سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


آیا می خواهید ادامه تحصیل دهید و یا بی مقدمه وارد دنیای دکوراسیون شوید؟ این متن به شما کمک می کند که صلاحیت خود را برای طراح داخلی شدن ارزیابی کنید.

 
 
 

صبح بخیر - ترجمه از ساره محمدی: آیا بخاطر سلیقه خوبتان در طراحی داخلی مدام تعریف و تمجید می شوید؟ آیا عاشق دکور کردن اتاق ها و چیدمان مبلمان هستید؟ آیا می خواهید وارد این شاخه کاربردی از هنر شوید؟

توصیه می کنیم پیش از تغییر شغل و مسیر زندگی تان، موارد و نکاتی را در مورد دنیای طراحی بدانید؛ چالش های بخصوصی را که طراحان داخلی هر روزه با آن مواجه اند. شاید برخی از آن ها برایتان خوشایند نباشد، در حالیکه برخی دیگر شما را به هیجان وادارد و افق هایی تازه برایتان پدید آورد.

مطلب مرتبط:

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟


آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟

1.    دکوراتور با طراح تفاوت دارد.

میان دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی تفاوت عمده ای وجود دارد و این تفاوت در یک کلمه، در «تحصیلات» است.

هر کسی می تواند یک دکوراتور داخلی شود. هر کسی که عاشق بازی با رنگ ها، پارچه و بافت است می تواند به آسانی و با تهیه یک کارت ویزیت و معرفی خود به مشتریان به یک دکوراتور تبدیل شود. و البته لزوما چیز بدی نیست، اما در این شاخه داشتن پیش زمینه های آموزشی و تحصیلی نیز بسیار حائز اهمیت است. یک طراح داخلی باید در دانشگاه و یا مرکز آموزشی معتبری تحصیل کرده باشد.

آیا می خواهید ادامه تحصیل دهید و یا بی مقدمه وارد دنیای دکوراسیون شوید؟ ادامه این متن به شما کمک می کند که صلاحیت خود را برای طراح داخلی شدن ارزیابی کنید.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


2.    آیا استعداد طراحی دارید؟

بدون شک برای آنکه طراح داخلی شوید باید در زمینه رنگشناسی، تمهیدات فضایی، معماری و بافت استعدادی ذاتی داشته باشید.

اینکه عاشق خانه خود باشید، در مورد دکور خانه بسیار تحسین شوید و مردم بخاطر سلیقه خوبتان شما را تمجید کنند، لزوما از شما یک طراح داخلی ایده آل نمی سازد، اما در قدم اول اهمیت قابل توجهی دارد.

برای موفقیت در هر شغل، اولین گام دنبال کردن علایق است. گذشته از آن، انجام چیزی که عاشقش هستید هیچگاه به شما حس کار نمی دهد.  

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


3.    طراحی داخلی فقط سرگرمی و هیجان نیست

با وجود آنکه پارچه، مبلمان و رنگ نقش عمده ای در طراحی داخلی دارد، موارد دیگری وجود دارد که لازمه طراح داخلی شدن است؛ مواردی که جنبه سرگرمی آن کمتر، و وجهه کاری و حرفه ای آن ها قابل توجه است. 

طراح داخلی باید در زمینه تاریخچه طراحی، ساختار کلی ساختمان ها، قواعد و رموز ساخت و ساز، ارگونومی، مواد و مصالح، مفاهیم فضایی، اخلاقیات، روانشناسی و نرم افزارهای تخصصی تحصیلات و مهارت لازم را کسب کند.

به عبارت دیگر، طراح داخلی باید «همه فن حریف» باشد. ضرورت این طیف گسترده مهارت ها به این دلیل است که طراحان نه تنها با صاحبخانه ها، بلکه با سازندگان، معماران، مقامات سیاسی دولت و صاحبان مشاغل در ارتباطند.

برای آنکه به یک طراح داخلی موفق تبدیل شوید، باید تحصیلکرده و حرفه ای شوید و در شاخه های مختلف به مهارت و تخصص دست پیدا کنید.  

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


4.    دستمزد طراح داخلی

حتما از خود می پرسید کاری با اینهمه زحمت و مهارت حتما باید حقوق خوبی داشته باشد. در جواب باید بگوییم که بستگی دارد. حقوق شما به عوامل مختلفی از جمله تحصیلات، تجربه کاری، اعتبار و موقعیت شرکتی که در آن مشغول به کار هستید بستگی دارد. حقوق طراحی که در یک شرکت مبلمان استخدام شده است طبیعتا از حقوق طراحی که در یک شرکت بسیار معتبر معماری فعالیت می کند، بسیار پایینتر است. یا فردی که در رشته معماری تحصیل کرده و با قواعد و رموز ساخت و ساز آشنایی دارد طبیعتا از نظر مالی موفق تر خواهد بود.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


5.    باید در خدمت مردم باشید

از یک طراح داخلی بخواهید از تجربه هایش برایتان بگوید؛ حتما داستان های عجیب و غریبی از مشتریان قبلی اش خواهید شنید. مردم، بخصوص وقتی پای خانه شان به میان آید، بسیار ایرادگیر می شوند. با وجود آنکه برخی مشتریان اهداف مشخصی در سر دارند، بسیاری دیگر تنها فکر می کنند که از خواسته خود باخبرند و در پایان از نتیجه کار شما ناراضی خواهند بود. یک طراح داخلی موفق برای کسب نتیجه مطلوب باید بتواند مشتریان را به درستی هدایت و مدیریت کند و در عین حال موجب شود مشتری با خود بیاندیشد که همه چیز طبق میل و خواسته او پیش می رود.

طراح داخلی باید بتواند تعادل مطلوبی میان خواسته های مشتریان و تشخیصات حرفه ای خود برقرار سازد.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


6.   باید نمونه کار داشته باشید

یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. این جمله بخصوص در مورد طراحی داخلی بسیار صدق می کند. شما می توانید یک شبانه روز در مورد انتخاب رنگ، پارچه و بافت صحبت کنید، اما بدون نمونه قابل توجهی از آثارتان که بازگوی طراحی و سوابق و سلیقه شماست، نمی توانید آنطور که باید اعتماد مشتری را جلب کنید.

اما برای تهیه نمونه کار باید از کجا شروع کرد؟ اگر تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید و بتازگی وارد دنیای کار می شوید، شاید مجبور شوید در آغاز بصورت رایگان و یا با دستمزد بسیار پایین پروژه بگیرید. این بهترین شیوه برای شروع کار و کسب تجربه است.

در طراحی داخلی هر کسی باید از صفر شروع کند و با تلاش و کسب تجربه به فردی موفق در این شاخه تبدیل شود.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


7.    در طراحی داخلی رقابت بسیار بالا است.

طراحی داخلی یک شغل رقابتی است. برگ برنده دست کسی است که بتواند به چشم بیاید. همانطور که پیش از این گفتیم، تهیه آلبومی متحیر کننده از کارها و فعالیت ها بدون شک به شما کمک می کند تا به خوبی معرفی شوید و پیشنهاد کار بگیرید.

راه دیگر برای موفقیت در این شاخه کسب مهارت بصورت حرفه ای است. هر چه بیشتر بدانید، کارتان راحت تر است. باید مسائلی از قبیل رشد جمعیت، طراحی مدرن معماری و فضای سبز را در نظر داشته باشید. همچنین از طریق مطالعه کتاب های طراحی، ارتباط با طراحان مختلف و رسانه ها دائما با سبک ها و گرایش های جدید طراحی آشنا شود. زمانی که رقابت بالا است مجبور هستید برای به چشم آمدن بسیار سختکوش و پر کار شوید.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


8.    طراحان باید با قواعد و قوانین محلی آشنا باشند

این دقیقا نقطه ای است که شاید بسیاری علاقه مندان طراحی داخلی را از تحصیل در این شاخه منصرف کرده و باعث شود به دکوراتور شدن اکتفا کنند. برخی از این قواعد و جزییات بسیار خسته کننده است اما دانستن آن برای هر طراحی ضرورت دارد. مثلا اصول لوله کشی و برق کاری ساختمان و دیوارهای حامل شاید برایتان هیچ جذابیتی نداشته باشد، اما برای طراح داخلی یک واقعیت غیر قابل انکار است.

آگاهی از اصول ساخت و ساز و قواعد معماری و آشنایی با سازه ها، امتیاز و برتری طراحان داخلی است که طبیعتا دکوراتور ها از آن بی نصیب اند.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


9.    آنچه اهمیت دارد سلیقه مشتری است، نه سبک شما

با وجود آنکه طراحان می توانند طیف گسترده ای از سبک های طراحی را به مشتریان پیشنهاد کنند، باید بخاطر داشته باشید که در نهایت این مشتری است که تصمیم نهایی را می گیرد.

یک تصور اشتباه طراحان تازه کار آن است که به دلیل اعتماد به سلیقه خود، انتخاب و تصمیمات مشتریان را دست کم می گیرند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم یک طراح داخلی باید بتواند با مهارت، مشتری را به سمت و سوی صحیح تر هدایت کند و به مشتری این حس را منتقل کند که او تصمیم گیرنده و مسئول اصلی است.

برای مثال، شاید به عنوان طراح داخلی سال ها فعالیت کنید، اما هیچگاه خانه ای مطابق با سلیقه شخصی خود طراحی نکنید؛ زیرا آنچه اهمیت دارد سلیقه مشتری است، نه سلیقه شما.

آیا طراح داخلی شدن استعداد می خواهد؟


ویدیو مرتبط :
لارس کنتسن، طراح دکوراسیون داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه یک طراح داخلی!



 

 

خانه یک طراح داخلی!

 

 

Robert و Cortney Novogratz بیش از یک دلیل برای معروفیتشان دارند. غیر از حرفه طراحی دکوراسیون آنها ۷ فرزند زیر سن ۱۳ سال دارند و فقط این نیست، درحالی که با بر بچه ها سر و کله میزنند روی پروژه های طراحی خود کار می کنند و هم زمان در ستاره های یک برنامه تلویزیونی نیز هستند.


احتیاجی نیست که بگوییم چقدر خانه آنها بزرگ است و چقدر تعداد اتاق ها زیاد است و حتی اتاق ورزش نیز دارند، به علاوه زمین بسکتبال و فضاهایی که نمایانگر شخصیت آنها است. در زیر می توانید تصاویری از خانه این زوج هنرمند را مشاهده کنید.

 

 

خانه یک طراح داخلی!

 

 

خانه طراح داخلی!

 

 

خانه طراح داخلی!

 

 

خانه طراح داخلی!

 

 

خانه طراح داخلی!

 

 

خانه یک طراح داخلی!

 

 

خانه یک طراح داخلی!

 

 

خانه یک طراح داخلی!

 

 

خانه یک طراح داخلی!

 

 

خانه یک طراح داخلی!