سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۴ روش قطعی برای مهار انتقادات درون



روشهای مهار انتقادات درونی

سناریوی انتقادات درونی را کنار بگذارید

 

بی‌خاصیت. پشت گوش انداز. مردد. این‌ها القابی هستند که دوستم خودش را مستحق آنها می‌داند که البته موجب حیرت من می‌شود. در واقع از نظر من او هم موفق است و هم زیبا که در اوقات فراغتش شیرینی‌های فوق‌العاده‌ایی برای خانواده‌اش می‌پزد. بله، آشپزی می‌کند! (گیج شدم چون من نه آشپزی بلدم و نه وقت آن را دارم). اما این روزها زمزمه‌های منفی درون بر او غالب شده و موفقیت‌هایش را با خاک یکسان می‌کند.

بیائید درباره‌ی واگویه‌های منفی درون که همه‌ی ما گاه و بیگاه داریم، صحبت کنیم. چرا باید این واگویه‌ها که فقط بر زخم‌های نمک می‌پاشند، تحمل کنیم؟ این هفته، می‌خواهم به خودتان در قالب من یا خودتان به عنوان یک مادر، خواهر، بهترین دوست نگاه کنید. قسم می‌خورم که تلاشتان را می‌کنید و معرکه‌تر از آنچه تصور می‌کنید، هستید. بعلاوه، ازآنجایی که همه‌ی ما به کمک نیاز داریم، ازاین چهار نکته‌ بهره ببرید.


۱. از سکون دست بردارید و وارد عمل شوید.
تمرکز بر عواقب ناخوشایند، دست‌یابی به راه حل را معدوم می‌کند. به جای آنکه وقت خود را معطوف افکار مغلوبانه نمائید، به اندیشه‌های برتری‌جویانه متمایل شوید تا انرژیتان به سوی اقدامات متمایز هدایت شود. گام‌های موثق یا دیدگاه‌های جدید که اکنون یا دفعه‌ی بعد که با موقعیتی مشابه مواجه شدید، می‌تواند نتیجه را تغییر دهند، چه هستند؟ هدفمند بودن نیروبخش است و تمرکز ما را از ناکامی‌های جاری به سمت امیدواری سوق می‌دهند.


۲.با خودتان مهربان باشید.
تجسم کنید عزیزترین فرد زندگیتان از آنچه به خودتان نسبت می‌دهید، چه تصوری خواهد کرد و یا اگر دیگری این حرف‌ها را درباره‌ی او می‌زد، شما چه تصوری از او پیدا می‌کردید. هنگامی که انتقادات درونی‌ام آغاز می‌شود، از خودم می‌پرسم که آیا می‌خواهم دخترم نیز چنین نگرش را نسبت به خودش داشته باشد؟ فقط همین تفکرات مجبورم می‌کنند تا سناریوی انتقادات درونی را کنار بگذارم.


۳.استنتاجات منفی خود را به چالش بکشید.
آیا یک انتقاد از سوی رئیستان حقیقتا بدان معناست که نحوه‌ی عملکرد شما پایین‌تر از حد متوسط است؟ آیا رفتارهای کودکتان که شما را عصبانی می‌کند حاکی از آن است که او به مشاوره نیاز دارد؟ از خودتان بپرسید که آیا استنتاجات ناخودآگاه و انتقادی شما صحیح هستند، یا خیر؟ آیا حقیقتا قابل اثبات هستند؟ خودتان قاضی شوید، عدله و حقایق را یکی یکی برشمارید.
تذکر: هنگامی که آشفته و نگران هستید، این امر چندان سهل و آسان نیست. بنابراین برای آنکه روند درستی در پیش گیرید، ابتدا باید آرامش پیدا کنید.


۴. از تمرکز بر خود دست بکشید و به دیگران توجه کنید.
(این نکته‌ی مورد علاقه‌ی من است). تحقیقات حاکی از آن است که یکی از بهترین شیوه‌های عدم تمرکز بر نقص‌ها و کمبودهای خود، خرسند نمودن دیگران است. پس بیائید شروع کنیم. احساستان در روزهایی که دوستتان اخلاق فوق‌العاده‌ی شما را تحسین کرده یا شما از تمجید کرد را به خاطر آورید. همین حالا همین کار را برای دیگران انجام دهید. هنگامی که این مقاله را به اشتراک می‌گذارید، آن را برای دوستان خود نیز بفرستید و از سه صفت فوق‌العاده‌ی او تمجید کنید، زیرا ممکن است او نیز مانند شما، از واگویه‌های منفی درونش رنج می‌برد.


امیدوارم روزی برسد که از شر این زمزمه‌های منفی خلاص شویم، اما تا آن زمان ما به کمک یکدیگر نیاز داریم. شجاعت به خرج دهید و زمزمه‌های درونی را با فریادهای عاشقانه و حمایتی بیرون بریزید.
منبع : آی بانو
 


ویدیو مرتبط :
علیرضا پناهیان: برای کمک به غزه، باید جریان مهار انقلاب اسلامی را از درون محاکمه کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت کی‌روش با بازی با آمریکا/ قطعی بودن دیدار در صورت همگروه نشدن در جام جهانی



موافقت کی‌روش با بازی با آمریکا,جام جهانی

موافقت کی‌روش با بازی با آمریکا/ قطعی بودن دیدار در صورت همگروه نشدن در جام جهانی

کارلوس کی‌روش موافقت خود را برای انجام دوستانه با تیم ملی آمریکا اعلام کرد.

پس از این که علی کفاشیان اعلام کرد که فدراسیون فوتبال آمریکا برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایران پیشنهادی را ارائه کرده است، جزئیات بیشتری از این پیشنهاد اعلام شده است.

 رییس فدراسیون فوتبال آمریکا در تماسی که با کارلوس کی‌روش داشته، به وی اعلام کرده که علاقمند است تیم ملی ایران پیش از حضور در جام جهانی 2014 برزیل اردویی را در آمریکا برگزار کند.

پس از این پیشنهاد مسئولان فدراسیون فوتبال نیز در جریان این پیشنهاد قرار گرفتند و با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد دیدار ایران و آمریکا قطعی است.

بر اساس اخبار منتشر شده قرار است تیم ملی ایران پیش از حضور در جام جهانی برزیل و در راه سفر به برزیل، اردویی را در آمریکا برگزار کند که در صورت هم گروه نشدن این دو تیم در جام جهانی برزیل ایران و آمریکا در یکی از ایالت‌های آمریکا پیش از جام جهانی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

کادر فنی تیم ملی اعلام کرده که با توجه به بعد مسافت ایران تا برزیل اردوی آمریکا می‌تواند برای تیم ملی ایران مفید باشد. /ایسنا