سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آشنایی با عیوب چرخ خیاطی



 

 

چرخ خیاطی

 

 

دوستانی كه خیاطی میکنند احتمال دارد مشكلات زیادی در حین خیاطی كردن برایشان پیش بیاید. یكی از مشكلات رایج است كه سبب سردرگمی و وقفه در كار می‌شود. در این هفته می‌خواهیم تعدادی از فنون رفع عیوب معمول چرخ خیاطی را به شما بگوییم .

 

سعی كنید‌ همیشه از نوع نخ مناسب با ماشین دوخت استفاده كنید تا بخیه‌ها خوب دوخته شود . اگر نخ روی كار جمع شد و بخیه‌ها شل بود علت آن این است كه نخ روی چرخ سفت شده و نخ ماسوره شل است.


اگر نخ زیر در نوك بخیه‌ها شل است، دستگاه تنظیم كشش نخ را حركت دهید و امتحان كنید تا دوخت مرتب شود.


اگر نخ ماسوره پاره شد درجه كشش نخ تنظیم نیست.


اگر چرخ در حین كار كردن گیر كرد، نخ در ماسوره گیر كرده است.


چنانچه چرخ به هیچ‌وجه حركت نكرد، علت آن پیچیده شدن نخ در ماكو یا تمام شدن روغن چرخ است.


چنانچه نخ رو پاره شود، ممكن است به این دلایل‌ باشد: درجه كشش نخ تنظیم نیست. نوك سوزن كند یا خم شده است. سوزن بیش از حد پایین بسته شده است. سوزن برعكس بسته شده است. نخ قرقره گره دارد یا ضخامت نخ‌ رو و ماسوره متفاوت است .



اما اگر حس كردید بخیه‌ها نامرتب و بزرگ و كوچك است، نخست گرد و غبار روی كار و ماسوره و ماكو را زدوده سپس ادامه دهید. ممكن است سوزن در جای صحیح خود قرار نگرفته باشد. فنر پایه شل نشده باشد. ممكن است سوزن از جهت اشتباه نخ شده باشد. استاندارد بودن سوزن را چك كنید .



اگر نخ ماسوره در حین كار پاره شد، ممكن است نخ ماسوره از جای خود خارج‌ و به اطراف افتاده و مانع گردش ماسوره در ماكو شود.


اگر چرخ در حین كار صدا می‌كند، ممكن است روغن چرخ تمام شده یا از روغن مانده استفاده شده است.



‌ اگر در موقع دوختن سوزن بشكند ممكن است سوزن در محل خود شل شده باشد یا به چرخ نخورد. از درست بودن محل قرار گرفتن سوزن مطمئن شوید. ممكن است سوزن كج شده باشد.


این امكان نیز وجود دارد كه اندازه سوزن با ضخامت نخ و پارچه مناسب نباشد.

 


برای این‌كه كار با ماشین دوخت راحت‌تر باشد به چند نكته توجه كنید:

ماشین دوخت را جایی قرار دهید كه دارای نور طببعی یا مصنوعی كافی باشد. ماشین دوخت را روی میز بگذارید. از صندلی مناسب برای كار استفاده كنید. در كنار ماشین دوخت خود یك سطل مخصوص ریختن ضایعات پارچه و نخ قرار دهید. از خم شدن پشت ماشین دوخت خودداری كنید.سوزن و سنجاق ته‌گرد را به لب نگذارید. پارچه خیاطی را برای برش زدن بهتر است روی میز پهن كنید و برش بزنید.



اگر با پارچه سفید كار می‌كنید بهتر است قبلا دست‌هایتان را كاملا بشویید و خشك كنید.


بعد از هر ساعت كار مداوم اندكی نرمش كنید و راه بروید.


بعد از دوخت هر لباس، ماشین دوخت را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید.


اگر اولین بار است كه چرخ خیاطی گرفته‌اید، بهتر است اول كمی تمرین كنید. برای این كار یك قطعه پارچه تهیه كنید كه نه زیاد نازك و نه زیاد كلفت باشد، سپس آن را با مل خیاطی خط‌كشی كنید و با رنگ مخالف پارچه سعی كنید از روی خطوط بدوزید. در این حالت كیفیت دوخت و درجه دوخت بخیه‌ها را كاملا تنظیم كنید. حالا بدون استفاده از خط‌كشی خطوطی متقاطع با خطوط یاد شده بدوزید، سعی كنید خطوط كاملا موازی باشند. حالا می‌توانید دوخت اولین لباس خود را آغاز كنید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
چرخ خیاطی التراسونیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمیز کردن چرخ خیاطی



 

 

تمیز کردن چرخ خیاطی

 


اگر می‌خواهید چرخ خیاطی سالمی داشته باشید به توصیه های ما توجه فرمایید.

 

 

اگر می‌خواهید چرخ خیاطی شما عمر بهتری داشته باشد، همیشه آن را تمیز کنید. اطراف آن را بافشار ضعیف جاروبرقی تمیز کنید و برای داخل آن از یک قلم مو کمک بگیرید. هر چند وقت یک بار آنرا روغن کاری نمایید و بعد اضافه روغنها رو با پارچه تمیز کنید و لکه های چربی اضافه را با کمی سرکه پاک کنید تا چرخ خیاطی تمیز و سالمی داشته باشید.