سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آموزش گرفتن سورمه از بادام ، فندق و قلم گاو در منزل



روش های گرفتن سورمه , خواص سورمه

از آنجایی که سرمه بیشتر برای تقویت مژه و ابرو و زیبایی چشمها در اطراف چشم به کار برده می شود ، هم چنین عده ای از آن به جای مداد ابرو استفاده میکنند تا مانع ریزش ابروها شوند بنابراین سرمه باید کاملا اصل و بهداشتی باشدو گرنه عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.بنابراین بهتر است سرمه را کاملا بهداشتی در منزل درست کنید.

سرمه بادام : بهترین سرمه برای چشم سرمه ی بادام شیرین است. برای اینکار ابتدا تعدادی بادام را مغز کنید. یک عدد سوزن یا میله ی باریک را درون یک مغز بادام فرو ببرید و روی شعله گاز قرار دهید. وقتی که بادام روشن شد آن را داخل کاسه انداخته و ظرفی روی آن بگذارید، با سوختن بادام دود به طرف ظرف، بالا رفته و سرمه را بوجود می آورد.سرمه فندق هم به طریق سرمه بادام تهیه می شود.

سرمه قلم گاو : ابتدا قلم گاو یا گوساله را از وسط نصف کرده و تمام مغز آن را خارج کنید.سپس این مغزها را داخل کاسه ای ریخته و روی بخار آب بگذارید، تا کاملاً آب شود. حالا کاسه را از روی بخار آب برداشته و با دو عدد آجر بر روی زمین یک اجاق درست کنید. سپس کاسه را روی اجاق گذاشته و داخل آن را یک تکه پنبه و یا یک تکه باند گاز قرار دهید. به صورتی که مقداری از باند یا پنبه بیرون از روغن باشد، حالا آن باند یا پنبه را آتش بزنید و یک ظرف بر روی آن برگردانید، البته در نظر داشته باشید که بین آنها فاصله باشد و گرنه آتش خاموش می شود و حالا دود حاصل از سوختن به ظرف بالا می چسبد و سرمه را بوجود می آورد، می توانید هر دفعه سرمه ها را خالی کنید تا به داخل ظرف برنگردد.

منبع : webshad.com


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش تغییر دکور منزل برای عید ۹۱



 

دكوراسیون خانه,دکوراسیون

 

مسلما شما هم از دکور یکنواخت اتاق نشیمن و پذیرایی خسته شده اید و دوست دارید برای عید ۹۱ تنوع زیادی در منزل داشته باشید . اگر نمیتوانید برای خرید لوازم و وسایل جدید هزینه کنید همان وسایل قدیمی را بهتر بچینید. محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید نقطه ای را به عنوان مرکز در نظر بگیرید و مبل ها را مقابل آن بچینید مثلاً مقابل شومینه یا به صورت نیم دایره اطراف تلویزیون قرار دهید.

 

اگر پذیرایی یا نشیمن شما پنجره دارد ، حتما پرده ها را تعویض کنید و ترجیحاً از پرده هایی با رنگ روشن و زندگی بخش مثل سبز استفاده کنید. نگران کوچک بودن فضای اتاق نشیمن نباشید. گذاشتن یک آینه برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اهل هنر هستید نقاشی یا عکس های مورد علاقه تان را قاب کنید و به دیوار بیاویزید که تاثیر ف زیادی بر بزرگنمایی اتاق دارد. اما در انتخاب قاب برای عکس یا نقاشی مورد نظر به رنگ خود اثر و هماهنگی رنگ قاب با رنگ آمیزی دیوار و پرده ها بسیار توجه کنید. اگر رنگ به کار رفته درون اثر ملایم و کمرنگ است، قابی با رنگ تند و گرم انتخاب کنید برعکس برای آثار هنری شلوغ از قاب هایی با رنگ های ملایم و حتی خنثی استفاده نمایید. تعادل رنگی میان قاب و دیوار ها را فراموش نکنید. برای هرچه دلنشین تر شدن اتاق، در فضای خالی میان مبل ها میز کوتاه قرار داده و روی آن را با شمعدان، گل خشک یا قاب عکس پر کنید. البته به ارتفاع میزی که در کنار مبل ها قرار می دهید توجه کنید که بلندتر از دسته های مبل یا میزی که در وسط اتاق گذاشته اید نباشد که در آن صورت باعث نامتناسب شدن فضا می شود. برای خرید رومبلی جدید از انتخاب پارچه هایی با طرح های شلوغ و گل گلی و رنگ های تند و گرم خودداری کنید که نه تنها باعث ایجاد آرامش نمی شود که اعصابتان را به هم می ریزد. به نورپردازی اتاق نیز توجه کنید. نصب لامپ سقفی و گذاردن آباژور متناسب با رنگ مبلمان و دیوارها تاثیر فوق العاده ای بر بزرگ نمایی و آرامش اتاق خواهد داشت. سعی کنید خلاق باشید و از اینکه همیشه مبلها را دور تا دور اتاق بچینید به شدت دوری کنید.