سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کافه آرامش، نخستین کافی‌شاپ کاغذی جهان


كافه آرامش نخستین كافی‌شاپ كاغذی جهان است كه شما می‌توانید در خانه روی صندلی بنشینید و تصور كنید در فضایی آرام‌بخش، روی یكی از صندلی‌های كافه آرامش نشسته‌اید.



مجله زندگی ایده آل: به «كافه آرامش» خوش آمدید. كافه آرامش نخستین كافی‌شاپ كاغذی جهان است كه شما می‌توانید در خانه روی صندلی بنشینید و تصور كنید در فضایی آرام‌بخش، روی یكی از صندلی‌های كافه آرامش نشسته‌اید. حضور در كافه آرامش و استفاده از منوی این كافه می‌تواند به شما كمك كند كه روزها و شب‌هایی آرام را پیش رو داشته باشید.



آرامش تلخ

سروتونین می‌دانید چه چیزی هست؟ حالا از این سوال‌ها چرا ناراحت می‌شوید، شما پروفسور هستید و همه چیز را می‌دانید، کسی‌كه میز بغلی نشسته است هم البته دكتر است، آن یكی هم... آقایان، خانم‌ها، نه! خانم‌ها اول، خانم‌ها، آقایان، اصلا چون خودمان نمی‌دانیم هی سوال می‌پرسیم. به هرحال، سروتونین هرچه بیشتر در مغز ترشح شود ما به آرامش بیشتری می‌رسیم، البته آرامش زیاد همان آرامش ابدی باید باشد، پس زیاده‌روی در تلاش برای ترشح سروتونین را توصیه نمی‌كنیم اما... شكلات دوستان، شكلات... تریپتوفان یك اسید آمینه ضروری برای بدن است كه باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسكین و آرامش می‌شود. البته شما باید روی شكلات تلخ حساب كنید. شكلات تلخ جدا از خواص آنتی‌اكسیدانی آن، باعث تقویت قلب هم می‌شود، پس وقت خرید شكلات دقت كنید كه میزان كاكائوی آن زیاد و شكرش كم باشد.

یافتن خدا در بحبوحه كشتار جمعی رواندا

آدم می‌تواند چای گل گاو زبان و سنبل‌الطیب بنوشد یا یك تخته شكلات تلخ از روی میز بردارد، بشكند و به دهان بگذارد و همچنین برای رسیدن به آرامش بیشتر كتاب هم مطالعه كند. در كتابخانه كافه آرامش توصیه ما به شما معمولا انتخاب كتاب‌هایی است در حوزه روانشناسی كه به شما اصول دستیابی به آرامش را می‌آموزند اما این‌بار پیشنهادی متفاوت برای‌تان داریم: «ماندم تا روایت كنم». این كتاب نوشته «اماكولی ایلی باگیزا» كه توسط نادره میرمحمدعلی به زبان فارسی برگردانده شده است. در توضیح این كتاب نوشته شده: «اماكولی! متشكرم كه وارد زندگی من شدی! كتاب «ماندم تا روایت كنم » همسوی افكار كسانی است كه از تفكرات قصاص و روش‌های تلافی‌جویانه بیزارند. داستان عجیب و دردناك این دختر جوان برای همه كسانی كه با خودشان اشخاص دیگر یا حتی با ملتی دیگر خصومت دارند آموزنده و الهام‌بخش است.» این كتاب كه روایتی است از رفتار اماكولی در بحبوحه كشتار جمعی رواندا كه به شما می‌آموزد چگونه ببخشید و به آرامش برسید. یك روز بدون باران و بالاخره پیشنهاد موزیك باز كافه آرامش به شما كمك می‌كند همیشه در پس زمینه اتفاق‌های دوست‌داشتنی زندگیریال، موزیك آرامش‌بخشی را هم به خاطر بسپارید. انیا، با نام اصلی Eithne Ní Bhraonáin (كه گاهی در رسانه‌ها با نام انگلیسی Enya Brennan معرفی می‌شود) یكی از سولیست (تك‌خوان‌)های ایرلندی است. انیا تلفظ تقریبی كلمه Eithne در زبان ایرلندی است. انیا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به‌عنوان پرفروش‌ترین خواننده زن سال شناخته شده‌است. او با ادغام ملودی‌های فولكلوری، پس‌زمینه‌های سینتی‌سایزری و موتیف‌های كلاسیك، سبك كاملا متمایزی را به‌وجود آورده‌است كه در ظاهر بیشتر از موسیقی سلتی به موسیقی عصر جدید شباهت دارد ولی خودش از طبقه‌بندی آهنگ‌هایش در سبكی خاص اجتناب می‌كند. او تا‌كنون 4 جایزه گرمی را از آن خود كرده‌است كه آخرین آن‌ها برای آلبوم آمارانتاین در مصاف با آلبوم‌هایی چون آپوستریوری از پروژه موسیقی انیگما بود.

آرامش با علف گربه

«سنبل الطیب» شنیدید؟ اسمش خیلی بامزه است، خودش هم همین طور. اسم دیگرش هم «علف گربه» است كه چون خیلی بامزه بود به‌عنوان یك نوشیدنی عجیب و غریب برای آدم‌های عجیب و غریب پسند در منوی كافه آرامش گذاشتیم. سنبل‌الطیب یا همان علف گربه، گیاهی است علفی و چند ساله كه ساقه آن به‌طور عمودی (این هوا) تا ارتفاع 2 متر بالا می‌رود. نترسید، نترسید، ما همه با هم در كافه آرامش ریشه این گیاه را جدا می‌كنیم و به جای كاشتن یك گیاه 2 متری روی میز شما، برای‌تان یك نوشیدنی آرامش بخش تهیه می‌كنیم. سنبل الطیب از نظر طب قدیم ایران در رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است. تب بر، ضد‌اسپاسم و آرام بخش هم هست، درد سینه را برطرف می‌كند، بی‌خوابی را درمان می‌كند، در بهبود میگرن و درد و نفخ معده و... خلاصه برای‌تان خیلی مفید است. اما این نوشیدنی آرامش‌بخش به همین علف گربه ختم نمی‌شود كه! گل گاو زبان مانده هنوز؛ این گیاه تصفیه‌كننده خون و آرام‌بخش اعصاب بوده، سرما‌خوردگی را برطرف می كند و در از بین بردن سرفه و درمان برونشیت مؤثر است. پس اسم این نوشیدنی آرامش بخش شد: چای گل گاو زبان و سنبل‌الطیب. یك مشت گل گاو زبان (حدود 2 قاشق غذاخوری) را به همراه یك تكه ریشه سنبل الطیب (به بلندی حدود 2 بند انگشت) و یكی، 2 عدد لیمو عمانی در قوری ( با اندازه معمولی) می‌ریزیم. حالا قوری را از آب جوش پر كرده و روی كتری می‌گذاریم و مثل چای معمولی دم می‌كنیم. حدود یك‌ربع تا 20 دقیقه برای دم كشیدن چای گیاهی ما كافی است. بعد لیمو‌ها را كمی فشار می‌دهیم و چای را هم می‌زنیم. بعد... دیگر بعد ندارد؛ می‌نوشید و آرام می‌گیرید.

جمله‌های آرامش بخش

 اگر فكر می‌كنید شخص دیگری وجود دارد كه بتواند در زندگی شما تغییرات چشمگیری به‌وجود آورد، پس در آینه نگاه كنید. (جان نیومن)

 اگر در روند رویدادها اختیار انتخاب نداریم،  در نحوه نگاه كردن و پاسخ دادن به آن‌ها همیشه اختیار انتخاب داریم.  (جان نی)

 در خدمت زمان نباشید،  كاری كنید كه زمان در خدمت شما باشد. (ویلی ساتون)

 عالم كسی است كه فرق میان من می دانم و من می‌پندارم را می داند. (فرانس)

 تدبیر، متانت،  محبت و گذشت می‌تواند دشمن را دوست گرداند. (نیچه)


ویدیو مرتبط :
افتتاحیه کافی شاپ بال کافه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین کافی شاپ جهان +تصاویر



به تازگی در برلین، دختری خوش ذوق پیدا شده که در یک اتاقک چوبی سیار به فروش قهوه و کیک مشغول است و توانسته کوچکترین کافی شاپ جهان را به نام خود ثبت کند
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروزه رستوران و کافی شاپ، اولین انتخاب شهرنشینان برای سپری کردن ساعاتی بی دغدغه و بی مشغله است. همه ما تاکنون بارها و بارها به همراه خانواده و دوستانمان به این مراکز رفته ایم و خاطرات گوناگونی از انها داریم.

حالا نظرتات درباره یک کافی شاپ یک متری چیست؟ کافه ای که تنها یک نفر در آن جای می گیرد!

تصاویر کوچکترین کافی شاپ , کافی شاپ جالب

تصاویر کوچکترین کافی شاپ , کافی شاپ جالب
به تازگی در برلین، دختری خوش ذوق پیدا شده که در یک اتاقک چوبی سیار به فروش قهوه و کیک مشغول است.

"امی" نام خانم جوانی است که با فروش قهوه و کیک زندگی خود را می گذراند. البته مشتریان او می توانند در ازای خوردن قهوه و به جای پرداخت پول برای او لطیفه تعریف کنند و یا چیزهای دیگری مثل مجله، خودنویس، کتاب و... به او هدیه بدهند.

تصاویر کوچکترین کافی شاپ , کافی شاپ جالب
جالب ترین نکته در مورد این دخترخانم و کافه شاپ کوچکش این است که روزانه، افراد زیادی برای خرید قهوه و گپ و گفت با هم در گوشه خیابان ظاهر می شوند و در واقع کار و بار این کافی شاپ همیشه سکه است.

گفتنی است که طرح و ایده اولیه این اتاقک را اولین بار "اولن منسل"، هنرمند و طراح کره ای داده است و امید می رود در آینده این گونه اتاقک ها با مصارف گوناگون در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرند.

تصاویر کوچکترین کافی شاپ , کافی شاپ جالب

تصاویر کوچکترین کافی شاپ , کافی شاپ جالب

خبرگزاری : باشگاه خبرنگاران