سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اتاق خوابی آرام برای كودك شما


نخستین گام، رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق است. می‌توان از رنگ و طرح بال‌های ﭘﺮوانه‌ها و كفشدوزك‌ها بهره برد.




چه زیباست كه طبیعت بهاری را به اتاق كودكان بیاوریم تا آنان هم از نزدیك با طبیعت و نغمه زیبای عناصر و جانوران در طبیعت آشنا شوند و از آن لذت ببرند. یكی از سرزنده‌ترین عناصر در فصل بهار، بازی ﭘﺮندگان و حشره‌ها در باغ‌ها و بیشه‌هاست كه چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌كند و منظره‌ای خیره كننده به وجود می‌آورد. در این مطلب چند ایده برای طراحی اتاق كودك با الهام از فصل بهار به شما پیشنهاد می‌كنیم.

·         نخستین گام، رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق است. می‌توان از رنگ و طرح بال‌های ﭘﺮوانه‌ها و كفشدوزك‌ها بهره برد. برای نمونه٬ دیوارهایی به رنگ نارنجی با خال‌های سفید٬ سبز با خال‌های مشكی٬ نیمی از سطح دیوار به رنگ نارنجی و نیمی دیگر به رنگ سبز یا به رنگ قرمز با خال‌های مشكی می‌توانند فضایی دل‌انگیز را در ذهن كودك ترسیم كنند.



·         رنگ سقف را به رنگ آبی آسمانی بزنید؛ در دل این آسمان ابرهایی ترسیم كنید تا كودك خود را در فضایی كاملا آزاد و بی‌‌پوشش سقف تصور كند. بر روی سطوح دیوارها، شكل‌های برجسته از ﭘﺮوانه‌های رنگارنگ و زیبا بچسبانید. چند ﭘﺮوانه و كفشدوزك با مقواهای رنگی درست كنید و به طرح‌های دلخواه از سقف آویزان كنید.

·         چراغ اتاق را به شكل ﭘﺮوانه یا كفشدوزك و اشكال مختلف ﭘﺮندگان انتخاب كنید. می‌توان از كلاهك حصیری ساده هم برای ﭘﻭشش لامپ آویز سقف استفاده كرد و از دل این حصیر، چند ﭘﺮوانه عروسكی و گل آویزان كرد.


·         در كف اتاق، فرشی به رنگ سبز با طرح چمن مصنوعی قرار دهید تا فضای باغ احساس شود.

·         روبالشی٬ ملحفه٬ روتختی و همه وسایل مربوط به تخت‌خواب كودك را به رنگ و طرح‌های هماهنگ با تزئینات ذكر شده قرار دهید ( طرح‌های گل‌ها و گیاهان با تلفیق رنگ‌های سبز٬ قرمز ٬نارنجی و زرد ). بر روی تخت‌خواب یا ﭘﺎتختی كنار چراغ خواب كه به شكل كفشدوزك طراحی شده، چند عروسك ﭘﺎرچه‌ای با شكل‌های گل‌های خندان٬ كفشدوزك٬ ﭘﺮوانه و ﭘﺮندگان بگذارید.

·         در گوشه‌ای از این اتاق، فضای استراحتگاهی شبیه صندلی سرپوشیده كه در مهدكودك‌ها و ﭘﺎرك‌ها فراوان دیده می‌شوند بچینید تا كودك بتواند داخل آن برود.

·         كف اتاق روی فرش، چند كفشدوزك عروسكی بگذارید و در این میان٬ درخت‌های بادی و مصنوعی بگذارید. اگر فضای اتاق اجازه می‌دهد، یك تاب رنگارنگ نیز در گوشه‌ای قرار دهید. از سقف آبی بالای سر كودك هم چند ﭘﺮنده عروسكی رنگارنگ آویزان كنید.

·         بر روی میز نقاشی كودك٬ سبدی حصیری كه با گل‌های مصنوعی به رنگ‌های قرمز  و نارنجی مانند رز ﭘﺮ شده و گلدان‌هایی كوچك ﭘﺮ از برگ‌های سبز رنگ مصنوعی بگذارید.

·         می‌توانید یك سطح دیوار را كاغذ دیواری با طرح‌های كودكانه گل‌ها و گیاهان بچسبانید تا نقطه دید كودك را به آن قسمت هدایت كنید.

·         طراحی در ورودی اتاق هم جزئی از این چیدمان است و باید به آن توجه كرد. رنگ در اتاق را می‌توان همرنگ دیوارهای اتاق درآورد یا به رنگ اصلی در دست نزد و روی آن را با برچسب‌های سه‌بعدی و عروسك‌های چسبان با اشكال ﭘﺮوانه و كفشدوزك ﭘﺮ كرد.


ویدیو مرتبط :
این لامپ LED هوشمند با تنظیم خودکار نور، خوابی آرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند پیشنهاد رنگی برای اتاق خوابی آرام !



 

استفاده از آینه قدیمی با طرح خاص به عنوان تاج تخت زیباست. انعکاس نور در این اتاق‌خواب آن را بزرگ نشان می‌دهد. ملحفه‌های سفید و متالایز به زیبایی و انعکاس نور و درخشش آینه افزوده است.


حال و هوای هر اتاق‌خوابی را می‌توان با تغییر پرده و ست روتختی کاملا تغییر داد. با آگاهی از خواص رنگ‌ها و اعمال سلیقه، خواب راحت و آرامش‌بخشی را برای خود فراهم آورید.

 

1- اتاق‌خواب سدری

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 


در این اتاق‌خواب از سدری به عنوان رنگ دیوار استفاده شده است. ترکیب این رنگ با سفید به عنوان چارچوب پنجره و قرنیز و استفاده از قهوه‌ای سیر و روشن جلوه خاصی به آن داده است. استفاده از چند سایز بالش و کوسن در رنگ‌های هماهنگ با اتاق، آن را غنی کرده است.

وجود سه تابلو در بالای تخت با زمینه روشن، اتاق را شاد کرده است.

بودن در این اتاق‌خواب با وجود قدیمی و ارزان بودن وسایل، آرامش‌بخش است.

 

2- اتاق‌خواب ‌آبی

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 


در این اتاق آبی با وجود تاج بلند و کناره‌های هماهنگ تخت، دیگر نیازی به انداختن روتختی بلند نیست.

روتختی طرح‌دار فیروزه‌ای اتاق را از یکنواختی درآورده و حال‌وهوای خاصی به آن داده است.

وجود تابلوی بلند با زمینه هماهنگ با تخت و طرح خاص آن که با وجود سادگی بسیار زیباست و استفاده از رنگ فیروزه‌ای، حس آرامش را ایجاد می‌کند.

 

3- سرد و کلاسیک

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 


بنفش و آبی کم‌رنگ، رنگ‌های طبیعی و آرامش‌بخشی برای اتاق‌خواب بوده اما به تنهایی کاملا سردند. استفاده از قهوه‌ای به عنوان رنگ وسایل آن را کاملا گرم کرده است.

رنگ سفید در این جا هماهنگ‌کننده است.

استفاده از کوسن و لحاف قهوه‌ای طرح‌دار و هماهنگ با طرح تاج‌تخت، اتاق را از یکنواختی درآورده است.

 

4- تضاد رنگ‌ها

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 


این اتاق‌خواب با وجود سادگی، وسوسه‌انگیز است.

دیوار آجری و پارکت، قدیمی بودن ساختمان را می‌رساند که با رنگ کاکائویی دیوار هماهنگ است.

استفاده از تابلوهای هنری و وسایل با رنگ سفید ایجاد تضاد و آن را مدرن کرده است.

 

5- ترکیب مواد

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 

 

مانند بوم نقاشی که منتظر نقاشی هنرمند است، این اتاق‌خواب با دیوارهای سفید نیز در انتظار رنگ‌های مختلف است.

ملحفه‌های کرم و بنفش با کوسن‌های آجری دارای طرح هندسی پاسخ مثبت به آن داده است.

عسلی‌های فلزی و لوستر صدفی همراه با حصیرهای بامبو تعادل ایجاد کرده‌اند.

در واقع ترکیب پارچه، شیشه، فلز، چوب و صدف این اتاق‌خواب را آرامش‌بخش و با کیفیت کرده است.

 

6- استفاده از آینه قدیمی

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 

 

استفاده از آینه قدیمی با طرح خاص به عنوان تاج تخت زیباست. انعکاس نور در این اتاق‌خواب آن را بزرگ نشان می‌دهد. ملحفه‌های سفید و متالایز به زیبایی و انعکاس نور و درخشش آینه افزوده است.ترکیب رنگ سفید و طلایی همیشه منحصر به فرد است.

 

7- استفاده از رنگ‌های گرم

 

دکوراسیون,دکوراسیون اتاق خواب

 


در این اتاق‌خواب، تخت سورتمه مانند و رنگ‌های گرم قهوه‌ای و آجری کوسن‌ها که هماهنگ با رنگ دیوار است، دو تابلوی سیاه و سفید و گل‌های طبیعی جلوه خاصی به آن داده است.

بلند بودن تاج تخت آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

نکته: در هر اتاق‌خوابی، با استفاده از کوسن‌های متعدد در طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف، طرح خود را کامل کنید.

 


منبع : hamshahrionline