سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۱۰ خط قرمز برای مردان



 

 

۱۰ خط قرمز برای مردان



پیشگیری از ابتلا به بیماری و مراجعه به پزشک به منظور بررسی وضعیت بدن قبل از ایجاد بیماری، معمولاً کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اکثر افراد پس از مشاهده علائم بیماری و زمانی که بیماری به مرحله خطرناک رسیده است به پزشک مراجعه می کنند. این مسئله در مردان شیوع بیشتری داشته و مطابق با آمار انجام شده، تعداد دفعات مراجعه آنها به متخصص در مقایسه با زنان کمتر است. توجه به علائم و مراجعه زود هنگام به پزشک پس از مشاهده بهترین راه برای تشخیص بیماری در مراحل اولیه است. به عقیده متخصصان، درصد زیادی از مردان به برخی علائم شایع که خبر از احتمال ابتلا به سرطان را می دهد، توجهی نمی کنند. این علائم عبارتند از:

 

● نشانه های غیر عادی
اگر چه احتمال ابتلا به سرطان سینه در مردان، وجود ندارد، اما در صورت مشاهده هر گونه تغییر در شکل ظاهری سینه و بروز توده یا تغییر رنگ پوست و ترشحات غیر طبیعی باید به پزشک مراجعه شود.
با افزایش سن، احتمال بروز درد در نواحی مختلف بویژه سر و کمر افزایش پیدا می کند. اما به عقیده متخصصان دردهای مزمن و شدید یا دردهایی که بطور ناگهانی، فرد را درگیر می کند، ممکن است، نشانه ابتلا به سرطان باشد و مراجعه زودهنگام به پزشک در این زمان ضروری است.

 

 

● تغییر شکل غدد لنفی
تورم یا تغییر شکل و اندازه غده یا رشته های لنفی در ناحیه زیر بغل و گردن یا دیگر نقاط بدن، از دیگر نشانه های سرطان است. به عقیده متخصصان در صورتی که این علائم بیش از یک ماه مشاهده شود. مراجعه به پزشک ضروری است.

 

 

● تب
بالا رفتن درجه حرارت بدن بدون علت، یکی دیگر از نشانه های ابتلا به سرطان بویژه سرطان خون است که بی توجهی به آن و مراجعه نکردن به متخصص، شانس تشخیص زودرس و درمان سریع را کاهش می دهد.
کاهش وزن
از دست دادن سریع بیش از ۱۰ درصد وزن بدن در مدت کوتاه بدون پیروی از الگوی غذایی لاغری، نیاز به مراجعه سریع به متخصص دارد.

 

 

● افسردگی و درد شکمی
به عقیده متخصصان، ابتلا به سرطان با بروز نشانه های مختلفی همراه بوده که دو علامت، درد در ناحیه شکم و تغییر در حالت روانی، در بیماران مبتلا به سرطان های دستگاه گوارش شایع تر است. در صورتی که این تغییرات مزمن شده و با علامت دیگری مانند تغییر رنگ مدفوع به رنگ خاکستری همراه شود، بهتر است به پزشک مراجعه شود.

 


● خستگی
خستگی از دیگر علائم شایع در مردان مبتلا به سرطان است. این علامت در صورتی که بانشانه های دیگر از جمله تب همراه باشد، ممکن است نشانه گسترش سرطان خون یا سرطان معده در مراحل اولیه باشد.
به عقیده پژوهشگران، خستگی های مزمن که پس از استراحت، رفع نشده و با دیگر نشانه ها همراه باشند، نیاز به بررسی دارند.

 

۱۰ خط قرمز برای مردان

 

● سرفه
سرفه از نشانه های ابتلا به بیماری های شایع ویروسی مانند آنفلوآنزا و آلرژی بوده و در برخی موارد از عوارض جانبی مصرف داروها به شمار می رود. سرفه های بدون علت و مزمن که بیش از سه تا چهار هفته طول بکشد، باید جدی گرفته شود و مراجعه به متخصص در این زمان ضروری است. سرفه های مزمن در بسیاری از موارد، از نشانه های ابتلا به سرطان یا دیگر بیماری ها مانند برونشیت مزمن یا برگشت اسید معده محسوب می شوند.

 

 

● اختلال در عمل بلع
افرادی که هنگام بلع غذا در ناحیه گلو احساس درد یا ناراحتی می کنند، باید به پزشک مراجعه کنند. اختلال در قورت دادن مواد غذایی از نشانه های احتمال ابتلا به سرطان مری یا دیگر سرطانها است که باید جدی گرفته شود.

 

 

● تغییر رنگ پوست
ایجاد جوش یا لک های بدون دلیل، تغییر رنگ پوست و بهبود نیافتن آن پس از درمانهای اولیه، خطرناک بوده و از نشانه های ابتلا به سرطان پوست است. اکثر زنان پس از مشاهده کوچکترین تغییرات در پوست به پزشک مراجعه می کنند در حالی که این مسئله در مردان از اهمیت کمتری برخوردار است.

 

 

● خونریزی
مشاهده خون در ادرار یا مدفوع بدون سابقه ابتلا به بیماری خاص، یا دفع خون از طریق دهان، باید جدی گرفته شود. در برخی موارد، این نشانه ها با بیماری هموروئید یا عفونت مثانه اشتباه گرفته شده، در صورتی که ممکن است نشانه ابتلا به سرطان مثانه یا روده بزرگ باشد.

 

● دهان
لکه های سفید یا تغییر بزاق دهان، از نشانه های ابتلا به سرطان دهان بوده که در مردان سیگاری بیشتر مشاهده شده و مراجعه به پزشک در صورت ایجاد کوچک ترین تغییر ضروری است.

 

 

● مشکلات روده و مثانه
با افزایش سن مردان، مشکلات دفع ادرار بیشتر مشاهده می شود. تکرر ادرار و از دست دادن توانایی کنترل آن از علائم شایع ابتلا به سرطان بوده که باید هرچه سریعترآن را با متخصص در میان گذاشت.


ویدیو مرتبط :
۱۰ کارت قرمز عجیب فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا باقری به خط قرمز دیگری تبدیل می شود؟



علی باقری,سعید جلیلی

واکاوی نقش علی باقری برای سعید جلیلی

آیا باقری به خط قرمز دیگری تبدیل می شود؟

علت اصلی تغییر در معاونت دبیرخانه شورای امنیت، نزدیکی بیش از اندازه جلیلی به باقری بود. جلیلی به یک دست راست واقعی نیاز داشت. او برای این که اختیارات کافی به باقری بدهد، با برکناری سیدمهدی بخارایی‌زاده، اداره امور سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی را نیز منحل و در معاونت امور بین‌المل ادغام کرد.

وقتی سعید جلیلی به عنوان نخستین مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه دوم سیما، حضور یافت، مجری برنامه سوالی از او پرسید که بیش از جلیلی به  احمدی‌نژاد برمی‌گشت. از او درباره خط قرمزهای احتمالی دولت آینده‌اش پرسیده شد و او پاسخ گفت: «همه باید مساوی باشند و در دولت نباید برای افرادی گارانتی و ضمانت گذاشت تا هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند و یا به خاطر پست و یا نسبت محیط امنی برای خود ایجاد کنند».

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، هرچند مخاطب و موضوع اصلی چنین پرسشی و چنان پاسخی برای هر ایرانی روشن و آشکار است، اما خود سعید جلیلی نیز از داشتن همکارانی که بیش از حد به آن‌ها نزدیک است، مستثنی نیست.

علی باقری کنی کسی است که در این هشت سال هر کجا جلیلی بوده همراهش رفته است. بعضی از حامیان جوان جلیلی، باقری را خوش‌تیپ‌ترین مرد ایران می‌خوانند؛ در احوالات اسفندیار رحیم‌مشایی هم آمده که در سال ۵۷ او خوش‌تیپ‌ترین انقلابی رامسر بود.

علی باقری از دانشگاه پدری تا شورای عالی امنیت ملی

علی باقری، در همان دانشگاهی تحصیل کرده که سعید جلیلی درس خوانده است. اگر سعید جلیلی میهمان تهران و این دانشگاهش شده بود، علی باقری با امام صادق غریبه نبود. چه این که قائم مقام آیت الله مهدوی کنی در این دانشگاه آیت الله محمدباقر باقری کنی بوده و هست.

کسی که به گفته یکی از دانش‌آموختگان امام صادق، اگرچه کسی خارج از دانشگاه نمی‌شناسدش، اما در امام صادق همه او را می‌شناسند. آیت الله محبوب امام صادقی‌ها، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری نیز هست.

به رغم این که برخی تحلیلگران خارجی دلیل برجسته بودن نقش علی باقری در پرونده هسته‌ای را ارتباطات خانوادگی او می‌دانند و معتقدند باقری به دلیل آیت‌الله‌زاده بودن و خویشاوندی برادرش با مقام معظم رهبری به این جایگاه برکشیده شده، اما واقعیت جز این است. باقری سال‌های سال است که دست راست سعید جلیلی به حساب می‌آید.

زمانی که سعید جلیلی به سمت معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه منصوب شد، کلیدی‌ترین اداره کل این معاونت را به رفیق سال‌های دور و دیرش سپرد. علی باقری از پائیز ۸۴ مدیر کل اروپای مرکزی و شمالی وزارت خارجه شد و تا سه سال بعد در این معاونت وزارت امور خارجه حضور داشت.

وقتی در سال ۸۶، جلیلی راهی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شد، باقری در ابتدا نتوانست او را همراهی کند، چرا که به عنوان دست راست جلیلی خود به سرپرستی معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه برکشیده شد

. جلیلی در ماه‌های نخست در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، با معاون بین‌الملل زمان علی لاریجانی، یعنی جواد وعیدی همکاری کرد. وعیدی اگرچه اصولگرا بوده و هست و پیش از آن در جام جم و همشهری سابقه روزنامه‌نگاری داشت و پس از پایان همکاریش با شورای عالی امنیت ملی به همشهری دیپلماتیک رفت و اینک هم رئیس حوزه ریاست سازمان بازرسی کل کشور است، گزینه مطلوب سعید جلیلی نبود.

با این که در اصولگرایی وعیدی تردیدی نبوده و نیست، اما علت اصلی تغییر در معاونت دبیرخانه شورای امنیت، نزدیکی بیش از اندازه جلیلی به باقری بود.

جلیلی به یک دست راست واقعی نیاز داشت. او برای این که اختیارات کافی به باقری بدهد، با برکناری سیدمهدی بخارایی‌زاده، اداره امور سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی را نیز منحل و در معاونت امور بین‌المل ادغام کرد. باقری در تابستان ۱۳۸۷ به معاونت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رسید و یکی از اصلی‌ترین اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران شد.

علی باقری پس از آن همواره نقشی پررنگ در مذاکرات داشته. او به نوعی سمت سخنگوی تیم مذاکره‌کنندگان را نیز یافت و همواره در خط مقدم گفت‌وگوهای رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده قرار دارد. او دو هفته پیش از اعلام کاندیداتوری جلیلی به دانشگاه تهران رفت و در دفاعی تمام قد از عملکرد رئیس خود، عملکرد گذشتگان به ویژه حسن روحانی را زیر سوال برد.

با کاندیداتوری جلیلی در انتخابات و کناره‌گیری لنکرانی از رقابت‌ها بسیاری گمان می‌کردند ستادهای پایداری به طرفه‌العینی در اختیار جلیلی قرار خواهد گرفت.

با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص ریاست یکی از اعضای ارشد پایداری، یعنی لنکرانی یا میرکاظمی بر ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، او بار دیگر یار گرمابه و گلستان خویش را به دیگران ترجیح داد و علی باقری را رئیس کرد. این گونه دبیر و معاون شورای عالی امنیت ملی، هر دو به مرخصی یک ماهه رفتند.

حالا سعید جلیلی نشان داده که همچون سلف خود، علاقه ویژه‌ای به برخی از اطرافیان خود دارد و در هر سمتی که باشد، خواه یک سمت دیپلماتیک، خواه یک سمت امنیتی و خواه یک سمت تشکیلاتی، نزدیکان خود را حتی به شایسته‌ترین‌ها ترجیح خواهد داد. آیا ممکن است در صورت ریاست جمهوری جلیلی، باقری نیز برای او تبدیل به خط قرمز شود؟/فریادگر