سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اتاق همه کاره!


برای داشتن یك محل كار لازم نیست خانه‌ای بزرگ با چند اتاق مجزا داشته باشید. شما می‌توانید گوشه‌ای از اتاق خواب‌تان یا هر بخش دیگری از خانه را برای كار اختصاص دهید.






 
10 مرحله برای نظافت اتاق كار

 قفسه‌ها را تمیز كنید: تمام كتاب‌ها، مجلات و باقی وسیله‌ها را از كتابخانه بیرون بیاورید و كتابخانه را از بالا به پایین گردگیری كنید. اگر كتاب‌ها فشرده هستند و جابه‌جایی آن‌ها سخت است، لازم نیست همه را بردارید. فقط دقت كنید تا جایی كه كتاب‌ها هستند گردگیری را انجام دهید. می‌توانید از یك قلم‌مو یا برس آرایشی كمك بگیرید. یادتان باشد روی كتاب‌ها و وسایل را هم پاك كنید.

 میز تحریر را تمیز كنید: تمام خرده‌ریزهای روی میز تحریر را بردارید و گردگیری كنید. خود میز را هم كاملا گردگیری كنید. یادتان باشد بعد از تمیز كردن، هر چیز را سر جای خودش بگذارید. جابه‌جا كردن وسایل، تقریبا هر كسی كه كار می‌كند را عصبانی خواهد كرد.

 كامپیوتر را تمیز كنید: صفحه مونیتور را با تمیز‌كننده مخصوص، روی كیس را با یك پارچه تمیز و كیبورد را با یك برس یا مكنده جاروبرقی تمیز كنید. دستگاه فكس، پرینتر، تلفن و وسیله‌های الكترونیكی دیگر را هم تمیز كنید.

 باقی اتاق را تمیز كنید: صندلی‌ها، مبلمان، قفسه‌ها، كشوها و باقی وسایلی كه در اتاق هست را گردگیری كنید.

 جاروبرقی را بردارید: با برس مخصوص جاروبرقی، روی مبلمان و پرده‌ها را تمیز كنید.

 اتاق را جارو كنید: كف اتاق را جارو كنید. اگر لازم است مبلمان را جابه‌جا كنید و زیر فرش را هم جاروبرقی بكشید. اما اگر تازه این كار را كرده‌اید جارو كشیدن كف اتاق و زیر میز كفایت می‌كند.

 ضدعفونی كنید: هر چند ماه یك بار باید با یك دستمال و پاك‌كننده مناسب گوشی تلفن، موس كامپیوتر، كیبورد و هدفون‌ها را ضد‌عفونی كنید. می‌توانید بعد از تمیز كردن با یك پنبه آغشته به الكل آن‌ها را پاك كنید.

 گردگیری تخصصی: تمیز كردن حباب لامپ‌ها، پریزها و كلیدهای برق، قاب‌ها و حاشیه پنجره‌ها از مراحل آخر گردگیری است.

 پنجره‌ها را بشویید: این كار هم باید سالی 3، 4 بار انجام شود. با شیشه‌پاك‌كن و یك دستمال مناسب، پنجره‌های اتاق‌كار را پاك كنید.

 پرده را بشویید: سالی 2 بار پرده‌های اتاق كار را در ماشین لباسشویی بیندازید و همان‌طور كه خیس است آویزان كنید تا نیاز به اتو نداشته باشد.



چیدمان این اتاق كار به شما ایده می‌دهد

كار در راهرو

برای داشتن یك محل كار لازم نیست خانه‌ای بزرگ با چند اتاق مجزا داشته باشید. شما می‌توانید گوشه‌ای از اتاق خواب‌تان یا هر بخش دیگری از خانه را برای كار اختصاص دهید. فقط سعی كنید كم سر و صداترین محل را انتخاب كنید. مثلا گوشه اتاق پذیرایی اصلا جای مناسبی نیست. شما می‌توانید بخشی از راهرو را اتاق كار كنید. فقط كافی است یك میز با عرض كم آن‌جا بگذارید و دیوار بالای میز را قفسه بندی كنید تا وسایل كارتان روی دیوار جمع شوند. یك فرش خوش‌رنگ و سطل آشغال برای كاغذهای باطله به شما كمك می‌كند تا اتاق كار بهتری داشته باشید. استفاده از كركره به جای پرده هم به شما نور فیلتر شده مناسبی می‌دهد؛ هم كم‌خرج است و هم فشار را بیشتر از فضای خانه خارج می‌كند. شما به یك كمد یا دراور هم نیاز دارید كه وسایل اضافه و وسایلی كه نمی‌خواهید در دسترس باشند را در آن بگذارید. بهتر است این كمد قفل‌دار باشد. شما قرار است وقت زیادی از روزتان را در اتاق كارتان باشید پس بهتر است آن را به سلیقه خودتان تزئین كنید تا از بودن در آن خسته نشوید. یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اتاق كار، آن است كه برای همه جور كاری مناسب است. حتی برای درس خواندن بچه‌ها كه كار مهمی به حساب می‌آید. شما می‌توانید در ساعات بیكاری اتاق‌تان را در اختیار اعضای دیگر خانواده بگذارید. درست كردن چنین اتاقی فرزند شما را از كتابخانه رفتن بی‌نیاز می‌كند.


ویدیو مرتبط :
استریل کننده های برقی ۳ کاره و ۴ کاره اونت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق دو کاره !


در اتاقی با دو کاربرد متفاوت، هم به عنوان اتاق کار و هم اتاق غذاخوری، لازم است طرحی ارائه شود تا در هیچ یک از این امور تداخل پیش نیاید.

مشکل چه بود؟
دیوارهای خاکستریT موکت کهنه و پرده های مخمل سنگین قهوه ای رنگ، به ایجاد حالتی بی روح و تاریک در این اتاق غذاخوری دامن زده بود. این اتاق هم چنین به عنوان اتاق کار مورد استفاده قرار می گرفت، به همین دلیل وجود کمد کوتاه برای جا دادن لوازم کار ضروری بود، اما رفته رفته فضای کاری بر کل اتاق حاکم شده و سیمای اتاق را از شکل ناهارخوری خارج ساخته بود. با این توصیفات، می بایست راه حلی هوشمندانه به کار گرفته می شد تا این دو محیط به خوبی از هم تفکیک شوند.

اقدامات گام به گام:
این اتاق دو منظوره به طرحی نو  و تمیز برای کار روزانه نیاز داشت، به گونه ای که بتوان در آن به راحتی کار کرد و از محیط آن به عنوان ناهارخوری هم استفاده مناسب و شایسته به عمل آورد. برای دستیابی به این منظور، دیوارهای خاکستری رنگ  با آبی روشن رنگ آمیزی شد و موکت موجود برای جایگزین کردن کفپوش بلوطی رنگ ، جمع گردید.در نظر گرفتن رویه جدید برای صندلی ها راه ساده و آسانی است. برای این که ظاهر صندلی های دورمیز غذاخوری بهبود پیدا کند، پارچه ی گل دار و روشن، و پرده های راه راه امروزی بهترین پوشش های پارچه ای در این اتاق محسوب می شوند.بهترین مکان برای قرار گرفتن میز کار، گوشه ی کنار پنجره است تا بدین ترتیب غرق شدن محیط کار در نور طبیعی روز تضمین شود. به منظور نگهداری لوازمی مثل کتاب و دفتر و پوشه هم می توانید قفسه ای فلزی و ظریف به دیوار نصب کنید تا به واسطه ی گذاشتن یک کمد، فضای مفید اتاق تان بیش از پیش گرفته نشود.سطوح قابل جمع شدن، یا همان پارتیشن، در انواع مختلف، کارآمدترین راه برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر است. در این جا یک پارتیشن چوبی با طرحی مشابه خطوط لانه زنبوری، قسمت مربوط به کار را مخفی کرده و اتاق را به صورت محیطی مناسب پذیرایی و صرف غذا در آورده است. میزهای تحریر با پایه های چرخان که قابل حمل در اتاق باشند یا میز مخصوص رایانه دارای در، که پس از انجام دادن کار بتوان رایانه را در آن مخفی کرد. هم چنین قفسه های کشویی متحرک که زیر میز یا کنار آن قرار می گیرند، به شما راهکار خوبی ارائه می دهند در طراحی محیط درون منزل، از باغچه و حیاطی با صفا الهام بگیرید و سعی کنید طرح های گل دار، گیاهان خانگی، و بافت های طبیعی را به گونه ای شایسته به کار گیرید. برای نمونه، کفپوش بلوطی روشن برای کف اتاقی که رو به باغچه باز می شود بهترین گزینه است. اگر دوست دارید مکانی امروزی و شاداب برای خود فراهم آورید، پرده های تیره و سنگین را کنار بگذارید و از روشنایی روز بهره بگیرید.

از قفسه های ظریف کمک بگیرید:
قفسه ای انتخاب کنید که  علاوه بر در نظر گرفتن کاربردی فراخور نیازتان، زیبا هم باشد. این قفسه ی سیمی کرم رنگ ساختاری شکیل و در عین حال بی نمود دارد که می تواند برای به نمایش گذاشتن پاره ای لوازم خوش آب و رنگ مناسب باشد. مزیت چنین طرحی، اشغال نکردن فضای اتاق است، ضمن آن که آسیبی به طرح کلی اتاق غذاخوری وارد نمی کند.

لوازم مناسب و چند تکه تهیه کنید:
برای راحت شدن کار در منزل، لوازمی متناسب، با کارآیی بالا تهیه کنید که دارای چند قسمت برای وسایل مختلف باشند. میزهای تحریر با پایه های چرخان که قابل حمل در اتاق باشند یا میز مخصوص رایانه دارای در، که پس از انجام دادن کار بتوان رایانه را در آن مخفی کرد. هم چنین قفسه های کشویی متحرک که زیر میز یا کنار آن قرار می گیرند، به شما راهکار خوبی ارائه می دهند که بسیاری از خرده وسایلتان را به طور مرتب در آن ها بچینید و قفسه را هر جا که تمایل داشتید بگذارید.







































منبع :
Decorationnews.com