سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آموزش شمع سازی در صدف



اگر شما کنار دریا زندگی می کنید حتما صدف های زیادی را کنار دریا دیده اید و به ان ها دسترسی دارید . در این پست شما با ایده ی شمع سازی در صدف آشنا می شوید .

ساخت شمع های تزیینی , ساخت شمع در صدف


شمع های آماده کوچک که در ظرف های فلزی هستند و در بازار به فروش می رسند برای این تزیین این صدف ها مناسبند . ظرفی را از آب پر کنید . ظرف را روی اجاق بگذارید تا بجوشد . وقتی که آب جوشید ظرف دیگری را روی آب بگذارید و شمع های قالب بندی شده را داخل ان ظرف روی حرارت غیرمستقیم آتش بگذارید . بهترین مزیتی که این قالب های آماده دارند این است که ظرف شما به شمع آغشته نمی شود تا پس از انجام کار به زحمت لکه های شمع را از روی آن بردارید .

ساخت شمع های تزیینی , ساخت شمع در صدف


صدف هایی را برای این کار انتخاب کنید که درشت باشند . پس از اینکه احساس کردید که پارفین های شمع قالب در حال آب شدن هستند و به راحتی از ظرف قالب جدا می شوند آن ها را برداشته و از قالب جدا کنید و داخل صدف بگذارید و صدف را این بار به جای قالب داخل ظرف در معرض حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا پارفین موجود در ان شکل صدف را به خود بگیرد . در هر حال مواظب باشید که نخ در پارافین فرو نرود .

ساخت شمع های تزیینی , ساخت شمع در صدف


این تزیینی رمانتیک را در کنار سفره های شام شبانه بگذارید و لحظاتی عاشقانه در کنار عزیزانتان را رقم بزنید .

منبع : gamar.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت شمع تزئینی با صدف -5 مدل مختلف شمع آرایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش ساخت شمع یخی



 

 

شمع یخی

 

این مدل شمع زیبا را شما می توانید به راحتی در منزل درست کنید و برای تزیین قسمتهای مختلف میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.این نوع شمع از شمعهای پارافینی است.

 

وسایل مورد نیاز:


شمع باریک 1 عدد
پارافین
قالب شمع
یخ
رنگ شمع یا مداد شمعی

 

 

شمع یخی

 

 

ابتدا کف قالب را کمی چرب کنید تا شمع بتواند به راحتی از قالب بیرون بیاد سپس شمع باریک را داخل قالب قرار میدهیم و آن را در کف قالب محکم می کنیم.

 

 

شمع یخی

 

 


بعد پارافین را داخل یک ظرف میریزیم و روی اجاق گاز قرار میدهیم تا پارافین شروع به ذوب شدن کند.

 

وقتی پارافین ذوب شد یخ خرد شده را داخل قالب میریزیم توجه کنید که سرعت عملتون باید بالا باشه چون یخ آب میشه یخ نه زیاد باید خرد بشه و نه خیلی در تکه های بزرگ باشه.

 

 

شمع یخی

 

 


حالا پارافین را داخل قالب میریزیم تا روی یخها را بپوشاند برای رنگ کردن می توانید زمانی که پارافین در حال ذوب شدن است مقدار خیلی کم رنگ شمع به ان اضافه کنید یا تکه ای از مداد شمعی را داخل ظرف بیاندازیم.

 

 

شمع یخی

 

 

توجه داشته باشید رنگ شمع خیلی تیره است و اگر بخواهید شمع کم رنگی داشته باشید باید از رنگ کمتری استفاده کنید.

 

در این مرحله باید قالب را برگردانید تا آب اضافی آن خارج بشه و اجازه میدهیم تا قالب سرد بشه تا شمع به راحتی از قالب بیرون بیاد.

 

 

شمع یخی

 

 


این هم شمع یخی آماده شده

 

 

شمع یخی