سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آرامش در پاییز و زمستان


پرده‌هایی از رنگ سال برای دو فصل دوم سال

  • هندوانه‌ای: صورتی محكم
این رنگ، طیف رنگی سایت پنتون، كه تخصصی شناخت رنگ‌ها و معرفی رنگ‌های سال است به گیلاسی معروف است. شكوفه‌های گیلاس، دقیقا به همین رنگ هستند. گل هندوانه‌های تازه هم همین رنگ را دارند. یكی از رنگ‌هایی كه بیشتر از سرخ گلی به درد خانم‌ها در پوش‌شان می‌خورد. در كمربند، دستكش و كلاه، روبان روی كیف، تی‌شرت و حتی دستمال گردن می‌توان از چنین رنگ‌هایی استفاده كرد. به شرط این‌كه در بقیه بخش‌های‌تان مدام تكرار نشود. تغییر روحیه و نشاندن لبخند روی لب‌ها، ‌مهم‌ترین تاثیر روانی این رنگ است. شاید برای همین است كه در كره هر سال، جشن شكوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود. اسم دیگرش، صورتی محكم است!

با چه رنگی: گیلاسی ساخته شده برای این‌كه در كنار زرد خورشیدی یا سبز كاهویی قرار بگیرد اما در زمستان و پاییز با دودی هم عالی است.



  •  صورتی واقعی: معصومیت و آرامش
تنها یكی از پرده‌های رنگ انتخابی سال 90، همان صورتی واقعی است. در اصل آن رنگ‌هایی كه ما مدام صورتی صدای‌شان می‌زنیم، ‌این رنگ آرام است. رنگی كه برای همه سنین و مردان و زنان، هر دو قابل استفاده است. پیراهن مردانه برای زیر كت و شلوار، دامن لنگی پشمی، كفش، جوراب، پیراهن خواب و... همه و همه می‌توانند این رنگ ملایم را داشته باشند. به هر حال صورتی، رنگی زنانه است اما صورتی واقعی آن‌قدر ملایم است كه حتی مردان هم برای زیر یك كت و شلوار سرمه‌ای دست رد به سینه‌اش نزنند. مخصوصا در زمستان كه همه چیز تیره و كبود است. آرامش، لطافت و معصومیت، درست همان چیزهایی است كه با این رنگ به‌دنبالش هستید.

با چه رنگی: این صورتی با آبی آسمانی، سفید، آبی فیروزه‌ای و سبز روشن خیلی زیباتر می‌شود.





  •  گردویی روشن: چرك و زیبا
گردویی، پرده‌ای میان قرمز و قهوه‌ای است  اما چیزی كه شما می‌بینید به‌صورتی هم می‌زند. در اصل كمرنگ و چرك رنگ امسال، می‌شود همین گردویی ملایم یا همان رنگی كه خیلی از ما به «صورتی چرك» می‌شناسیم. یكی از رنگ‌های بسیار شیك برای استفاده در پاییز و زمستان، همین رنگ است. خیلی‌ها هم این رنگ را وقتی كمی برق داشته باشد، با پوست‌پیازی یا صدفی اشتباه می‌گیرند. یك بلوز یقه شومیز، ‌یك جفت نیم‌بوت، ‌یك روسری یا شال، ‌مانتو، پالتو، ‌دستكش، كیف، كیف پول و... می‌توانند در این رنگ باشند. با اینكه این رنگ بسیار آرام‌بخش است اما در بلندمدت می‌تواند كمی ایجاد افسردگی كند.

با چه رنگی: آبی تیره، دودی، نارنجی، مشكی، سفید و نقره‌ای رنگ‌هایی هستند كه می‌توانند این رنگ را بهتر جلوه دهند.



  •  گیلاسی روشن: لبخند بزنید
این رنگ، تند و تیزی سرخ گلی را ندارد ولی یكی از پرده‌های خوش‌رنگ، رنگ سال 90 است. در اصل پرده‌ای میان هندوانه‌ای و سرخ گلی است. این رنگ برای كوچولوها یكی از جذاب‌ترین رنگ‌ها قلمداد می‌شود. یادتان باشد وقتی دختربچه‌ای هوس یك لباس صورتی كرد، به احتمال خیلی زیاد، منظورش همین رنگ است نه صورتی ملایم. این رنگ در 2 فصل دوم سال، خیلی عالی است. چون كودك درون شما با چنین رنگی حسابی سرحال می‌شود. خوشحالی و لبخند، ارمغان‌های این رنگ هستند. جلیقه یا پلیورهای ظریف، لبه‌های روسری، ‌گردنبند و بند ساعت می‌تواند از این رنگ زیبا باشد.

با چه رنگی: بنفش، یاسی، ‌سفید، طلایی و كرم می‌تواند جلوه گیلاسی روشن را چند برابر كند.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
کوچ زمستان/بهرام پاییز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.