سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

از ماسک‌ها درست استفاده کنید



 

آنچه هنگام استفاده از ماسک ‌ها مهم است، استفاده از ضد آفتاب‌ پس از مصرف ماسک در مواجهه با آفتاب ، لامپ‌ های مهتابی و مانیتور کامپیوتر می ‌باشد.ماسک ‌ها موادی هستند که به طور کلی جهت پاک سازی و رساندن رطوبت به پوست به کار می ‌روند.

 

در بازار برای انواع پوست‌ها(پوست خشک، چرب، حساس) ماسک‌ وجود دارد.ماسک‌ هایی که برای پوست‌ های خشک و حساس استفاده می شوند نسبت به ماسک هایی که برای پوست‌ های چرب به کار می روند، دارای چربی بیشتر و لایه‌ بردارهای ضعیف ‌تری هستند.نوع مرطوب‌ کننده‌ ها و لایه‌ بردارها در انواع ماسک ‌ها متفاوت است.

 

ماسک صورت


هنگام استفاده از ماسک ‌ها چه نکاتی را باید رعایت کرد:


آنچه هنگام استفاده از ماسک ‌ها مهم است، استفاده از ضد آفتاب‌ پس از مصرف ماسک در مواجهه با آفتاب، لامپ‌ های مهتابی و مانیتور کامپیوتر می ‌باشد.متاسفانه استفاده نادرست از انواع مواد (به خصوص مواد گیاهی) به عنوان ماسک‌ صورت، نه تنها باعث بهبود کیفیت پوست صورت نمی ‌شود، بلکه باعث ایجاد حساسیت نیز می ‌شوند؛ از آن جمله می ‌توان به آب کرفس، لیموترش و جعفری و ... اشاره کرد که به علت داشتن موادی به نام پسورالن، باعث می شوند پوست حساس شده و در اثر تماس با نور تیره گردد. ماسک میوه‌ هایی مثل پرتقال و انبه نیز باعث حساسیت پوستی می ‌شوند.

 

بنابراین این حرف که این مواد، گیاهی بوده و ضرری ندارند را نمی‌ توان پذیرفت زیرا بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات، در تماس با پوست منجر به واکنش ‌های حساسیتی می ‌شوند.

 

معمولاً به طور کلی پس از استفاده ی ماسک‌ ها (به علت لایه ‌بردار بودن این ماسک ‌ها) پوست کمی روشن ‌تر به نظر می ‌رسد، اما اگر این ماسک‌ ها نامناسب انتخاب شوند و مراقبت های بعدی (مثل عدم مواجهه با نور آفتاب) صورت نگیرد، ضرر این ماسک‌ ها بیشتر از منفعت آن ها خواهد بود.

 

ماسک صورت

 

مواد ساده‌‌ای چون خیار که به صورت ماسک خانگی استفاده می ‌شود، معمولاً بدون ضرر هستند.در انتخاب ماسک‌ ها بایستی با متخصص پوست مشورت کرد. به طور کلی قبل از مصرف هر نوع ماسکی، باید کمی از آن را روی قسمت داخلی بازو تست کرد و اگر حساسیتی دیده نشد، آن را استفاده نمود.اکثر ماسک‌ های لایه ‌بردار، دارای اسیدهای میوه با غلظت‌ های مختلف هستند.

 

در طی مدت گذاشتن ماسک‌ روی صورت که معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است، باید استراحت نمود. سپس به آرامی صورت را با آب ولرم شست و خشک کرد و در صورت قرار گرفتن در مقابل اشعه ماورای بنفش (آفتاب، لامپ‌ مهتابی و کم مصرف، مانیتور کامپیوتر) از ضد آفتاب‌های مناسب پوست استفاده کرد.

 

از آنجایی که پوست بعد از استفاده از ماسک، مقداری لایه ‌برداری می شود، ممکن است نسبت به آلرژن های (مواد حساسیت زا) موجود در محیط حساس ‌تر گردد، بنابراین پس از مصرف ماسک ‌ها باید از صابون ‌های ملایم استفاده کرد.

 

ماسک صورت


ویدیو مرتبط :
اموزش:درست کردن ماسک انیموس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده درست از لیزر ، عوارضی به همراه ندارد



 

 

استفاده درست ازلیزر عوارضی به همراه ندارد

 

بیشترین استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن است و اگر از این روش درمانی به‌ درستی استفاده شود، عوارضی به‌ همراه نخواهد داشت.

 

دكتر سیما رسایی اظهار كرد: لیرز در زمینه علوم پزشكی و درمانی، استفاده‌های بسیاری دارد كه یكی از مهم‌ترین استفاده‌های آن در زمینه درمان بیماری‌های پوستی است و بیش‌ترین استفاده از روش درمانی لیزر در درمان بیماری‌های پوستی، برای از بین بردن موهای زائد است.

 

رسایی تصریح كرد: در صورت استفاده صحیح از روش درمانی لیزر، معمولا مشكلی برای بیمار ایجاد نمی‌شود. در استفاده از روش درمانی لیزر، به ‌ندرت ممكن است فردی دچار سوختگی شود كه آن ‌هم پس از چند روز بهبود می‌یابد و اثرات سوختگی از بین می‌رود.

 

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: از بین بردن خال و تاتو و درمان زگیل از دیگر موارد استفاده از روش درمانی لیزر است كه در این موارد نیز معمولا مشكل خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌شود. از بین بردن جای جوش‌های صورت نیز مورد دیگری است كه معمولا برای درمان آن از روش لیزر استفاده می‌شود كه به سه روش لیزر سطحی، عمقی متوسط و عمیق انجام می‌شود.

 

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز اظهار داشت: در روش درمانی لیزر عمیق، لازم است پس از انجام لیزر مراقبت‌های بیش‌تر و دقیق‌تری از پوست انجام شود و تا حد امكان محلی كه مورد درمان قرار گرفته، نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد.

 

رسایی گفت: پیش از انتخاب روش درمانی لیزر، لازم است بیمار مورد معاینه متخصص پوست قرار گیرد و اگر پزشك تشخیص داد كه انجام لیزر عارضه‌ای برای بیمار به‌ همراه نخواهد داشت و پوست بیمار پذیرش لیزر را دارد، می‌توان از روش درمانی لیزر استفاده كرد.

 

وی افزود: برخی پوست‌های دارای جای جوش، شرایط انجام لیزر را ندارند و ممكن است پس از لیزر، زخمی كوچك بر روی پوست ایجاد شود و قرمزی سطح پوست تا مدت‌ها باقی بماند. در چنین مواردی لیزر CO2 استفاده نمی‌شود و به‌جای آن از روش میكرودرم استفاده می‌شود.

 

این متخصص پوست تصریح كرد: در روش میكرودرم با استفاده از دستگاهی ویژه از پوست مراقبت می‌شود آلودگی‌ها، چربی‌ها، گرد و غبار و موادی زائدی كه روی سطح پوست قرار دارند، از سطح پوست برداشته می‌شوند. استفاده مكرر از این روش می‌تواند موجب تقویت فیبرهای كلاژن پوست شود و در نتیجه سطح پوست درخشان‌تر می‌شود.

 

رسایی گفت: افزایش قوام پوست و از بین رفتن جای جوش و از بین رفتن چین و چروك‌های خفیف سطح پوست از دیگر مزایای استفاده از روش میكرودرم است.

منبع:سلامت نیوز