سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۱۰ غـذا بـرای تـقـویـت هـوش



 

 

۱۰ غـذا بـرای تـقـویـت هـوش

 

بهتر است از غذاهایی که ارزش غذایی ندارند بپرهیزید،غذاهایی که فقط باعث چاقی شما میشوند، نه تنها حافظه شما را تقویت نمی کنند بلکه کلسترول خونتان را نیز بالا می برند .

 

این ده ماده غذایی به ترتیب زیر می باشد :

 

 

۱- اسفناج :
اسفناج به دلیل بافت های گیاهی که دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می کند.تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می کنند،پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند.اسفناج به دلیل آنزیم هایی که در برگ های آن وجود دارد،سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد.و هوش را تقویت می کند.اسفناج دارای ماده ی دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می باشد.و هم چنین برای افرادی که دارای عارضه ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز می باشد.

 

 

۲- قهوه :
قهوه دارای موادی مانند :آنتی اکسیدانها،آمینو اسید،ویتامین و مینرال است.بخصوص اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه مفید است.قهوه ی هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد .

 

۱۰ غـذا بـرای تـقـویـت هـوش

 

 

۳- غلات:
غلاتی مانند سویا ،لوبیا،نخود فرنگی،عدس سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم می باشد .

 

 

۴- میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند.میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

 

۱۰ غـذا بـرای تـقـویـت هـوش

 

۵- تخم مرغ :
تخم مرغ ماده ی بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این که مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی که جنینی را در رحم دارند،تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است .

 

 

۶- ماست :
آیا می دانید یک پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ای می باشد.امگا ۳ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند .اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند،تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد .

 

۱۰ غـذا بـرای تـقـویـت هـوش

 

۷- انبه :
این میوه ماده ی دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.با این که میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد.هنگامی که گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است .

 

 

۸- سیب زمینی :
محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات های،که به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند .

 

۱۰ غـذا بـرای تـقـویـت هـوش

 

۹- ماهی :
ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سریع تر سلول های مغز می شود . در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود .ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است .

 

 

۱۰- شکلات :
شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می شود،البته بهتر است شکلات هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا شکلات هایی را که حاوی شیر باشند.

 

 


ویدیو مرتبط :
معرفی بازی فکری هـوش سنـج برای گوشی های اندرویدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ تـوصـیـه بـرای پیـشـگیـری از درد گـردن



درد گردن,درمان گردن درد

درد گردن

 

▪ هنگام راه رفتن یا نشستن سعی کنید بدن و سرتان را صاف نگه دارید به طوری که سر در امتداد ستون فقرات قرار گیرد.

 

▪ هنگام کارکردن از خم کردن گردن با زاویه بیش از ۲۵ درجه سانتی گراد به مدت طولانی خودداری کنید زیرا خیلی از دردهای گردن ناشی از خم کردن مداوم گردن است. مثلا کاربران حرفه ای رایانه که مجبورند ساعت ها در یک وضعیت نامناسب قرار گیرند، بهتر است ارتفاع صندلی شان را با صفحه مانیتور متناسب کنند.

 

▪ اگر هنگام کار با رایانه مجبورید سرتان را بیش از حد به صفحه نزدیک کنید، احتمال دارد دچار عیوب انکساری چشمی شده باشید و با مراجعه به پزشک و استفاده از عینک یا تغییر نمره آن می توانید مشکل را به راحتی حل کنید.

 

▪ موقع خواندن کتاب یا روزنامه گردنتان را خم نکنید. روزنامه را بالاتر نگه دارید. به این ترتیب فشار کمتری به گردنتان وارد خواهد شد.

 

▪ بعضی ها هنگام مطالعه با شکم روی زمین می خوابند. در این حالت انحنای ایجاد شده در ستون فقرات پشت و گردن ممکن است باعث درد در ناحیه گردن شود.

 

▪ بروز گردن درد در دندان پزشکان بسیار شایع است. اگر دندان پزشک هستید، بهتر است نحوه نشستن صحیح را بیاموزید. سعی کنید تا حد امکان به بیمار نزدیک شوید. زاویه فک او را طوری تنظیم کنید که نیاز نباشد تنه خودتان را خم کنید. استفاده از روشنایی و دید غیرمستقیم با آینه اهمیت زیادی در پیشگیری از دردهای عضلانی و درد ناشی از ستون مهره های گردنی دارد.

 

▪ در انتخاب بالش خود دقت و از گذاشتن بالش های بسیار نرم یا سفت زیر سرتان پرهیز کنید. ارتفاع بالش نباید زیاد باشد زیرا باعث ایجاد زاویه در ناحیه گردن می شود و می تواند مشکل ساز باشد.

 

▪ در مسافرت های طولانی یا وقتی مجبورید روی صندلی استراحت کنید، از بالش های طبی مخصوص (c شکل) استفاده کنید تا فشار کمتری به گردنتان وارد شود.

 

▪ حین رانندگی صندلی را طوری تنظیم کنید تا به فرمان نزدیک تر شوید در غیر این صورت مجبور می شوید دستانتان را بیش از حد دراز کنید تا به فرمان برسانید. این کار معمولا به مهره های گردنی فشار وارد می کند و باعث ایجاد درد خواهد شد.

 

▪ هنگام کار در حالت نشسته چند حرکت کششی انجام بدهید. هر ساعت یکبار از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. این کار بازده و کارایی تان را نیز بالا می برد.

منبع:salamat.ir