سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

گشنیز... از سم‌زدایی تا كنترل دیابت


سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می‌دهد كه مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود.

روزنامه آرمان: سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می‌دهد كه مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود. سبزی گشنیز كه به‌طور معمول و حتی روزانه در آشپزی از آن استفاده می‌كنیم، خواص بسیار زیادی دارد.
 
گشنیز... از سم‌زدایی تا كنترل دیابت

سم‌زدایی فوق‌العاده

محققان آمریكایی دریافته‌اند كه گشنیز عامل بسیار موثر و شگفت‌انگیزی در سم‌زدایی بدن و دفع فلزهای سنگین است. محققان پیش‌تر موفق شده بودند با اتخاذ برنامه‌ای عفونت بیماران را درمان كنند. با این حال اگرچه علائم عفونت از بین می‌رفت اما پس از مدتی باز می‌گشت. آنان معتقد بودند كه علت این امر، تراكم آلومینیوم، جیوه و سرب در برخی از قسمت‌های بدن است كه به باكتری‌ها و ویروس‌ها اجازه تكثیر می‌دهد. نكته جالب این بود كه یكی از این بیماران پس از مصرف سوپ گشنیز به میزان چشمگیری جیوه را از طریق ادرار دفع كرد. تحقیقات نشان داد مصرف گشنیز باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود. بنابراین از بیماران خواسته شد به‌طور منظم گشنیز تازه یا آب گشنیز همراه با آنتی‌بیوتیك یا ضدویروس‌های طبیعی مصرف كنند تا تمامی عفونت‌ها بدون اینكه عود كند، درمان شود.
 
خواص عرق گشنیز

 كارشناسان عرق گشنیز را در رفع عفونت مجاری ادرار، ناراحتی‌های گوارشی و نفخ شكم موثر می‌دانند.
 
دانه گشنیز مخصوص بانوان

 گشنیز برای زنان به‌ویژه آن‌هایی كه در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می‌شوند، مفید است. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می‌توانید شش گرم از دانه آن را در ۵۰۰ میلی‌گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شكر به آن، این مخلوط را به‌صورت گرم استفاده كنید. همچنین تناول 2 تا 5 گرم از تخم گشنیز با كمی عسل افزایش شیر مادران شیرده را در پی دارد.
 
گیاه ضددیابت

از سوی دیگر گشنیز به عنوان سبزی كاهش‌دهنده قند خون شناخته شده است و این كار را با تحریك ترشح انسولین انجام می‌دهد. این تاثیر به حدی است كه آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند. گشنیز در عین حال با پایین آوردن میزان كلسترول بد و افزایش سطح كلسترول خوب در خون به سلامت قلب كمك می‌كند.
 
مفید برای پوست

این سبزی برای پوست نیز بسیار مفید است. مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه به درمان جوش‌های پوستی و جوش‌های سرسیاه كمك می‌كند.
 
ضدالتهاب طبیعی

گشنیز برای كسانی كه دچار مشكلات آرتریتی (التهاب مفصلی) هستند سودمند است چون این سبزی خواص ضدالتهابی بسیاری دارد. برای این منظور نیز كافی است دانه‌های گشنیز خاكی را با آب بجوشانید و این مخلوط را بنوشید.

رفع مشكلات گوارشی

گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم شناخته شده است.  متخصصان علوم پزشكی و تغذیه در كانادا می‌گویند افزودن یك یا دو قاشق چای‌خوری آب گشنیز به مخلوط شیر تازه، یك تركیب عالی برای درمان حالت تهوع و اسهال خونی است.  
 
رفع تب

سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه و مصرف چند مرتبه در روز در برطرف شدن تب و سرماخوردگی موثر است.
 
سلامت دهان و دندان

 كارشناسان گیاهان دارویی شستن دهان و دندان با استفاده از دم‌كرده گشنیز و یك قاشق چای‌خوری تخم گشنیز در یك لیوان آب جوش به مدت 5 دقیقه را در ضدعفونی كردن دهان و دندان موثر می‌دانند. هم‌چنین جویدن تخم گشنیز برای تسكین درد دندان موثر است.
 
زیاده روی نكنید

مصرف اندازه گشنیز ضرری ندارد، ولی مصرف بیش از حد آن باعث حالت سستی توأم با خستگی شدید شده و گاهی خواب عمیق، گنگی و بی‌حسی را به دنبال خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
‫پاکسازی و سم زدایی بدن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه دیابت را تحت كنترل داشته باشیم؟



 

 

دیابت

 

 

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و اگر قرار است وزن كم كنید، وزن اضافه كنید و یا وزن خود را در حد متعادل نگهدارید، به خاطر داشته باشید كه با خوردن غذای مناسب و با تغذیه صحیح همواره می توانید بیماری خود را در كنترل داشته باشید و از پیشرفت آن جلوگیری كنید.

افرادی كه به بیماری دیابت مبتلا هستند باید دقت بیشتری روی متعادل نگهداشتن رژیم غذایی خود داشته باشند و تغذیه خود را با مصرف انسولین و داروهای خوراكی هماهنگ كنند.

همچنین ورزش كردن هم فاكتوری مناسب و موثر برای كنترل كردن میزان قند خون است.

كارشناسان انجمن دیابت آمریكا توصیه می كنند كه دنبال كردن جدی یك برنامه غذایی مطلوب به بهبود وضعیت قند خون، فشار خون و میزان كلسترول كمك می كند و همچنین كنترل وزن را برای شما آسان تر می سازد.

اگر ممكن است در ابتدا این كار پرزحمت به نظر برسد، اما با مشورت پزشك یا مشاور تغذیه خود می توانید به یك برنامه غذایی كه مناسب ترین برای شما باشد، دست پیدا كنید.

اگر همواره غذاهای سالم را برای مصرف انتخاب كنید، سلامت عمومی بدن شما تامین می شود و می توانید از بروز سایر بیماری ها و مشكلاتی مثل امراض قلبی، فشار خون بالا و برخی از سرطان ها نیز پیشگیری كنید...../تحلیل:ایسنا