سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کبـودی زیـرچشم را دریاب!


چشمان پف‌آلود و کبودی زیر چشم، مشکلی است که در اغلب خانم‌ها و آقایانی که در حال سپری کردن دهه 20 و 30 زندگی‌شان هستند، دیده شده و با گذشت زمان، حادتر هم می‌شود.



خستگی چشم‌ها باعث می‌شود تا مسن‌تر از سن واقعی خود به نظر برسید. چشمان پف‌آلود و کبودی زیر چشم، مشکلی است که در اغلب خانم‌ها و آقایانی که در حال سپری کردن دهه 20 و 30 زندگی‌شان هستند، دیده شده و با گذشت زمان، حادتر هم می‌شود. با بالا رفتن سن، بافت پوست دچار اختلالاتی می‌شود و دیگر اثری از شفافیت و طراوت دوران جوانی نیست، زیرا بازسازی پوست کندتر و ضعیف‌تر می‌شود. فاکتورهایی نظیر ژنتیک، تغییرات وزنی و آسیب‌دیدگی ناشی از نور خورشید نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و اینجاست که باید سراغ پزشکان و متخصصان پوست بروید.

کبودی زیرچشم‌ها در ابتدا محسوس نیست و فقط هاله‌ای از کبودی یا پف زیر پلک پایین پدیدار می‌شود، اما اگر اقدام به درمان نکنید، کبودی و پف بیشتر می‌شود و آن‌وقت است که باید حسابی درگیر آن بشوید.



دلیل ایجاد کبودی

مقداری چربی به طور طبیعی در منطقه زیرچشم‌ها وجود دارد که توسط رنگدانه‌های پوست در زیر چشم نگهداری می‌شوند. با بالا رفتن سن، رنگدانه‌های پوست ضعیف شده و به چربی‌ها این اجازه را می‌دهند که از جای خود حرکت کنند و همین امر باعث می‌شود تا پف و سیاهی زیر چشم‌ها پدیدار شود با گذشت زمان، گودی و پف زیرچشم‌ها بیشتر می‌شود، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و لایه‌هایی از آن از فرم اصلی خود خارج می‌شوند. این‌گونه است که پوست زیر چشم‌ها کبود و پُف‌آلود می‌شود که میزان آن بستگی به ژنتیک و زمان شروع مشکل دارد. ژنتیک نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند، اما فاکتورهای دیگر و شیوه زندگی هم بی‌تاثیر نیست. کمبود خواب، مصرف بیش از حد غذاها و میان‌وعده‌های شور، عدم تحرک و عدم مصرف آب کافی از جمله این موارد هستند. گاهی اوقات شرایط حاد سینوس و آلرژی‌های بینی می‌تواند باعث بروز این مشکل شوند، بنابراین اگر از آلرژی رنج می‌برید و دچار آبریزش بینی، آبریزش چشم یا خارش هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اغلب اوقات وقتی این شرایط بهبود پیدا می‌کند، کبودی زیرچشمان نیز کاهش می‌یابد.





درمان کبودی زیرچشم

گاهی درجاتی از تیرگی در زیر پلک پایین چشم ایجاد شده و این تفاوت رنگ باعث می‌شود تا خسته‌تر و مسن‌تر از سن واقعی خود به نظر برسید. در واقع دلیل اصلی کبودی زیرچشم، نازک شدن پوست آن است که با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد. وقتی پوست نازک می‌شود، شبکه رگ‌های خونی قرمز و کبودی زیرپوست نمایان می‌شود و همین امر زیرچشم را کبودتر به نظر می‌رساند.رایج‌ترین روش برطرف کردن این معضل، استفاده از لیزر است،  اما راه‌های ساده‌تری را نیز می‌توانید انتخاب کنید. روش درست آرایش کردن و مراقبت‌های پوستی معمولا به بهبود این شرایط کمک می‌کند.



روش‌های آرایشی موثر این‌ها هستند:

1- برای محو کردن تیرگی زیر چشمان‌تان از کرم یا پودرهایی به رنگ گل‌بهی یا صورتی چرک استفاده کنید. هرگز از رنگ سفید یا بژ استفاده نکنید، زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شود تا تیرگی خاکستری‌رنگ به‌نظر برسد.
2- زمانی که زیرچشمان‌تان پف دارد، از کرم و پودرهایی با رنگ روشن استفاده نکنید. رنگ‌های روشن معمولا حجم‌دهنده بوده و باعث می‌شود تا پف زیرچشم بیشتر به نظر برسد. از کرم یا پودری که یک یا دو درجه تیره‌تر از پوست صورت یا کرم‌پودر بقیه صورت‌تان است، استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا در ظاهر، از پف زیرچشم کاسته شود.
3- همیشه قبل از اینکه کرم زیرچشم را بزنید، کرم پودر صورت را بمالید. زیرا ممکن است دیگر احتیاجی به استفاده از کرم‌های دیگر برای زیرچشم نداشته باشید.
4- اگر بعد از استفاده از محصولات آرایشی، احساس کردید تیرگی زیرچشم یا پف آن بیشتر شده ، مصرف محصولات را قطع کنید. پزشکان پوست توصیه می‌کنند از مصرف محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیسکولیک هستند، پرهیز کنید؛ زیرا این مواد می‌توانند باعث تحریک و نازک شدن پوست اطراف چشم و در نتیجه تورم و قرمزی آن ناحیه شوند.



درمان پف زیرچشم

یکی از مشهورترین راه‌های درمان کبودی زیرچشم، استفاده از چای کیسه‌ای، برش‌های خیار یا قاشق سرد است. قرار دادن این مواد زیر چشم، باعث بهبودی این عارضه می‌شود.اما در این میان چای سبز نقش پررنگ‌تری دارد و اثر آن دائمی‌تر است، زیرا چای سبز دارای ماده شیمیایی ضدالتهابی است که میزان مایعی را که زیر چشم ساخته شده و باعث پف کردن آن می‌شود، کاهش می‌دهد.استفاده از فیلرهای پُرکننده چین و چروک نیز موثر است. این فیلر یا پرکننده‌ها در زیر چشم تزریق شده و باعث می‌شود تا جوان‌تر به نظر برسید. اثر فیلرها یا بوتاکس 8 تا 9 ماه باقی می‌ماند و فقط در اوایل ایجاد این مشکل کمک‌کننده است. اما راه موثرتر که اثر آن بیش از 20 سال هم باقی می‌ماند، عمل جراحی پلک چشم و کشیدن آن است.



یکی از مشهورترین راه‌های درمان کبودی زیرچشم، استفاده از چای کیسه‌ای، برش‌های خیار و یا قاشق سرد است. قرار دادن این مواد زیر چشم، باعث بهبودی این عارضه می‌شود.اما در این میان چای سبز نقش پررنگ‌تری دارد و اثر آن دائمی‌تر است


ویدیو مرتبط :
کلیپ مرا دریاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تو بهترینی خودت را دریاب...



عشق, زندگی, ارامش

حضورت هدیه ای برای جهان است...
تو بی نظیری و بی همتا هستی...
زندگی ات میتواند همانی باشد که میخواهی...
روز هارا دریاب و در لحظه ها زندگی کن...

 

..............................................................

 

هیچ چیز بیهوده تر از این نیست که انرزی ات را صرف نگرانی کنی...
هر چه بیش تر خودت را درگیر مشکل کنی ان مشکل سخت تر میشود...
مسایل را خیلی جدی نگیر...
زندگی ات را با ارامش سپری کن نه با افسوس...

 

..............................................................



در باره ی ثروتمند شدن فکر کن:
وقت طلاست, سلامتی ثروت است و عشق,گنج...

 

..............................................................

 

از مسیر هایی که قبلا هرگز نرفته ای ...
یا مسیر هایی که هرگز دوباره فرصت گذر از انها را نخواهی داشت,
عبور کن...زندگی راهنمای سفر نیست که ان را دنبال کنی..
زندگی ماجرایی است که باید ان را بپذیری...

 

..............................................................

 

تو بی نظیری,بی همتایی, یک شاهکاری...
پس خوشحال باش و جشن بگیر!!!!
نگذار بی نظیر بودنت باعث خجالتت شود...
کسی به غیر از شکوه و عظمتی که هستی نباش.
هر ستاره ای برای اسمان مهم است...

 

..............................................................

 

راهی برای سپری کردن روزت پیدا کن .
مطمئن شو مکانی خصوصی داری,
که میتوانی برای دور شدن از همه ی این مشکلات به انجا پناه ببری...
مکانی ارامش بخش در میان همه ی گرفتاری هاااا!

 

..............................................................

 

به یاد داشته باش که ذره ای عشق راهی طولانی میپیماید...
به یاد داشته باش که عشق فراوان تا ابدیت خواهد رفت...
به یاد داشته باش که دوستی سرمایه گذاری عاقلانه ای است...
گنجینه های زندگی بودن انسان ها در کنار یکدیگر است!!

 

..............................................................

 

تاریک ترین لحظات بهترین زمان برای دیدن ستاره هاست..
روحیه ات را حفظ کن,متوجه خواهی شد که خوش بینی شادی بخش است...
عاقل ترین اشخاص روی زمین کسانی هستند که به جای یاد اوری نگرانی های خود,
به راحتی موهبت هایی که به انان داده شده است ,به یاد میاورند..

 

..............................................................

 

درک کن که هرگز خیلی دیر نیست...
کار های معمولی را به روشی فوق العاده انجام بده,
سالم,پر امید و شادمان باش .
زمانی اختصاص بده تا هر چه میخواهی ارزو کنی
و حتی برای یک لحظه هی فراموش نکن که چه قدر بی نظیر و بی همتا هستییی...

منبع:kocholo.org