سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۱۸ توصیه به آقایان از بارداری همسر تا زایمان




۱۸ توصیه به آقایان از بارداری همسر تا زایمان

 

1) اگر همسر شما در حال تغییر روش زندگی مانند ترک سیگار و... و آماده شدن برای بارداری است از او حمایت کنید. اگر شما نیز چنین عادتی دارید شروع به ترک آن کنید.

 

۲) مدام همسرتان را در آغوش بگیرید. بسیاری از زنان طی این دوره خاص از زندگی از در آغوش گرفته شدن لذت می برند.

 

۳) هر از چند گاهی، بدون دلیل خاصی برایش گل بخرید.

 

۴) عادت کنید که هر از چند گاهی کتاب بارداری مورد علاقه خود را باز کنید و با همسرتان به مطالعه آن بپردازید.

 

۵) بدون آنکه از شما درخواست شود، کارهای منزل مانند گردگیری و نظافت را انجام دهید.

 

۶) اگر همسرتان از حالت تهوع و استفراغ رنج می برد، سعی کنید غذای موردعلاقه اش را فراهم کنید.

 

۷) برای همسر و فرزند در راه تان هدیه بخرید.

 

۸) ترجیحا سعی کنید در این مدت حیوانی در خانه نگه ندارید.

 

۹) همسر خود را برای ویزیت دوره ای نزد پزشک زنان همراهی کنید و سعی کنید اطلاعات مهمی را که پزشک بر آن تاکید می کند به خاطر بسپارید.

 

۱۰) سوالات خود و همسرتان (مانند آمیزش جنسی در دوران بارداری) را از پزشک همسرتان بپرسید.

 

۱۱) به یاد داشته باشید که باوجود تمام مشکل های بارداری مانند تهوع، سردرد و افزایش وزن همسرتان، بارداری یک معجزه است. سعی کنید با کمال آرامش از این دوران لذت ببرید و بعدا با مرور خاطرات گذشته به سختی های پدر و مادر شدن نگاهی بیندازید.

 

۱۲) در مورد میزان و نوع فعالیت های بدنی همسر باردارتان مانند پیاده روی، کارهای خارج و داخل منزل، با پزشک مشورت کنید.

 

۱۳) اگر مجبورید چند ساعتی را از همسرتان دور باشید، حتما با او تماس تلفنی برقرار کنید و به او بگویید که به او و فرزند در راهش فکر می کنید.

 

۱۴) اگر در مورد سلامتی همسر و فرزند نقش تان به عنوان یک پدر خوب یا آینده فرزندتان احساس نگرانی می کنید، آن را با همسرتان در میان بگذارید. بدانید این افکار شما نه تنها باعث ناراحتی او نمی شود بلکه می فهمد که در این تغییر بزرگ زندگی و نحوه برخورد با آن تنها نیست.

 

۱۵) اگر همسرتان دوست دارد، برای کاهش تنش های روحی و بدنی، سر، پشت و پاهای او را ماساژ دهید.

 

۱۶) تلاش کنید کارهای شخصی همسرتان مانند آویزان کردن لباس های شسته شده، کارهای بانکی و مرتب کردن وسایل شخصی او را انجام دهید.

 

۱۷) سعی کنید برنامه کاری خود را طوری تنظیم کنید که همراه همسرتان برای انجام سونوگرافی بروید.

 

۱۸) در حوالی زایمان مرتبا به همسرتان بگویید که چقدر او و زندگی کردن با او را دوست دارید و بی صبرانه تولد فرزندتان را انتظار می کشید.


منبع:روزنامه سلامت


ویدیو مرتبط :
دیابت بارداری و زایمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هایی برای لباس پوشیدن در بارداری!



 

 

توصیه هایی برای لباس پوشیدن در زمان بارداری!

 

 

آیا شما باردار هستید و برای نحوه ی لباس پوشیدن خود به مشکل برخورد کرده اید و نمی‌دانید که چه لباسی را انتخاب کنید ؟ ما برای دوره بارداری و لباس پوشیدن تان چندین توصیه داریم .

 


1. از لباس‌های که جنس ترکیبی و مصنوعی دارند دوری کنید ، زیرا حساسیت زا هستند و باعث آلرژی شما می‌شوند .

 


2. بهتر است از جنس‌های طبیعی و نرمی مانند : کتان ، نخ ، پشم استفاده کنید و بخصوص جنس و بافت نخ از همه ی این بافت‌ها بهتر است .

 


3. از لباس‌های که در قسمت‌های شکم ، و پاها خیلی تنگ هستند استفاده نکنید و نپوشید زیرا به فرزندی که داخل شکم دارید ضرر می‌رسانید .

 

 

4. بیشتر از لباس‌های استفاده کنید که حالت دامن و یا پیراهن‌های آزاد را دارند و به آنها لباس بارداری گفته می‌شود استفاده کنید .

 


5. از سوتین‌های مخصوص دوره ی بارداری استفاده کنید و حتما از گن‌های مخصوص دوره ی بارداری استفاده کنید . اگر توصیه می‌کنیم که از سوتین و یا از گن‌های مخصوص استفاده کنید ، علت این است که به علت بارردای اعضای بدنتان بزرگ می‌شوند و بعد از فارغ شدن به مشکل برخورد خواهید کرد ، اگر این توصیه‌ها را اجرا نمائید به همان فورم اولیه زمان قبل از بارداری خواهید برگشت .

 


6. اگر در فصل زمستان و در زمان سردی هوا باردار هستید ، توصیه می‌شود که حتما یک شلوار گرم را در زیر شلوار ، دامن و یا پیراهن خود بپوشید که سرما به بدن شما نفوذ نکند و دچار مشکل نشوید .

 


7. برای لباس پوشیدنتان در فصل زمستان متذکر می‌شویم که اگر می‌خواهید از پلیور استفاده کنید ، بهتر است از پلیور‌های بی آستین استفاده کنید . زیرا پلیورهای آستین دار به علت آستینی که دارند و در نتیجه تنگ تر می‌شوند ، خانم‌های باردار را اذیت می‌کند . و اگر هم بخواهند که یک سایز بزرگ تر را استفاده کنند ، شاید در ناحیه ی آستین بزرگ تر باشد اما جلوه ی خوبی را به شما نمی‌دهد .

 


8. در سه ی ماه ی اول بارداری اگر مایل نیستید که کسی بفهمد که شما باردارید بهتر است از لباس‌های گشاد اما شلوارهای معمولی خودتان استفاده کنید زیرا هنوز و در این دو یا سه ماه ی اول شکمتان آن قدر بزرگ نشده است ، که شلوارهایتان را نتوانید استفاده کنید اگر این نکات را رعایت کنید کسی تا سه ماه اول به این موضوع پی نخواهد برد . این نکته را متذکر شدیم زیرا بعضی از خانم‌ها دوست دارند باردار شدنشان را کسی متوجه نشود .

 


9. در ماههای بعدی توصیه می‌شود از لباس‌هائی استفاده کنید که دارای جنسی لخت هستند و پارچه آنها می‌افتد و به بدن شما نمی‌چسبد .