سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۱۰ موضوع برای گفتگو با همسر وقتی حرفی برای گفتن ندارید



گفتگو با همسر

اگر بین شما دو نفر علاقه مشترکی وجود دارد می‌توانید درمورداین موضوع خاص صحبت کنید

 

چیزهای کمی در زندگی هست که انجامشان توام با استرس خواهد بود: اولین کارتان، گرفتن گواهینامه، فارغ‌التحصیل شدن و البته حرف زدن با عشقتان. اصلاً با عشق زندگی‌تان باید درباره چه حرف بزنید؟ مطمئناً دوست ندارید حرف زدنتان حوصله‌اش را سر ببرد ولی حتماً نمی‌خواهید که متوجه به هم خوردن عصبی دندان‌هایتان هم بشود. نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و عادت‌های عصبی‌تان را با این ۱۰ موضوع گفتگو به کلی کنار بگذارید.

۱. او
می‌دانید آدم‌ها دوست دارند همیشه و در هر شرایطی درمورد چه موضوعی صحبت کنند؟ خودشان! اینکار نه تنها به او نشان می‌دهد دوست دارید بیشتر درموردش بدانید، بلکه زمان زیادی او را مشغول حرف زدن می‌کند و شما لذت می‌برید. پس از خودش بعنوان یک موضوع استفاده کنید. با پرسیدن سوالات کلیشه‌ای مثل «امروز حالت چطوره؟» یا سوالات بزرگتری مثل «بزرگترین هدف زندگیت چیه؟» شروع کنید. صدها سوال وجود دارد که می‌توانید امتحانشان کنید.

۲. علایق مشترک
اگر بین شما دو نفر علاقه مشترکی وجود دارد می‌توانید درمورد این موضوع خاص صحبت کنید. مطمئناً بحث لذت‌بخشی هم خواهد بود. البته زمانی اینکار را بکنید که علاقه مشترکی بین‌تان وجود داشته باشد و اگر نمی‌دانید که علاقه مشترکی دارید یا نه آنوقت باید کمی درموردش تحقیق کنید. این شما را به موضوع شماره ۱ یعنی پرسیدن از علایقش می‌رساند.

۳. علایق او
خوب، تصور کنید که او عاشق موتورسواری است و این موضوع برای شما به هیچ عنوان جذاب نیست. هیچ اشکالی ندارد! باز هم می‌توانید از آن بعنوان یک موضوع گفتگو استفاده کنید. این کار شما به او نشان می‌دهد که بااینکه به آن موضوع علاقه‌مند نیستید باز هم برای علاقه‌مند شدن به آن و دانستن بیشتر درموردش تلاش می‌کنید.

۴. اتفاقات اخیر
وقتی هیچ موضوعی برای صحبت کردن ندارید، آسانترین کار چیست؟ البته اتفاقات روزمره. به یکی از جالب‌ترین اتفاقات اخیر در دنیا اشاره کنید. می‌تواند موضوعی جدی باشد که در اخبار شنیده‌اید یا موضوعی خنده دار که در یک شوی تلویزیونی دیده‌اید.

۵. آب و هوا
مطمئناً منظورمان این نیست که بپرسید، «بیرون هوا چطوره؟» به هیچ عنوان این کار را نکنید چون شبیه به یک فرد حوصله‌سربر به نظر خواهید رسید که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به جای گفتن حرف کلیشه‌ای مثل این، مثلاً اگر بیرون هوا خیلی گرم است هوشمندانه بگویید، «این گرما واقعاً مسخره است! واقعاً دلم یه بستنی میخواد!» که با گفتن این می‌توانیم امیدوار باشیم که با هم برای خوردن بستنی بیرون بروید یا حداقل مکالمه‌ای بین‌تان شروع شود.

۶. تجربیات زندگی
می‌توانید گفتگو را با تعریف کردن بعضی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین خاطراتی که در زندگی داشته‌اید راه بیندازید و این احتمال هم وجود دارد که بعد از آن صحبت به اتفاقات مهمی که در طول زندگی‌تان رخ داده است برسید. در هر دو حالت، تعریف کردن تجربیات زندگی موضوع فوق‌العاده‌ای است چون هیچ انتهایی ندارد.

۷. تحسین و تمجید
شما از اینکه یک نفر ازتان تعریف کند خوشتان نمی‌آید؟ مطمئنم هیچکس وجود ندارد که بدش بیاید. تحسین دیگران نه‌تنها حس خوبی می‌دهد بلکه شروع‌کننده خوبی برای گفتگو است. می‌توانید با گفتن اینکه پیراهن جدیدش چقدر به او می‌آید شروع کنید و بعد بپرسید آن را از کجا خریده است و بعد بگویید که آنجا یکی از فروشگاه‌های محبوب شماست. می‌بینید؟ یک تعریف کردن ساده شما را به یک علاقه مشترک هدایت کرده و وارد یک مکالمه طولانی‌تان می‌کند. و مطمئن باشید کنار این احساسی فوق‌العاده به او داده‌اید!

۸. هر چیز خنده‌دار
شوخ‌طبعی یک ویژگی اخلاقی است که معمولاً همه از آن خوششان می‌آید. پس چطور است که با یک موضوع خنده‌دار به طرفتان نشان دهید که موجود جالب و بامزه‌ای هستید؟ می‌توانید با تعریف کردن یک جوک خنده‌دار که قبلاً شنیده‌اید شروع کنید یا یک موضوع خنده‌داری را مطرح کنید که چند وقت پیش در تلویزیون شنیده بودید. نکته اینجاست که او را بخندانید. مطمئناً او هم چیزهایی برای اضافه کردن به موضوعات خنده‌دار شما خواهد داشت و به همین ترتیب کل بعدازظهر را کنار هم خوش خواهید گذراند!

۹. کار/دانشگاه
اگر با هم همکار هستید یا به یک دانشگاه می‌روید، این موضوع خاص برایتان آسان‌ترین موضوع خواهد بود. می‌توانید درمورد محیط کارتان یا چیزهایی درمورد کارتان که از آن خوشتان یا بدتان می‌اید حرف بزنید. می‌توانید درمورد سخت بودن تکلیف هفته گذشته صحبت را شروع کنید، همین حرف ساده می‌تواند شما را به گفتگویی عالی درمورد اینکه تا ۵ سال آینده چه کارهایی می‌خواهید بکنید بکشاند.

۱۰. سوالات
از هر چه بگذریم بالاخره به سوال کردن‌ها می‌رسیم. شما از کسی خوشتان آمده است، پس احتمالاً چیزهای زیادی درمورد او نمی‌دانید. هیچ راهی برای شناختن یک نفر بهتر از این نیست که از خودش سوال بپرسید. علاوه بر اینکه ۹۹٪ از آدم‌ها جواب دادن به سوال درمورد خودشان را دوست دارند. این باعث می‌شود احساس خاص بودن کنند. از او بپرسید گروه موزیک موردعلاقه‌اش کدام است، شغل آرزوهایش چه بوده یا خیلی ساده، اینکه آخر هفته می‌خواهد چکار کند. این سوال‌ها بحث فوق‌العاده‌ای را بین‌تان شروع می‌کند.

منبع: مردمان

 


ویدیو مرتبط :
حرفی برای گفتن نیست.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه سرگشاده همسر رحماندوست به احمدی‌نژاد: موضوع چیست؟!



 

 

 

نامه سرگشاده همسر رحماندوست به احمدی‌نژاد: موضوع چیست؟!

 

همسر مجتبی رحماندوست مشاور سابق امور ایثارگران رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد گفت: بركناری رحماندوست باعث تعجب و بهت و حیرت همه دوستان و مردم شده‌است و سؤال برانگیز كه چه اتفاقی افتاده و موضوع چیست؟ زیرا این چنین بركناری‌ها در دولت‌های باثبات معمول نیست.

به گزارش ، طاهره كیانی‌پور همسر مجتبی رحماندوست مشاور امور ایثارگران رئیس‌جمهور در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران كه رونوشت آن در این خبرگزاری موجود است، نوشت:

بسمه تعالی

با عرض سلام و ادب و خدا قوت

اولا: به عنوان همسر جناب آقای دكتر مجتبی رحماندوست از شما تشكر می‌كنم كه همسرم را به زندگی من برگردانیدید و بار مسئولیت خدمت به خانواده‌های ایثارگران را از دوش او برداشتید البته ایشان این كار را سلب توفیق می‌دانند.

ثانیا: گلایه‌ای كنم كه چرا این‌گونه؟!! این كار باعث تعجب و بهت و حیرت همه دوستان و مردم شده‌است و سؤال برانگیز كه چه اتفاقی افتاده و موضوع چیست؟ زیرا این چنین بركناری‌ها در دولت‌های باثبات معمول نیست.

ثالثا: در سایت‌های خبری آمده است كه این بركناری‌ها به خاطر ناكارآمدی و ضعف در عمل این افراد بوده است. من هم با بركناری افراد ناكارآمد مخصوصا آنها كه از بیت‌المال حقوق می‌گیرند، موافقم. اما در مورد ایشان بر اساس آنچه كه در زندگی خود می‌بینم، او بیشترین ساعات عمرش را خالصانه برای خدمت به مردم و ایثارگران و دفاع از حقوق آنها صرف می‌كنند.

وی حدود 80 ساعت را خارج از خانه به سر می‌برد و با انجام كار شبانه‌روزی و اقامت دو شب در هفته در محل كار خود یادآور نوع فعالیت‌های مسئولان در سال‌های اول انقلاب بوده‌است. گرچه جنابعالی در این مورد پیشتاز بر دیگران هستید.

تعداد سفرهای استانی كه ایشان برای ایثارگران هر دستگاه در شهرهای مختلف دارند كمتر از سفرهای استانی هیئت دولت نبوده است ضمنا قابل ذكر است كه ایشان همواره خود را سرباز رهبر معظم انقلاب اسلامی و حامی دولت اصولگرا و شخص جنابعالی می‌داند.

حتما شما می‌دانید كه ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است و گذران زندگی ما از طریق حقوق دانشیاری او تامین می‌شود و تاكنون هیچ‌گونه حقوقی از ریاست جمهوری دریافت نكرده است...../تحلیل:عصرایران