سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

استفاده صحیح و كاربردی از شمع



 

 

شمع

 


روشن كردن شمع در فضاهای داخلی منازل تاثیرات گوناگونی هم از جنبه تزئینی و هم كاربردی روی محیط می گذارد. بعضی ها از شمع به عنوان نوعی وسیله دكوراتیو برای ایجاد ظرافت و برخی دیگر از شمع های معطر برای رایحه درمانی استفاده می كنند. اگر بتوانید از آن به شیوه صحیح استعمال نمایید، عمر شمع افزایش پیدا كرده و در عین حال یك محیط آرامبخش را نیز برای ساكنان خانه ایجاد می كند.



نكات قابل توجه در حین استفاده از شمع

• هر نوع بسته بندی كه در اطراف شمع وجود دارد و احتمال آتش گرفتن آن زیاد است را جدا كنید.


• اندازه فتیله شمع باید چیزی در حدود یك الی دو سانتی متر باشد. اگر اندازه آن بیشتر از این مقدار باشد، ممكن است یكمرتبه آتش بگیرد.


• شمع را باید بر روی یك سطح صاف و غیر قابل اشتعال قرار دهید و هر شمع را در فاصله 5 سانتی متری از شمع دیگر قرار دهید.


• با كمك كبریت یا فندك شمع را روشن كنید. به آرامی شعله را به فتیله نزدیك كنید. در این حالت بهتر است شعله تقریباً فتیله را لمس كند تا روشن شود. البته دقت داشته باشید كه فشار وارد كردن بیش از حد به فتیله احتمال شكستن آنرا افزایش می دهد.


• زمانیكه با رعایت شرایط فوق شمع را روشن كردید، می توانید 2 تا 4 ساعت با توجه به عرض و ارتفاع شمع از آن استفاده كنید. از ته مانده شمع در آینده می توانید برای درست كردن شمع های جدید استفاده كنید. شمع هر چقدر بلندتر و ضخیم تر باشد، برای مدت زمان بیشتری می سوزد.


• برای خاموش كردن شمع هم از فتیله خاموش كن كمك بگیرید. این كار دود زیادی را ایجاد می كند.


نكات قابل توجه:

- شمع روشن را هیچ گاه رها نكنید و از اتاق خارج نشوید.


- هیچ گاه شمع را در كنار وسایلی كه به راحتی آتش می گیرند مانند پرده قرار ندهید.

منبع:manzelmag.com


ویدیو مرتبط :
درست کردن شمع با استفاده از کره !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی درباره استفاده صحیح از شامپو فرش



 

نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش

 

 

شامپو فرش و موكت

 


فرش و مبلمان در استفاده روزمره بتدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست كثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود .

 


بدلیل روكش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موكت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از كمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 


از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موكت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موكت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگها و همچنین داشتن فرشهایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در كنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.

 


بهترین روش برای تمیز كردن فرش و موكت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن(طبق دستورالعمل) در آب وتمیز كردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد . سپس باید با یك دستمال كتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چركهای حل شده در آن پاك نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یك دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موكت را پس از خشك شدن جارو نمود.

 

 


نكات قابل توجه در هنگام استفاده كردن از شامپو فرش و موكت



از نكات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موكت قبل از خشك شدن كامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لكه وجود دارد.