سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

احتمال خیانـت شــوهرتــان را تخمیــن بزنیـد!


بعضی وقت‌ها، زمانی كه زندگی سخت می‌شود، پای نفر سومی برای باز‌كردن گره این سختی‌ها به میان می‌آید. این دلیلی است كه اغلب مردهایی كه به همسرشان خیانت می‌كنند، برای این موضوع مطرح می‌كنند.





بعضی وقت‌ها، زمانی كه زندگی سخت می‌شود، پای نفر سومی برای باز‌كردن گره این سختی‌ها به میان می‌آید. این دلیلی است كه اغلب مردهایی كه به همسرشان خیانت می‌كنند، برای این موضوع مطرح می‌كنند. اما این موضوع چه دلایل دیگری می‌تواند داشته باشد؟ چه چیزی مردها را به سمت رابطه‌ای خارج از محدوده سوق می‌دهد؟ آشنایی اتفاقی و ناخواسته با یك آدم تازه؟ احساس تنهایی كه حتی بعد از ازدواج هم از بین نمی‌رود؟ بله؛ همه اینها می‌تواند دلایلی باشد كه اغلب از زبان مرد‌ها مطرح می‌شود. اما اگر شما قصد دارید پیش از وقوع حادثه زندگی‌تان را سامان دهید یا اینكه مطمئن شوید كه ازدواج شما چقدر به این اتفاق نزدیك است، بهتر است با برخی دلایل دیگر این موضوع هم آشنا شوید. زندگی شما چند مورد از موارد زیر را در خود دارد و شما چقدر در معرض خطر از دست دادن این ازدواج هستید؟


هشدار اول

می‌خواستم تلافی كنم

«اولین باری كه به همسرم خیانت كردم، زمانی بود كه در تلفن همراهش پیامكی از طرف نامزد سابقش دیدم؛ گرچه این یك پیامك عمومی و معمولی بود و هیچ بویی از خیانت در آن دیده نمی‌شد اما آنقدر مرا آزار داد كه فكر كردم برای آرام ماندن راهی به‌جز تلافی ندارم.»
 ترس از ازدواج با زنی كه وفادار نیست، حسادت نسبت به وقایعی كه در زندگی گذشته او وجود داشته و ترس از تكرار آن شرایط، گاهی مردها را به سمت تصمیم‌های تلافی‌جویانه می‌برد؛ تصمیم‌هایی كه گرچه خودشان هم دلیل منطقی برای گرفتنش ندارند اما آن‌ها را با این اتفاق روبه‌رو می‌كند. شاید دلیل دیگر این مشكل این باشد كه افراد بعد از ازدواج عادت صحبت كردن با یكدیگر را فراموش می‌كنند، درحالی‌كه اگر بتوانند ناراحتی‌های‌شان را با هم مطرح كنند و علتش را بپرسند نیمی از مشكلات‌شان حل می‌شود. شنیدن یك دلیل منطقی بدون جبهه‌گیری چیزی است كه مردها بعد از این احساس ناامنی احتیاج دارند.



مردها دوست دارند بعد از ازدواج معنای حقیقی خانواده را احساس كنند؛ خانواده‌ای كه در كنار هم غذا می‌خورند، با هم تفریح می‌كنند و با هم تصمیم می‌گیرند



هشدار دوم

 احساس پیری می‌كردم

وقتی چند سال از زندگی مشترك می‌گذرد و خیلی چیزها شكل عادت به‌خود می‌گیرد، بحران تازه‌ای در دنیای مردها شروع می‌شود. آن‌ها فكر می‌كنند دیگر جذاب نیستند و در این زندگی هیچ‌چیز به غیراز یك مرد خانه از آن‌ها باقی نمانده. از طرف دیگر اغلب آدم‌ها، چه مرد و چه زن دوست ندارند جنبه‌خصوصی زندگی‌شان، بعد از ازدواج ویران شود. دوست ندارند علایق فردی‌شان را فراموش كنند و از میان هزاران نقشی كه به‌عنوان یك عضو اجتماع می‌توانند داشته باشند، تنها یك شوهر و یك پدر باشند.  خیلی مرد‌ها برای رها شدن از این تصور تلاشی نمی‌كنند اما زمانی كه زنی بار دیگر به آن‌ها توجه می‌كند و به یادشان می‌آورد كه می‌توانند به غیر از آن مرد خانه هویت دیگری هم داشته باشند، اوضاع كمی تغییر می‌كند. قطعا درصد مردهایی كه برای نجات پیدا كردن از این تصور به همسران‌شان خیانت می‌كنند چندان زیاد نیست اما در مجموعه دلایلی كه مردها برای خیانت كردن مطرح می‌كنند، این موضوع هم بارها و بارها دیده شده است.



هشدار سوم

از جر و بحث خسته بودم

یك رابطه پر تنش كه در آن برای هر موضوع ساده روزها و ماه‌ها بحث می‌شود همیشه قابل تحمل نیست. زنی كه به هر بهانه همسرش را سرزنش می‌كند یا به هر دلیل كوچك روزها قهر و شكایت می‌كند، از نظر مردها عامل نا امنی خانه است.
ازدواج از نظر اغلب آدم‌ها به معنی ساختن خانه‌ای آرام است و طبیعتا همسری كه نمی‌تواند تنش‌های خانه را كم كرده یا مدیریت كند، اصلی‌ترین عامل ایجاد این نا امنی است. عاملی كه می‌توان با خیانت، جایگزینی برای آن پیدا كرد. كمتر آدمی است كه نسبت به این اصل شك داشته باشد كه خانه محل آرامش است. افراد دوست دارند بعد از گذشتن از محیط‌های كاری كسالت آور و ترافیك خیابان‌ها، به خانه‌ای امن و آرام بیایند. خانه‌ای كه همیشه پر از مهمان نیست و البته همیشه هم پر از تنهایی نیست. خانه‌ای كه مشكلات در آن گاهی با بحث حل می‌شوند اما به قهر و جنجال منجر نمی‌شوند.



هشدار چهارم

ظاهرش آزارم می‌داد

سال‌ها و سال‌ها با كسی زندگی كردن ممكن است برخی قوانین با هم بودن را از میان ببرد. اكثر زن‌ها در صحبت‌های عامیانه و نصیحت‌های دوستانه‌شان این موضوع را می‌شنوند: «زیبا، جذاب و مرتب بودن در خانه حرف اول را می‌زند»  شاید اهمیت دادن به این موضوع تا این حد، كمی اغراق‌آمیز باشد اما هنوز هم نمی‌توان آن را انكار كرد یا بی‌اهمیت دانست.گاهی زن‌ها احساس می‌كنند دلیلی ندارد مقابل مردی كه با آنها در هر شرایطی همراه بوده است، برای آراستگی ظاهرشان وقت بگذارند؛ اما از نظر خیلی مردها این یكی از نقاط ضعف همسرشان تلقی می‌شود. زنان باید حتی چندین سال بعد از ازدواج هم طراوت و زیبایی خود را حفظ كنند. وقتی یك زن فقط زمانی كه می‌خواهد از خانه بیرون برود برای انتخاب لباس‌ها و آرایش وقت می‌گذارد، ناخودآگاه این پیام را به همسرش منتقل می‌كند كه «تو مهم‌ترین مرد زندگی من نیستی» و این خطرناك‌ترین جمله‌ای است كه یك زن می‌تواند به یك مرد بگوید.



هشدار پنجم

 او اصلا كنارم نبود

مردها دوست دارند بعد از ازدواج معنای حقیقی خانواده را احساس كنند؛ خانواده‌ای كه در كنار هم غذا می‌خورند، با هم تفریح می‌كنند و با هم تصمیم می‌گیرند. آن‌ها از این تصور كه ارزشمندترین فرد زندگی همسرشان هستند لذت می‌برند و زمانی كه این تصور را از دست می‌دهند، به‌دنبال راه دیگری برای اثبات اهمیت‌شان می‌گردند و گاه فرد تازه‌ای را برای اثبات این موضوع به زندگی‌شان وارد می‌كنند. زنی كه مدام بر سر كوچك‌ترین مسائل كوله باری از سرزنش نصیب شوهرش می‌كند، زنی كه هنوز برای جزئی‌ترین تصمیمات با هركسی به غیراز همسرش همفكری می‌كند، زنی كه وقتی برای تفریحات خانوادگی ندارد و ترجیح می‌دهد با دوستان یا همكارانش وقت بگذراند، همسرش را هر روز یك قدم برای بیرون رفتن از این زندگی جلوتر می‌برد.



هشدار ششم

از اتهام‌ها خسته شدم

مردها از این‌كه به خاطر اشتباهات گذشته‌شان هر روز تنبیه شوند، بیزارند. برخی از آن‌ها ممكن است در كارنامه‌شان نشان یك خیانت را داشته باشند یا این‌كه حتی قبل از ازدواج و آشنایی با همسرشان سابقه آشنایی با زنان دیگر یا نامزدی‌های ناموفق را داشته باشند. این‌ها موضوعاتی است كه سال‌ها پیش اتفاق افتاده و زمان آشكار شدنش همسر فرد ادعا كرده كه توان بخشیدنش را دارد اما پس از سال‌ها ممكن است هنوز در لایه‌های زیرین ذهنش این مسئله وجود داشته باشد.  گاهی بیزاری از این‌كه مدام در معرض اتهام باشند آن‌ها را به سمت تلافی پیش می‌برد و موضوعی كه تا پیش از این تنها یك هراس در زندگی بوده است را به یك واقعیت تبدیل می‌كند. مردها دوست دارند وقتی با تمام وجود احساس تأسف می‌كنند بخشیده شوند و وقتی بخشیده می‌شوند دیگر سركوفت‌های گذشته را نشنوند.



هشدار هفتم

من  را كنار گذاشته بود

انتظار داشتن یك رابطه زناشویی سالم بعد از ازدواج انتظار زیادی نیست. حق هر مرد یا زن است كه این موضوع را هم بخشی از زندگی بعد از ازدواجش بداند و نیازهای زناشویی‌اش را با همسری كه دوست دارد و از بودن در كنارش آرامش می‌گیرد برطرف كند. رابطه سردی كه بعد از چند سال سراغ خیلی از زن و شوهرها می‌آید می‌تواند تهدیدی جدی برای آن رابطه باشد. اگر زندگی شما در این گروه قرار می‌گیرد، بهتر است با مراجعه به یك متخصص یا صحبت كردن با همسرتان راهی برای برطرف كردن این مشكل پیدا كنید و اجازه ندهید كه چنین موضوعی اعتماد و آرامش را از زندگی مشترك‌تان دور كند. این موضوع شاید به‌دلیل برخی خلأ‌های عاطفی در زندگی‌تان پیش آمده باشد و شاید بتوانید با گفت‌وگو آن را حل كنید. شاید هم مشكلی جدی‌تر و نیازمند درمان باشد. پس، از حرف زدن در مورد آن نترسید و بهترین راه را برای درمان یا برطرف كردنش انتخاب كنید.


ویدیو مرتبط :
منابع کنکور دکتری - آمار و احتمال - مبحث چگالی احتمال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال صدورحکم برای 2۰۰ زائرایرانی عراق



 

 

فرماندار مهران چند روز پیش از آغاز مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا به کرات اعلام کرده بود خروج انفرادی مسافران کربلا در این دو روز به سوی عراق و از مرز مهران ممنوع است.

اگرچه ولی الله حیاتی از تمهیدات اندیشیده شده در روزهای تاسوعا و عاشورا برای مسافران کربلا در این مرز خبر داده بود و گفته بود «خروج مسافران کربلا از مرز مهران فقط از طریق کاروان های حج و زیارت امکان پذیر است» اما با وجود همه تاکیدات از پیش گفته شده، به دنبال احتمال صدور احکام سنگین برای ۲۰۰ زائر ایرانی در عراق، وزارت امور خارجه در تکاپو است تا مشکل زائران ایرانی زندانی در عراق را حل کند. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که طی سال های گذشته به دلیل ناامنی ناشی از جنگ در عراق برخی از کاروان های زیارتی بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به عزیمت به عتبات عالیات می کردند که با مشکلات متعددی از سوی گروه های تروریستی روبه رو می شدند. دولت ایران نیز با وقوع این حوادث درصدد است در مراسم خاص از قبیل تاسوعا و عاشورا از اعزام زائران خارج از کاروان های دارای مجوز خودداری کند. اما با وجود همه تمهیدات اندیشیده شده برای مراسم عاشورا، امسال باز هم زائران بسیاری به صورت انفرادی به سوی کربلا حرکت کردند که مشکلاتی را به وجود آوردند.

با این حال خبرگزاری مهر از احتمال صدور احکام سنگین برای ۲۰۰ زائر ایرانی عتبات عالیات در عراق خبر داده است. بر اساس این گزارش برخی اخبار از صدور احکام سنگین تا حدود شش سال زندان برای جمعی از زائران ایرانی عتبات عالیات که به صورت غیرقانونی وارد عراق شده اند، حکایت دارد. این خبرگزاری به نقل از منابع محلی گزارش داده است که حداقل ۲۰۰ زائر ایرانی که در ایام تاسوعا و عاشورا به قصد عزاداری و زیارت امام حسین(ع) به صورت غیرقانونی وارد عراق شده اند، هم اینک در بازداشت هستند و در زندان ناصریه عراق به سر می برند. این زندانی ها در حالی آمارشان اعلام می شود که چند روز پس از مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفته بود؛ «بر اساس اطلاعات دریافت شده هیچ مشکلی روز عاشورا برای زائران ایرانی در کربلا ایجاد نشده است.» با این حال رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر زندانی شدن جمعی از ایرانیان در عراق به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور تاکید کرد؛ وزارت امور خارجه موضوع بازداشت جمعی از هموطنان در عراق را پیگیری می کند، اما ما همچنان از مردم عزیز درخواست می کنیم از ورود بدون مجوز به عراق اجتناب کنند.

او با تاکید بر اینکه «متاسفانه برخی هموطنان به خاطر ارادت به اهل بیت به مناسبت های مذهبی به صورت غیرقانونی وارد عراق می شوند»، یادآور شده؛ «تاکنون با پیگیری های وزارت خارجه هرچند وقت یک بار جمعی از این عزیزان آزاد می شوند اما دوباره عده یی دیگر به این خاطر در عراق زندانی می شوند.» با این حال او ابراز امیدواری کرد با تلاش های وزارت امور خارجه مشکل ایرانیان زندانی در عراق حل شود. اما با وجود نگرانی هایی که همچنان برای زائران زندانی در عراق وجود دارد، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از هفته یی دو پرواز به عتبات عالیات خبر داد که در صورت اعلام سازمان هواپیمایی حداکثر چهار پرواز دیگر در هفته اضافه خواهد شد.

حسین اکبری در گفت وگو با مهر با بیان این مطلب در مورد پروازهای هوایی زائران به عتبات عالیات خبر داده است؛ «سازمان هواپیمایی برای اعزام هوایی زائران با مسوولان عراقی توافق کرده است و پس از اعلام این سازمان به ما ثبت نام برای اعزام هوایی را آغاز خواهیم کرد.»بر اساس اعلام سازمان حج در حال حاضر روزانه سه هزار نفر از طریق زمینی به عتبات عالیات اعزام می شوند که تا پایان سال ظرفیت اعزام زائران به چهار هزار نفر افزایش می یابد.» این مقام مسوول در سازمان حج افزود؛ هر زمان که سازمان هواپیمایی به ما اعلام کند آمادگی آن را داریم که ۱۰ روز بعد از آن پروازهای هوایی زائران را به عتبات عالیات آغاز کنیم. این مقام مسوول در سازمان حج از افزایش تعداد زائران در آینده یی نزدیک خبر داد و گفت؛ در حال حاضر هیاتی از سوی سازمان حج برای بررسی وضعیت مسکن به عراق اعزام شده اند و پس از تایید آنها ظرفیت اعزام افزایش پیدا خواهد کرد.