سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کنترل اعصاب در 18 روز



کنترل اعصاب

تنش های روحی را از خودتان دور کنید

 

شاید شما هم مثل خیلی از افراد تصمیم گرفته اید در سال جدید تغییراتی در خودتان ایجاد کنید. شاید اینکه بخواهید تنش های روحی را از خودتان دور کنید، بهترین انتخاب باشد. استرس، اضطراب، خشم و ... موانعی هستند که موفقیت را از ما دور کرده و یا آن را غیر قابل دسترس می کنند. در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که چطور می توان در طی 18 روز و با 18 روش بر اعصاب مسلط شد.

روز اول: رنگ آمیزی کنید. یک کتاب رنگ آمیزی تهیه کرده و بخش هایی از آن را رنگ کنید و این کار را در زمان های مختلف روز تکرار کنید. از نظر علمی ثابت شده است که رنگ آمیزی، برای آرام کردن اعصاب ایده ی بسیار خوبی است.

روز دوم: نفس عمیق بکشید. سعی کنید طی چند ثانیه هوا را به داخل شش ها بفرستید، یعنی یک دم عمیق انجام دهید. سپس طی چند ثانیه هوا را به صورت تدریجی از مجاری تنفسی تان خارج کنید .این کار در واقع همان تنفس عمیق است. هر بار در طول روز 5 تا 10 دقیقه این کار را تکرار کنید. با این روش، اضطراب را از خودتان دور خواهید کرد.

روز سوم: فکر کنید. هر صبح 15 دقیقه از زمان خود را به تفکر اختصاص دهید. شاید برای ما مسلمانان بهترین زمان، هنگام نماز صبح باشد.

روز چهارم: با دیگران ارتباط برقرار کنید. از دوستان و آشنایان تان با خبر شوید و با آن ها تلفنی صحبت کنید. این راه موثرترین روش برای مبارزه با حواس پرتی و اضطراب است.

روز پنجم: این روز را برای بدنتان اختصاص دهید. ورزش کنید و البته تصمیم بگیرید این کار را به طور مداوم انجام دهید. بهترین تمرین برای این روز شما، 10 دقیقه آهسته دویدن است.
خندیدن و شوخ طبعی نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد ، بلکه ذهن را از افکار نامناسب منحرف می کند

روز ششم: مثبت بیاندیشید و مثبت حرف بزنید. یک عبارت زیبا و مثبت را انتخاب کرده و در طول روز آن را تکرار کنید.

از واژه های مثبت استفاده کنید و به خودتان اطمینان دهید امروز را با آرامش سپری خواهید کرد.

روز هفتم: اجازه دهید اضطراب تان بروز پیدا کند. در برخی موارد سرکوب اضطراب فقط اوضاع را بدتر می کند. اگر مضطرب هستید فریاد بزنید، یا خشم و اضطراب خود را با مشت زدن به بالش تان تخلیه کنید.

روز هشتم: احساسات خود را بنویسید. نوشتن هر آنچه که بر اعصاب شما تأثیرگذار است، شما را آرام تر می کند.

 

عصبانیت و ناراحتی

تنفس عمیق اضطراب را از شما دور می کند

 

روز نهم: جدول کلمات متقاطع حل کنید. این بازی و سرگرمی به شدت مغز شما را درگیر خود می کند و نیاز به حجم زیادی از توجه دارد. بنابراین خواهد توانست اضطراب را از شما دور نگه دارد.

روز دهم: کافئین را از زندگی خود حذف کنید. از آن جا که کافئین یک محرک است، باعث افزایش اضطراب می شود. وقتی مصرف این ماده را ترک کردید، آن وقت از اثر نبودن آن شگفت زده خواهید شد.

روز یازدهم: از توپ های فشاری استفاده کنید. توپ های فشاری که انعطاف پذیر هستند را در دست گرفته و مدام فشار دهید. این کار تنش را از شما دور می کند.

روز دوازدهم: از حمام آب گرم استفاده کنید. حمام آب گرم یک مسکن فوری است و شما را آرام خواهد کرد.

روز سیزدهم: بخندید. شوخ طبعی نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد ، بلکه ذهن را از افکار نامناسب منحرف می کند.

روز چهاردهم: صنایع دستی و کاردستی درست کنید. این قبیل کارهای هنری میزان استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

روز پانزدهم: سم زدایی دیجیتالی انجام دهید، یعنی این که دست از سر وسایل دیجیتال مانند تلفن همراه و تلویزیون و رایانه بر دارید.

روز شانزدهم: از خانه بیرون بزنید و پیاده روی کنید. دیدن مناظر تازه شما را آرام می کند. اگر در خانه و یا در محل کار هستید، گهگاهی محل را ترک کرده و از هوای تازه لذت ببرید.

روز هفدهم: برای نگرانی هایتان برنامه ریزی کنید. در هر روز زمانی حدود یک ساعت را کنار بگذارید و خود را موظف کنید که تنها در آن زمان به نگرانی هایتان اهمیت دهید و به افکار منفی تان بیاندیشید. بعد از آن شما دیگر اجازه نخواهید داشت که نگران باشید.

روز هیجدم: احساسات خود را بپذیرید. اینکه اضطراب هیچ اشکالی ندارد، اما این مهم است که تمام احساساتتان را بشناسید و این توانایی را پیدا کنید که آنها را کنترل کنید.

 

منبع: تبیان

 


ویدیو مرتبط :
کنترل خشم و راه نرفتن روی اعصاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر ویژه روز - شنبه 18 شهریور 1391



تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس مجسمه " آویلدا " اثر یک هنرمند اسپانیایی در ساحل بوتافوگو سائوپائولو برزیل نصب شده است


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس درست کردن بزرگ ترین چیزبرگر دنیا در مینه سوتا آمریکا


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس بدون شرح!


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس پیرزن روستایی در کوات «قدیمی ترین روستای مازندران »


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس بدون شرح!


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس دو پسر بچه در یک بازار مکاره در پومونای لس آنجلس که به زندگی روستایی اختصاص داده شده است، عکس یادگاری می‌گیرند


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس عکس هوایی زیبا از حومه برلین، آلمان


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس نقاشی با ال سی دی 80 اینچی لمسی کمپانی شارپ


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس موج سواری در سواحل استرالیا


تصاویر,تصاویر زیبا,تصاویر روز,عکس سرگردانی مسافران فرودگاه مونیخ در پی اعتصاب کارکنان شرکت هوایی لوفت هانزا


 

 منابع:

زیست نیوز،عصرایران,فارس