سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ابزارهای خیاطی خود را سر و سامان دهید



 

 

ابزارهای خیاطی

 

 

اگر خیاطی را تا حدود زیادی یاد گرفته‌اید و به اندازه رفع نیاز لباس‌های خانه خود و فرزندتان را می‌دوزید و برای لباس‌های راحتی همسرتان هم فكری كرده‌اید، بد نیست برای سر و سامان دادن وسایل خیاطی خود هم چاره‌ای بیندیشید. یك دیواركوب چند منظوره برای این كار به دردتان می‌خورد. برای ساختن این وسیله جمع‌آوری و طبقه‌بندی وسایل خیاطی، به توری نازك یا مشمع شفاف كه برای كاور رومیزی و روكش كردن وسایل چوبی به كار می‌رود، نیاز دارید. اندازه آن را بزرگی دیواركوبتان تعیین می‌كند.

 

وسیله دیگری كه لازم دارید، یك چوب لباسی استیل یا مفتولی است كه باید آن را از قسمت وسط پایین ببرید و به دو سمت باز كنید. این كار را می‌توانید به یك آهنگری بسپارید. آنها خیلی راحت فرم لازم را به آویز لباس شما می‌دهند.



حالا به چند متر سجاف و یك تا یك متر و نیم پارچه نیاز دارید. به اندازه آن نیز لایی چسب برای چسباندن به دیواركوب.


رنگ پارچه را متناسب با وسایل اتاق انتخاب كنید. حالا اندازه دلخواهتان را با توجه به وسایل خیاطی خود در نظر بگیرید و این دیواركوب را به ابعاد مورد نیاز ببرید.



‌ یك مربع فرضی یك متر در یك متر را در نظر بگیرید‌. حالا برای در آوردن الگوی این دیواركوب 50 سانت وسط بالای الگو را در نظر گرفته، از آن 15 تا 20 سانت خارج شوید و بخش گردن و شانه‌های دیواركوب كه قرار است چوب لباسی در آن قرار بگیرد را گرد كنید. مطابق شكل گوشه‌های پایین كار را نیز گرد كنید.

 

سپس از روی الگوی به دست آمده 3 دیواركوب ببرید. یكی برای آستری، یكی برای رویه و یكی از لایی چسب.


خیلی تمیز لایی چسب را به كار بچسبانید.


نوارهایی كه از مشمع شفاف برای جیب‌های آن برش می‌زنید به تعدادی باشد كه بتوانید خرده‌ریزهای خیاطی، خط‌كش‌ها، متر، كش، توری‌های تزیینی، سوزن‌ها و سنجاق‌ها، قیچی و ژورنال‌ها، سی‌دی‌های آموزشی خیاطی و... همه را در آنجا دهید. شاید من برای دیواركوب خودم به 3 ردیف جیب مشمعی نیاز داشته باشم، اما تصویر یك دیواركوب بلندتر با 4 جیب را نشان می‌دهد.



دوخت نوارهای سلفونی و مشمعی به پارچه با همه چرخ‌ها راحت نیست. وقتی شما 2 لبه مشمع‌های بریده شده را نواردوزی كنید، این كار براحتی صورت می‌گیرد. برای این كار از نوار اریب استفاده كنید كه هر دو طرف مشمع قرار گیرد. سپس جیب‌ها را سر جای خود سنجاق بزنید و به كار چرخ كنید.

 

برای هر یك از جیب‌ها كه بزرگ‌تر است می‌توانید از 2 تا 4 سانت پیلی استفاده كنید كه در پایین ثابت و در بالا باز بوده و به شما فضای بیشتری می‌دهد. كش‌دوزی لبه باز جیب‌ها نیز امكان‌پذیر است. می‌توانید برای بعضی قسمت‌ها از قطعات كشی استفاده كنید كه برخی ابزارها مثل مداد و صابون خیاطی و رولت و... در آن جا بگیرد. وقتی كارتان با دیواركوب تمام شد لایه آستری را در پشت آن قرار دهید و لبه‌های كار را خیلی مرتب با نوار اریب بپوشانید و سنجاق بزنید و چرخ كنید. نتیجه شبیه دیواركوبی كه در تصویر می‌بینید، خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
چطور همیشه سوزن خیاطی كه پرت میكنید با سر به زمین بیاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به بالکن و حیاط خلوتتان سر و سامان دهید



 وقتی بادهای پاییزی شروع به وزیدن می کنند و حراج‌های اجناس تابستانی بازار را رونق می بخشند، بهترین فرصت برای خرید وسایل فضای بیرونی و طراحی دوباره ایوان و پاسیو فرا رسیده است.

 

 دو دلیل مهم برای این کار وجود دارد:
1. فضاهای بیرونی هم‌چنان در ذهن شما زنده هستند. شما در این زمان برای سه یا چهار ماه از این فضاها استفاده كرده‌اید و كمبودها و مزیت‌های آن را خوب شناخته‌اید. رنگ صندلی ها را دوست ندارید یا  نشیمن جای كافی برای بیش‌تر از هشت نفر ندارد؟ جزئیات در ذهن شما زنده هستند و می توانید برای تابستان آینده تصمیمات درست و هوش‌مندانه‌ای بگیرید.

2.حراج‌ها. وسایل باغ‌بانی و نشیمن‌های بیرونی اكنون حراج شده‌اند. اكنون زمان آن است كه بالشتك‌ها، فواره‌ها، و حتی گیاهان را خریداری كنید و مطمئن باشید تابستان سال آینده به خاطر این كار از خود راضی خواهید بود.

در این مطلب پیشنهاد هایی برای شما داریم تا با آینده نگری تابستان آینده را بیشتر در ایوان یا حیاط خلوت خود بگذرانید.

 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز

 
طراح از خطوط معماری این فضا برای ایجاد نقاط كانونی استفاده كرده است. توجه كنید كه چگونه كوسن‌ها مانند سربازان خبردار ایستاده‌اند و چشم شما را به سمت بار هدایت می كنند.

بخرید. بالشتك‌های مناسبی برای سایه‌بان‌های تابستانی خریداری كنید. در حراج های فصلی می توانید طرح‌های بسیار زیبایی از آنها را تهیه كنید.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز


در این فضای بیرونی برای هدایت چشم به سمت نقاط كانونی از كاشت گیاهان و معماری منظره استفاده شده است. توجه كنید كه كل مسیر ورودی آن‌قدر باریك شده است تا تمركز شما را به جلو و در جهت آن هدایت كند.

بكارید. هر گیاهی را كه دوست دارید بكارید. آب باران برای گیاهان جدید بسیار مناسب است و فصل پائیز فصل خوبی برای كاشت درختان و درختچه‌ها است.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز


اگر از نمایی دیگر به این فضا نگاه كنیم متوجه تلالو نور خورشید بر روی مسیر ورودی می شویم. این فضا بهترین جا برای كاشتن گیاهانی است كه به نور خورشید نیاز دارند.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز

 
بكارید. گیاهان فصلی. این گیاهان در طول زمستان محكم و سالم باقی می مانند و تبدیل به ستارگان شما در طول تابستان آینده خواهند شد.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز

 
اشیای تزئینی یك فضا را زیبا و یا كسل‌كننده می كنند. فانوس‌های شیشه‌ای تابستانی و گیاهان ساحلی به این فضا كمی شخصیت داده‌اند.

بخرید. چراغ‌های مناسب فضاهای بیرونی و اشیای تزئینی ساحلی، چراكه قیمت این وسایل در اواخر تابستان به‌شدت كاهش می یابد.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز


نقطه كانونی اصلی این باغ، آبنماهای كوچكی هستند كه از روی صدف‌ها به داخل استخر كوچكی می ریزند.

بخرید. آبنماها جلوه ای متفاوت در حیاط شما خلق می کنند، می توانید آنها را از فروشگاه هایی که وسایل مخصوص محوطه دارند تهیه کنید.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز

 
یكی دیگر از نقاط كانونی مشخص این فضا حوضی است كه توسط فضاهای چمن‌شده احاطه شده است و در آن دو صندلی نیمكتی قرار گرفته است. حتی مقدار كمی چمن در یك فضا می تواند به چشم استراحت دهد و راه‌رفتن را ساده كند.

بكارید. چمن. چمن را می توان در فصل پاییز كاشت تا ریشه‌های آن پیش از شروع زمستان قوی و قدرتمند شوند. شاید كاشتن چمن كمی سخت باشد اما در بهار دارای یك محوطه چمن‌پوش با رنگ سبز زمردین خواهید بود.

 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز


نقطه كانونی اصلی در این فضا دیواری است كه شومینه در آن قرار گرفته است. در این فضا از گل و گیاه كم‌تر استفاده شده است و بیش‌تر محوطه كوچكی برای گردهمایی و مهمانی های خانوادگی است. به سایه‌بان سفیدرنگ كه بر روی فضای نشیمن و دو صندلی مقابل شومینه كه فضای كوچكی فراهم كرده‌اند توجه كنید.

بخرید. مبلمان فضاهای بیرونی را در هماهنگی با دیگر اجزای فضای خود خریداری كنید.

 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز


به آینه نصب شده در قسمت غذاخوری توجه كنید كه به این فضا شخصیت و زیبایی بخشیده است. می بینید كه یك تكه آینه چقدر فضا را زیبا كرده است؟

بخرید. آینه‌ و آثار هنری. اما اگر در آب‌وهوای سرد زندگی می كنید، آن‌ها را تا بهار آینده در جایی دیگر نگه دارید. زمستان با آثار هنری آویزان‌شده در فضاهای بیرونی مهربان نیست.
 

چیدمان پاییزی بالکن,چیدمان بالکن در پاییز


مهم نیست كه مشغول بازساری و نوسازی كلی و طراحی كامل فضاهای بیرونی خانه خود هستید و گل وگیاه جدید می كارید و یا تنها چند وسیله ساده خریداری می كنید، آن‌چه مهم است این است كه این كار را در اواخر تابستان و اوایل پاییز انجام دهید. قسمت‌های مختلف شهر را به خوبی نگاه كنید تا حراجی ها را پیدا كنید و بتوانید برنامه‌ریزی كاملی برای تابستان آینده انجام دهید.

منبع : chidaneh.com