سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

یکی از دوستان پوست شما


در این فصل گرم هیچ‌چیز بیشتر از یك ماسك طبیعی نمی‌تواند پوست شما را سرحال كند، یك ماسك ساده و ارزان با یك میوه خوشمزه كه این روزها در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود



در این فصل گرم هیچ‌چیز بیشتر از یك ماسك طبیعی نمی‌تواند پوست شما را سرحال كند، یك ماسك ساده و ارزان با یك میوه خوشمزه كه این روزها در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود، به‌خصوص وقتی بعد از یك روز گرم به خانه می‌رسید و احساس می‌كنید از روی پوست‌تان آتش بلند می‌شود، این ماسك می‌تواند حسابی پوست شما را خنك كند و در نتیجه التهاب آن را بگیرد، البته می‌توان با افزودن مواد مختلف به آن، یك ماسك مغذی‌تر و اثربخش‌تری ساخت. در اینجا ما به شما یاد می‌دهیم، چگونه با هندوانه انواع ماسك‌ها را برای پوست‌تان بسازید و هر روز پوستی بهتر از دیروز داشته‌باشید.





   اگر پوست ‌شما  سوخته‌است

این روزها افراد زیادی هستند كه به واسطه این آفتاب سوزان پوست‌شان دچار سوختگی می‌شود و به‌دنبال راه‌حلی هستند كه به نوعی از این سوختگی رهایی یابند. آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت كند.

  •      مواد لازم:
خیار: چند تكه
هندوانه: یك چهارم فنجان

  •     روش تهیه:
 این ماسك با مخلوط كردن مقداری مساوی خیار و هندوانه تهیه می‌شود و باید هر كدام را پوست بكنید سپس آن‌ها را له كرده و با هم مخلوط كنید و حدود 20 دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسك آفتاب سوختگی‌های پوست‌تان را التیام می‌دهد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌كند.



 ماسك بعد از اصلاح

خانم‌های‌زیادی هستند كه بعد از اصلاح، پوست‌شان شدیدا ملتهب می‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعی پوست خود را خنك كنید،  هم التهاب زودتر می‌خوابد و هم احتمال جوش زدن كمتر ‌می‌شود، این ماسك برای پوست‌های جوش‌دار بسیار مناسب است.

  •      مواد لازم:
قسمت سفید داخلی پوست هندوانه: یك چهارم فنجان
خیار: یك تكه
سیب زمینی خام با پوست: یك تكه
جوانه ماش : یك قاشق غذا خوری
ماست شیرین و تازه: یك قاشق غذا خوری
  •      روش تهیه:
همه مواد را با هم در مخلوط كن بریزید و مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنك آب كشی كنید. افرادی كه پوست خشك دارند می‌توانند، به جای ماست، از یك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك (برای مرطوب كردن پوست) حتما روغن بادام شیرین به‌صورت بمالند. همچنین دقت كنید كه این ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به‌صورت بمالید.برای صرفه جویی بهتر است كه از قسمت سفید هندوانه استفاده كنید. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد.





 برای پوست حساس و معمولی

این ماسك می‌تواند حسابی پوست صورت شما را خنك كند و اگر آن را روی پوست آفتاب زده یا حساس بگذارید، نتیجه خوبی می‌گیرید.

  •      مواد لازم:
هندوانه:یك تكه
سیب زمینی: یك تكه
خیار: یك تكه
نخود آبگوشتی: 3 قاشق غذاخوری نخود پخته
روغن بادام شیرین : یك قاشق چای خوری
خامه: یك قاشق غذاخوری
 
  •      روش تهیه:
تمام مواد را در مخلوط كن ریخته تا خوب مخلوط شوند. سپس 10 دقیقه روی پوست بگذارید. بعد با آب ولرم بشویید. این ماسك را می‌توانید در هفته 3 الی 4 بار استفاده كنید. نخود پخته در این ماسك می‌تواند پوست شما را به‌خوبی تغذیه كند.





 برای این كه پوست‌ صاف و شفاف شود

این ماسك را به كسانی پیشنهاد می‌كنیم كه  اولا پوستی معمولی یا حساس دارند و دوم این‌كه احساس می‌كنند، پوست‌شان طراوت و تازگی خود را از دست داده و به‌دنبال راه‌حلی برای شفاف كردن پوست‌شان هستند.

  •      مواد لازم:
بادام: به مقدار كم
شیر: نصف فنجان
آب هندوانه : نصف فنجان

  •      روش تهیه:
تعدادی بادام را در شیر خیس كرده و یك شب آن را در یخچال بگذارید. سپس آن‌ها را رنده كرده و به شكل خمیر درآورید. یك قاشق غذاخوری آب هندوانه را در خمیر ریخته تا جایی كه مخلوط شما حالت چسبی شكل پیدا كند، این مخلوط را حدود 15 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. بادام هم پوست شما را تغذیه می‌كند و هم با لایه‌برداری مختصری، سلول‌های مرده را از بین می‌برد. شیر نیز به‌عنوان یك پاك‌كننده، حسابی پوست‌تان را تمیز می‌كند و در نهایت هندوانه پوست را آبرسانی كرده و لیكوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن كرده و باعث درخشندگی و طراوت آن می‌شود.



   ماسك‌هایی كه می‌توانید در تابستان استفاده كنید

 پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن به‌طور كامل پاك كنید و بشویید و چند تكه كنید. تكه‌ها را در یخچال بگذارید و در میان روز یا وقتی از این هوای گرم به خانه برمی‌گردید پوست را از داخل یخچال بردارید و روی صورت بگذارید تا حسابی پوست‌تان خنك شود برای آرامش و شادابی پوست می‌توانید همین كار را بعد از هركدام از ماسك‌های دیگر نیز انجام دهید.

پیشنهاد می‌كنیم، این ماسك انرژی‌بخش را حتما امتحان كنید، این ماسك پوست شما را خنك و تمیز می‌كند و ظاهر آن را جوان نگه می‌دارد. یك فنجان هندوانه را له كنید و سپس آن را روی صورت و گردن بمالید. سپس بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید، خیلی زود پوست شما طراوت و تازگی خود را پیدا می‌كند.





به پوست‌تان آرامش دهید

 اگر بعد از یك روز سخت كاری در این روزهای گرم می‌خواهید كمی به پوست‌تان آرامش دهید بد نیست این ماسك را امتحان كنید تا به پوست‌تان آرامش دهید. همچنین بعد از ورزش كردن نیز این ماسك به پوست نشاط و شادابی می‌دهد.

  •    مواد لازم:
خیار  با پوست : یك تكه
سیب  با پوست : یك تكه
سیب زمینی خام  با پوست : یك تكه
هندوانه: یك تكه كوچك
آب هویج: یك قاشق غذاخوری
برگ كاهو: یك عدد كوچك برگ كاهو
برگ كلم سفید: یك عدد یا یك تكه كوچك

  •    روش تهیه:
همه مواد را در مخلوط‌كن بریزید. صورت خود را تمیز كنید و مواد مخلوط شده را در حالت استراحت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را با آب بشویید. این ماسك برای پوست‌های چرب و معمولی مناسب است. اگر پوست‌تان خشك است، یك قاشق غذاخوری خامه و یك قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین به ماسك اضافه كنید، افرادی هم كه جوش زیاد یا پوست حساس دارند فقط از خیار و سیب زمینی و تكه كوچكی برگ كلم استفاده كنند. ماسك را بلافاصله بعد از تهیه به‌صورت بزنید و اضافی آن را به دست‌ها و گردن بمالید و مقدار اضافی آن  را دور بریزید. بهتر است هفته‌ای یك بار از این ماسك استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :
درباره چین و چروک پوست - مصاحبه پوست نیوز با دکتر سعید امینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوستان باوفای پوست و زیبایی شما


مراقبت‌های پوستی خانم‌ها در سن بالای 30سال غالبا روی توقف ایجاد خطوط ریز و چین و چروك‌ها تمركز دارد و البته برخی از آن‌ها هم برای از بین بردن خطوط خنده روی صورت از قوانین ضد‌جاذبه استفاده می‌كنند. در 30 سالگی، برای این‌كه یك خانم اعتماد به نفس داشته باشد باید احساس خوبی نسبت به پوست خود داشته باشد.