سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

گرایش به قلیان و سیگار نشانه افسردگی نوجوانان است



گرایش به قلیان و سیگار,افسردگی نوجوانان,

یک روانپزشک گفت: افسردگی در نوجوانان 1۵ تا 17 ساله می‌تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه، افت تحصیلی و ارتباطات جنسی نامعقول بروز پیدا کند.


علامت افسردگی در کودکان و نوجوانان با افسردگی در بزرگسالان متفاوت است چرا که افسردگی در بزرگسالان به صورت گریه، خستگی، گوشه‌گیری، افکار خودکشی، عدم تمایل به کار کردن، افت عملکرد و مسائلی از این قبیل خود را نشان می‌دهد.

این روانپزشک گفت: در کودکان و نوجوانان علائم افسردگی بیشتر به صورت پرخاشگری است.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در سنین پائین‌ علائم افسردگی می‌تواند به صورت تغییر تغذیه، تغییر رفتار، افزایش چسبندگی به مادر، عدم ارتباط منطقی با همسالان، اختلال خواب، گریه کردن، گوشه‌گیری و شب ادراری بروز پیدا کند.

این روانپزشک ادامه داد: در سنین بالاتر و در سنین 15 تا 17 سال،‌ افسردگی می تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه، افت تحصیلی و ارتباطات نامعقول آشکار شود.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان داشت: والدین در مواجهه با چنین رفتارهایی در کودک یا نوجوان خود باید از انجام رفتارهای خشن، کتک‌زدن ، محدود کردن و استفاده از اجبار برای تغییر رفتار فرزند خود بپرهیزند و سعی کنند در اولین فرصت با یک مشاور تماس گرفته و از او راهکار مناسب را جویا شوند.

منبع:خراسان

 


ویدیو مرتبط :
مضرات مرگبار قلیان(هر وعده قلیان،معادل100تا200نخ سیگار)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخی نشانه های افسردگی در کودکان



 

افسردگی در کودکان

 

نکات کوتاه ، اما کاربردی کودکان

 

 

کودکان به هیچ وجه در برابر عواطف شدید و حوادث تتش‌زا که ممکن است به افسردگی منجر شوند، مصون نیستند. برخی ار نشانه‌های بروز افسردگی در کودکان اینها هستند:

 

از دست دادن اشتها، یا کاهش وزن.

 

از دست دادن میل به بازی کردن.

 

از دست دادن اعتماد به نفس یا عزت نفس.

 

بی‌علاقگی کلی به خود، اعضای خانواده یا فعالیت‌هایی که زمانی مورد علاقه کودک بودند.

 

عدم تمایل به رفتن به مدرسه.

 

تغییرات قابل‌توجه در عادات خواب و خوراک. بروز مکرر یا طولانی مدت علائم جسمی مانند دل‌درد یا سردرد.

 

حملات مکرر خشم یا پرخاشگری.