سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آموزش رنگ آمیزی دیوار؛ طراحی مثلث‌های رنگی


این طرح این طور به نظر می رسد که کلی مثلث رنگی در کنار هم چیده اید. اما در واقع لوزی هایی هستند که روی هم قرار گرفته اند. برای دانستن اینکه این طرح را چگونه می توان روی دیوار خانه نقاشی کرد، با ما همراه باشید.

 
 
 

صبح بخیر: این طرح این طور به نظر می رسد که کلی مثلث رنگی در کنار هم چیده اید. اما در واقع لوزی هایی هستند که روی هم قرار گرفته اند و در برخی بخش ها هم‌پوشانی کرده اند. برای دانستن اینکه این طرح را چگونه می توان روی دیوار خانه نقاشی کرد، با ما همراه باشید.



وسایل و مواد موردنیاز


•    4 ورق فوم ضخیم در اندازه های 20×25 سانتی‌متری

•    خط‌کش فلزی یا چوبی

•    کاتر یا قیچی

•    تراز

•    4 عدد بشقاب پلاستیکی

•    470 میلی‌لیتر رنگ آکریلیک همپایه

•    950 میلی لیتر رنگ جلا آکریلیک

•    4 قلم موی اسفنجی

•    دستمال حوله ای

•    دستکش پلاستیکی

طرز ساخت


1.    با کمک خط‌کش و مداد روی فوم ها طرح دلخواه را در چهار نسخه یک اندازه بکشید. ما مدل لوزی را انتخاب کرده ایم. اما شما می توانید از هر شکل هندسی دیگر که تکرار آن طرح زیبایی ایجاد می کند، استفاده کنید. طرح های کشیده شده را با کاتر یا قیچی برش دهید.



نکته: اگر می خواهید طرح شما بسیار دقیق و منظم روی دیوار اعمال شود، می توانید با کمک خط‌کش و مداد، خطوط بسیار کمرنگی روی دیوار بکشید و روی آنها باقی مراحل را اجرا کنید.

2.    بشقاب های پلاستیکی را روی میز یا سطح صافی قرار دهید. در هر کدام از آنها، حدود 3 قاشق غذاخوری رنگ بریزید. هر بشقاب برای یک رنگ باید باشد. یک قاشق غذاخوری رنگ جلای آکریلیک نیز به هر بشقاب اضافه کنید. با کمک قلم‌موهای اسفنجی رنگ آکریلیک و جلا را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.



3.    فوم هایی که شابلون طرح موردنظر هستند را روی دستمال حوله ای قرار دهید. قلم موی اسفنجی را با کمی آب خیس کنید، آنها را در رنگ موردنظر فرو کنید و روی یک طرف فوم بکشید. توجه داشته باشید که قلم‌مو را فقط به یک سمت باید حرکت دهید. به طور مثال، فقط از بالا به پایین.



4.    با کمک دستمال خیس، رنگ های اضافه را از اطراف فوم پاک کنید. سپس آن را برگردانید و با دقت و احتیاط روی دیوار فشار دهید. ابتدا برای امتحان کردن روی کاغذی روی دیوار آن را امتحان کنید تا ببینید آیا نتیجه کار همان هست که می خواهید یا خیر. سپس روی دیوار اصلی اجرا کنید. اگر طرح را از قبل روی دیوار کشیده باشید، با راحتی و سرعت بیشتر می توانید دیوار را نقاشی کنید.



5.    مرحله سه و چهار را با فوم ها و رنگ های دیگر تکرار کنید. برای ایجاد رنگ های بیشتر و زیبایی بخشیدن به طرح خود، سعی کنید طرح ها با هم هم‌پوشانی داشته باشند. به طور مثال، طرح لوزی که ما انتخاب کرده ایم این امکان را می دهد تا به اندازه مثلث پایین یا بالایِ لوزی، رنگ دیگری روی آن بزنیم تا طرح نهایی همچون مثلث های رنگی و زیبا به نظر برسند.



6.    این طرح را روی هر دیوار و به هر شکل که دوست دارید، می توانید اجرا کنید. رنگ و طرح و مکان و حجم طرح کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما توجه داشته باشید این کار دقت و ظرافت بسیاری می خواهد تا کج یا اشتباه و موجب خراب شدن نتیجه کار نشود.



ویدیو مرتبط :
آموزش رنگ آمیزی دیوار توسط اسپری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

13 ایده در رنگ آمیزی و طراحی اتاق خواب



اگر می خواهید اتاق خوابی با دکوراسیون رنگی و خاص داشته باشید با ما همراه شوید.

در اینجا از رنگهای روشن و ورزشی برای طراحی و رنگ وسایل اتاق خواب استفاده شده است که به جرات می توان گفت چنین طرح و رنگی با سلیقه هر کسی خوشایند می باشد .


کل کاری که انجام داده ایم!
در کل ، همانطور که در تصویر زیر می بینید ما بعد از طراحی و دکوراسیون این اتاق خواب به این مدل رسیده ایم که در نهایت بسیار حذاب و دیدنی می باشد و در زیر برایتان یکی یکی مراحل را به همراه تصاویر مربوطه توضیح داده ایم که با بهره گیری از آن می توانید اتاق خوابی مانند تصویر زیر داشته باشید.

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


رنگ های استفاده شده
در کل باید گفت برای رنگ آمیزی و چیدمان این اتاق خواب زیبا از ترکیب رنگ های سفید و سبزو زرد و آبی و صورتی استفاده کرده ایم. رنگ زرد آفتابی برای دیوارها تا اتاق ما از جذابیت بیشتری برخوردار باشد و رنگ سبز هم مانند روزهای زیبای بهاری و رنگ آبی به مانند آرامشی که در رنگ آسمان و دریا وجود دارد و استفاده از رنگ صورتی برای ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر پیشنهاد شده است.

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


شابلون لوازم جانبی و شخصی
روی وسایل و لوازم شخصی شابلون های زیبایی زده و طرح های زیبایی میزنیم .مثلا کمد طبقاتی اتاقمان را در نظر گرفته و روی یکی از کشوهای آن طرح های زنبوری می زنیم و سپس با قلم مو روی آن رنگ صورتی می زنیم و در نهایت می گذاریم تا خشک شود و سپس با کمک قلم موی نازکی روی آن یک علامت اختصاری از نام خود را می نویسیم و در آخر روی آن اسپری ثابت کننده می زنیم و اجازه می دهیم تا مدتی بماند تا کاملا خشک شود.

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


چراغ مطالعه شخصی
یک چراغ مطالعه سبز رنگ و جمع و جور را تهیه می کنیم و آن را روی میز صورتی کنار تخت قرار می دهیم و از آن به هنگام احتیاج به نور در شب ها و یا به هنگام مطالعه استفاده می کنیم.

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


رنگ آمیزی چراغ مطالعه
در ابتدا کل آن را به رنگ سبز رنگ آمیزی می کنیم و سپس روی آن با قلم مو یک ساقه کشیده و آن را پر رنگ می کنیم .

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


اضافه کردن برگها
با استفاده از شابلون در اطراف ساقه چند برگ زیبا را طرح می زنیم و سپس داخل آنها را با رنگ سبزی مخالف رنگ سبز زمینه رنگ می کنیم و به این ترتیب طرحی زیبا از روزهای بهاری روی آن درآورده ایم.

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


تزئینی روی دیوار
یک ظرفی مانند یک بشقاب را در نظر می گیریم و در ابتدا کل آن را رنگ صورتی می زنیم و سپس با شابلون طرح هایی از مدل پروانه روی آن در می آوریم و داخل آنها را سفید می کنیم و آن را به دیوار آویزان می کنیم .

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


بالش ها
به غیر از بالش های اصلی یک بالش تک را در نظر می گیریم و روی آن یک طرح بسیار خاص و سفارشی در می آوریم .

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


درست کردن این بالش
در ابتدا باید یک تکه پارچه ی طرح دار را در نظر بگیریم و آنرا به اندازه ی 40 در 24 برش زده و بالش را داخل آن کرده وآنرا بدوزیم. طرح پارچه ای که ما در نظر گرفته ایم به مانند تصویر زیر و دو رنگ می باشد .با استفاده از قلم مو و رنگ سفید روی آن یک طرحی از یک نوشته می کشیم.

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


نقاشی کردن نوشته
نوشته ای را که با رنگ سفید از قبل روی بالش انداخته بودیم و جای آن کاملا مشخص می باشد را در نظر می گیریم و به آرامی و با دقت روی آن را با رنگ صورتی جذاب پررنگ می کنیم و به این ترتیب نوشته ی دلخواهمان را روی بالش طرح زده ایم و در نهایت بالشی بسیار خاص و سفارشی درست کرده ایم.

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


کنسول و آینه
گوشه ای از اتاق خواب را در نظر گرفته و یکدست کنسول و آینه و یک صندلی تک و یک آباژور را در آنجا قرار می دهیم  که بهتر است در انتخاب آن و رنگی که برای آن در نظر می گیریم بسیاردقت کنیم و پیشنهاد می شود رنگ این کنسول و آینه هماهنگ با رنگ تاج بالای تخت باشد و صندلی کنار آن را هم چوبی تهیه می کنیم و روی آن را بالش های زیبایی برای راحت تر نشستن قرار می دهیم.در مقابل دستگیره  ی کشوهای کنسول را هم چوبی تهیه می کنیم تا همه چیز با هم ست باشد و هماهنگی وجود داشته باشد.

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


بالش روی صندلی
برای بالش روی صندلی از پارچه ای خاص استفاده می کنیم که رنگ آن صورتی باشد و سپس با استفاده از شابلون روی آن طرحی خاص می زنیم و آنرا هم زرد می کنیم. 

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


چاپ روی آینه
روی آینه یک چاپ بسیار ساده و سفید رنگ می زنیم تا به جذابیت در مدل آینه افزوده شود.

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


گلدان
روی کنسول انواع گلدان های زیبا و شیشه ای قرار می دهیم و یک وسیله ی دکوری زیبا به رنگ صورتی هم قرار می دهیم.

 

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب


دکوری های زیبا
بر روی میز کنسول و یا روی کشوها بهتر است مجسمه ها و دکورهای بسیار خاص و تک را قرار دهیم .در آخر باید گفت همانطور که دیدید در کل و در مجموع دررنگ آمیزی وسایل از ترکیب چند رنگ خاص استفاده شده است و با دیدن این اتاق متوجه هماهنگی زیادی که میان رنگ ها وجود دارد خواهید شد و در نهایت اتاقی به این زیبایی از ترکیب رنگ های بسیار زیبا و خاص رقم زده و طراحی کرده اید که امیدواریم لذت برده باشید.

رنگ آمیزی اتاق خواب , تکنیک های رنگ آمیزی اتاق خواب
منبع : seemorgh.com