سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

گوشت اردك را جایگزین گوشت مرغ كنید


در مكتب طب سنتی ایران مصرف برخی از موادغذایی علاوه بر داشتن مواد مفید و مورد نیاز بدن به جذب بهتر سلولی كمك كرده و به مرور موجب افزایش وزن در افراد لاغر می‌شود.



در مكتب طب سنتی ایران مصرف برخی از موادغذایی علاوه بر داشتن مواد مفید و مورد نیاز بدن به جذب بهتر سلولی كمك كرده و به مرور موجب افزایش وزن در افراد لاغر می‌شود. در فهرست این غذاها شیربرنج، هلیم، كله‌پاچه و خوراك‌هایی كه با گوشت پرندگانی چون اردك، كبك، گوشت بزغاله و بره تهیه شده باشد در اولویت قرار دارد. علاوه بر این، مصرف انواع شیرینی‌ها به‌ویژه شیرینی‌هایی كه با روغن طبیعی تهیه شده باشند از قبیل سوهان، باقلوا، قطاب نیز در فواصل زمانی مختلف به‌ویژه در میان وعده‌ها به جذب بیشتر موادغذایی كمك می‌كند.

درمانگران طب سنتی ایران جایگزین كردن دانه‌های روغنی از قبیل كنجد، پسته، فندق و بادام را نیز در افزایش وزن این افراد بسیار موثر می‌دانند و مداومت در مصرف آن را به این گروه توصیه می‌كنند. توجه داشته باشید، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیز در نتیجه كار بسیار موثر است. سبزی‌ها و میوه‌ها اگر چه كالری بسیار اندكی دارند اما در كنار موادغذایی ذكر شده می‌توانند میزان جذب مواد‌غذایی مفید را در بدن بالا ببرند.


ویدیو مرتبط :
‫مرغ در سبک غذایی سنتی جایی ندارد/ بلدرچین، کبک، بوغلمو، خروس و غار گزینه های جایگزین گوشت مرغ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماكارونی رابا گوشت مرغ یاماهی مصرف كنید



 

 

 

ماكارونی رابا گوشت مرغ یا تن ماهی مصرف كنید

 

ماكارونی را با گوشت مرغ یا تن ماهی مصرف كنید

یكی از روش‌های مناسب تغذیه‌ای جهت كاهش مصرف گوشت قرمز، استفاده از ماكارونی با گوشت مرغ یا تن ماهی است كه برای كودكان و سالمندان قابل هضم‌تر است.

یكی از آداب غیرصحیح ایرانی‌ها، مصرف ماكارونی با گوشت قرمز است،بهترین موادی كه می‌توان همراه با ماكارانی مصرف كرد، ‌تركیبات پروتئینی است؛ زیرا ماكارونی خود از گروه نان و غلات است و زمانی كه با پروتئین مصرف می‌شود،‌ كامل خواهد شد. این پروتئین می‌تواند شامل پنیر، گوشت چرخ كرده مرغ و یا تن ماهی باشد.

به طور كلی توصیه می‌شود در طول روز بر حسب نیاز سن و وزنتان بین 6 تا 11 واحد نان و غلات مصرف كنید. هر فرد بر حسب ذائقه می‌تواند 2 تا 3 واحد آن را به ماكارونی اختصاص دهد. در ضمن نصف لیوان ماكارونی پخته معادل یك واحد از این گروه محسوب می‌شود.

‌در نان می‌توان سبوس به مقدار زیاد دریافت كرد اما در ماكارونی‌های معمولی موجود، سبوس وجود ندارد به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت امكان، ماكارونی با آرد سبوس دار تهیه و استفاده شود.

بعضی افراد ماكارونی را كم مصرف می‌كنند؛ چون گمان می‌كنند كه چاق كننده است در صورتی كه این ماده غذایی جزء گروه نان و غلات محسوب می‌شود كه از ماكارونی، پاستا، نان، برنج و رشته فرنگی تشكیل شده كه همگی منبع نشاسته هستند و هیچ فرقی میان این خوراكی‌ها وجود ندارد و هر كدام اگر به مقداری بیش از نیاز بدن مصرف شوند همگی چاق كننده هستند.