سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

یک انتخاب همیشگی



 

 

یک انتخاب همیشگی

 

شما از زمانی که قصد ازدواج می کنید، تا وقتی زندگی مشترکتان را شروع می کنید به مهارت هایی نیاز دارید که مهم ترین آنها انتخاب درست و مناسب همسر و دانستن اصول‌ مهارت‌های ارتباطی در زندگی مشترک است تا بتوانید یک خانواده درست و اصولی تشکیل دهید.


خانواده شباهت زیادی با خانه دارد. در قرآن كریم جایی که قرار است به خانه و خانواده اشاره شود، از ریشه لغوی "سكن" استفاده می شود. قرآن از خانه با تعبیر «مسكن» یاد كرده و یكی از هدف‌ها و فایده‌های پیوند زناشویی را لیسكن الیها (اعراف/ 189) و لتسكنوا الیها (روم/21) می داند.

 

همان طور که خانه محل آرامش است، ازدواج هم فرصتی برای آرامش گرفتن و تسکین به حساب می آید. یک خانه خوب، خانه ای محکم و استوار است که روی زمین سفت ساخته شده باشد و خطری آن را تهدید نکند. درست مثل یک ازدواج خوب و سالم!

 

شما در خانه ای راحت هستید که تجهیزات آن متناسب با نیازهایتان انتخاب شده باشد. یک ازدواج خوب و موفق هم ازدواجی است که در آن دو طرف بیشترین سازگاری و تناسب را با هم داشته باشند.

 

بنابراین، اینجا بیش از هر چیز انتخاب همسر و شرایط آن اهمیت پیدا می کند. همان طور که زیبائی، نوساز بودن، خیره‌ كنندگی نما و گران‌بها بودن وسایل یک خانه نمی تواند سستی پایه‌های یك ساختمان را جبران كنند، در ازدواج هم باید به دنبال معیارهایی اساسی تر از ظاهر و اسم و رسم باشید.

 

که عشق آسان نمود اول

 

در زمانه ما، دختران و پسران جوان برای انتخاب همسر، كه مهم‌ترین و اساسی‌ترین این مراحل است، با سه دغدغه مهم روبه‌رو هستند:

 

1- ملاك‌ها: از بین ده‌ها ویژگی و صفتی كه یك نفر دارد به كدام یك بیشتر توجه كنیم؟ سن، ظاهر، فرهنگ خانواده، باورها و اعمال دینی، تحصیلات، وضعیت اقتصادی، شغل، صفات اخلاقی، موقعیت اجتماعی، نژاد، سلامت جسمی، سلامت روانی، اصالت خانواده،...

 

2- راه‌های تشخیص ملاك‌ها: سن را با شناسنامه می‌توان به دست آورد، ظاهر را با مشاهده. تحصیلات، وضعیت اقتصادی و شغل را با پرس و جو. مسئولیت‌پذیری، مهربانی، سازگاری، بردباری، اصالت و سلامت خانواده را ـ كه در شكل‌گیری و تداوم یك زندگی مشترك نقش و اثر بسیار زیادی دارند ـ چگونه و از كجا می‌توان فهمید و نسبت به وجود آنها اطمینان خاطر پیدا كرد؟

 

3- روش‌های پیداكردن فرد مورد نظر: داشتن یك فهرست بلند بالا از ویژگی‌ها و صفات همسر آینده، هرچند با مطالعه، دقت و مشورت تنظیم شده باشد برای فرد طالب همسر، "همسر" نمی‌شود. با آنكه در فرآیند گزینش همسر كه سرنوشت‌سازترین انتخاب هر فرد است، مراحل " آگاهی از ملاك‌های اساسی" و "آشنایی با روش‌های تشخیص هر ملاك" اهمیت زیادی دارند، اما مشكل عده زیادی از افراد عاقل و آگاه كه نمی‌خواهند با یك نگاه و برخورد، شیفته و دلداده كسی شوند و در دام عشقی تند و آینده‌ساز بیفتند این است كه دسترسی به فرد مطلوب خود ندارند و نمی‌دانند از چه كس یا سازمانی كمك بگیرند. در این آشفته بازار ناآگاهی و نیاز، هر از گاهی بنگاه‌های همسریابی قارچ‌‌گونه می‌رویند و با دفتر و دستك و این روزها با سایت و رایانه و آزمون ! بدون پشتوانه علمی و كارشناسی معتبر یا از سر خیرخواهی و احساس وظیفه، و یا به قصد فریبكاری و سودجویی، جوانان را به سوی خود می‌كشند و بر بحران‌های فردی و خانوادگی متقاضیان می‌افزایند.


ملاك‌ها ازكجا می‌آیند؟

 

تفاوت انتخاب همسر با هر انتخاب دیگر، در همین ملاك‌های سلیقه‌ای است. والدین دختری، خواستگار او را به این خاطر نمی‌پذیرند كه تعداد اعضای خانواده‌ پسر زیاد است. به باور آنها این امر، رفت و آمدها را افزایش می‌دهد و باعث مزاحمت و هزینه فراوان می‌شود! پسری از ازدواج با دختری كه تك فرزند است ابا می‌كند، چون به نظر او، فرزندِ تنها، سلطه‌گر بار می‌آید و خواسته‌های زیادی را بر همسر خود تحمیل می‌كند! بعضی سخنان نیز به صورت ضرب‌المثل رایج شده است: «از مردم فلان شهر زن بگیرید اما به آنها زن ندهید!» با تمام این ها، به نظر می‌رسد خاستگاه ملاك‌های ازدواج، مانند بسیاری از موارد دیگر باید عقل و دین باشد. در بین ملاك‌های همسرگزینی باید به چند مورد توجه کرد:

 

ملاك‌های مثبت

 

1-تعهد به رشد خود و بهبود زندگی مشترك

 

2 -بازبودن روحی و احساسی

 

3-صداقت

 

4-پختگی و مسئولیت‌پذیری

 

5-اعتماد به نفس بالا

 

6-نگرش مثبت به زندگی

 

ملاك‌های منفی

 

1-اعتیاد به مواد مخدر و الكل

 

2-پرخاشگری شدید و مداوم

 

3-ذهنیت قربانی

 

4-تلاش برای مهاركردن دیگران

 

5-اختلالات و انحرافات جنسی

 

6-ناپختگی و كودك صفتی

 

7-سطح هیجانی پایین

 

8-زخم‌های عاطفی بهبود نیافته

 

9-سابقه آزار و اغفال در كودكی

 

ویرانگرها: این ها مواردی هستند که از همان آغاز ازدواج آسیب‌رسان و مخرب می شوند

 

1-تفاوت سنی فاحش

 

2-تفاوت دینی و مذهبی

 

3-تفاوت‌های نژادی، اجتماعی و فرهنگی

 

4-خانواده آشفته و ناسالم

 

5-همسر قبلی دردسرساز

 

6- فرزند ناتنی مشكل‌ساز

 

7- رابطه از راه دور

برگرفته ازسایت بیداری



ویدیو مرتبط :
پاسخ شبهه "انتخاب عمر اجماع مردم بود نه انتخاب ابوبکر"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه روغن معطر را انتخاب کنیم؟



دوری کردن از بوهای ناخوشایند و جذب بوهای مطبوع شدن یک واکنش طبیعی است. ما به طور ناخودآگاه به این بوهایی که در یکی از این دو گروه قرار می گیرند، واکنش نشان می دهیم. بوی مطبوع غذی در حال پخت، در شرایطی که فرد گرسنه باشد، ترشح بزاق را سبب می شود یا بوی علف تازه چیده شده به فردی که شدیداً مضطرب است، آرامش می دهد.

عطر

عطر درمانی بر پایه این واکنش های غریزی و طبیعی به بوها بنا شده است.یک ساعت زنگ دار می تواند تنظیم بشود تا شما را با بوی مشخص و در ساعت مقرر بیدار کند. بیماران می توانند پیش از تحمل و آغاز روش های درمانی به کمک بخور کردن و بوییدن برخی بوها آرام شوند.

تولید کنندگان اتومبیل باید به فکر طراحی سیستم تهویه ویژه ای باشند که بوها و عطرها را از اتومبیل خارج کند تا راننده ها در حین رانندگی هوشیار باقی بمانند.

2 تست ساده وجود دارد که به بینی شما آموزش می دهد تا بوهای مختلف را به خاطر بسپارید. آزمایش اول به شما نشان خواهد داد که بینی چقدر خوب می تواند بوها را احساس کند و تست دوم به شما نشان می دهد که کدام عطر یا روغن های گیاهی را بیشتر دوست دارید.

عطر

تست اول: بو کشیدن و تست تشخیص


چشمانتان را ببندید و به دوست یا یکی از اعضای خانواده بگویید تا 10 نوع جنس را از آشپزخانه شما بیاورند و آنها را یکی یکی جلوی بینی شما بگیرند و بگذارند که خوب ببویید و سپس سعی کنید که آنها را از بوی آنها و بدون دیدن تشخیص دهید.

این مواد می توانند میوه تازه ای که برش خورده، گیاه تازه ای که خرد شده، ظرف حاوی ادویه، سس و غیره باشند. این موارد را به فاصله کمی از بینی شما قرار دهند و برای مدت 30 ثانیه شما باید همه موارد را به درستی حدس بزنید. اگر شما قادر باشید 5 تا 6 عنوان را درست تشخیص دهید، این بدان معناست که حس بویایی شما در سطح متوسط قرار دارد.در هر حال فرد می تواند این توانایی را تا 100% افزایش دهد.

عطر

تست دوم: آزمایش تعیین خانواده عطر مورد علاقه


9 نوع روغن معطر انتخاب کنید. 3 عدد از خانواده گل ها، 3 عدد از خانواده ادویه جات و 3 عدد از خانواده گیاهان سبز. آنها را مخلوط کنید و به صورت رندوم ببویید. بهتر است برای تمرکز بیشتر آنها را با چشم بسته ببویید. این تست به شما کمک خواهد کرد که گروه عطری را که بیشتر دوست دارید بیابید. ممکن است شما رایحه گل ها را بیش از بوی روغن تهیه شده از گیاهان سبز دوست داشته باشید.

یک عطر درمان، باید حداقل 30 تا 40 نوع روغن را در مجموعه خود داشته باشد. به این ترتیب او قادر خواهد بود روغن معطر یا عطری را به شما توصیه کند که به طور طبعی شما را خیلی بیشتر از روغن های معطر موجود در فروشگاه ها تحت تأثیر قرار می دهد.