سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آداب كباب پختن



 

آداب كباب پختن

 

بیشتر ما ایرانی ها غذاهای كباب شده را دوست داریم.اگر هفته ای هفت روز غذایی كباب شده میل می كنید. برای تهیه و آماده سازی، پخت و سرو و نگهداری سفارش های زیر را لطفاً بخوانید.

 

 

قبل از كباب كردن

 

تمام لوازم ظروف پخت و سطوح كار را با محلول رقیق كننده تمیزو ضدعفونی كنید. ضدعفونی و تمیز كردن را قبل از شروع كار و پس از اتمام تهیه غذا انجام دهید سپس كلیه سطوح و لوازم را با آب تمیز بشویید و در صورت امكان از دستمال های آشپزخانه یا دستمال های كاغذی برای خشك كردن استفاده كنید.

ـ دست های خود را دست كم برای مدت ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون قبل از تهیه مواد غذایی به خوبی بشویید. در صورتی كه پس از تهیه یك غذا، مواد غذایی دیگری را آماده طبخ می كنید باید دوباره دست های خود را بشویید. دست هایتان را بعد از تماس با مواد غذایی خام مانند: گوشت، مرغ و غذاهای دریایی شست وشو دهید.

گوشت ها، انواع سالاد و مواد غذایی فاسد شدنی را تا قبل از آماده سازی در یخچال نگهداری كنید. در مسافرت ها و پیك نیك ها از كلمن استفاده كنید. كلمن را در مكان های سایه و به دور از پرندگان و حیوانات قرار دهید. مواد غذایی را قبل از پخت به طور ملایم حرارت دهید.اگر شما از ذغال بارپیكیو استفاده می كنید از مقدار كافی ذغال برای پخت كامل استفاده كرده و مطمئن شوید كه ذغال قبل از شروع پخت به خوبی قرمز و آتشین شده باشد.

 

 

در هنگام پخت

 

در صورت امكان مرغ را قبلا نیمه پز كنید. سپس آن را به سرعت كباب كنید. همواره مراقب باشید مواد غذایی را خارج از محدوده حرارتی خطرناك (۴ درجه سانتی گراد تا ۶۰ درجه سانتی گراد) نگهداری نمایید. در صورتی كه غذا در حین كباب كردن شروع به سوختن نماید سیخ های كباب را بالا برده و یا حرارت را كاهش دهید.

 

 

پس از پخت

 

غذای پخته شده را در یك ظرف یا سینی تمیز قرار دهید. مراقب باشید آب خارج شده از ماده غذایی خام بر روی غذاهای پخته شده نریزد.تمامی غذاها را برای جلوگیری از آلودگی ثانویه پوشیده نگهدارید. غذاهای آماده شده را فورا مصرف كنید. اگر باید غذا را گرم نگهدارید باید اطمینان حاصل كنید درجه حرارت آن ۶۰ درجه سانتیگراد یا بیش از آن باشد، باقی مانده غذا را در یخچال نگهداری كنید و هنگامی كه سرد هستند روی آن ها را بپوشانید. و قبل از مصرف، دوباره حرارت دهید.

 


ویدیو مرتبط :
نحثی 13 بدر (كباب خوردن یا كباب كردن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آداب دعا





آداب دعا

 

 

به مسجد رفتن و یا رو به قبله قرار گرفتن ، وضو گرفتن و خود را طهارت ساختن آداب هنگام دعا

 


گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای دعا، مقدم داشتن مدح و ثنای حضرت حق بر دعا و حاجت

 


مقدم داشتن صلوات بر دعا و حاجت ، اعتراف به گناهان ، استغفار از گناهان ، توسل جستن به معصومین

 


توجه قلبی به دعا،  اظهار خضوع و خشوع در دعا ، نام بردن حاجت در دعا ، در پنهانی و خفا دعا کردن



عمومیت دادن دعا ، دسته جمعی دعا کردن ، مقدم داشتن دیگران بر خورد در دعا ، بلند کردن دستها هنگام دعا


سجده نمودن در دعا ، اصرار و پافشاری داشتن در دعا  ، ترک شتاب در دعا ،در غیاب برادران دینی دعا کردن



گریه کردن و اشک از چشم جاری ساختن آداب پس از دعا

 


صلوات بفرستد ، دست بر سرو صورت کشد ، بگوید ماشاءالله لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم



مواظبت نماید تا مرتکب گناه نشود ، دست از دعا نکشد و پیوسته مأنوس با دعا باشد