سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کارهای ویران‌گر یا سازنده زن و شوهرها!



زن و شوهرها,ابتدای نامزدی ,در مقابل همسر

هنگامی که تازه با فردی آشنا می شوید و در ابتدای نامزدی یا ازدواج قرار دارید، همه چیز زیبا و خاطره انگیز است. هنگامی که خانواده های یکدیگر را برای نخستین بار ملاقات می کند، آنها شما را تحسین می کنند و شما احساس می کنید دوستشان دارید. همه رابطه ها در ابتدا بسیار خوب و دوست داشتنی هستند اما در میان همه آن خوبی ها، مسایلی هم وجود دارند که اصولا توسط زن یا مرد نادیده گرفته می شوند و زمانی به اهمیت آنها پی می برید که بسیار دیر است و کار از کار گذشته.

رویدادهای مهم ملاقات های اول اصولا تعیین کننده نوع رابطه دوران متاهلی زوج ها هستند. به همین منظور ما شش مورد را انتخاب کرده ایم که در شناخت این مسایل می تواند به شما کمک کند.

1. نخستین باری که اتفاق خجالت آوری در مقابل همسرتان روی می دهد
این مساله کاملا مشخص است و شاید برای هر کسی پیش آمده باشد، به طور مثال، در قرار اول چای یا قهوه روی لباستان می ریزد، در روز برفی زمین می خورید و لباستان پاره می شود و ... . یک خانم 30 ساله از این  نوع رویداد خاطره ای دارد. او می گوید: وقتی برای اولین بار با همسرم در رستوران نشسته بودیم، هنگامی که او دستشویی رفت من خم شدن زیر میز تا آرایشم را تمدید کنم اما موهایم با شمع های روی میز سوخت و منظره زشتی برجا گذاشت. اما همسرم بسیار خوب برخورد کرد و هر دو در راه برگشت به خانه به این موضوع خندیدیم.

درس اخلاقی: باید ببینید همسر آینده شما با چنین اشتباه هایی چگونه برخورد می کند؟ وقتی یکی از دو طرف گاف بزرگی می دهد و کاری می کند که شاید باعث خجالت طرف مقابل است، باید ببینید او چه واکنشی نشان می دهد؟ آیا شما را آرام و مطمئنتان می کند که مساله مهمی نیست و همچون داستان بالا با خنده و شوخی آن را تمام و فراموش می کند؟

2. استرس های کاری بین شما به طور موقت فاصله می اندازند
اگر نامزدتان کار و کاهش استرس های کاری خود را به شما و با شما بودن ترجیح داد، چه می کنید؟ اگر متوجه شدید طرف مقابل شما معتاد کار است و از هر وقت و فرصتی برای پیشبرد کارهای خود استفاده می کند و حتی زمان با شما بودن را نیز به راحتی فدای انجام کارهای مربوط به شغلش می کند، چه می کنید؟

اگر این مساله واقعا برای شما ناراحت کننده و غیر قابل تحمل است، از همان ابتدا در این رابطه با همسر خود صحبت کنید و اجازه ندهید کار به جاهای باریک بکشد. فردی که بسیار کار می کند باید بداند از نظر روحی چه لطمه هایی به طرف مقابل خود وارد می کند.

شما پیش از پیوند دایمی زناشویی باید بدانید با چه کسی طرف هستید و اولویت های او را در زندگی تشخیص دهید. اگر نامزد شما برای کارش بیشتر اهمیت قائل است و این مساله برای شما قابل تحمل نیست، بهتر است او را رها کنید. برای روح و شخصیت و خواسته های خود احترام قایل باشید.

زن و شوهرها,ابتدای نامزدی ,در مقابل همسر

3. در همان روزهای نخست، حسادت ها بروز می کنند
شاید بسیاری از زنان و مردان به اطرافیان نامزد خود حسادت کنند. به طور مثال، اگز زن زیبارویی با مرد شما همکلام شود این می تواند موجب رنجش زن یا حتی عصبانیت او بشود. یا برعکس. شاید اگر همکار مرد یک زن با او صمیمی برخورد کند، نامزدش این مساله را نتواند تحمل کند. این مسایل و این حسادت ها در رابطه های کنونی بسیار زیاد شده اند. اما در صورت بروز آنها در همان ملاقات های اول، احتمالا رابطه به سمت دیگر هدایت خواهد شد.

وقتی چیزی موجب حسادت شما می شود، کنترل خود را از دست ندهید و همه چیز را خراب نکنید. طوری رفتار نکنید که طرف مقابل احساس کند حسادت می کنید و فقط او را متوجه کنید برخی از مسایل برایتان بسیار مهم هستند. برخی از موارد کاملا سوءتفاهم هستند و شما به جای حسادت های ناخوشایند و صحبت های نامربوط، می توانید بسیار واضح در مورد آنها از همسر خود سوال بپرسید و مسلما او پاسخ صریح و درستی به شما خواهد گفت. این صداقت حتی باعث مستحکم تر شدن روابط نیز می شود.

4. قرار گذاشتن بدون برنامه ریزی
قرار گذاشتن نیز دستور کار خود را دارد. آیا قرار است پیک‌نیک، سینما، رستوران بروید یا فقط قرار است در پارک با هم قدم و حرف بزنید؟ یا شاید می خواهید در خانه نامزد خود فیلم تماشا و با هم غذا درست کنید تا وقتتان پر شود؟

اهمیت این موضوع در این است که دو نفر که واقعا یکدیگر را دوست دارند، خیلی برایشان مهم نیست کجا بروند و چه کاری انجام دهند. همین قدر که در کنار هم هستند و وقتشان با هم سپری می شود برایشان عزیز و دوست داشتنی است.

5. واکنش طرفین در مقابل شرایط ناگوار یک طرف
اگر چند وقت پس از نامزدی، یکی از دو طرف دچار مشکل سختی همچون مرگ عزیزان یا بیماری‌ای شد که به جراحی نیاز داشت، باید ببینید طرف مقابل چگونه واکنش نشان می دهد. آیا در کنار نامزدش می ماند و سختی آن دوران را با هم پست سر می گذارند؟ آیا برای خوشحال کردن نامزد خود از جان و دل تلاش می کند؟

دو نفری که واقعا یکدیگر را دوست دارند، در شرایط سخت کنار هم می مانند، دردهای هم را آرام می کنند و برای هم تسلی خاطر هستند و هیچ گار از شرایط پیش آمده شکایت نمی کنند.

منبع:برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
یک رازخوشبختی زن و شوهرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رازهای «درِ کشویی» برای زن و شوهرها



 

راهنمای ازدواج,زندگی مشترک

 

وقتی برای مسایل پیش‌پاافتاده از همسر خود دلخور می‌شوید، چه باید بکنید؟

مردم گاهی می‌پرسند: «بیشترین چیزی که زن و شوهرها بر سر آن مجادله می‌کنند، چیست؟» پاسخ همیشه مشابه است: «بیشتر اوقات هیچ‌چیز.»...

 

یک مثال ممکن است راهگشا باشد؛ وقتی یک خانم تلویزیون تماشا می‌کند، شوهرش کنترل از راه دور را در دست می‌گیرد و شروع می‌کند به بالا و پایین کردن فهرست کانال‌ها روی صفحه تلویزیون.

خانم می‌گوید: «این کار را نکن.»

شوهر جواب می‌دهد: «یک لحظه صبر کن چیزی را چک کنم.»

«نکن این کار را. بدم می‌آید با کنترل كانال‌ها را این طوری بالا و پایین کنی.»

باشد.

 

چند لحظه بعد که هر دو آرام‌تر می‌شوند، آقا می‌گوید: «چرا گفتی بدت می‌آید؟»

خانم جواب می‌دهد: «برای اینکه تو همیشه کار خود را انجام می‌دهی. خب باشد، کار خودت را بکن.»

 

حتی اگر بسیار تلاش کنید که همه لحظه‌های زندگی را با خوشحالی بگذرانید، بحث‌های پیش‌پاافتاده‌ای مثل بحث بر سر کنترل از راه دور تلویزیون، همیشه پیش می‌آید. زندگی واقعی هیچ‌وقت مثل آنچه در کتاب‌های داستان نوشته شده یا مانند کتاب‌های راهنمای ازدواج نیست. به همین دلیل، خیلی مهم است که در رویارویی با مسایل زندگی مشترک، به جای اینکه راه‌حل راحت‌تر را انتخاب کنید و مشکلات را ندیده بگیرید، مستقیم به سوی مشکلات یکدیگر بروید و با اشاره به آنها، تنش را بخوابانید. به این طور وقت‌ها، لحظات «درِ کشویی» گفته می‌شود. یعنی لحظه‌هایی که در کشویی را باز می‌کنید، وارد فضای دیگری می‌شوید، درباره مشکلات خود حرف می‌زنید، سپس بیرون می‌آیید و در را می‌بندید. این یک مهارت ساده در زندگی زناشویی است و البته نباید درباره فوایدش خیلی اغراق کرد. در دانشگاه واشنگتن در سیاتل آمریکا، به تازگی روی رفتار زن و شوهرها در یک محیط آزمایشگاهی که «آزمایشگاه عشق» نام گرفته، مطالعه شده است. نتایج این تحقیقات نشان داده که زوج‌هایی که حداقل 6 سال از ازدواج آنها گذشته، در 86 درصد زمان‌هایی که در آزمایشگاه عشق بوده‌اند، مستقیم به مشکلات یکدیگر اشاره کرده‌اند و زن و شوهرهایی که سرانجام کارشان به جدایی کشیده، فقط در 33 درصد موارد این‌گونه رفتار کرده‌اند.

 

این آمار به زوج‌ها یک فرصت بزرگ می‌دهد؛ این نتایج می‌گوید که شما می‌توانید فقط با علاقه‌مندانه واکنش نشان دادن در اتفاق‌های پیش‌پاافتاده، مانع بروز بسیاری از ناراحتی‌ها و درگیری‌ها بشوید. زوج باید در مواجهه با مشکلات با هم همکاری کنند.

 

حتی اگر یکی از آنها در زمان بروز مشکلات، درِ کشویی را بیشتر باز کند، روابط پیشرفت می‌کند. اگر به موقع در را باز کنید، بیشتر احتمال دارد که همسرتان به داخل پا بگذارد. اما از سوی دیگر، روبرو شدن مستقیم با مشکلاتی که باعث مجروحیت همراهی می‌شوند، می‌تواند روابط شما را خراب کند. بد عمل کردن در این‌باره، باعث می‌شود زن یا شوهر احساس کنند که آسیب‌پذیرند و فضا برایشان ناامن شده است. آنها تلاش می‌کنند به همدیگر درس بدهند و در نقش والدین یکدیگر ظاهر شوند اما با این کار، روابطشان را کاملا نابود می‌کنند.

 

خیلی‌وقت‌ها زن و شوهرها فرصت کافی دارند تا مسیر خود را درست کنند. بیشتر همسران مشکلات را ندیده می‌گیرند چون نمی‌توانند بفهمند که شریک زندگی‌شان حق دارد از آنها انتظار حمایت یا توجه داشته باشد. گاهی انتظارات خیلی کوچک و به نظر بی‌اهمیت می‌رسند اما باید به این درخواست‌های کوچک هم توجه کرد. وقتی برآورده كردن انتظارات کوچک با بی‌اعتنایی به فردا موکول می‌شوند، همسران برای درخواست‌های بزرگ‌تر برای برقراری روابط بیشتر و گرفتن حمایت‌های عاطفی اقدام نمی‌كنند.

منبع: هفته نامه زندگی مثبت