سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

استفاده از کرم ضدآفتاب در روزهای ابری هم ضروری است



کرم ضدآفتاب,کرم ضدآفتاب در روزهای ابری,محافظت از پوست

 

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب

 

استفاده از کرم ضدآفتاب در روزهای ابری هم ضروری است

یک متخصص پوست و مو، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روزهای ابری را همانند روزهای آفتابی برای محافظت بهینه از پوست ضروری دانست.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه همواره میزانی از اشعه ماوراء بنفش خورشید از ابر عبور می‌کند، اظهار داشت: به همین علت توصیه می‌شود در روزهای ابری و زمستانی نیز همانند روزهای آفتابی استفاده از کرم ضد آفتاب ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه می توان از سن یک سالگی به بعد برای کودکان از کرم ضد آفتاب استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برای پوست کودکان در این زمینه کرم‌های ضد آفتاب مخصوصی وجود دارد که باید از آنها به جهت تفاوت پوست کودکان با افراد بزرگسال استفاده شود.

وی همچنین توصیه کرد: افراد دارای پوست‌های مختلف از جمله پوست چرب، خشک و آکنه دار نیز متناسب با ویژگی‌های پوست خود از کرم‌های مخصوص استفاده کنند.

ابراهیمی در ادامه میزان قدرت محافظت کرم ضد آفتاب از پوست را دو تا سه ساعت عنوان و اظهار داشت: چنانچه فرد از منزل به مکانی مسقف می رود باید کرم ضد آفتاب استفاده کرده و بعد از مراجعت از آن مکان نیز می‌تواند دوباره کرم ضد آفتاب را مصرف کند.

این متخصص پوست معتقد است: چنانچه کرم ضد آفتاب به طو پیوسته برای مدت طولانی روی پوست بماند برای پوست ایجاد مشکل نخواهد کرد.

منبع:سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب موجب کمبود ویتامین دی می‌شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در مواجهه طولانی مدت با نور کامپیوتر ضروریست



یک متخصص پوست:

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در مواجهه طولانی مدت با نور کامپیوتر ضروریست

یک متخصص پوست با اشاره به اینکه نورهای ناشی از کامپیوتر و مهتابی دارای اشعه ماوراء بنفش هستند، گفت: اشعه ماوراء بنفش منعکس شده از نور کامپیوتر و مهتابی می‌تواند موجب افتادگی، پیری و سرطان پوست شود بنابراین باید افرادی که بیش از 6 ساعت در برابر این نور قرار می‌گیرند از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت و گو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه نور آفتاب، کامپیوتر و مهتابی دارای اشعه ماوراء بنفش است، افزود: طول موج‌های مختلف ناشی از نور کامپیوتر، مهتابی و آفتاب به سه قسمت A ، B و C تقسیم می‌شود که هریک از این گروه با طول موج‌های مختلف می‌تواند روی پوست انسان تاثیرات منفی داشته باشد.

وی در ادامه طول موج اشعه ماوراء بنفش گروه B را در حد متوسط دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه طول موج این اشعه در گروه B بیشتر از سایر گروه ها است بنابراین ریسک ایجاد سرطان پوست در این گروه نیز بیشتر است.

این متخصص پوست همچنین پیری و افتادگی پوست را از مهم‌ترین عوارض اشعه ماوراء بنفش در گروه A عنوان کرد و گفت: طول موج اشعه‌ای که از گروه A استخراج می‌شود بسیار بیشتر از دو گروه دیگر است که این مسئله می‌تواند در پیری و افتادگی پوست تاثیر منفی داشته باشد.

وی همچنین در خصوص مضرات اشعه ماوراء بنفش ناشی از گروه C تاکید کرد: طول موج اشعه‌های ناشی از گروه C ترکیبی از طول موج‌های گروه‌های اول و دوم را دارد و می تواند مضرات هر دو گروه در این اشعه دیده شود.

دکتر احسانی با تاکید بر اینکه لامپ‌های مهتابی و نور کامپیوتر میزان اشعه بالایی دارند، اظهار کرد: افرادی که برای مدت طولانی یعنی بیش از شش ساعت در برابر نور این وسایل قرار می‌گیرند توصیه می‌شود از ضد آفتاب استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آسیب روی قرنیه چشم را از دیگر عوارض نور کامپیوتر و مهتابی برشمرد و افزود: لازم است افرادی که در برابر نور کامپیوتر و مهتابی قرار می گیرند از عینک‌های آفتابی استفاده کنند.

این متخصص پوست در پایان توصیه کرد: کودکان به دلیل اینکه پوست نازکی دارند لازم است درصورتی که در برابر نور آفتاب و یا کامپیوتر قرار می‌گیرند از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند./ایسنا