سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

گوجه پخته و كاهش كلسترول


دانشمندان متوجه شدند مصرف گوجه پخته می‌تواند به بیماران در كاهش كلسترول خون‌شان كمك كند.


جالب این‌جاست كه تاثیر این ماده خوراكی تقریبا به اندازه قرص‌هایی است كه با این منظور به فروش می‌رسند. یكی از داروهایی كه بسیار برای بیمارانی كه این مشكل را دارند تجویز می‌شود استاتین‌هاست. این در حالی است كه این داروها عوارضی مانند ضعیف‌تر شدن اعصاب و ابتلا به دردهای عضلانی را دارند.

اما مصرف 50 گرم گوجه پخته در روز می‌تواند به‌طور موثری نقش این داروها را برای بیماران بازی كند. افرادی كه علاقه به خوردن گوجه به‌صورت پخته ندارند، می‌توانند هر روز نیم لیتر آب آن را بنوشند.

البته مصرف گوجه به‌صورت پخته فواید بیشتری نسبت به نوع خام آن برای بدن دارد، چرا كه جذب آنتی‌اكسیدان‌های موجود در آن را برای سیستم گوارش ساده‌تر می‌كند.

یكی از این آنتی اكسیدان‌ها لیكوپین نام دارد كه به میزان فراوانی در این گیاه یافت می‌شود. از مهم‌ترین خواص این آنتی‌اكسیدان قدرتمند كاهش كلسترول و پیشگیری از حمله قلبی است.


ویدیو مرتبط :
كاهش وزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای سبز كلسترول بد خون را كاهش می دهد



 

 

چای سبز كلسترول بد خون را كاهش می دهد

 

بررسی كارشناسان نشان می دهد كه مصرف چای سبز می تواند در كاهش كلسترول بد خون موثر باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مطالعه محققان دانشگاه علوم بهداشت كالیفرنیا به ۱۴۱۵ نفر كه در ابتدای این مطالعه میزان كلسترول بد خونشان بالا بوده است نوشیدنی چای سبز تجویز كردند.

به گفته این محققان، چای سبز حاوی تركیبات آنتی اكسیدان هایی است كه می تواند به كاهش كلسترول كمك كند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندین اكسپرس، «الیویا فانگ» پزشك ارشد این مطالعه گفت: تا كامل شدن این بررسی افرادی كه كلسترول خونشان بالاست در كنار نوشیدن چای سبز به مصرف داروهای تجویزی پزشك شان نیز ادامه دهند.../ایسنا