بزرگ شدند می توانند آنها را در باغچه بکارید. این گلدان برای مهمانی در باغ، هدیه تولد، باغچه عمودی یا معلق و پروژه های دیگر مناسب است.


ویدیو مرتبط :
پختن ماهی بر روی آتش با استفاده از شاخه درخت بید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاریخچه استفاده از درخت کریسمس



 

تاریخچه استفاده از درخت کریسمس


سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه های خود آوردند، برمی‌گردد. همچنین در آن زمان عده ای هرمهایی از چوب می‌ساختند و آنرا با شاخه‌های درختان همیشه سبز و شمع تزیین می‌کردند.

به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخشهای دیگر اروپا نیز طرفدارانی پیدا کرد. در سال 1841در انگلستان، پرنس آلبرت (Prince Albert)، شوهر ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) با آوردن درخت کریسمس به کاخ ویندسور (Windsor) و تزیین آن با شمع، شیرینی، میوه و انواع آب نبات، استفاده از درخت را به چیزی مد روز مبدل کرد.
واضح است که خانواده های ثروتمند انگلیسی به سرعت از این مد پیروی کردند و با ولخرجی تمام به تزیین درخت می‌پرداختند. در سالهای 1850، این تزیینات شامل عروسک، لوازم خانه مینیاتوری، سازهای کوچک، جواهرات بدلی، شمشیر و تفنگ اسباب بازی، میوه و خوراکی بود.

بسیاری از آمریکاییهای قرن نوزدهم، درخت کریسمس را چیزی غریب می‌دانستند و اولین درخت کریسمس در آمریکا، مربوط به سال1830 است که آنهم توسط ساکنان آلمانی پنسیلوانیا به نمایش گذاشته شده بود. این درخت برای جلب کمکهای مردمی برای کلیسای محلی برپا شده بود. در سال 1851، چنین درختی در محوطه خارجی یک کلیسا برپا شد اما وجود آن برای ساکنان این قصبه بسیار توهین آمیز و نوعی بازگشت به بت‌پرستی به شمار می‌آمد و آنها خواستار جمع کردن تزیینات شدند.

در حدود سالهای 1890، لوازم تزیینی کریسمس از آلمان وارد می‌شد و درخت کریسمس به تدریج در ایالات متحده محبوبیت میافت. جالب است که اروپاییان از درختان کوچکی که حدود 1 تا 1.5 متر طول داشتند استفاده می‌کردند در حالی که آمریکاییان درختی را می‌پسندیدند که تا سقف خانه برسد.
در اوایل قرن بیستم، آمریکاییان درختهای کریسمس را بیشتر با لوازم تزیینی دست ساز خودشان تزیین می‌کردند اما بخشهای آلمانی/آمریکایی همچنان به استفاده از سیب، بلوط، گردو و شیرینیهای کوچک بادامی ادامه می‌دادند.

کشف برق، به ساخته شدن چراغهای کریسمس انجامید و امکان درخشش را برای درختان به ارمغان آورد. پس از آن دیدن درختان کریسمس در میدان شهرها به یک منظره آشنای این ایام مبدل شد و تمام ساختمانهای مهم-چه شخصی و چه دولتی- با برپا کردن یک درخت، به اسقبال تعطیلات کریسمس می‌رفتند.

در تزیین درختهای کریسمس اولیه، به جای مجسمه فرشته در نوک درخت، از فیگورهای پریهای کوچک- به نشانه ارواح مهربان- یا زنگوله و شیپر- که برای ترسانیدن ارواح شیطانی به کار میرفت- استفاده می‌شد.
در لهستان، درخت کریسمس با مجسمه های کوچک فرشته، طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، پوشیده می‌شد. در سوئد، درخت را با تزیینات چوبی که با رنگهای درخشان رنگ آمیزی شده اند و فیگورهای کودک و حیوانات از جنس پوشال و کاه تزیین می‌کنند. دانمارکیها، از پرچمهای کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه برف استفاده می‌کنند. مسیحیان ژاپنی بادبزنها و فانوسهای کوچک را ترجیح می‌دهند.

تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آنها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می‌کنند و آنرا خوش یمن می‌دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی بی‌چیز که هیچ وسیله‌ای برای تزیین درخت و شاد کردن فرزندان خود نداشت، با غصه به خواب می‌رود و هنگام طلوع خورشید متوجه می‌شود که درخت کریسمس خانه اش با تار عنکبوت پوشیده شده است و این تارها با دمیدن خورشید به رشته های نقره مبدل شده‌اند.
منبع: aftab.ir