سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

از پله‌ها استفاده‌ی دیگری هم می توان کرد!


خلاقیت و ارائه‌ی ایده‌های نو، یکی از عوامل مؤثر در یک طراحی خوب و ایده‌آل است. استفاده‌ی بهینه از عناصر و فضای داخلی، نقشی پررنگ و قابل توجه در طراحی داخلی منازل ایفا می‌کند.

وب سایت زومیت: خلاقیت و ارائه‌ی ایده‌های نو، یکی از عوامل مؤثر در یک طراحی خوب و ایده‌آل است. استفاده‌ی بهینه از عناصر و فضای داخلی، نقشی پررنگ و قابل توجه در طراحی داخلی منازل ایفا می‌کند. پلکان‌های دو منظوره در همین راستا طراحی شده‌اند.

شاید فضای داخلی منزل بزرگ و جادار نباشد، شاید هم نه، فضا به اندازه‌ی کافی وجود دارد ولی با صرف کمی وقت و ذوق و سلیقه می‌توان از این فضا به شکلی بهینه‌تر نیز استفاده کرد. در هر صورت یک طراح خوش فکر قادر است المان‌ها و عناصر داخلی منزل یا محیط کار را به شکلی مبتکرانه و در جهت مقاصد مورد نظر خود مورد استفاده قرار دهد.

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره

فضای زیر راه پله و پلکان‌ها از جمله عناصری هستند که دست طراح را برای خلق جلوه‌ها و کاربردهای جدید باز گذاشته‌اند. در نگاه اول پلکان خود بخشی از فضای منزل را به اشغال در آورده است، اما در عین حال می‌توان از همین فضای اشغال شده نیز به بهترین شکل ممکن بهره برد. چه این پلکان کوچک و جمع و جور باشد و چه بزرگ و جاگیر، بالاخره راهی برای استفاده‌ی بهتر، پیش روی یک طراح خوش ذوق قرار خواهد گرفت.

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره

به همین مناسبت در ادامه همراه شما عزیزان به مرور شماری از ایده‌های خلاقانه‌ی طراحان داخلی می‌رویم که از فضای این پلکان‌ها به شکلی متفاوت بهره برده و زیبایی دیگری به آنها بخشیده‌اند.

۱. خانه‌ای در کره‌ی جنوبی که توسط گروه طراحی "mnlp" طراحی شده است.

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



 ۲. این پلکان در آپارتمانی در لندن توسط "Craft Design" خلق شده است.

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



۳. باز هم طرح پلکان- کتابخانه‌ای زیبا در کره‌ی جنوبی که توسط "Moon Hoon" طراحی شده است.

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



 ۴. اسلو، نروژ- طرحی از "Jarmund/Vigsnæs Arkitekter"

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



 ۵. خانه‌ای ساحلی در سیدنی، استرالیا- طراحی شده توسط گروه معماری لوئیجی روسلّی (Luigi Rosselli)

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



 ۶. خانه‌ای بازسازی شده در آمستردام- طراح: Marc Koehler Architects

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



 ۷. هلند و طرحی از گروه طراحی "Maxwan Architects"

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره



 ۸. دهکده‌ی گرینویچ، نیویورک- طراح: General Assembly

ایده‌هایی نو و پلکان‌های دو منظوره

خوشبختانه خلاقیت و نوآوری عنصری است که هرگز از بین نمی‌رود. هر انسان در هر مقام، شغل یا سن و سالی ایده‌ها، رویاها و تصاویر ذهنی خود را دارد. تصاویری که در صورت بدل شدن به واقعیت، جلوه و زیبایی خاص خود را دارند. شما برای فضای داخلی منزل خود چه ایده‌هایی در سر دارید؟


ویدیو مرتبط :
پله برقی خلاقانه برای افراد کم توان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟



 

حتی ممكن است تعدادی از ظرف‌های سرویس چینی شما ترک خورده و قابل استفاده نباشد، ولی نتوانید آنها را دور بریزید. در این صورت، سطح خالی دیوار بهترین فضا برای نگهداری آنهاست.

گاهی اوقات، تزئین دیوارها به مشکلی تبدیل می‌شود و برای پر كردن قسمتی خالی از دیوار باید وقت و هزینه‌ای بسیار بپردازید، زیرا به‌عنوان مثال، برای خرید تابلویی تزئینی باید دست‌کم 50 تا 60 هزار تومان هزینه کنید. چرا از اشیایی كه در خانه دارید، مانند ظرف‌ها و بشقاب‌ها برای جلوه دادن به دیوار‌ها كمك نمی‌گیرید؟

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

بشقاب‌های تزئینی را که کادو گرفته‌اید یا به‌عنوان سوغات از سفری با خود آورده‌اید یا به شما ارث رسیده است، به یاد بیاورید. حتی ممكن است تعدادی از ظرف‌های سرویس چینی شما ترک خورده و قابل استفاده نباشد، ولی نتوانید آنها را دور بریزید. در این صورت، سطح خالی دیوار بهترین فضا برای نگهداری آنهاست. با این كار، با یك تیر دو نشان می‌زنید؛ هم فضای كابینت‌ها و قفسه‌های شما خالی می‌شود و هم سطح دیوار‌ها روح و جانی تازه می‌گیرد.

•    بشقاب‌ها می‌توانند رنگ و سبک‌های مختلف را به فضای شما وارد کنند و روی دیوار هر فضایی از آشپزخانه گرفته تا اتاق کار، آویزان شوند. برای نصب این ظرف‌ها كنار هم یا تركیب آنها با عناصر دكوری دیگر، وقت و سلیقه خرج كنید و طرح‌هایی زیبا و جالب به‌وجود آورید.

•   بشقاب‌های سرامیکی با زمینه سفید می‌تواند برای دکوراسیون مدرن شما مناسب باشد. اگر فضای شما سبکی سنتی دارد، از بشقاب‌هایی با طرح‌های قدیمی مانند گل و مرغی، لیلی و مجنون، شاه عباسی یا گل سرخی استفاده کنید. فراموش نکنید که انتخاب ظرف‌هایی که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و به خوبی کنار یکدیگر بنشینند، بسیار مهم است.

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

• دلیلی ندارد جنس تمام بشقاب‌ها چینی یا سرامیك باشد، حتی می‌توانید از بشقاب‌های ملامین یا مسی هم استفاده كنید.

• برای تغییر جلوه بشقاب‌های ساده و سفید، آنها را نقاشی كنید یا طرح و شكل را با استفاده از برچسب‌هایی روی بشقاب‌ها منتقل كنید.

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

• برای آویختن بشقاب باید به دنبال قلاب‌هایی باشید که تحمل وزن بالا را داشته باشند و تنها به یک یا دو نقطه متصل نباشد. بهترین و مطمئن‌ترین راه آن است که از قلاب‌هایی استفاده کنید که چهار طرف بشقاب را تحت پوشش قرار دهند. همچنین، می‌توانید از قلاب های مخصوص نصب قاب عکس روی دیوار استفاده کنید.

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

مراحل آویزان کردن بشقاب‌ها:

1.  برگه یا روزنامه‌ای را به اندازه فضایی از دیوار که می‌خواهید ظرف‌ها را روی آن نصب کنید، روی زمین قرار دهید. پیش از آن که بشقاب‌ها را روی دیوار آویزان کنید، روی برگه بچینید و به چیدمانی نهایی برسید. اگر طرح‌های سنتی را دوست دارید از چیدمانی متقارن استفاده كنید و چنانچه طرح های مدرن مورد علاقه شماست، آنها را به صورت نامتقارن روی برگه بچینید.

2. برای حفظ تعادل، حدود 15 سانتی متر بین ظرف‌ها و از آنها تا سقف فاصله‌ بگذارید.

3. محل قرار گرفتن ظرف‌ها را با ماژیک روی برگه مشخص کنید و برگه را به کمک چسب کاغذی روی دیوار بچسبانید. سپس، این نقاط را روی دیوار مشخص کنید.

منبع:bartarinha