سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

یک ترکیب جادویی که از هر خمیردندانی بهتر است


سلامت دندان در تندرستی کامل انسان اهمیت بسیاری دارد. عفونت‌های دهان می‌توانند باعث ایجاد مشکل در سایر نقاط بدن نیز بشوند.

مجله بازده: سلامت دندان در تندرستی کامل انسان اهمیت بسیاری دارد. عفونت‌های دهان می‌توانند باعث ایجاد مشکل در سایر نقاط بدن نیز بشوند. ناراحتی قلبی، سکته‌ی مغزی، زوال عقل و مشکلات تنفسی، همگی با عدم سلامت دندان در ارتباط هستند.

برای سالم نگه داشتن بدن، توصیه می‌شود به صورت منظم به دندان‌پزشک مراجعه کنید. ولی بین زمان‌های مراجعه به دندان‌پزشک چه کاری باید انجام دهید؟ بهترین راه حفظ سلامتی دهان چیست؟

یک ترکیب جادویی که از هر خمیردندانی بهتر است

خمیردندان روغن نارگیل شاید اتفاق جدیدی در سلامت دندان باشد. به دلیل ایجاد حساسیت، خمیردندان‌ها و دهان‌شوی‌های رایج در بازار بسیار آزاردهنده هستند. شاید بسیاری از کسانی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند، از شنیدن این خبر خوش‌حال شوند؛ دانشمندان در حال پژوهش درباره‌ی جایگزینی روغن نارگیل به جای خمیردندان هستند.
 
استفاده از روغن نارگیل برای شست‌وشوی دندان، اخیرا مورد استقبال قرار گرفته است و دلیل موجهی هم برای این استقبال وجود دارد؛ عمل‌کردش شگفت‌آور است. روغن نارگیل ویژگی‌های عجیب ضدباکتری دارد که بر این اساس مزیت‌ برجسته‌ای برای سلامت دهان دارد.

در پژوهش اخیر در موسسه‌ی فناوری اتلون در مورد روغن‌های مختلف و مزیت‌های‌شان برای سلامت دهان، به این نتیجه رسیدند که روغن نارگیل در میان روغن‌های دیگر بهترین عمل‌کرد را دارد. این روغن وقتی با آنزیم‌های گوارشی ترکیب می‌شود، عمل‌کرد فوق‌العاده‌ای در توقف رشد باکتری‌ها در دهان خواهد داشت. این عمل‌کرد در مورد باکتری با جهش استرپتوکوک نیز وجود دارد.
 
اس موتانس یا موتانس (جهش‌یافته‌های) استرپتوکوک، باکتریِ‌ تولیدکننده‌ی اسید لاکتیک است. این باکتری به فرآیند پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگ‌سالان کمک می‌کنند؛ از مواد قندی انرژی می‌گیرد و فضای دهان را اسیدی می‌کند. سپس این فضای اسیدی، ‌مواد معدنی (فسفات کلسیم) مینای دندان را حل می‌کند باعث پوسیدگی آن می‌شود.

دکتر دامیان بِرَدی، پژوهش‌گر ارشد موسسه‌ی فناوری اتلون، می‌گوید: "ترکیب آنزیم اصلاح شده‌ی روغن نارگیل با محصولات مربوط به بهداشت دهان و دندان جایگزین فوق‌العاده‌ای برای افزودنی‌های شیمیایی است، به ویژه آن‌که با غلظت‌های نسبتا پایین نیز می‌تواند عمل می‌کند. همچنین، با توجه به این‌که مقاومت باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها در حال افزایش است، باید توجه‌مان را به شیوه‌های جدید مبارزه با عفونت‌های میکروبی معطوف کنیم".
 
یک ترکیب جادویی که از هر خمیردندانی بهتر است

استفاده از راه‌حل‌های طبیعی‌تر برای تولید خمیردندان بهترین گزینه برای هر کسی است که می‌خواهد از کاربرد مواد شیمیایی آسیب‌رسان خودداری کند. گونه‌های بسیاری از خمیردندان‌ها حاوی تری‌کلوسان، سدیم لوریل سولفات، فلوراید و شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام هستند. هر کدام از این مواد شیمیایی می‌توانند برای سلامتی‌مان مشکل‌ساز باشند.

تری‌کلوسان در بروز اختلال در غدد درون‌ریز تاثیرگذار است که می‌تواند باعث ابتلای انسان به سرطان‌های مختلف و متعددی شود. هم‌چنین سدیم لوریل سولفات، که باعث ایجاد کف در خمیردندان می‌شود، می‌تواند بر جوانه‌های چشاییِ زبان تاثیر منفی بگذارد و باعث شود مزه‌ی تلخی را بیش‌تر احساس کنیم.
 
کار رایج دیگری که با روغن نارگیل می‌توان انجام داد، گرداندن آن در دهان است. می‌توانید به راحتی ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با شکم خالی به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه در دهان‌تان به آرامی بچرخانید. پس از این مدت، روغن نارگیل را از دهان‌تان بیرون بریزید.

به اعتقاد بسیاری، این کار سموم و باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. این کار هم‌چنین برای بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است. آیا می‌خواهید از روغن نارگیل به جای خمیردندان استفاده کنید؟ با این دستورالعمل ساده می‌توانید این کار را انجام دهید!
 
مواد لازم:
  • نصف فنجان روغن نارگیل
  • ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۱۵ الی ۳۰ قطره عرق نعنا، آب لیمو، یا اسانس روغن

یک ترکیب جادویی که از هر خمیردندانی بهتر است

روش تهیه:

این مواد با هم مخلوط کنید و با اطمینان و آرامش به عنوان خمیردندان از آن استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
تکنیک هایی برای داشتن ترکیب بندی بهتر در عکاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیب رنگ های جادویی برای خانه های ایرانی



دکوراسیون - بیشتر خانه های ما ایرانی ها به رنگ سفید و خانواده آن رنگ آمیزی می شوند. شاید ترکیب رنگ سفید و آبی یا سفید و گلبهی را زیاد دیده باشیم. اما باید بدانید رنگ های زیبا و متنوع دیگری نیز می توان برای دیوارهای اتاق های مختلف خانه انتخاب کرد. حتی اگر رنگ های ملایم مد نظر شماست، باز هم ترکیبات متنوعی وجود دارند که کمک کننده هستند. در این مطلب چند پیشنهاد بسیار جالب از طراحان دکوراسیون داخلی برایتان ذکر کرده ایم.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
1.  قرمز روی قرمز

برای قرمز کردن دیوارها خوب است از رنگ قرمز گوجه ای استفاده کنید و حدود 6 بار رنگ روی رنگ بیاورید تا حسابی عمیق و جاندار شود. سپس می توانید از قرمز مایل به قهوه ای روی گچ بری های دیوار استفاده کنید تا حالت سایه ایجاد شود و دیوار کمی کنتراست پیدا کند. این ترکیب رنگ بسیار عمیق، آتشین و هیجان انگیز است اما شاید جالب باشد بدانید، اتاقی با این رنگ برای استراحت بسیار مناسب است. رنگ قرمز شما را به درون می کشد. قرمز برای اتاق مطالعه نیز مناسب است.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
2. توسی و ماهونی (قهوه ای مایل به قرمز)

توسی بسیار ملایم که ته مایه آبی دارد بسیار آرامش بخش است و حسی همچون آسمان و اقیانوس دارد. این رنگ برای اتاق مطالعه بسیار مناسب است. این رنگ به هیچ وجه حس رنگ آبی خالص که شاید کودکانه به نظر برسد را ندارد زیرا بیشتر حجم آن را توسی تشکیل داده است. برای گچ بری های دیوار نیز به جای رنگ های سفید یا سیاه از رنگ قهوه ای شکلاتی استفاده کنید – درست همچون زمین در مقابل آسمان.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
3. توسی و یاسی

برای رنگ آمیزی خانه هایی که کنار دریا هستند می توان از رنگ زیبای توسی برای دیوارها و برای تزئینات آن از رنگ یاسی بسیار روشن استفاده کرد. این ترکیب رنگ بسیار معنوی و نورانی است و درخشش درونی دارد.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
4. آبی و سبز

دیوارهایی با رنگ آبی رنگ و رو رفته که با رنگ سبز احاطه شده اند بسیار جالب توجه هستند. این ترکیب رنگ، به نوعی یادآوری کننده اقیانوس در روزهای آفتابی و قدم زدن در کنار دریا است. می توانید در این ترکیب از رنگ کبالت (نقره ای-سفید) و صورتی خاکی نیز استفاده کنید تا ببینید با احساسات شما چه می کند.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
5. آبی روی آبی

این ترکیب رنگ بسیار کلاسیک و سنتی است. به طوری که دیوارها آبی کم رنگ هستند و گچ بری های دیوار به رنگ آبی آسمانی و پررنگ تر رنگ آمیزی می شوند. همچون انعکاس آب های سرد در آسمان در یک غروب زمستانی. این ترکیب رنگ تا حدی تمایل به توسی و نوعی درخشندگی دارد. بنابراین، با گذشت زمان هرگز رنگ کهنه گی به خود نمی گیرد. این رنگ بسیار کمرنگ و محو است و به همین دلیل، موجب آرامش و شادی می شود.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
6. بادمجانی و سبز-توسی

استفاده از رنگ بنفش تیره روی دیوارها بیانگر عمق فضا است. این رنگ بسیار عمیق است و تنالیته تندی دارد. به همین جهت، می توان کمی جسارت به خرج داد و در کنار چنین رنگ تندی، از ترکیب رنگ سبز-آبی هیجان انگیز نیز استفاده کرد. این رنگ برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن چندان مناسب نیست زیرا خیلی پررنگ است. اما می توانید از آن برای اتاق مطالعه، کتابخانه یا اتاق آرایش خانم ها استفاده کنید.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
7. سبز و قهوه ای

دلیل اینکه این دو رنگ ترکیب خوبی از خود نشان می دهند این است که در طبیعت آن دو را به وفور در کنار هم می بینیم، همچون برگ های سبز و تنه های قهوه ای درختان. دیوارهایی با رنگ سبز بسیار کم رنگ و تزئین آن با قهوه ای نمای زیبایی به فضا می بخشد. این ترکیب رنگ بسیار آرامش بخش است و بهتر است برای اتاق های کوچک، همچون اتاق مطالعه یا اتاقی که در آنجا موسیقی گوش می کنید، استفاده شود.

تصاویر ترکیب رنگ های جادویی ,ترکیب رنگ ها
8. آبی و توسی

برای دستشویی و حمام می توان از ترکیب رنگ آبی و توسی استفاده کرد. این رنگ بسیار آرامش بخش و برای صبح ها که به دستشویی می روید، بسیار مناسب است.

منبع :bartarinha.ir