سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اسباب کش های حرفه ای



طرز اسباب کشی, اسباب کشی های حرفه ای


قدیم ترها وقتی قرار بود یکی از اهالی فامیل اسباب‌کشی کند همه جمع می‌شدند و از بسته‌بندی و حمل‌ونقل گرفته تا چیدمان و نصب وسایل در خانه جدید کمک می‌کردند اما امروزه به‌خاطر بیشتر شدن گرفتاری و البته دورتر شدن آدم‌ها از هم تقریبا باید تنهایی اسباب‌کشی کرد و هزینه‌های زیادی نیز متحمل شد!

اگر فكر می‌كنید هزینه‌های اسباب‌كشی فقط در كرایه ماشین خلاصه می‌شود سخت در اشتباهید. حالا دیگر اسباب‌كشی‌ها هم مدرن شده‌اند و كلی دنگ و فنگ دارند. اگر شما هم در شرف اسباب‌كشی هستید مطلب امروز را از دست ندهید.

كامیون یا وانت؟ مسئله این است
اسباب‌كشی به روش امروزی خرج دارد البته باید جیبتان را بسنجید و بعد سراغ مدل‌های مختلف آن بروید. برای حمل وسایل به خانه جدید 2گزینه پیش رو دارید؛ یكی خاورهای بزرگ و دیگری هم وانت‌بارها كه باید تعداد و اندازه وسایل خانه را بررسی كرده و یكی را انتخاب كنید.

 

همین كه یك گشت كوتاه در قسمت حمل و نقل درون شهری آگهی‌های روزنامه‌ها بزنید با تعداد زیادی شركت‌های حمل بار مواجه می‌شوید. معمولا شركت‌ها یا صاحبان ماشین‌ها در آگهی‌های خود منطقه یا محدوده خیابان‌هایی كه در آن كار می‌كنند را نوشته‌اند كه این، كار شما را آسان‌تر می‌كند و می‌توانید راحت‌تر گزینه مناسب را انتخاب كنید.

 

نخستین سؤالی كه هنگام تماس با این شركت‌های خدماتی با آن مواجه می‌شوید مسافت مسیرتان از مبدا به مقصد، تعداد طبقه‌های خانه قدیمی و خانه جدید و روز اسباب‌كشی است. براساس میزان مسافت بین مبدا و مقصد و تعداد طبقه‌ها در هر دو طرف، نرخ كرایه و حمل‌ونقل فرق می‌كند. معمولا هم اسباب‌كشی را 2یا 3ساعته حساب می‌كنند.

 

یعنی اگر كل زمان حمل بار از خانه(مبدا) تا خانه(مقصد) بیشتر از 2یا 3ساعت مشخص شده طول بكشد ناچار خواهید بود هزینه اضافه‌تری را متحمل شوید! برای حمل اسباب تعدادی كارگر هم لازم دارید كه شركت‌ها می‌فرستند.

شركت‌های صفر تا صدی
اگر حاضر باشید پول بیشتری خرج كنید می‌توانید بدون هیچ دردسر و زحمتی كارهای اسباب‌كشی را به شركت‌های مخصوص بسپارید؛ شركت‌هایی كه از صفر تا صد كارها را برایتان انجام می‌دهند.

 

در صفحات آگهی روزنامه‌ها ستون‌هایی با عنوان بسته‌بندی لوازم و اثاثیه وجود دارد كه پر از این مدل آگهی‌ها هستند. بعضی از این آگهی‌ها فقط لوازم بسته‌بندی و كارتن‌های نو با اندازه‌های مختلف و طراحی ویژه كه مخصوص بسته‌بندی و حمل اسباب هستند را می‌فروشند اما بعضی دیگر همه كار از جمع‌آوری و بسته بندی تمام لوازم تا حمل‌ونقل و چیدمان و نصب در محل جدید را انجام می‌دهند.

 

این شركت‌ها معمولا كارگر خانم هم دارند و تضمین هم می‌دهند كه سر وسایل هیچ بلایی نخواهد آمد. اینطوری فقط كافی است بر كارشان نظارت كنید و هیچ زحمتی هم لازم نیست برای اسباب‌كشی بكشید. وقتی با این شركت‌ها تماس بگیرید نخستین چیزی كه به شما خواهند گفت این است كه باید از خانه و لوازمش بازدید كنند تا قیمت بدهند.

 

این قیمت‌ها برای همان صفر تا صدی است كه گفتیم و البته برای بسته‌بندی و حمل تمام وسایل خانه از خرده‌ریزها تا وسایل بزرگی مثل مبل، یخچال و... به گفته این شركت‌ها آنها با روش‌های خاصی در كارتن‌های مخصوص و با لوازم بسته‌بندی مخصوص كار می‌كنند؛ برای مثال برای بعضی از وسایل از ضربه‌گیر استفاده می‌كنند. برای نصب وسایلی مثل لوسترها، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ... هم از كارگرهای تخصصی استفاده می‌كنند.

 

این شركت‌ها فقط برای اسباب‌كشی خانگی نیستند و جا‌به‌جایی وسایل اداری را هم انجام می‌دهند. همه این كارها به شرطی است كه پول زیادی در جیبتان حاضر و آماده خرج كردن باشد.

فقط حمل سنگین ها
اگر تصمیم دارید خودتان وسایل سبك را بسته‌بندی و حمل كنید و فقط كار سنگین‌ترها را به شركت‌ها بسپارید، بدانید كه این شركت‌ها كارشان بسته‌بندی حرفه‌ای و جابه‌جایی وسایل سنگینی مثل یخچال ساید‌بای‌ساید، بوفه‌های بزرگ، تردمیل، گاو صندوق و مبل‌های سنگین است.

 

خودشان هم كارگر و كامیون می‌آورند و كار این وسایل سنگین را انجام می‌دهند.

قیمت هر وسیله‌ای را هم براساس ابعاد و وزن جداگانه حساب می‌كنند. این نرخ برای روز تعطیل است و روزهای معمولی حدود 5تا 20هزار تومان ارزان‌تر حساب می‌شود.

هزینه ها را كم كنید
هرچه وسایل شما كمتر باشد هزینه‌ها از كارگر تا وسیله حمل‌ونقل كمتر می‌شود. پس موقع جمع‌آوری وسایل به دردنخورها را دور بریزید و آنهایی هم كه لازم ندارید به كسانی كه نیاز دارند هدیه بدهید؛ به این ترتیب می‌توانید برای مثال به جای كامیون، وانت با تعداد كمتر كارگر كرایه كنید.


فكر بسته‌بندی اسباب ریز توسط شركت‌ها را از سرتان بیرون كنید. خودتان با روزنامه باطله، ضربه‌گیر و كارتن‌های مقوایی جمع كنید و این وسایل را بسته‌بندی كنید. فقط بسته بندی وسایل سنگین و گران‌قیمت مثل بوفه، مبل، یخچال‌و... را به شركت‌ها بسپارید.


سعی كنید روزهای تعطیل یا زمان‌های خاصی مثل بعد از تعطیلی مدارس اسباب‌كشی نكنید چون در این روزها سر شركت‌ها و اتوبارها شلوغ است و پول بیشتری بابت خدمتشان می‌گیرند.


از دوستان و فامیل برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل وسایل استفاده كنید؛ به این ترتیب خیلی در هزینه‌ها صرفه جویی كرده‌اید. برایشان غذا و نوشیدنی فراهم كنید و حتی كار را به چند روز مختلف تقسیم كنید تا از فشار زیاد آن كاسته شده و بیشتر شبیه یك مهمانی دور همی به‌نظر برسد.


سعی كنید همه وسایل را در یك ماشین جا دهید تا نیاز به برگشت دوباره یا كرایه 2 ماشین نباشد كه به این ترتیب هزینه‌ها دوبرابر خواهد شد.


جعبه‌های بزرگ و محكم برای بسته‌بندی پیدا كنید تا مقدار بیشتری وسیله در آن جابگیرد، البته نه آنقدر بزرگ كه بر اثر سنگینی قابل جابه‌جایی نباشد یا كارتن زود پاره شود.

 

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
اسباب بازی کودک تراکتور یدک کش Tolo

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسباب‌کِش‌های حرفه‌ای


قدیم‌ترها وقتی قرار بود یکی از اهالی فامیل اسباب‌کشی کند همه جمع می‌شدند و از بسته‌بندی و حمل‌ونقل گرفته تا چیدمان و نصب وسایل در خانه جدید کمک می‌کردند اما امروزه ...

همشهری آنلاین: قدیم‌ترها وقتی قرار بود یکی از اهالی فامیل اسباب‌کشی کند همه جمع می‌شدند و از بسته‌بندی و حمل‌ونقل گرفته تا چیدمان و نصب وسایل در خانه جدید کمک می‌کردند اما امروزه به‌خاطر بیشتر شدن گرفتاری و البته دورتر شدن آدم‌ها از هم تقریبا باید تنهایی اسباب‌کشی کرد و هزینه‌های زیادی نیز متحمل شد!

اگر فكر می‌كنید هزینه‌های اسباب‌كشی فقط در كرایه ماشین خلاصه می‌شود سخت در اشتباهید. حالا دیگر اسباب‌كشی‌ها هم مدرن شده‌اند و كلی دنگ و فنگ دارند. اگر شما هم در شرف اسباب‌كشی هستید مطلب امروز را از دست ندهید.

اسباب‌کش‌های حرفه‌ای

كامیون یا وانت؟ مسئله این است

اسباب‌كشی به روش امروزی خرج دارد البته باید جیبتان را بسنجید و بعد سراغ مدل‌های مختلف آن بروید. برای حمل وسایل به خانه جدید 2گزینه پیش‌رو دارید؛ یكی خاورهای بزرگ و دیگری هم وانت‌بارها كه باید تعداد و اندازه وسایل خانه را بررسی كرده و یكی را انتخاب كنید. همین كه یك گشت كوتاه در قسمت حمل‌ونقل درون شهری آگهی‌های روزنامه‌ها بزنید با تعداد زیادی شركت‌های حمل بار مواجه می‌شوید. معمولا شركت‌ها یا صاحبان ماشین‌ها در آگهی‌های خود منطقه یا محدوده خیابان‌هایی كه در آن كار می‌كنند را نوشته‌اند كه این، كار شما را آسان‌تر می‌كند و می‌توانید راحت‌تر گزینه مناسب را انتخاب كنید.

نخستین سؤالی كه هنگام تماس با این شركت‌های خدماتی با آن مواجه می‌شوید مسافت مسیرتان از مبدا به مقصد، تعداد طبقه‌های خانه قدیمی و خانه جدید و روز اسباب‌كشی است. براساس میزان مسافت بین مبدا و مقصد و تعداد طبقه‌ها در هر دو طرف، نرخ كرایه و حمل‌ونقل فرق می‌كند. معمولا هم اسباب‌كشی را 2یا 3ساعته حساب می‌كنند. یعنی اگر كل زمان حمل بار از خانه(مبدا) تا خانه(مقصد) بیشتر از 2یا 3ساعت مشخص شده طول بكشد ناچار خواهید بود هزینه اضافه‌تری را متحمل شوید! برای حمل اسباب تعدادی كارگر هم لازم دارید كه شركت‌ها می‌فرستند. نرخ دستمزد كارگرها تقریبا همه جای شهر یكسان و نفری 25تا 30هزار تومان است. كرایه كامیون‌ها از وانت‌ها بیشتر است؛ برای مثال اگر بخواهید در شهر تهران از میدان ولیعصر به میدان ونك بروید و مبدا و هم مقصد طبقه دوم باشد باید برای هر 3ساعت حدود 80تا 85هزار تومان بپردازید، این مبلغ البته جدای از نفری 25هزار تومان دستمزد كارگرهاست.

تعداد كارگرها هم بستگی به حجم اسباب و وسایل شما دارد ولی معمولا 3تا 4نفر بیشتر نیست. البته نرخ اتوبارها هم در جاهای مختلف شهر فرق دارد؛ مثلا اگر به یك اتوبار در حوالی جنوب تهران زنگ بزنید برای مسیری در حدود بزرگراه نواب صفوی تا خیابان كارگر شمالی، هر 3ساعت كرایه كامیون حدود 60تا 70هزار تومان برایتان آب می‌خورد. اگر وسایل خانه كم و جمع و جور است و خبری از وسایل بزرگ و جاگیر نیست می‌توانید به جای كرایه كامیون از وانت‌بارها استفاده كنید كه هزینه كمتری هم دارند. وانت بارها معمولا كرایه‌شان را 2ساعته حساب می‌كنند چون مقدار وسایلی كه می‌برند كمتر است البته اینجا هم باید كارگر بگیرید یا خودتان زحمت حمل وسایل به داخل ماشین را بكشید؛ برای یك مسیر مثلا در شهر تهران از میدان توحید تا میدان انقلاب كه مبدا و مقصد هر دو هم در طبقه دوم قرار داشته باشد حدودا بین 30تا 40هزار تومان برای هر2ساعت باید كرایه بپردازید. اگر هم بخواهید 3كارگر بگیرید چیزی حدود 120هزارتومان باید هزینه بدهید.

شركت‌های صفر تا صدی

اگر حاضر باشید پول بیشتری خرج كنید می‌توانید بدون هیچ دردسر و زحمتی كارهای اسباب‌كشی را به شركت‌های مخصوص بسپارید؛ شركت‌هایی كه از صفر تا صد كارها را برایتان انجام می‌دهند. در صفحات آگهی روزنامه‌ها ستون‌هایی با عنوان بسته‌بندی لوازم و اثاثیه وجود دارد كه پر از این مدل آگهی‌ها هستند. بعضی از این آگهی‌ها فقط لوازم بسته‌بندی و كارتن‌های نو با اندازه‌های مختلف و طراحی ویژه كه مخصوص بسته‌بندی و حمل اسباب هستند را می‌فروشند اما بعضی دیگر همه كار از جمع‌آوری و بسته بندی تمام لوازم تا حمل‌ونقل و چیدمان و نصب در محل جدید را انجام می‌دهند. این شركت‌ها معمولا كارگر خانم هم دارند و تضمین هم می‌دهند كه سر وسایل هیچ بلایی نخواهد آمد.

اینطوری فقط كافی است بر كارشان نظارت كنید و هیچ زحمتی هم لازم نیست برای اسباب‌كشی بكشید. وقتی با این شركت‌ها تماس بگیرید نخستین چیزی كه به شما خواهند گفت این است كه باید از خانه و لوازمش بازدید كنند تا قیمت بدهند. البته اگر تلفنی هم متراژ خانه و میزان وسایل را برایشان شرح دهید حدود قیمت دستتان خواهد آمد؛ برای مثال كار در یك خانه 90متری و حمل وسایل از بزرگراه نواب صفوی تا خیابان كارگر‌شمالی كه مبدا و مقصد هر دو طبقه دوم باشد و كامیون هم تا جلوی در خانه برود حدودا یك میلیون و نیم تا 2میلیون برایتان خرج برمی‌دارد. این قیمت‌ها برای همان صفر تا صدی است كه گفتیم و البته برای بسته‌بندی و حمل تمام وسایل خانه از خرده‌ریزها تا وسایل بزرگی مثل مبل، یخچال و... به گفته این شركت‌ها آنها با روش‌های خاصی در كارتن‌های مخصوص و با لوازم بسته‌بندی مخصوص كار می‌كنند؛ برای مثال برای بعضی از وسایل از ضربه‌گیر استفاده می‌كنند كه متری 1500تومان قیمت دارد و معمولا هم یكی‌دو توپ از ضربه گیرها مصرف می‌شود. برای نصب وسایلی مثل لوسترها، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و... هم از كارگرهای تخصصی استفاده می‌كنند.

در واقع مقدار پولی كه برای حمل‌ونقل این مسیر باید بپردازید ‌حدود 300هزار تومان است و بقیه هزینه‌ها مربوط به بسته‌بندی و چیدمان است. اگر هم فقط بخواهید كار خرده‌ریزها را برایتان انجام دهند و قید وسایل بزرگ را بزنید حدود یك میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. این شركت‌ها فقط برای اسباب‌كشی خانگی نیستند و جا‌به‌جایی وسایل اداری را هم انجام می‌دهند. همه این كارها به شرطی است كه پول زیادی در جیبتان حاضر و آماده خرج كردن باشد.

فقط حمل سنگین‌ها

اگر تصمیم دارید خودتان وسایل سبك را بسته‌بندی و حمل كنید و فقط كار سنگین‌ترها را به شركت‌ها بسپارید، بدانید كه این شركت‌ها كارشان بسته‌بندی حرفه‌ای و جابه‌جایی وسایل سنگینی مثل یخچال ساید‌بای‌ساید، بوفه‌های بزرگ، تردمیل، گاو صندوق و مبل‌های سنگین است. خودشان هم كارگر و كامیون می‌آورند و كار این وسایل سنگین را انجام می‌دهند؛ برای مثال برای حمل یك یخچال ساید‌بای‌ساید و یك دست مبلمان با همان مسیرها و شرایطی كه در مثال‌های قبلی گفتیم هر 3ساعت حدود 180هزار تومان باید بپردازید كه این نرخ برای بسته‌بندی، حمل‌ونقل و كارگر است. قیمت هر وسیله‌ای را هم براساس ابعاد و وزن جداگانه حساب می‌كنند. این نرخ برای روز تعطیل است و روزهای معمولی حدود 5تا 20هزار تومان ارزان‌تر حساب می‌شود.

هزینه‌ها را كم كنید

هرچه وسایل شما كمتر باشد هزینه‌ها از كارگر تا وسیله حمل‌ونقل كمتر می‌شود. پس موقع جمع‌آوری وسایل به دردنخورها را دور بریزید و آنهایی هم كه لازم ندارید به كسانی كه نیاز دارند هدیه بدهید؛ به این ترتیب می‌توانید برای مثال به جای كامیون، وانت با تعداد كمتر كارگر كرایه كنید.

فكر بسته‌بندی اسباب ریز توسط شركت‌ها را از سرتان بیرون كنید. خودتان با روزنامه باطله، ضربه‌گیر و كارتن‌های مقوایی جمع كنید و این وسایل را بسته‌بندی كنید. فقط بسته بندی وسایل سنگین و گران‌قیمت مثل بوفه، مبل، یخچال‌و... را به شركت‌ها بسپارید.

سعی كنید روزهای تعطیل یا زمان‌های خاصی مثل بعد از تعطیلی مدارس اسباب‌كشی نكنید چون در این روزها سر شركت‌ها و اتوبارها شلوغ است و پول بیشتری بابت خدمتشان می‌گیرند.

از دوستان و فامیل برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل وسایل استفاده كنید؛ به این ترتیب خیلی در هزینه‌ها صرفه جویی كرده‌اید. برایشان غذا و نوشیدنی فراهم كنید و حتی كار را به چند روز مختلف تقسیم كنید تا از فشار زیاد آن كاسته شده و بیشتر شبیه یك مهمانی دور همی به‌نظر برسد.

سعی كنید همه وسایل را در یك ماشین جا دهید تا نیاز به برگشت دوباره یا كرایه 2ماشین نباشد كه به این ترتیب هزینه‌ها دوبرابر خواهد شد.

جعبه‌های بزرگ و محكم برای بسته‌بندی پیدا كنید تا مقدار بیشتری وسیله در آن جابگیرد، البته نه آنقدر بزرگ كه بر اثر سنگینی قابل جابه‌جایی نباشد یا كارتن زود پاره شود.