سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۳ راز نخست بهبود خلاقیت



 

3راز نخست بهبود خلاقیت

 

من در انجام هدف هایم یک آماتور بودم. من برای سال ها مثل یک آدم بی اراده که هیچ خلاقیتی از خود ندارد ,بودم. ولی حالا خلاقیت من در بعضی چیز ها شکوفا شده است. به خلاقیت که فکر می کنم یک تعریف از آن به دست می آورم " دارا بودن نمایش ابتکار و هنر یا عقل در اختراعات" چه کسی این وضعیت را می خواهد؟

 

من خودم را به پیشرفت های شخصی عادت داده ام ، من برای بالا بردن خلاقیتم کار سختی داشتم. و از این که توانستم به خوبی خودم را تا حد زیادی اصلاح کنم خوشحالم. من به سختی به چیزی فکر نمی کنم. چگونه این کار را انجام می دهم؟ در این جا من بعضی از راز هایی را که من برای کمک به شما آورده ام می آید..

 

 

۱) ورزش منظم ماهیچه ی خلاق

 

مطالعات زیادی روی مغز انسان ها انجام شده است و از نتایج آن این گونه مشاهده شده که مغز هایمان به ماهیچه ها شباهت زیادی دارند.، که این معنی می دهد که هرچه ما از آن بیشتر استفاده کنیم قوی تر می شود. زمانی که شما فرصت هایی را برای استفاده ی این ماهیچه فراهم کنید، مخصوصا زمانی که فقط برای خنده خلاقیتتان بالا می رود.

 

بعضی از کار هایی که در این باره می توانید انجام دهید:

 

انجام بازی های فکری مثل شطرنج

گفتگو درباره ی مسائل به جای نوشتن آن ها در یک لیست و تلاش برای به کار بردن تصاوری و علائم

درست کردن و کار روی پازل های سخت و اذیت کننده

به جای خواندن یک کتاب، از عروسک های بچه هایتان یکی را انتخاب کرده و در مورد آن ها هنگام خوابشان یک داستان تعریف کنید.

 

3راز نخست بهبود خلاقیت


۲) شناخت خلاقیت هایتان در محیط اطراف و برنامه ریزی برای زمان

 

آیا شما می دانید که در کجا بهترین فکر را دارید؟ بهترین عقیده های من در ۳ محل ایجاد می شود: زمانی که دوش می گیرم، در پیاده روی های طولانی و در ماشین. در این مکان ها تنهایی و استراحت کیفیت فعالیت های من را بالا می برد و ذهن من برای مشکلات راه حل بهتری پیدا می کند. بنابراین وظیفه ی شما این است که هر کجا که خلاقیت تان در محیط بهتر است زمان بندی کنید تا زمانی زیادی را در وقتتان را در آنجا بگذراید.

شما برای شناسای میط اطراف خود باید هوشیاری زیادی داشته باشد تا برای شما هی چیز ضایع نشود. به اطراف به صورت ویژه و مخصوص نگاه کنید، گویی که برای این کار به شما جایزه می دهند. من به پیاده روی نیاز دارم چون به وسیله ی آن خلاقیتم بالا می رود. یاد بگیرید تا در استراحت هم خلاقیت داشته باشید.

 

 

۳) در روش خود قبول کنید که بیشتر شاد باشید

 

کتاب ها کمک زیادی به گسترش خلاقیت های من کرده است. " یک ضربه به پهلو" نام یک کتاب خنده دار کوچک است ومن آن را به شما پیشنهاد می کنم. در آن درباره ی گفتن "جواب درست" و "دومین جواب درست" و جواب بعدی درست بحث شده است. آن برپایه این نکته که در زمانی ما مدرسه می رفتیم برای جواب هر تست یک جواب درست وجود داشت اما این دیدگاه در مسیر زندگی متفاوت است.

 

3راز نخست بهبود خلاقیت

 

یک جواب درست به بالا بردن خلاقیت ما کمک می کند، ما بار ها شده است که یک جواب درست به یادمان می آید. بنابراین با دادن یک جواب هم راه پیشرفت را داریم و می توانید جواب های دیگر را نیز مطرح کنیم. آن روش که فقط یک جوتاب درست وجود دارد ظالمانه است. بیشتر اختراعات مهم در قدم اول غیر ممکن و مضحک به نظر می آمدند.

 

زمانی که شما در طوفان ذهنی هستید نمی توانید وضعیت را به خوبی درک کنید. و این باعث عقب افتادن شما می شود. زمانی که شما از پیشنهاد های من استفاده کنید مطمئنا خلاقیتتان بهبود پیدا می کند. من در حال حاضر از خلاقیت هایم در کار ها لذت می برم. حالا من در برابر موانع و مشکلات راحت تصمیم می گیرم و با آن ها راحت تر برخورد می کنم.

 


ویدیو مرتبط :
خلاقیت و نوآوری حسابداری منابع انسانی نرم افزار و سخت افزار بهبود و بازسازی سا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز خلاقیت افراد موفق در چیست؟


بیشتر مواقع بزرگ ترین مانع افراد برای رسیدن به اهداف خود، آغاز کار است. استارت کارها سخت ترین مرحله انجام کارهای مختلف است. همان طور که قانون اول نیوتن نیز می گوید: اگر جسم در حالت سکون باشد تا ابد ساکن می ماند.





صبح بخیر: بیشتر مواقع بزرگ ترین مانع افراد برای رسیدن به اهداف خود، آغاز کار است. استارت کارها سخت ترین مرحله انجام کارهای مختلف است. همان طور که قانون اول نیوتن نیز می گوید: اگر جسم در حالت سکون باشد تا ابد ساکن می ماند.

بسیاری از افراد نمی توانند کاری که در فکر دارند را آغاز کنند به همین دلیل، هیچ گاه دست به هیچ کار جدیدی هم نمی زنند.

چاره چیست؟ چگونه می توان برای عملی کردن ایده ها به خود انرژی لازم را داد؟ شاید راحت ترین راه این باشد که فرد دیگری شما را مجبور کند – به طور مثال، اگر فلان کار را به فلان شکل ممکن و در فلان مدت انجام ندهی، از کار اخراج خواهی شد. اما راه دیگر این است که خودتان در خودتان انگیزه و تحرک لازم را ایجاد کنید.


با تهدید  و تحت فشار بودن نمی توان برای مدت طولانی پیشرفت کرد. سرانجام زمانی می رسد که از این وضعیت خسته می شوید و ممکن است همه چیز را رها کنید. بنابراین، برای آغاز کارها بهترین راه چیست؟

تشخیص و تعیین:

•    مواردی که دوست دارید و
•    کارهایی که می توانید با امکانات موجود انجام دهید. (کاری که در حد و اندازه خود است انجام دهید تا در صورت شکست، خیلی ضرر نکنید.)

بیشتر مواقع فقط چهار دلیل منطقی می تواند برای شروع نکردن یک کار وجود داشته باشد:

•    عادت
•    نداشتن امکانات لازم
•    بالا بودن هزینه های برآورد شده
•    دروغ گفتن به خود در مورد علاقه مندی ها

چهارمین گزینه بسیار مهم است و بیشتر میان افرادی رواج دارد که نمی توانند ایده های خود را عملی کنند. بیشتر افرادی که می گویند می خواهند شغل جدیدی داشته باشند، با فرد جدیدی آشنا شوند یا رژیم بگیرند، فقط حرف می زنند و در مسیر رسیدن به اهداف خود هیچ تلاشی نمی کنند. آنها چون به شرایط کنونی خود عادت کرده اند، برایشان دشوار است از راحتی خود دست بکشند و خود را در سختی بیندازند.

اما مساله مهم این است که اگر در مسیر رسیدن به اهداف و ایده های خود قدم نگذارید و تلاش نکنید، همیشه تصور می کنید از عهده این کار بر نمی آیید. یا بهانه هایی همچون هزینه و پرخطر بودن شغل را بیان و خود را توجیه می کنید. 

اما راهکار این مشکل چیست؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. خطرات و هزینه های اولیه را کاهش دهید تا بتوانید وارد مسیر اهداف خود بشوید. وقتی استارت کار را زدید، باید از دیگران کمک بگیرید.

به طور مثال، با یکی از دوستان خود در مورد مشکلاتی که با آنها روبه رو هستید صحبت کنید. به طور مثال، من واقعا دوست دارم کار جدیدی شروع کنم اما فکر می کنم نمی توانم تنهایی آن را شروع کنم.

سپس با یکدیگر فهرستی از امکانات موجود - تا حد امکان بسیار دقیق و شفاف - تهیه کنید. در شغل جدید باید برای خود تعیین کنید به دنبال چه هستید. با بررسی مسایل مختلف شاید تصمیم بگیرید خودتان به تنهایی آن را انجام دهید و شرکت خود را راه اندازی کنید یا برای دیگران کار کنید.

برای تعیین این مسایل باید مذاکراتی داشته باشید. اما برای آغاز کار، منتظر پایان یافتن همه صحبت های خود نمانید. به یاد داشته باشید که عادت تنبلی و بی تحرکی شما باید اینجا از بین برود. 



بنابراین، پس از مکالمات اولیه جایی که تصمیم گرفتید شغل بعدی خود را با کمپانی دیگری آغاز کنید، سعی کنید شرکت های مناسب ایده های خود را پیدا و با افرادی که مسوول هستند صحبت های ابتدایی را آغاز کنید.

در ملاقات بعدی، شما و دوستتان فهرستی از کمپانی ها و شرکت هایی را خواهید داشت که ممکن است شما را استخدام کنند.

در این مرحله باید برای خود ضرب الاجل تعیین کنید. به طور مثال یک هفته به خود زمان بدهید. سپس گزارش کارهایی که انجام داده اید را به دوست خود بدهید. یا توضیح دهید که چرا و به چه دلیلی هیچ کار مفیدی انجام نداده اید.  

آیا خودتان به تنهای نمی توانید برای خود ضرب الاجل تعیین کنید؟ هم بله، هم خیر. بله برای اینکه شاید سنگی در تاریکی باشد. خیر برای اینکه خودتان هم می دانید احتمالا بدون فشار دیگران هیچ حرکتی نخواهید کرد.

فرض را بر این بگذاریم که هیچ کاری برای محقق شدن اهداف خود انجام نمی دهید. در ملاقات بعدی با دوست خود باید دلیل آن را برای دوست خود توضیح دهید. مثلا شاید بیمار بوده اید و استراحت می کرده اید. یا شاید کاری انجام نداده اید زیرا تصور می کنید تلفن زدن به شرکت ها و تقاضای کار از آنها کمی برایتان سخت و ناراحت کننده است.

اگر این طور است، باید با همفکری دوست خود کارها را کوچک تر و آسان تر کنید.  به طور مثال، از طریق دوستان و آشنایان به شرکت های مرتبط معرفی شوید. در این حالت نیازی به تماس گرفتن با شرکت ها یا ارسال رزومه نیست.

همه حرف اینجا است که باید سخت ترین مرحله، یعنی آغاز یک کار جدید را تحمل کنید تا بتوانید در مسیر موفقیت های خود قرار بگیرید.