سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آشنایی با اشتباهات کمد تکانی



آموزش خانه تکانی,نکاتی برای مرتب کردن کمد

استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید


ماه پرکار آخرسال فرا رسیده است. اگر دوست دارید از به هم ریختگی های کمدتان خلاص شوید، می توانید با کنار گذاشتن اشتباهاتی که در ادامه این مطلب ذکر کرده ایم، تاحدی از این مشکل رها شوید و بتوانید به اوضاع سروسامان دهید.

یكی از قسمت های همیشه در معرض به هم ریختگی، كمدها و كشوهای لباس ها هستند. شاید راه های زیادی برای مرتب شدن آنها درنظر گرفته باشید اما با وجود بچه ها یا به خاطر زمان هایی كه عجله دارید با كمترین واكنشی كمدها دوباره نامرتب می شوند. حتما راه حل هایی برای این بحران داخلی هست! كافی است كمی دلمان را به دریا بزنیم و دوباره به فضای در اختیارمان و لباس ها نگاه كنیم. چه كمد بزرگ و جاداری با كشوهای زیاد داشته باشید و چه فقط یك كمد دو در داشته باشید فقط با 2 كشو، باز هم این نكته ها به كمك شما می آیند. شاید حتی ایده های جدیدتری به ذهن تان برسد برای حل این معضل.


کمد یک فضای خصوصی است
قبل از هر حرکتی به عنوان اولین قانون یادتان باشد کمد شما به عنوان یک فضای خصوصی باید توسط شخص خودتان و در یک روز مجزا خانه تکانی شود. دوم قانون این است که قبل از هر كاری سعی كنید متناسب با فضایی كه در اختیار دارید وسیله تهیه كنید نه بیشتر از آن. همین حرف، اول جلوی خرید لباس هایی كه شاید مجموعا یک بار پوشیده می شوند را می گیرد و این یعنی فضای بیشتر برای لباس های قابل استفاده و نظم پذیری بهتر فضای موجود.


یکی یکی از لباس ها دل بكنید
استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید. می توانید به درها سازه های پارچه ای جیب داری آویزان كنید كه خیلی چیز ها را می توانند درون خود جای دهند

سری به كمد لباس تان بزنید. یكی یكی لباس ها را ورق بزنید. كدام لباس ها را بیشتر از یك سال است كه نپوشیده اید؟! كمی با خودتان صادق باشید، بعد از این هم این لباس ها را نمی پوشید. یك بار از اینها دل بكنید و اگر نو و قابل استفاده هستند به خیریه ای اهدا كنید تا با این كار لبخندی روی لب كسی كه نمی شناسید بیاید. باز هم با این كار فضا خالی می شود. از لباس های كهنه دل بكنید. اگر رنگ رو رفته هستند و هیچ كاری غیراز دستمال ساختن نمی شود با آنها انجام داد، خب معطل چه هستید؟! این لباس ها را بازآفرینی كنید و به كشوی دستمال های آشپزخانه ملحق شان كنید.


دسته بندی یادتان نرود
اگر 2 كمد یا بیشتر در اختیار دارید لباس های رسمی را از لباس های دم دستی و راحتی جدا كنید. لباس های رسمی را به ترتیب رنگ بچینید تا انتخاب كردن آنها برای تان راحت تر باشد.


حساس های همیشگی
روسری ها از آن دسته پوشیدنی هایی هستند كه همیشه نگران چروك شدن آنها هستیم. یكی از راه حل ها آن است كه از چوب لباسی های چند طبقه استفاده كنید و روسری ها را روی آن تا كنید تا چروك نشوند. یك راه كم هزینه این است كه لوله دستمال كاغذی ها را بردارید به حلقه های كوچك تقسیم كنید. برش های عرضی در هر كدام ایجاد كنید و آنها را روی یك چوب لباسی قرار دهید. حالا هر روسری را از داخل یكی از این حلقه ها را رد كنید.


از جعبه ها كمك بگیرید
برای مرتب كردن كشو ها از جعبه ها كمك بگیرید. مثلا یك جعبه لیوان كه در حالت عادی 6 خانه دارد را بردارید و در هر خانه 2 جفت جوراب با رنگ های نزدیك به هم قرار دهید. برای مرتب كردن سایر قسمت های كشوها هم همین شیوه را ادامه دهید و جعبه ها را مرزهای لباس ها قرار بدهید. حتی لباس های كوچك هم به راحتی با این روش پیدا می شوند.


همه را آویزان نكنید
احتیاجی نیست همه لباس ها را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان كنید. لباس های كتان و رسمی را كه با تا كردن به راحتی چروك می شوند آویزان كنید. لباس ها با بافت های ضخیم مثل ژاكت ها و پولیور ها را تا كنید و در جعبه هایی كه برای تقسیم بندی فضای كمد تعبیه كرده اید، بچینید.


طبقه های پارچه ای
قسمت انتهایی از یك میله آویز كمد را برای طبقه های پارچه اختصاص دهید و خرده ریزه هایی كه ممكن است خیلی دنبال شان بگردید را در این وسیله جاسازی كنید؛ مثلا آستین های حجاب یا جوراب های جورواجور.


چمدان ها را بیرون بیاورید
نه! پیشنهادی برای سفر نداریم. شما همیشه در سفر نیستید پس همیشه از چمدان های تان استفاده نمی كنید. لباس هایی كه در تغییر فصل جمع شان می كنید را در چمدان ها قرار دهید. وقتی هم به سفر می روید و چمدان لازم می شوید لباس ها را داخل جعبه هایی بگذارید و گوشه ای از اتاق قرارشان دهید تا زمان بازگشت. اینطوری از فضای خالی داخل چمدان ها به خوبی استفاده كرده اید.


در كمدها را فراموش نكنید
استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید. می توانید به در ها سازه های پارچه ای جیب داری آویزان كنید كه خیلی چیز ها را می توانند درون خود جای دهند. مثلا دمپایی های شما در همین جیب ها جا می گیرند. یا شال هایی كه هنوز برای مرتب كردن شان، جایی پیدا نكرده اید. همه اینها می توانند در همین قسمت ساده از كمد قرار بگیرند.


مواظب كیف ها باشید
اگر از كیف های تان به خوبی مراقبت نكنید به مرور زمان شكل خود را از دست می دهند و چرمی های آنها در قسمت هایی، شكسته و پوسته پوسته می شوند پس بهتر است اگر فضا دارید آنها را آویزان كنید. در غیراین صورت سعی كنید به شكلی از بدفرم ایستادن یا تا خوردن آنها جلوگیری كنید. می توانید از ترفند قراردادن كیف ها درون یكدیگر كمك بگیرید.


نداشتن برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه
بیشتر مردم هنگام مرتب کردن کمد با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه می شوند که هفته ها و شاید ماه هاست از آنها استفاده نکرده اند. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند ببخشید. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند آنها را بردارند.


تعیین وظیفه برای افراد به منظور حفظ نظم
پس از مرتب کردن کمد لباس ها باید برای همیشه مرتب بودن آن هم فکری  کنید. لباس ها باید آویخته، تا، صاف و مرتب شوند. باید حداقل هفته ای یکبار لباس ها اتو شوند و به طور مرتب شسته شوند. چه کسی باید این کارها را انجام دهد؟ بیشتر کارها انجام نشده باقی می مانند زیر دو طرف فکر می کند این کار وظیفه دیگری است. به همین دلیل، باید بین خود و همسرتان تقسیم وظایف کنید تا هر کس وظیفه خودش را بداند و خانه هیچ گاه شلوغ نشود.


خرید محصولات سازمان دهنده، مشکل را برطرف می کند
محصولات سازمان دهنده لزوما مشکلات به هم ریختگی های خانه را برطرف نمی کند. بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفش های خود را درست داخل آن قرار ندهید کمکی به شما نخواهد کرد. پیش از خرید حتما به نیاز خود توجه کنید و بدانید که چگونه باید از آن استفاده کنید.


گاهی به داروخانه خانگی سری بزنید
قفسه داروها یا کشو و کابینتی که داروهای مورد نیاز اعضای خانواده در آن قرار دارد نیز یکی از همین بخش ها وکمدهایی است که حتما باید تمیز شود؛ اما چگونه تمیز کردن آن هم نکته مهمی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت. خیلی از خانم ها داروها را از داخل کمد و کابینت بیرون می آورند، کف کمد را تمیز می کنند و دوباره داروها را سرجای قبلی شان برمی گردانند؛ اما متخصصان هشدار می دهند و می گویند مرتب کردن داروها کاری دقیق تر و مهم تر از پاک کردن گرد و غبارهای داخل کمد است.توصیه می شود حتما هر از گاهی (حداقل سالی یک بار) داروها را کنترل کنید و آنهایی را که تاریخ شان گذشته است، دور بریزید و قرص هایی را که تاریخ آن نگذشته از قسمتی که تاریخ در آن قرار ندارد قیچی کنید.

 

عید نوروز,تبریک عید نوروز,اس ام اس عید نوروز


منابع: hamshahrionline.ir
bartarinha.ir
jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
آشنایی با اشتباهات رایج در زبان انگلیسی 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقب این اشتباهات در آشنایی باشید



اشتباهات آشنایی , پیشنهاد ازدواج

 

آشنایی مرحله ای است که نمی توان به طور دقیق گفت از کی شروع می شود اما هر شناختی که شما از لحظه مطرح شدن پیشنهاد ازدواج تا لحظه زیر یک سقف رفتن به دست می آورید، در بحث آشنایی می گنجد. عمق گرفتن این آشنایی تا حد زیادی در گرو تحقیق، دقت در روحیات و پرسیدن به جای سوالات است.

 

با این حال ممکن است کسانی باشند که سرسری این دوره را پشت سر می گذرند. اشتباهات بزرگ این دوره باعث می شود یک زندگی تلخ و ناخوشایند را تجربه کنید. این اشتباهات عبارتند از:

 

1- كافی نبودن پرسش

الف- پرسیدن، جنبه های عاشقانه ارتباط را مخدوش می سازد. طرف مقابل را ناراحت می کند و صحبت درباره مسائل مهم و جدی باعث می شود رابطه تان شکرآب شود.

 

ب- نمی خواهیم پاسخ پرسش های خود را بدانیم. ساده از کنار سوال ها می گذریم و دانستن درباره آنها را به بعد موکول می کنیم.

 

ج- می ترسیم متقابلاٌ همان پرسش ها را از ما بكنند.

 

د- نمی توانیم درباره چه موضوعاتی باید سوال كنیم.

 

2- نشانه های هشدار دهنده ی مربوط به مشكلات بالقوه را نادیده می گیریم.

الف- مسائل را كم اهمیت جلوه می دهیم.

 

ب- كارهای او را توجیه می كنیم.

 

ج- كارهای او را منطقی جلوه می دهیم.

 

د- مشكلات و مسائل را انكار می كنیم.

 

3- سازش عجولانه

الف- چشم پوشی از باورها و ارزش های خود

 

ب- سازش های عجولانه در علائق و فعالیت های فرد

 

ج- كناره گیری از خانواده و دوستان

 

د- امیدوار بودن به تغییر فرد بعد از ازدواج

 

4-تسلیم نیاز جنسی شدن

الف- عجله برای ازدواج و بهم رسیدن.

 

ب- برقراری تماس بدنی، حتی در حد گرفتن دست یکدیگر قبل از ازدواج که باعث احساس وابستگی، تعهد، اشتیاق پیش رونده و غیرقابل کنترل می شود.

 

5- تسلیم زرق و برق های مادی و ظاهری شدن

 

6- تقدم تعهد بر تفاهم

 

یعنی به جای آن که برایتان مهم باشد میزان هماهنگی و تفاهم تان با یکدیگر را بسنجید، احساس کنید همین تعامل و رابطه ای که دارید شما را مجبور به ادامه ارتباط تا مرحله ازدواج می کند. یعنی تعهدی که حس می کنید به نوعی شما را مجبور به ازدواج می کند. این تعهد ممکن است خیلی زیرپوستی و بدون آن که خودتان احساس کنید به وجود بیاید.

 

7- نادیده گرفتن تردیدها

 

8- «تفاهم» را بر «علاقه و محبت» مقدم دانستن

 

9- باور به داشتن توانایی برای تغییر دادن طرف

 

10- باور این نكته كه پس از ازدواج مشكلات كاهش می یابد

منبع: خانواده مطهر