سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۵ عادتی که افراد سالم و جذاب دارند



افراد سالم و جذاب

افراد سالم برایشان مهم نیست که دیگران چه می‌گویند و چه فکر می‌کنند.

 

آیا به دوست یا همکارتان حسادت کرده‌اید که اهل ورزش، لاغر و با پوستی درخشان است؟ شاید دوست شما زیبایی و سلامت و شادابیش را مدیون ژنتیک خوبش باشد اما مطمئناً عادات درست و مفیدی هم دارد که این ویژگی‌ها را حفظ کرده است؛ عاداتی که به زیبایی و تغذیه مربوط است.


اگر می‌خواهید در بهترین حالت ممکن جلوه کنید، باید به سختی تلاش کنید و توجه و تمرکز هوشیارانه در مورد تغذیه همیشگی، ورزش و سبک زندگی مناسب داشته باشید.

در این مطلب ۵ عادت افراد سالم و جذاب را نام می‌بریم که اگر باهوش باشید شما هم آن‌ها را در اولین فرصت ممکن فرا می‌گیرید.

۱- آن‌ها برنامه ریزی می‌کنند
افراد سالم از قبل می‌دانند که در طی ساعت‌ها و روزها و هفته‌های آینده چه چیزی قرار است بخورند و با برنامه‌ای که تعیین کرده‌اند می‌دانند که کجاها می‌توانند میان‌بر بزنند، زیاده روی کنند و سپس همان کالری خارج از برنامه دریافت شده را از دست بدهند. اگر قرار است امشب به رستوران بروند، احتمالاً روز قبل در خوردن زیاده روی نکرده‌اند و یا ۳۰ دقیقه بیشتر در باشگاه مانده‌اند تا ظرفیت کافی برای دریافت کالری اضافی حاصل از یک وعده سنگین و خوشمزه را داشته باشند.

۲- آن‌ها همیشه آماده‌اند
افراد متناسب و شاد به خودشان اجازه نمی‌دهند در معضل انتخاب غذا گیر کنند و جایی بمانند که انتخابی برای غذای سالم نداشته باشند تا مجبور شوند تنها برای رفع گرسنگی هر غذای ناسالمی را بخورند. افراد سالم همیشه هر جا که بروند، مقداری خوراکی سالم با خود دارند و برای همین در تله انتخاب‌های نادرست و ناسالم نمی‌افتند، تله‌ای که اغلب افراد سنگین وزن‌تر از آن‌ها دچارش می‌شوند! خوراکی‌هایی که اشخاص تندرست معمولاً با خود دارند این‌هاست: آجیل، پودر پروتئین، میوه‌های کم شیرین و سبزیجات تازه.

۳- آن‌ها حساب کالری هر چیزی را دارند
هر چند کالری شماری کلیشه‌ای و تکراری به‌نظر می‌رسد اما در حقیقت عادتی مؤثر برای حفظ وزنی متعادل است. افراد لاغر و شاد دقایقی را در روز صرف ثبت اطلاعات مفید در مورد خوراکی‌های مصرفی‌شان می‌نمایند، بنابراین با گرایشات مدرن " خوردن بدون نگرانی " مبارزه می‌کنند. آن‌ها با کمک اپلیکیشن‌ها یا تنها با قلم و کاغذ، پیگیر مراحل پیشرفت‌شان هستند. در پژوهش‌ها ثابت شده افردی که از یک ابزار برای پیگیری وضعیت وزن‌شان استفاده می‌کنند، بیشتر وزن کم می‌کنند.

۴- آن‌ها کمتر می‌خورند
صبح به‌خیر! بوی شیر بدون قهوه را حس کنید! همه ما احتمالاً می‌توانیم از میزان روزانه کالری دریافتی‌مان کم کنیم – مخصوصاً کالری که از منابع ناسالم و فرآوری شده مانند شکر تصفیه شده، چربی اشباع، کربوهیدرات‌های بد… به ما می‌رسد). افراد سالم کمتر می‌خورند؛ به همین سادگی. زندگی مدرن ما را از رژیم غذایی طبیعی که برای وجود نوع بشر در نظر گرفته شده دور کرده است. بیایید به جایگاه طبیعی و فطری مان برگردیم.

۵- بی اعتنا و بی توجه نیستند
افراد سالم و متناسب می‌دانند که ممکن است شما دیسیپلین شخصی‌شان، نیروی اراده‌شان و عزم راسخ‌شان را "وسواسی" یا "افراط آمیز" قضاوت کنید، اما اهمیتی نمی‌دهند. وقتی در آینه به خود نگاه می‌کنند احساس بسیار خوبی دارند. افراد سالم برایشان مهم نیست که دیگران چه می‌گویند و چه فکر می‌کنند، آن‌ها اطراف‌شان را با افراد سالم دیگری که درک و حمایت‌شان می‌کنند پُر کرده اند.


منبع:elmevarzesh.com

 


ویدیو مرتبط :
ریه ی افراد سیگاری و سالم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه موهایی سالم و جذاب داشته باشیم؟



 

موهای جذاب

 

چنانچه مو بمیرد، ما مجبور خواهیم شد که زمان، پول و انرژی زیادی صرف آن کنیم. مو از چند نظر قابل اهمیت است. جدا از این که رنگ و مدل مو تاثیر زیادی در چهره دارد و از دیدن آن لذت می بریم، وجود مو به دلیل بیولوژیکی نیز قابل توجه است، زیرا مو سر را گرم نگه می دارد و بدین ترتیب دمای بدن را تنظیم می کند.

 

مو بیرونی ترین لایه پوست بوده و مانند ناخن یک پوشش روپوستی است که عمدتا از پروتئین تشکیل شده است.

 

یک سلول مو در حدود سه تا چهار سال زنده است، تا زمانی که به نهایت رشد خود می رسد و می میرد. اکثر مواقع به جای تار موی مرده، تار دیگری جایگزین می شود.

 

روزانه از میان 80 تا 120 هزار تار مو در سر هر فرد، 50 تا 200 تار مو می ریزد. بنابراین وجود دسته ای موی ریخته شده بعد از هر حمام، امری طبیعی است. اما هنگامی که ریزش مو از این مقدار طبیعی بیشتر شود باید به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است دچار بیماری های پوست سر و در موارد بسیار نادر دچار کمبود مواد غذایی باشید.

 

 

برای داشتن موهای براق این گونه عمل کنید:

 

برای داشتن موهایی براق از آواکادو استفاده کنید. این گیاه حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب مورد نیاز مو است. برای این کار هسته یک عدد گیاه آواکادو را گرفته، آن را با یک عدد تخم مرغ له کنید و هنگامی که مو خیس و مرطوب است به آن آغشته کنید. حدود 20 دقیقه صبر کرده، سپس موها را چندین بار بشویید. توصیه می شود این کار را هفته ای یک بار برای موهای آسیب دیده و ماهی یک بار برای موهای سالم تکرار کنید.

 

چنانچه چند قطره از رایحه مورد علاقه تان را با ژل موی خود قبل از مصرف مخلوط کنید، موهایتان در عین زیبایی بسیار خوشبو نیز خواهد شد.

 

شما می توانید شامپوی معمولی خود را تنها با اضافه کردن چند قطره روغن مورد نیاز مو، به یک شامپوی گیاهی تبدیل کنید:

 

- قوطی شامپو را تا نصف پُر از آب کرده و 240 سی سی از شامپو را در آن رقیق کنید. سپس حدود 20 قطره روغن استوخودوس به آن اضافه نمایید.

 

برای متعادل نگه داشتن PH پوست سر و هم چنین داشتن هایلایت طبیعی رنگ قرمز می توانید از سرکه سیب ، به علاوه دو برابر مقدار آن آب داغ استفاده کنید. البته ممکن است تا حدی بوی نامطبوع داشته باشد، اما بسیار موثر است: این محلول را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. مدتی صبر کنید تا مو کمی خشک شود. سپس طبق معمول، موهای خود را بشویید.

 

موهای جذاب


کوتاه کردن مو

 

چنان چه در آستانه طاسی قرار دارید، موهای خود را کوتاه کنید. یکی از اشتباهاتی که چنین افرادی مرتکب می شوند، شانه زدن بیش از حد مو است. در صورتی که اگر مو کوتاه شود، شیک تر و جذاب تر به نظر می رسد و در این صورت خود فرد نیز قادر است به راحتی مو را به مدل دلخواهش درآورد.

 

موها را با روغن های گیاهی نظیر زیتون و روغن بادام شیرین، که همگی اکسیرهای عالی برای مو هستند و در عین حال قابل دستیابی نیز می باشند، چرب کنید. چنان چه موهای سنگین دارید، از روغن نارگیل استفاده نمایید. بهتر است ابتدا موها را کمی مرطوب کنید. سپس آن ها را با مقداری از این روغن های گیاهی آغشته نمایید.

 

به مدت 30 دقیقه کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و روی آن را با حوله گرم بپوشانید و سپس موها را با شامپو بشویید. بدین وسیله می توانید آسیب دیدگی را کاهش دهید.

 


یک مِش زیبای خانگی

 

عسل و زاج سفید(ترکیب آلومینیومی موجود در داروخانه) را با هم ترکیب کرده تا خمیر غلیظی به دست آید.

 

سپس با نوک انگشت آن را به موها بمالید و به مدت 45 دقیقه در آفتاب بنشینید در نهایت موهایتان را با شامپو بشویید. در این صورت شما هایلایت سه رنگه ای روشن تر از رنگ طبیعی موی خود خواهید داشت.

 

بعد از حمام بهتر است مدتی صبر کنید. سپس موهایتان را به مدل دلخواه درست کنید، چرا که در این فاصله مو تقریبا خشک می شود. توجه داشته باشید موی خیس بسیار آسیب پذیرتر است.

 

فاصله زمانی مناسب برای تجدید رنگ مو، برای موهای یک رنگ، حداقل 4 هفته و برای موهای هایلایت و لولایت 8 هفته است.

 


برای داشتن موهای نرم و صاف، در مدت کوتاه، چنین عمل کنید:

 

چند قطره روغن زیتون را در کف دست خود ریخته و به نوک موهایتان بکشید. این روش برای موهای سخت و شکننده نیز بسیار مناسب است. همچنین می توان برای این کار از چند قطره لوسیون دست نیز استفاده کرد. خواهید دید به چه راحتی قادرید موها را به مدل دلخواه در آورید.

 

با استفاده از سایه چشم طلایی رنگ می توانید ظرف مدت کوتاهی موها را هایلات کنید. کافی است از یک ابر یا اسفنج آرایشی برای این کار استفاده کنید.

 

شب ها به خصوص وقتی هوا سرد است، در اتاقتان از دستگاه بُخور استفاده نمایید. با این کار از خشک شدن موهایتان جلوگیری کرده اید، زیرا گرم کننده ها باعث خشک شدن هوا و در نتیجه خشکی مو می شوند.

 

برای داشتن موهایی سالم و با نشاط، هر چند وقت یک بار فقط ریشه ها را با شامپو شسته و به نوک مو نرم کننده بزنید و سپس بشویید.

 

بعضی از مردم به اشتباه فکر می کنند که باید مو را با سشوار خشک کنند. این کار درست نیست. فقط کافی است رطوبت مو را تا حدود 90 درصد بگیرید. بعد دست نگه دارید. بدین ترتیب جلوی آسیب دیدگی آن را گرفته، باعث می شوید مو پف کند و مدل مو خود را نشان دهد. البته اگر موی سالم داشته باشید که خوب اصلاح شده باشد.

 

اگر عادت دارید موی خود را دم اسبی ببندید، بهتر است چندین ساعت در روز آن را باز بگذارید تا مو استراحت کند. هم چنین بهتر است موهایتان را به هنگام بستن خیلی به عقب نکشید و هیچ گاه با موی بسته نخوابید.

 

برای داشتن یک مدل موی زیبا از آرایشگر خود بخواهید به جای آن که زیر آن را صاف و یک دست بزند، آن را پله پله کوتاه کند. در این صورت مو پُرپشت تر به نظر می رسد.