سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

استفاده از نور برای بزرگتر جلوه دادن خانه


شاید جالب باشد بدانید تنها با تغییر معماری درون خانه نیست که می‌‌توان فضاها را بزرگ‌تر و دلپذیرتر کرد اگر به نکته‌ای همچون تاثیر نور و نورپردازی بر تغییر فضاها و کوچک یا بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه اعتقاد داشته باشید پس نباید بی‌تفاوت از کار این موضوع هم بگذرید.

شاید جالب باشد بدانید تنها با تغییر معماری درون خانه نیست که می‌‌توان فضاها را بزرگ‌تر و دلپذیرتر کرد اگر به نکته‌ای همچون تاثیر نور و نورپردازی بر تغییر فضاها و کوچک یا بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه اعتقاد داشته باشید پس نباید بی‌تفاوت از کار این موضوع هم بگذرید.



▪ چند پیشنهاد ابتکاری:
معمولا آویزان کردن لوسترهای کوچک یا بزرگ در وسط فضا صورت می‌گیرد. حال چه اشکالی دارد که لوستر کوچکی در گوشه‌ای از اتاق و به فاصله تقریبا ۵/۱ تا ۲ متر از دو دیوار گوشه آویزان کنید. چیدن یک دست میز و صندلی ۲ یا ۳ نفره کوچک در زیر آن پدیدار کننده اتاقی مجزا آن هم بدون دیوارچینی است. نکته بعدی استفاده از نور طبیعی خورشید است. به خاطر داشته باشید نور آفتاب در صورت تابش به درون محیط اتاق موجب عمیق‌تر به نظر رسیدن فضا شده و در نهایت فضای بزرگ‌تری را احساس می‌کنید. تابش نور خورشید موجب روشن‌تر دیدن اشیا و دیوارها می‌شود که این مساله از نظر تاثیرگذاری بر روان و فکر، منتقل کننده احساسی از حضور در مقیاس بزرگ‌تر است.شما می‌‌توانید برای تاکید یا بیشتر به نظر رسیدن بخشی از منزل یا اتاق، امکانی را فراهم آورید تا نور بیشتری به آن نقطه بتابد. ترکیب بهره‌گیری از نورهای روشن با چیدن وسایل و اشیا با رنگ روشن همچون سفید و کرم موجب دستیابی به فضایی دلبازتر می‌شود. فراموش نکنید که جنس پرده‌ها در راهیابی نور خورشید به درون اتاق بسیار مهم است. همیشه این توصیه می‌شود که از پرده‌هایی استفاده نشود که موجب خفه شدن نور خورشید در پشت پرده‌ها شوند.




منبع : Decorationnews.com


ویدیو مرتبط :
جلوه هایی زیبا از نور پردازی 4 بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه خانه تان را بزرگتر جلوه دهید


در این جا به بیان چند راه چاره و ترفندهایی می‌پردازیم كه توسط كارشناسان حرفه‌ای مطرح شده است. با كمك این ترفند‌ها می‌توانید بزرگ‌ترین مشكلات موجود در خانه خود را كنترل و بر طرف سازید.




در این جا به بیان چند راه چاره و ترفندهایی می‌پردازیم كه توسط كارشناسان حرفه‌ای مطرح شده است. با كمك این ترفند‌ها می‌توانید بزرگ‌ترین مشكلات موجود در خانه خود را كنترل و بر طرف سازید.


پرسش: چگونه می‌توان با كمك ترفندهای مختلف برای ایجاد خطای دید، فضایی كوچك را بزرگ و دلباز  جلوه داد؟

پاسخ: برای اینكه یک اتاق کوچک جلوه و احساسی وسیع و بزرگ‌تر به خود بگیرد، از ‌كاغذدیواری‌هایی با طرح شلوغ و با رنگ‌های تیره و رنگارنگ استفاده نكنید. در عوض دیوارها را با رنگی بسیار ملایم و روشن رنگ‌آمیزی كنید و پرده‌های سنگین و ضخیم را از دكوراسیون فضای كوچك خود حذف كنید. بگذارید تا جایی كه امكان دارد پنجره‌ها فاقد پوشش باشد. استفاده از وسایل كمتر و قراردادن وسایل ضروری در دكوراسیون، استفاده از مبلمان ظریف و نصب آینه‌ای در فضای كوچك،‌ از مهم‌ترین ترفندها و تكنیك‌ها برای وسیع‌تر كردن یك فضای كوچك است.


پرسش: نورپردازی خانه من بسیار نامناسب است چگونه می‌توانم این مشكل را حل کنم؟

پاسخ: ابتدا لامپ‌های سنتی و سوخته را با لامپ‌های جدید و سالم عوض كنید. لامپ‌های جدید و مدرن این روزها گزینه‌های بسیار مناسبی برای نورپردازی هستند كه هم طول عمر بیشتری دارند و هم گرمای كمتری تولید می‌كنند و بازده بسیار خوبی دارند. هم‌چنین با قراردادن چراغ‌های زیبا و دكوراتیو در قسمت‌های مختلف به تقویت نور خانه بپردازید. لوسترهای سقفی قدیمی خانه خود را تعویض كنید و از لوسترهایی در انواع جدید برای نورپردازی سقفی استفاده كنید. توصیه دیگر ما برای ارتقاء وضعیت نورپردازی خانه، استفاده از رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی سقف اتاق‌هاست زیرا این كار به دلباز و روشن شدن فضا كمك فراوان می‌كند. استفاده از آینه‌های متعدد در دكوراسیون نیز برای تشدید و تقویت نورپردازی خانه، یك ترفند بسیار كارآ به شمار می‌آید كه توصیه می‌كنیم حتما آن را در نظر داشته باشید.


 پرسش: گلدان گلی كه روی میز چوبی قرار داده‌ام به دلیل نشت آب از زیر آن سبب ایجاد لكه روی میز شده است، چگونه می‌توانم این لكه را از بین ببرم؟

پاسخ: در این شرایط دو نوع لکه آب روی مبلمان چوبی وجود دارد. لکه‌های سفید رنگ كه نشان می‌دهد آب در همان قسمت سطحی چوب باقی‌مانده و از لایه پولیش روی چوب عبور نكرده است و لکه‌های تیره كه نشان می‌دهد آب به لایه زیرین پولیش رخنه و به داخل بافت چوب نفوذ كرده است. لکه سفید اغلب خود به خود پس از خشک شدن پس از یک یا دو روز ناپدید می‌شود و اگر نا پدید نشد می‌توانید به آسانی با قراردادن یك پارچه پنبه‌ای نم‌دار روی لكه و گذاشتن اتوی داغ روی پارچه پس از چند ثانیه لكه را از بین ببرید. از بین بردن لکه تیره رنگ‌ سخت است و نیاز به سمباده كاری و ترمیم آن قطعه چوبی دارد.


پرسش: در فاصله بین دو پانل پنجره دو جداره خانه من رطوبت جمع می‌شود، چطور می‌توانم این مشكل را برطرف كنم؟

پاسخ: پنجره‌های دوجداره از دو لایه شیشه تشکیل شده‌اند كه در فاصله بین آنها گازی بی‌اثر قرار دارد كه كاملا مهر و موم شده است. با گذشت زمان و گرم و سرد شدن هوا و ایجاد انبساط و انقباض و هم‌چنین در اثر تابش خورشید این عایق كاری تضعیف می‌شود و آن گاز به آرامی به بیرون نشت می‌كند و این امر باعث می‌شود تا رطوبت هوا به مرور جایگزین آن گاز بین جدار پنجره شود. در این صورت پنجره شما نیاز به سرویس شدن یا تعویض دارد. گارانتی آن را چك كنید و اگر تمام شده بود از یك فرد كارشناس برای سرویس كردن و تزریق گاز بین دو جدار پنجره كمك بگیرید و یا آن را به كل تعویض كنید.