سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آشنایی با تازه ترین نوآوری‌های صنعت بیمه


صنعت بیمه هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری ناگزیر از نوآوری است. کسانی که می‌خواهند در بازار بیمه عملکرد موفقی داشته باشند باید همیشه گوش به زنگ این نوآوری‌ها باشند. برخی از این طرح‌ها می‌تواند کمک حال اقتصاد خانواده باشد.

هفت صبح: با گسترش شرکت‌های بیمه، هر شرکتی برای رقابت با دیگران مجبور است طرح‌های جدیدی را عرضه کند. کسانی که می‌خواهند در بازار بیمه عملکرد موفقی داشته باشند باید همیشه گوش به زنگ این نوآوری‌ها باشند. برخی از این طرح‌ها می‌تواند کمک حال اقتصاد خانواده باشد.

صنعت بیمه هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری ناگزیر از نوآوری است. شاید مشتریان این صنعت مانند بعضی صنایع که تکیه‌شان بر تکنولوژی‌های جدید است مشتاقانی نداشته باشد که برای دریافت محصول جدید ساعت‌ها جلوی فروشگاه مرکزی یک برند خاص صف بکشند اما کسانی که این بازار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند و با مزیت‌های آن آشنا هستند همیشه چشم انتظار محصولات جدید بیمه‌ای هستند. اینکه یک شرکت بیمه برای جلب مشتری هر سال طرح‌ها و بیمه‌نامه‌های جدید طراحی کند تا چند سال قبل در ایران مفهومی ‌نا‌آشنا بود.

 اما با گسترش شرکت‌های خصوصی و بالا رفتن فرهنگ خرید این موضوع کم‌کم باب شده و همین چند روز قبل یک تحقیق عملی در این زمینه منتشر شد که نشان می‌دهد بازار بیمه ‌ایران تا پنج سال دیگر به قدری رقابتی می‌شود که بسیاری از محصولات سنتی در صورتی که تغییر نکنند از گردونه حذف می‌شوند. مثلا همین بیمه مستمری. خیلی‌ها تا همین دو سه سال قبل برای اینکه در آینده از طریق بیمه مستمری بگیرند فقط یک انتخاب داشتند و آن هم بیمه اجباری تامین اجتماعی بود.

 در این مدت شرکت‌های بیمه‌ای طرح‌هایی ارائه داده اند که هم امکان دریافت مستمری را برای بیمه‌گذار پس از طی یک دوره زمانی فراهم می‌کند و هم سرمایه اندوخته‌شده‌اش در پایان قرار‌داد همراه با سود به او پرداخت می‌شود. چند طرح خاص بیمه‌ای در طول یک سال قبل از سوی شرکت‌های مختلف معرفی شده که در یکی، دو ماه گذشته به مرحله اجرا رسیده‌اند یا تغییراتی در آن‌ها به وجود آمده است.

هر آنچه باید درباره تازه‌ترین نوآوری‌های صنعت بیمه بدانید

   انفرادی بیمه تکمیلی بخرید

بیمه تکمیلی یکی از نیاز‌های اساسی بیمه‌ای است. این روز‌ها بدون داشتن یک بیمه تکمیلی مناسب مراجعه به بیمارستان‌ها فقط با یک جیب پرپول امکان‌پذیر است. خیلی‌ها هنوز هم فکر می‌کنند خرید آن تنها از طریق گروه‌های بیمه‌ای که معمولا از سوی مراکز خدماتی و تجاری و تولیدی به بیمه‌ها معرفی می‌شوند و بالای 50 نفر هستند امکان‌پذیر است. با صدور بخشنامه‌ای از طرف بیمه مرکزی و حساب و کتاب شرکت‌های بیمه خرید آن به صورت انفرادی هم امکان‌پذیر شده است.

   تردید بیمه‌ها

 شرکت‌های بیمه بالاخره تردید را کنار گذاشتند و بعد از اینکه مدتی از ارائه این بیمه‌نامه به صورت انفرادی طفره می‌رفتند، تصمیم گرفتند آن را به صورت انفرادی هم ارائه کنند. دلیل شرکت‌های بیمه برای نفروختن انفرادی این بیمه‌نامه ریسک بالای آن بود اما درخواست‌های زیاد و عرضه آن از طرف چند شرکت محدود باعث شد که شرکت‌های بیمه تسلیم شوند.

  شرایط متفاوت

 اما ریسک این بیمه‌نامه برای گروه‌های کوچک و تک‌نفره باعث شده شرکت‌های بیمه شرایط متفاوتی را برای هر کس در نظر بگیرند. هر چه سن متقاضی پایین‌تر باشد و از نظر جسمی ‌سالم‌تر باشند حق بیمه کاهش می‌یابد.حدا‌کثر سن متقاضی هم نباید از 50 سال بیشتر باشد. به طور کلی یک خانواده چهار نفره در طول سال با پرداخت 600 هزار تومان می‌توانند بیمه تکمیلی بخرند.

  کدام بیمه‌ها


 همه شرکت‌های بیمه این بیمه‌نامه را عرضه می‌کنند اما چون تعرفه‌ها متفاوت است بهتر است قبل خرید از چند شرکت بیمه استعلام بگیرید.

  بیمه عمر خودرو

 بیمه عمر خودرو از طرح‌های جدید است که اجرای آن با وقفه همراه بود. مدیرعامل بیمه ‌ایران به هفت صبح می‌گوید این طرح در حال حاضر اجرا می‌شود.

  موضوع بیمه‌نامه

 در این طرح برای خودروی افراد، عمر مفید تعریف شده و پس از پایان عمر مفید خودرو، به فرد یک اتومبیل نو بسته به شرایطی که در بیمه‌نامه ذکر شده داده می‌شود. یعنی هر‌کس می‌تواند برای اتومبیل‌اش بر اساس بررسی کارشناسان یک عمر مفید تعریف و با پرداخت حق بیمه مشخص پس از پایان این مدت یک اتومبیل نو دریافت کند. برای هر خودرویی در کلاس خود حق بیمه متناسب تعریف می‌شود و نکته مهم در این باره اینکه این طرح در حال حاضر فقط شامل خودرو‌های تولید یا مونتاژ داخل می‌شود و دارندگان خودر‌وهای ایرانی از همین امروز می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ‌ایران در تهران از شرایط و مزایای این طرح با پرداخت حق بیمه استفاده کنند.

  چرا خرید آن به‌صرفه است

اگر می‌خواهید یک حساب و کتاب سر انگشتی داشته باشید که‌ آیا استفاده از این بیمه‌نامه به صرفه است یا نه به این مقایسه دقت کنید و تصمیم بگیرید. اگر فردی خودرو خود را 15 میلیون تومان خریده است یعنی اتومبیل او در کلاس قیمت متوسط داخلی قرار دارد. برای بیمه کردن عمر خودرو خود باید سه میلیون تومان بپردازد. با این سه میلیون تومان 12 سال بعد او دوباره صاحب یک اتومبیل در آن کلاس و به قیمت روز خواهد شد و سود سه میلیون تومان هم به او پرداخت خواهد شد. اگر هم کسی پس از این مدت نخواست که اتومبیل به او تحویل شود، می‌تواند به راحتی حواله‌ای را که در اختیار دارد بفروشد. این حق بیمه برای هر اتومبیل در هر کلاس و قیمتی متغیر است اما از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

  نقطه ضعف

 این بیمه‌نامه جزو طرح‌هایی است که صرفا توسط شرکت بیمه ‌ایران عرضه می‌شود و این قدرت انتخاب متقاضیان را کاهش می‌دهد اما مهم‌تر از آن سر‌درگمی ‌نمایندگی‌‌های این شرکت در محاسبه و فروش این بیمه‌نامه است.

  بیمه‌های جدید مسافرتی

اگر قصد سفر داشتید در کنار تمام وسایل مورد نیازی که مهیا می‌کنید یک بیمه‌نامه موقت هم بخرید. بیمه مسافرت می‌تواند به شما کمک کند که با آرامش بیشتری از سفرتان لذت ببرید.تا یکی، دو سال قبل فقط مسافرانی که عازم خارج از کشور بودند می‌توانستند از این بیمه‌نامه استفاده کنند. یک سال پیش زمزمه‌های بیمه مسافرت داخلی هم شنیده شد و در این یکی، دو ماه که به تعطیلات پایان سال هم نزدیک می‌شویم طرح‌ها و پوشش‌های مختلف در حال معرفی شدن هستند.

  بیمه مسافرت داخلی

 شرکت‌های بیمه‌ای در بخش بیمه مسافرت خود این امکان را فراهم کرده‌اند کسانی که قصد مسافر‌ت چند روزه را در داخل کشور دارند بتوانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند. این طرح دو ماه است اجرایی شده و شما می‌توانید با پرداخت 20 هزار تومان برای هر پنج روز از بیمه حوادث در حین سفر استفاده کنید. پوشش‌های اضافی خوبی مانند بیمه سرقت منازل هم در این طرح گنجانده شده است.

  بیمه مسافرت خارجی

 شما هر بیمه‌ای که در داخل داشته باشید از تامین اجتماعی تا بیمه تکمیلی در مواقع لزوم، کاربردی در دیگر کشورها ندارد. با خرید بیمه مسافرت خارجی نه تنها هزینه‌های تحمیل شده به مسافر به علت بیماری و حوادث پوشش داده می‌شود، هزینه‌های درمانی، فوریت‌های پزشکی و دندانپزشکی، تاخیر در حرکت هواپیما و گم شدن چمدان‌ها از جمله مواردی است که در بیمه مسافرت خارجی می‌توانید بیمه کنید.

  کدام شرکت‌ها

 همه شرکت‌های تجاری بیمه این بیمه‌نامه را عرضه می‌کنند اما پوشش بیمه سامان کامل‌تر است.

  بیمه مستمری زنان خانه‌دار

بیمه مستمری زنان خانه‌دار یکی از موضوعات مهم است که بحث‌های مختلفی در مورد آن در جریان بود. رئیس کل بیمه مرکزی یک ماه قبل اعلام کرد این بیمه برای اولین بار در ایران توسط بیمه ملت عرضه می‌شود.

  چرا مهم است

 زنان خانه‌دار از آنجایی که امکان استفاده از بیمه تامین اجتماعی را ندارند برای دریافت یک مستمری در آینده دچار مشکل هستند. این طرح به آنها امکان می‌دهد با پرداخت حق بیمه‌ای مناسب برای دوران از کار‌افتادگی‌شان اندوخته‌ای مناسب داشته باشند.

  امکانات دیگر


 هرچند با گسترش بیمه عمر و زندگی خانم‌های خانه‌دار می‌توانند از این گونه طرح‌ها هم استفاده کنند اما این طرح از آنجایی که مخصوص این قشر طراحی شده حق بیمه‌های معقول‌تر و حمایت‌های بیشتری را ارائه می‌کند.

  حق بیمه و گروه سنی


 میزان حق بیمه پرداختی با توجه به سن متقاضی محاسبه می‌شود. همه بانوان بین سنین 18 تا 50 می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند. البته این نکته را هم خوب است بدانید که دیگر زنان هم می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند اما از امتیاز‌های ویژه خانم‌های خانه‌دار مانند تخفیف در حق بیمه، امکان افزایش سالانه حق بیمه برای پوشش تورم و نیز معافیت از مالیات نمی‌توانند استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
تاثیر قابلیت های بازاریابی بر نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: صنعت بیمه تهران) ارزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیه 90 میلیونی از 16 خرداد اجرایی است/ غافلگیری صنعت بیمه و مردم



 

 

 

خبرآنلاین: نرخ دیه 90 میلیون تومانی از 16 خرداد سال جاری اجرایی است.

قوه قضاییه پس از گذشت دو ماه از سال جاری نرخ دیه را با 100 درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین کرده است. شنیده شده دادگستری تمامی استان ها شرکت های بیمه را فراخوانده و طی جلسه ای به آنها اعلام کرده اند که نرخ جدید از 16 خرداد سال جاری اجرایی است. اعلام ناگهانی نرخ دیه و اجرایی شدن آن از دو هفته دیگر صنعت بیمه را غافلگیر کرد به طوری که هنوز نرخ حق بیمه های شخص ثالث براساس تعهدات جدید مشخص نیست و اگر قرار باشد بر اساس این افزایش، برای بیمه نامه های قبل از این تاریخ نیز الحاقیه صادر شود ممکن نیست.

اگرچه اعلام نرخ دیه هر سال با گذشت دو ماه از سال انجام می شود و این بار نیز قوه قضاییه براساس همین سنت دیرینه نرخ دیه سال جاری را اعلام کرده با این حال به نظر می رسد این نهاد باید دو تا سه ماه مانده به پایان سال نرخ دیه هر سال را اعلام کند تا براین اساس هم صنعت بیمه و هم افراد خود را آماده نرخ جدید کنند. بدین معنی که صنعت بیمه بتواند حق بیمه ای متناسب با تعهدات جدید تعیین کند و حتی بر اساس همین نرخ نیز الحاقیه صادر کند. همچنین مردمی که پس از سال جدید برای خرید بیمه نامه به شرکت های بیمه مراجعه می کنند بتوانند براساس تعهدات جدید بیمه نامه بخرند.

این رویه، یعنی اعلام نرخ دیه با گذشت تقریبا دو ماه از سال، تا به امروز منجر به ایجاد مشکل نشده بود زیرا افزایش نرخ دیه هر سال نسبت به سال قبل به میزانی بود که با بیمه نامه قدیمی نیز تعهدات جدید قابل پوشش بود اما افزایش 100 درصدی نرخ دیه در سال جاری در مقایسه با سال 89 همه را غافلگیر کرد و به نظر می رسد تمامی افرادی که تا پیش از اجرایی شدن نرخ دیه جدید اقدام به خرید بیمه نامه کرده بودند باید دوباره به شرکت های بیمه مراجعه و تعهدات خود را با پرداخت حق بیمه بیشتر افزایش دهند.

البته به دلیل این که دیه یوم الاداست تمامی پرونده هایی که بعد از 16 خرداد به صدور حکم در مراجع قضایی منتهی شوند باید نرخ دیه را براساس دیه 90 میلیون تومانی پرداخت کنند. حال معلوم نیست تکلیف آنانی که بیمه نامه شخص ثالث خریداری کرده اند و رای پرونده آنها بعد از این تاریخ صادر می شود چیست. آیا آنها به این دلیل که نمی دانستند قوه قضاییه می خواهد نرخ دیه سال 90 را 100 درصد افزایش دهد و به همین دلیل نیز تمهیدات لازم را نیاندیشیده بودند باید 45 میلیون باقیمانده دیه را از جیب خود پرداخت کنند و یا این که به آسانی آب خوردن راهی زندان شوند.

کارشناسان صنعت بیمه در انتقاد به این موضوع می گویند، افزایش 100درصدی نرخ دیه در سال جاری به هیچ عنوان با نرخ تورم که در حال حاضر 13.2 درصد است هیچگونه همخوانی ندارد. از طرفی این نکته به ذهن متبادر می شود که آیا واقعا شتر که مبنای محاسبه نرخ دیه است و سال گذشته 45 میلیون تومان بوده در سال جدید قیمت هر شتر دو برابر شده و به 900 هزار تومان رسیده است؟

حال که به هر دلیل قوه قضاییه تصمیم گرفته در بحبوحه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش تورم در پنج سال پیش رو، باری دیگر بر دوش مردم بگذارد و فشار افزایش قیمت ها را این بار از طریق بیمه نامه ها به آنان تحمیل کند، بهتر است در یک اقدام منطقی، پرداخت دیه را تنها منوط به حوادث رانندگی که پس از تاریخ اجرا شدن این قانون یعنی 16 خرداد رخ داده اند، بکند؛ یعنی این نرخ شامل حوادث رانندگی که قبل از این تاریخ رخ داده اند، نشود، در غیر این صورت مردمی که هیچ گناهی نداشته اند ناچارند به دلیل یوم الادا بودن دیه مابقی مبلغ آن را یا از جیب خود بپردازند و یا راهی زندان شوند. بگذریم از حال و روز کسانی که به دلیل عدم توانایی پرداخت دیه در سال های قبل هنوز در زندان هستند. به نظر می رسد آنانی که قدرت پرداخت دیه در سال های قبل را نداشته اند چگونه می توانند دیه 90 میلیونی را پرداخت کنند. قوه قضاییه راهکاری برای این معضل ارایه دهد..... / تحلیل : عصر ایران