سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

از در و دیوار این خانه ها زیبایی می ریزد! (2)


همیشه این حرفه‌ای ها نیستند که کارهای جالب و ماندگار انجام می دهند. شما خودتان هم می توانید اثر هنری زیبا خلق کنید. با تهیه مواردی که در پایین اشاره کرده ایم می توانید به روشی نوین دیوارهای خالی خانه خود را به زیبایی پر کنید.

 
 
 
 
 صبح بخیر: همیشه این حرفه‌ای ها نیستند که کارهای جالب و ماندگار انجام می دهند. شما خودتان هم می توانید اثر هنری زیبا خلق کنید. با تهیه مواردی که در پایین اشاره کرده ایم می توانید به روشی نوین دیوارهای خالی خانه خود را به زیبایی پر کنید.
از در و دیوار این خانه ها زیبایی می ریزد!


 گل های توری

این گل ها از توری های آلومینیومی تهیه شده اند. این توری ها را می توان از فروشگاه وسایل خانه تهیه کرد. این گل ها مرکز توجه همه قرار می گیرند. برای ساخت گل باید دستکش کار دست و از قیچی استفاده کنید. ابتدا باید 4 نوار 20×127 سانتی متری و یک نوار 20×76 سانتی متری از این توری های فلزی تهیه کنید. برای پشت گل باید چوب پنبه 20 سانتی متری داشته باشید. یکی از نوارهای 20×127 سانتی متری را به شکل گلبرگ جمع کنید و با استفاده از چسب حرارتی دو انتهای آن را به چوب پنبه بچسبانید. همین کار را با نوار بعدی انجام دهید. برای ساخت قسمت وسط گل، نوار 20×76 سانتی متری را از وسط تا کنید و آن را در وسط گل به صورت توپ شل مچاله کنید. سپس گل را از قسمت چوب پنبه به دیوار نصب کنید.





قاب عکس های فریبنده

بیشتر ما در دوران کودکی دوست داشتیم دیوارها را با ماژیک خط خطی کنیم. اکنون می توانیم از این تجربه به طور پخته تر و موثرتر استفاده کنیم. برای این کار باید با الهام از قاب عکس های قدیمی، طرحی روی دیوار رسم کنید و با ماژیک مشکی آن را پررنگ کنید. برای اینکه قاب ها تا حدی عمق داشته باشند، اطراف آنها را هاشور یا سایه بزنید. در برخی از آنها می‌توانید وسایل تزئینی، گلدان یا بشقاب آویزان کنید.





 عکس‌برگردان روی دیوار


این برچسب ها برای خانه های اجاره ای یا خوابگاه مناسب هستند زیرا می توان آنها را از دیوار جدا کرد بدون اینکه آسیبی به رنگ بزنند. با این برچسب ها می توانید نمای تازه ای به دیوار ببخشید. در این تصویر، چراغ مطالعه زیبا و کتاب هایی روی قفسه خیالی وجود دارند. کتاب ها حس واقعی بودن دارند زیرا عطف آن با بریده روزنامه و عکس های مجلات تزئین شده اند. برای استفاده از چنین عکس برگردان های بزرگی باید از قسمت پایین آن را روی دیوار بچسبانید. تا حباب های اضافه درون طرح ایجاد نشود.





در تزئین شده

پروانه های رنگی و ساده روی شاخه های درخت چوبی موجود روی در نشسته اند. قسمت داخلی در را با صفحه های پاره شده کتاب بپوشانید و حسابی چسب کاری کنید تا باز نشوند. از کاغذهای طرح دار که شبیه تنه درخت هستند نیز برای شکل دادن درخت استفاده کنید. اگر این کار برایتان ممکن نیست، عکسی از تنه درخت را در اندازه بزرگ چاپ کنید. سپس آن را روی صفحه های کتاب بچسبانید. طرح پروانه را روی مقواهای رنگی بکشید و برش دهید. سپس خیلی آرام آنها را تا کنید تا بال هایشان در هوا بماند و بدنشان به تنه بچسبد.





 خورشید تابان


این طرح در عرض چند ساعت به راحتی تهیه می شود. نوارهای باریک کاغذی را متناسب با رنگ دکوراسیون خانه  تهیه کنید. آنها را در اندازه 3×5 سانتی متر برش دهید. با استفاده از پرگار یک دایره 5 سانتی متری در قسمت پایین سمت چپ بوم مستطیل رسم کنید. سپس دایره ای 10 سانتی متری اطراف دایره پایین بکشید. از قسمت بالای سمت راست بوم شروع کنید و نوارهای کاغذی را روی بوم بچسبانید. این طرح باید به گونه ای نصب شود که گویا نوارها از داخل بوم بیرون می آیند. هر چه به اطراف این دایره نزدیک تر می شوید از رنگ های تیره تر استفاده کنید. وقتی به دایره 10 سانتی متری رسیدید، فقط یک سمت نوارها را بچسبانید  اجازه دهید انتهای دیگر آن آزاد باشد. این کار باعث عمیق دیده شدن طرح می شود.





بوم شاخ و برگ‌دار

با استفاده از رنگ آکریلیک مشکی و قلم موی ظریف نقاشی، چند شاخه درخت و پرنده روی بوم رسم کنید. سپس شاخه درختی هم اندازه طرح خود پیدا کنید و آن را با رنگ روشن رنگ کنید. مثلا می توانید از نارنجی کمرنگ استفاده کنید. با استفاده از چسب حرارتی پرنده کوچکی روی شاخه بچسبانید. پرنده را به همان رنگ شاخه رنگ کنید. و سپس شاخه ها را روی بوم بچسبانید.





نواری از در قوطی های رنگ

با رنگ آمیزی ساده در قوطی های رنگ می توانید نواری تزئینی برای دیوارها استفاده کنید. برای این منظور  می توانید از فروشگاه لوازم دستی و سرگرمی در قوطی تهیه کنید. آنها را تمیز کنید و سپس یک طرف از آنها را در سطل رنگ مورد نظر فرو کنید تا رنگ بگیرد. اجازه دهید رنگ به طور کامل خشک شود. سپس آنها را با میخ نصب تابلو به دیوار نصب کنید.  





شکوفه های برجسته

این نقاشی های زیبا نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. با مداد بسیار کمرنگ روی بوم طرح شکوفه های شل و بازِ گل رسم کنید. با استفاده از رنگ های آکریلیک پررنگ گلبرگ ها را رنگ کنید. هنگامی که هنوز رنگ خیس است، با استفاده از رنگ های مکمل مرکز گل ها را هایلایت کنید. هنگامی که همه رنگ ها خشک شدند، با استفاده از ماژیک پررنگ و مشکی، اطراف گلبرگ ها را خط بکشید.





خطوط تمیز

برای تهیه این اثر هنری زیبا، باید ابتدا نوارهای چسب را به صورت رندوم با عرض های مختل روی سطح بوم بچسبانید. سپس با استفاده از چهار رنگ آکریلیک بوم را نقاشی کنید. ابتدا رنگ روشن را در گوشه بالای سمت چپ بوم با قلم کوتاه و باریک بکشید. هنگامی که همه قسمت های موردنظر را با روشن ترین رنگ، نقاشی کردید، قلم را داخل رنگ تیره تر فرو کنید و همین کار را با رنگ دوم انجام دهید. وقتی رنگ های تیره تر را روی هم می گذارید با هم ترکیب می شوند و نمای جالبی به بوم می بخشند. اجازه دهید همه رنگ ها به طور کامل خشک شوند و در انتها چسب ها را به آرامی از بوم جدا کنید.





نقطه های دیواری

با استفاده از پدهای نازک کف می توانید این نقطه های جالب را روی دیوار ایجاد کنید. برای تنوع در رنگ آنها کافیست با اسپری رنگ برخی از آنها را رنگ کنید. سپس با کمک میخ های کوچک این پدها را روی دیوار نصب کنید. 


ویدیو مرتبط :
سقف خانه آیت الله بهجت داره می ریزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از در و دیوار این خانه ها زیبایی می ریزد!


همیشه این حرفه‌ای ها نیستند که کارهای جالب و ماندگار انجام می دهند. شما خودتان هم می توانید اثر هنری زیبا خلق کنید. با تهیه مواردی که در پایین اشاره کرده ایم می توانید به روشی نوین دیوارهای خالی خانه خود را به زیبایی پر کنید.

 
 
 
 
 صبح بخیر: همیشه این حرفه‌ای ها نیستند که کارهای جالب و ماندگار انجام می دهند. شما خودتان هم می توانید اثر هنری زیبا خلق کنید. با تهیه مواردی که در پایین اشاره کرده ایم می توانید به روشی نوین دیوارهای خالی خانه خود را به زیبایی پر کنید.



استفاده از نخ

برای ساخت این درخت نخی جالب توجه، تخته چوب چندلایه را با رنگ پلاستیکی مشکی رنگ کنید. خیلی کمرنگ با مداد طرح درخت را روی آن رسم کنید. میخ های سفید و ریز را روی بخش های مختلف درخت بکوبید. نخ نایلونی را به پایین ترین بخش درخت وصل کنید و نخ را به ترتیب دور میخ ها بپیچید. در طول این کار حواستان باشد که نخ را کاملا محکم بکشید تا شل نشود. این کار را در طول همه قسمت های درخت انجام دهید. در انتهای کار نیز گره محکمی بزنید. در سر شاخه ها می توانید از نخ های رنگی استفاده کنید.





 تابلوی چاپی


دیوار سفید و خالی اتاق نشیمن ر ا می توان با یک بوم رنگی چاپ شده پر کرد. برای زیباتر شدن این تابلو خوب است طرحی را انتخاب و شابلون آن را تهیه کنید و با رنگ دلخواه، آن را رنگ آمیزی کنید. اندازه بوم و طرح و رنگ آن به سلیقه شما و دکوراسیون خانه‌تان بستگی دارد.





تابلوی کلیددار

این تابلو بسیار ساده اما شیک است. خیلی هم آسان تهیه می شود. رنگ سفید آکریلیک را با قلم موی نقاشی بزرگ به صورت خشک روی بوم بکشید تا رد قلم بماند. هنگامی که رنگ هنوز خیس است، خطوط توسی عمودی به آن اضافه کنید تا رد قلم را تشدید کنند و ظاهری راه‌راه به تابلو ببخشد. پس از خشک شدن رنگ، با استفاده از نخ کنفی، کلید طرح دار زیبایی را در وسط تابلو آویزان کنید.





بوم های نقاشی رنگی

این بوم های سفید، به دیوار رنگی زمینه رنگ متفاوتی بخشیده اند. برای تهیه این بوم ها، ابتدا آنها را با رنگ سفید رنگ کنید و هنوز هنگامی که رنگ خیس است با رنگ های کرم و آبی روی آن خطوط عمودی ایجاد کنید. برای اینکه رنگ ها خیلی با هم مخلوط نشوند، قلم موها را هر بار با دستمال حوله ای تمیز، پاک کنید.





طراحی با دکمه

با دکمه های چوبی بزرگ و رنگی می توانید یک تابلوی هنری بسیار زیبا و متفاوت درست کنید. ابتدا باید دکمه ها را رنگ کنید و اجازه دهید خشک شوند. با استفاده از رنگ آکریلیک سطح بوم را سفید کنید. هنگامی که رنگ هنوز خیس است با کمک رنگ توسی بافت عمودی روی بوم ایجاد و رنگ ها را در هم محو کنید. با کمک نخ های کنفی دکمه های رنگی را به بوم وصل کنید. نخ را به پشت بوم و قسمت چوبی فریم آن وصل کنید. 





گل های آبرنگی

این اثر هنری زیبا با کمک آبرنگ  انجام شده است. این نقش های کمرنگ و آبکی را با سایه روشنی از رنگ پایه می توان خلق کرد. برای این منظور باید همه سطح بوم را به رنگ دلخواه رنگ کنید و اجازه دهید خشک شود. برای کشیدن ساقه های گل، با کمک یک قلم موی کوچک، فقط یک خط صاف با رنگ سبز کمرنگ بکشید. بهتر است خطوط صاف و دقیق نباشند و بخش های مختلف آن کمرنگ و پررنگ باشد. هنگامی که رنگ سبز به طور کامل خشک شد، با سبز پررنگ تر بخش هایی از آن را پررنگ کنید. دوباره اجازه دهید کاملا خشک شود. برای رسم گل ها، دایره ای به اندازه یک سکه 100 تومانی با رنگ دلخواه بالای هر ساقه ایجاد کنید. قلم مو را افقی بگیرید و رنگ را پخش کنید. سپس به شکل نورهای خورشید آن را به اطراف بکشید و اجازه دهید خشک شود. این روند را دوباره تکرار کنید تا مرکز گل پررنگ تر از اطراف آن شود و دوباره اجازه دهید خشک شوند.





قاب نمایشگاهی

اگر دیوار خانه کاغذدیواری طرح دار است، می توانید از این ایده برای پر کردن دیوار خالی استفاده کنید. قاب عکس های سفید و توخالی وسایل مناسبی برای نمایش کاغذدیواری است. چندین قاب خالی را کنار هم روی دیوار بگذارید. برای این کار، طبقه های شناور خریداری کنید که جای پیچ در پشت خود داشته باشند. برای اینکه قاب ها خیلی خالی نباشند، شعر یا ترانه مورد علاقه خود را روی مقوای رنگی چاپ کنید و درون قاب قرار دهید.  





نقاشی های دستی

اگر استعداد کمی در نقاشی کردن دارید، خط خطی کنید! با یک ماژیک می توانید طرحی ایجاد و از آن به عنوان تابلو در اتاق خود استفاده کنید. با دست خط کج و معوج آهنگ، ترانه یا جمله موردعلاقه خود را بنویسید، آن را قاب و از دیوار آویزان کنید. یا اگر نقاشی تا حدی می دانید، طرحی زیبا بکشید و سعی کنید به آن هویت منحصربه فرد ببخشید.  





زیبایی طبیعی

برای ساختن این قاب ها باید با کمک اره، تکه هایی از چوب تهیه کنید. سپس تصویری از پرنده یا حیوانات دیگر را به طور رنگی چاپ کنید و عکس را با چسب روی چوب بچسبانید. برای اینکه کاغذ از سطح چوب جدا نشود، با سیلر شیشه آن را جلا دهید.





 گل های آفتابگردان

برای ساخت این تابلوی زیبا باید شابلون گل آفتابگردان بخرید یا الگوی آن را روی تلق بکشید و برش دهید. اسفنج را داخل رنگ بزنید و شابلون را روی بوم قرار دهید و رنگ را با اسفنج روی بوم بزنید. این طرح را در سرتاسر بوم اجرا کنید.سعی کنید غلظت رنگ همه گل ها یکسان نباشد. پس  از خشک شدن آن را قاب و از دیوار آویزان کنید.