سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آیا از فواید پونه اطلاعی دارید؟



 

 

خواص پونه

 

 

یك متخصص تغذیه گفت: دم كرده‏ پونه برای درمان سرماخوردگی، زكام، سردردها، مشكلات گوارشی و تقویت بدن مفید است.

 

مرتضی صفوی افزود: پونه تحریك كننده تولید صفرا است و از ترش كردن معده جلوگیری می‌‌كند، برای هضم غذا هم مفید است.

 

وی گفت: از دم كرده‏ این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زكام، سردردها، مشكلات گوارشی، كم كردن تب خفیف، تسكین گلودرد و برای بهبود نفخ شكم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی‌‏خوابی استفاده می‌شود و دم كرده پونه برای تقویت كننده بدن مفید است.

 

صفوی گفت: مصرف پونه سرماخوردگی، آنفلوانزا، آسم، سرفه و سیاه سرفه گرفتگی بینی را با توجه به خواص ضدمیكروبی كه در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، ازبین می‌برد.

 

وی افزود: برای تهیه یك فنجان دم كرده این گیاه، یك قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه و یا یك قاشق چایخوری برگ پونه خشك شده را در چای صاف كن درون یك لیوان ریخته و یك فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزند..../تحلیل jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
گل پونه نعنا پونه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا از کیست های سینه در زنان اطلاعی دارید؟



کیست سینه,علت ایجاد کیست سینه در زنان,علائم فیبروکیستیک

آیا از کیست های سینه در زنان اطلاعی دارید؟
با اعلام شیوع 80 درصدی تغییرات فیبروکیستیک پستان، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی: 99 درصد تغییرات فیبروکیستیک پستان با روش های غیر جراحی درمان می شوند .


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: تغییرات فیبروکیستیک پستان از حالت های شایع با آماری حدود 80 درصد در بین خانم ها است که تا 99 درصد با درمان های غیر جراحی برطرف می شود.

 دکتر علوی متخصص جراحی سینه  در خصوص تغییرات فیبروکیستیک در پستان و راههای کاهش این عارضه بیان داشت: تغییرات فیبروکیستیک حالتی است که در پاتولوژی به شکل فیبروز و کیست های بسیار ریز در پستان مشخص می شود که در بعضی مواقع احتمال افزایش و بزرگ شدن کیست ها وجود دارد ولی در اغلب موارد اندازه آن ها بسیار ریز است.


دکتر علوی با بیان این مطلب که تغیییرات فیبروکیستیک به دلیل شیوع بالا در بین زنان بیماری محسوب نمی شود، گفت: این عارضه تغیییر حالت خاص سینه است ولی بیماری تلقی نمی شود زیرا که 80 درصد از زنان در زمانی از عمر خود میزانی از این حالت را تجربه می کنند و نزدیک به عادت ماهانه دچار تورم و سنگینی و همچنین دردناک شدن پستان می شوند.

وی با تاکید به این موضوع که بالا رفتن هورمون های زنانه عامل موثر در بروز درد قبل از عادت ماهیانه درحالت فیبروکیستیک است، بیان داشت: در نزدیکی زمان سیکل ماهانه به دلیل بالا رفتن هورمونها در خون و حساس بودن نسج سینه به این هورمونها، پستان دچار تورم و سنگینی می شود و به دنبال آن دردناک می شود.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: بعد از شروع سیکل ماهانه به دلیل کاهش هورمون استروژن در خون درد سینه ها به میزان زیادی برطرف می شود و فرد احساس راحتی می کند.


وی با  اشاره به شیوع فراوان این عارضه در بین زنان  تصریح کرد: این حالت در بعضی افراد به شکل خفیف و فقط چند روز قبل از عادت ماهانه شروع می شود و با آغاز این دوران کاملاٌ از بین می رود، اما در بعضی از افرادی که به حالت شدید به این عارضه مبتلا هستند ممکن است دوره طولانی تری سینه شان دردناک باشد تا جایی که در گروهی از این افراد فقط یک هفته بعد از پریود سینه ها بدون درد است و بعد از این دوران دوباره سینه ها شروع به تورم می کند و دردناک می شود و در حدود 2 تا 3 هفته این درد طول می کشد تا عادت ماهیانه بعدی اتفاق بیفتد.


 دکتر علوی گفت: در بعضی از موارد ممکن است خانمها این درد سینه را به طور همیشگی داشته باشند و این درد آزار دهنده باشد و یا به دلیل تداوم درد، آن را علامتی از سرطان پستان بدانند و به پزشک مراجعه کنند، در این هنگام پزشک موظف است که در ابتدا بیمار را تحت معاینه کامل قرار دهد و سونوگرافی و در صورت لزوم ماموگرافی درخواست کند تا مشخص شود آیا علاوه بر زمینه فیبروکیستیک بیماری همراه و یا توده ای در سینه وجود دارد یا خیر.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: در صورتی که پزشک معالج بعد از چکاپ کامل اطمینان پیدا کند که به غیر از زمینه فیبروکیستیک بیماری همراه دیگری وجود ندارد به شخص این اطمینان را می دهد که این عارضه عادی و قابل درمان است و تا حدودی زیادی نگرانی وی را کاهش می دهد.

دکتر علوی با رد احتمال تبدیل فیبروکیست ها به توده های سرطانی گفت: فیبروکیستیک یک عارضه خوش خیم است اما به دلیل این که در بین زنان بسیار شایع است تعدادی از آن ها بدون ارتباط با فیبروکیستیک ها ممکن است به سرطان مبتلا شوند و این احتمال وجود دارد که در سونوگرافی و ماموگرافی که برای تشخیص فیبروم ها انجام می شود توده های سرطانی نیز مشاهده شود.

وی شایعترین علامت فیبروکیستیک را درد سینه همراه با تورم عنوان کرد و افزود: در بعضی از مواردی که شدت درد کم باشد بیمار پس از مراجعه به پزشک و اطلاع از این موضوع که این تغییر در پستان عارضه ای عادی است این درد را تحمل می کند ولی در بعضی موارد که شدت درد زیاد است بیمار نیازمند درمان داروئی است.
 دکتر علوی به دو فاکتور رژیم غذایی، اضطراب و استرس در تشدید درد سینه های فیبروکیستیک اشاره کرد و گفت: شدت درد در دوران عادت ماهانه متفاوت است که عواملی چون مصرف مواد محرک کافئین دار ازجمله کاکائو، نوشابه های گاز دار، و قهوه در رژیم غذایی و مواجه با استرس و اضطراب می تواند این درد را افزایش دهند.


عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران پیرامون درمان این حالت خاطر نشان کرد: در قدم اول در درمان زنان مبتلا به فیبروکیستیک به آن ها اطمینان داده می شود که مشکلی وجود ندارد و این یک عارضه عادی و قابل درمان است که این اطمینان بخشی تا حدودی، از استرس بیمار می کاهد.
وی ادامه داد: در صورتی که بیمار برای کاهش درد نیاز به مصرف دارو داشته باشد،با تجویز ترکیبات ویتامین e و روغن گل مغربی تا میزان زیادی می توان درد را کاهش داد و همزمان به بیمار توصیه می شود که رژیم غذائی ذکر شده را رعایت کند. در مواردی که شدت درد زیاد باشد از درمان های داروئی دیگر مانند تاموکسیفن و دانازول استفاده می شود.


عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: درمان جراحی در این بیماران معمولاٌ نیاز نیست، مگر  در مواردی که شدت درد بیمار زیاد باشد و پزشک مجبور شود قسمتی از ناحیه سینه را که فیبروکیستیک دردناک در آن قرار دارد خارج کند ولی جراحی در سینه های فیبروکیستیک بسیار بسیار نادر اتفاق می افتد و 99 درصد خانم ها به درمان های ابتدایی و داروئی پاسخ می دهند.

منبع:seemorgh.com